Strona 25 z 39 PierwszyPierwszy ... 15 23 24 25 26 27 35 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 481 do 500 z 766
Like Tree168Likes

Wątek: PZL W-3 Sokół - wątek ogólny

  1. #481

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    Sopot

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Thorwald Zobacz posta
    Czym różnią się oryginalne Anakondy od "Anakond" powstałych z przebudowy W-3T ?
    Pozdrawiam
    W-3T przebudowane na Anakondę nie będa miały zdolności do wodowania z użyciem pływaków. Nie dało rady. Przebudowa W-3T do Anakondy a także modernizacja pozostałych sztuk ma ujednolicić wyposażenie wszystkich W-3WARM w BLMW.
    Mój skromny blog o pomorskich militariach i nie tylko
    http://odwaszegofotokorespondenta.blogspot.com

    Portal historyczny
    http://wiekdwudziesty.pl

  2. #482
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez an21drzej Zobacz posta
    Trochę się pogubiłem co się dzieje z poszczególnymi Anakondami. Jedna podobno jest sprawna i jest w Darłowie. 3? stoją w Świdniku. A co z pozostałymi 3, bo było chyba 7?
    0906, 0815 oraz 0813 są u użytkownika, natomiast 0505, 0506 oraz 0511 zalegają w woj. lublelskim.

    Cytat Zamieszczone przez an21drzej Zobacz posta
    Motor Siczu stoją dwa Sokoły odkupione od Koreańczyków
    Widziałem jednego W-3AM.

  3. #483

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Jak pisałem wcześniej - nie wiem czy Motor- Sicz ma prawo do wprowadzania jakichkolwiek zmian w Sokole bez uzgodnienia tego z producentem. Z tego co mi wiadomo do 21 października br. nikt takich konsultacji nie prowadził. Co do pomysłów p. Antoniego M. - to cytując jednego z pracowników "Leonardo":
    "p... głupoty - kierownictwo Agusty zbyt ceniło sobie dobrą pozycję na rosyjskim rynku aby narażać się Putinowi współpracą z nie mającą kasy Ukrainą" Chyba że... Włosi będący w tarapatach finansowych postanowili zagrać na dwie strony? A może jednak coś się skrobie w ścisłej tajemnicy? - Ale to naprawdę mało prawdopodobne.
    P.S. Maszyny w Świdniku nie zalegają, ale latają co mogłem w tamtym tygodniu stwierdzić naocznie - przynajmniej dwie, czyli te które z taką pompą odebrał Antek - minister. Zdaniem zakładu to wojacy ciągle szukają kwadratowych jaj i wynajdują coraz nowe problemy.

  4. #484
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Proboszcz Zobacz posta
    Zdaniem zakładu to wojacy ciągle szukają kwadratowych jaj i wynajdują coraz nowe problemy.
    Ha, ha, ha… , no tak ludzie w tej firmie nadal tkwią mentalnie w głębokiej komunie. Nieważne jak zrobisz, wojsko ma stulić dziub i brać co dają, a dalej „jakoś to będzie”… . Natomiast jak robią dla „Zachodu” to chodzą na kolanach i cmokają, byle by zadowolić klienta. Szkoda słów po prostu… .
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  5. #485

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Michał Szafran Zobacz posta
    W-3T przebudowane na Anakondę nie będa miały zdolności do wodowania z użyciem pływaków.
    Czy śmigłowce w morskiej służbie SAR w krajach takich jak Niemcy, Szwecja, Finlandia czy USA występują bez awaryjnych pływaków ?

