W samych Siłach Powietrznych jest podobno 16 sztuk... Gdzieś niedawno widziałem ogólną liczbę czajników dla SZ RP - jak znajdę napiszę (chyba, że ktoś mnie uprzedzi).
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
Na WSK remontowano ostatnio (tj 2-3 lata) ok 10 szt. Mi -2. Nie wiem czy wszystkie należały do WP, ale moi znajomi z WSK strasznie rzucali mięsem n/t tego remontu:Przyrządy wyzłomowane, w technologiach bzdury, a ludzie którzy znali wszystkie sekrety produkcji Mi-2 na emeryturach. Niezły mieli bal , oj niezły...
Obawiam się , że już się rozstrzygnęły. Testerem intencji Włochów są programy modernizacyjne W-3 - a te kolejno zamykano. Nie modernizowano też - wbrew zapowiedziom technologii przez co koszta produkcji stają się coraz mniej atrakcyjne dla producenta. Przyszłość Sokoła widzę w bardzo ciemnych barwach. No cóż - szkoda...
Bardzo chciałbym w to wierzyć - ale z tego co słyszę z zakładów to chyba nie za bardzo można na to liczyć. Oczywiście - ja też bym chciał ,żeby polska myśl techniczna jeszcze tu i ówdzie od czasu do czasu błysnęła, ale na razie nie widzę podstaw do optymizmu.
Coś nowego https://www.youtube.com/watch?v=2FV6SeYMjuQ
Tak, ale tamten materiał był mocno okrojony pod względem treści : https://www.youtube.com/watch?v=Vw1qbeRgs_0
Nieźle, nigdy nie widziałem zasobnika ZR-8 w użyciu
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
Może jest jednak szansa dla W-3 Mi-8 wzniesie siÄ na 9000 metrĂłw - Lotnicza Polska -
3x W-3A dla HASA, ze sprzętem przeciwpożarowym (Bambi Bucket), dostawa w 2015r.
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
Nie, no sukces taki, że tylko przyklasnąć Oby tak dalej, ciekawe tylko co włoska firma zrobi z zakładem w Świdniku jak nie wygra przetargu na 70 latających taksówek
3 szt... na razie... Może to jeszcze nie koniec? Ale dla mnie miarą stosunku Włochów do Sokoła jest ich stosunek do programów modernizacyjnych, mogących unowocześnić tą maszynę. A tu - cisza. Ale na razie - po całej serii złych i bardzo złych wieści mała iskierka nadziei na gwiazdkę... A w grudniu ma jeszcze latać Uganda - podobno już stoi na starcie na kalibracji przyrzadów.
[QUOTE=Proboszcz;1071056]3 szt... na razie... Może to jeszcze nie koniec? Dysponujesz jakimiś nieoficjalnymi wiadomościami to podziel sie nimi
W zakładach PZL - WSK obecnie A-W. pracuje większa część mojej rodziny ( ze strony żony) a ponieważ mam z nimi dobry ( może nawet zbyt dobry?) kontakt, więc i ploteczki zakładowe nie są mi obce. Nie chce ich przedwcześnie publikować , choćby po to żeby później nie bić się w piersi i nie prostować. Tak jak np. z Ugandą: jedni twierdzą, że maszyna stoi na próbach w locie (W-560) inni ,że w ogóle jej nie zmontowano. Sam nie wiem co o tym sądzić. Natomiast co do Hiszpanii - to moi rozmówcy są zgodni ,że w grę wchodzi większa liczba maszyn, ale ze względu na problemy finansowe odbiorcy będzie to rozbite na kilka lat: 2015- 3 szt. 2016 -3 szt i 2017 -2 szt. Prawda? Nieprawda? - nie wiem. Poza tym sporządzane są inne oferty, ale nie wiadomo ile z nich uda się przekuć na oficjalne kontrakty. Jeśli się uda to być może W-3 w wersji p - poż. trafią do jeszcze jednego bardzo odległego kraju...
Co z czeskimi Sokołami? Dogadali się w sprawie remontu wszystkich? Bo na razie znalazłem tylko taką informację o SAR'ach: "Niebawem do użytkownika powrócą np. dwa czeskie śmigłowce ratownicze W-3 Sokół, które znajdują się obecnie w Świdniku".
Co tu napisać....
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
Na razie remontowano tylko dwie maszyny. Co do kolejnych -na pewno nic nie wiadomo. Wg. plotek po nowym roku mają trafić do remontu kolejne dwie maszyny. Jak będzie - zobaczymy. Nowe kierownictwo WSK - jak się wydaje - łaskawszym okiem patrzy na Sokoła choć żadnego z programów modernizacyjnych nie odmrożono.
Zakładki