Michał - PJEM nie wchodzi w skład 7 Dywizjonu - to osobny twór - popraw mnie jeśli się mylę.
1. Numer seryjny:
W-3AE Sokół, 360911
2. Numery taktyczne:
0911
3. Data produkcji:
??.??.2000r.
4. Data dostawy:
30.11.2000r.
5. Użytkownicy i okres użytkowania:
30.11.2000r. - ??.06.2003r. - 7. Dywizjon Lotniczy (66. Dywizjon Lotniczy)
??.06.2003r. - ??.12.2005r. - Samodzielna Grupa Powietrzno-Szturmowa (PKW Irak)
??.12.2005r. - czas obecny - Powietrzna Jednostka Ewakuacji Medycznej
6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
Brak danych
7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
8. Ilość lądowań i nalot:
Brak danych
9. Uwagi:
Od początku służby do 2007r. jako W-3WA, w 2007r. rozbrojony i przekazany do Powietrznej Jednostki Ewakuacji Medycznej, w listopadzie 2008r. zmodernizowany do wersji W-3AE. Wyposażony m.in. w reflektor szperacz SX-16, wciągarkę Lucas, wyposażenie medyczne.
Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 14-02-2011 o 22:24
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
Tego właśnie nie wiem, w takim razie masz racje - Drzemi, proszę zadziałaj
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
Masz 100% racji!
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
Albo Mi się zdaje - albo ostatnio został przebudowany na "Głuszca" na terenie PZL WSK Świdnik
Co to znaczy? Rozwiń...
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
Głuszec to 811 i 901, a nie 911. A Głuszec to nic innego jak modernizacja sokołów do wersji W-3PL
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
Numer na pewno 911 - widziałem z bardzo bliska i wszyscy znawcy tematu twierdzili że to jest właśnie Głuszec. Na pewno był wykorzystywany doszkolenia pilotów z wojska na nową wersję. ( Jeden z nich miał naszywkę z Iraku na ramieniu) Niestety nie mogę rozwinąć tematu. Nie kojarzę wciągarki za to pamiętam NKM z przodu.
Interesujące - w miarę możliwości proszę o jakąś fotkę na PW.
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
P.S. O ile mi wiadomo na Głuszce przerobiono na razie 4 maszyny z 9 serii - pamiętam nr 910 i 911- ale pamięć juz nie ta co kiedyś więc jeśli ktoś ma inne - lepsze informacje nie będę sie upierał
Twoje forum lotnictwa lotnictwo.net.pl - PZL-Swidnik W-3WA Sokol - 0910 - 360910 - Poland: Inflight( ) - Piotr Rams (RBSPhotos.com) 0910 jeszcze pod koniec marca był W-3WA. Nie uwierzę póki nie zobaczę
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
Fotkę ? kolega żartuje. Na terenie WSK musiałem przemieszczać się kanałami, na wejściu do hangaru nawet z przepustką gościa miałem problem jak ominąć wściekłego klawisza ze straży przemysłowej... A to co robiłem na komórce niezbyt wyszło i nie nadaje się do publikacji
Popytam wśród znajomych którzy wykorzystując różne drogi wdzierali się w tym czasie na teren WSK - może coś znajdę - 910 bardzo mnie zaskoczył
! Przysiągłbym że on równiez został przebudowany. Jeżeli zdjęcie zostalo prawidłowo opisane to biję się w piersi - skleroza... :-((
Fotka jest opisana zgodnie z prawdą. Ale popytaj...
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
Jak na razie to przebudowane na W-3PL są cztery Sokoły: jeden z serii 9 - 0901, który jest prototypem modernizacji oraz trzy z serii 8: 0811, 0819 i 0820. Wszystkie cztery śmigłowce są na stanie 56 KPŚB z Inowrocławia. Byc może, że kolejne Sokoły są w trakcie przebudowy, ale zdaje się, że jeszcze nie podpisano stosownej umowy pomiędzi MON a Świdnikiem (pieniądze). Chyba, że coś się zmieniło w temacie!!!
Zdjęcia majowe w/w śmigłowców można pooglądać na Lotnictwo.net - foty Pawła Bondaryka
Ostatnio edytowane przez MichalWroc ; 17-05-2011 o 22:58
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
No tak - muszę sie przyznać do błędu - Moje źródło także podaje te same n-ry: 811,819, 820, 901. Więc bię się w piersi : Mea culpa i przepraszam za niepotrzebny zamęt w Głuszcowym temacie. Być może byłem zbyt zaaferowany znalezieniem się w zakazanym ogródku? A przysiągłbym że ten który ogladałem to 911...
Zakładki