  6. #486

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nobie1973 Zobacz posta
    Nieważne jak zrobisz, wojsko ma stulić dziub i brać co dają, a dalej „jakoś to będzie”… . Natomiast jak robią dla „Zachodu” to chodzą na kolanach i cmokają, byle by zadowolić klienta. Szkoda słów po prostu… .
    Jak zwykle - pewnie każdy ma swoją rację. Wyżej pisałem ,że zapewne (na zakładzie )ktoś coś spie..., ale po rozmowach ze znajomymi z Leonarda troszeczkę "zmodernizowałem " swoje stanowisko. Wojsko już dawno nie bierze co dają , chyba że pisze na tym "made in USA" natomiast tzw. przedstawiciele wojska na zakładzie szukają przysłowiowych drzwi do lasu. A że ich kompetencje są na poziomie starego przeboju "... mniej niż zero..."to i ponoszą odpowiedzialność za sporą część opóźnień. To dzięki ich "widzimisię" poleruje się całą litanię części które na maszynach pierwszych serii wychodziły prosto z pod freza. Do rangi anegdoty urósł fakt , kiedy ślusarz 2 tygodnie wyprowadzał promienie i klasę na podstawkach pod koła!!! Chłopak służył wcześniej w lotnictwie i doskonale wiedział jak ważny detal obrabia. Ciekawe, gdyby przedstawicielowi wojska przyszło płacić za te podstawki z własnej kieszeni czy byłby równie drobiazgowy. Zdarzają się sytuacje, kiedy na jednym wydziale przedstawiciel dopuszcza detal do dalszej obróbki, a na innym zatrzymuje itd, itd Może dla tego bracia - Czesi przy poprzednich remontach zażyczyli sobie aby maszyny podlegały jedynie cywilnej kontroli jakości? Natomiast przy odbiorach maszyn eksportowych obowiązuje jedna - cywilna kontrola jakości i odbiory idą sprawniej -bo nikt nikomu nie udowadnia swojej ważności(no może poza pojedynczymi przypadkami np. niejaki Śliwa) . Oczywiście - zdarzają się usterki , które się usuwa czy montuje się zamówione wyposażenie - np. K.masz. w drzwiach i tyle. W kwestii Anakond pracownicy zakładu mają pretensje do wojaków o to ,że zmiany w wyposażeniu zostały określone dopiero pod koniec prac remontowych - a podobno były istotne.
    Cytat Zamieszczone przez Thorwald Zobacz posta
    Czy śmigłowce w morskiej służbie SAR w krajach takich jak Niemcy, Szwecja, Finlandia czy USA występują bez awaryjnych pływaków ?
    Zdaniem naszych wojskowych - ponieważ pływaki dotąd się nie przydały - to są zbędne. Czy mają rację? Moim zdaniem nie, a np. Filipińczykom odbierający w swoim czasie W-3 tak się spodobały, że chcieli aby zamontowano je na 4 maszynach. Niestety -tego nie było w umowie, terminy nagliły i sprawa się rypła.

  7. #487

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Witam
    Od jakiegoś czasu mówi się w mediach o tragicznej sytuacji sprzętowej w morskim SAR. Z wątku wynika, że w jednostkach są 3 Anakondy. Domyślam się, że średnio jedna jest na dyżurze, jedna na przeglądzie i jedna służy do szkolenia. Czy nie można by przesunąć np. 2 W-3RL do morskiego SAR by służyły tymczasowo do szkolenia, tak by gospodarować 2 Anakondy do dyżurów ? Co się stało z Mi-14PŁ/X że nie mogą dyżurować ? Przecież całkiem niedawno wróciły z generalnych remontów ?

  8. #488
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Mi-14PŁ/R pełnią dyżury z Anakondą w Darłowie. W Gdyni faktycznie jest jeden-dwa Sokoły SAR przekazane do szkolenia.

  9. #489

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    Sopot

    Domyślnie

    Jakoś średnio wierzę, że to wojskowi nagle zaczęli wymyślać nowe elementy.

    Natomiast wszystkim miłośnikom ukraińskiego przemysłu lotniczego dedykuję ten materiał
    https://www.youtube.com/watch?v=JFuFj7hMJNQ
    Mój skromny blog o pomorskich militariach i nie tylko
    http://odwaszegofotokorespondenta.blogspot.com

    Portal historyczny
    http://wiekdwudziesty.pl

  10. #490

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Proboszcz Zobacz posta
    Jak zwykle - pewnie każdy ma swoją rację. Wyżej pisałem ,że zapewne (na zakładzie )ktoś coś spie..., ale po rozmowach ze znajomymi z Leonarda troszeczkę "zmodernizowałem " swoje stanowisko.
    Moim zdaniem kwalifikacje pracowników Świdnika, poleciały na łeb. Starzy, którzy mieli doświadczenie, odeszli, a nowi byli wzięci z ulicy lub jeszcze się nie nauczyli. Kilka miesięcy temu byłem świadkiem niwelacji Sokoła, gdzie część pomiarów była wykonana, gdy śmigłowiec był podparty na podnośnikach (z racji wykonywania innych prac), a część zrobiono, gdy już stał na własnym podwoziu. Potem zdziwienie, że pomiary mają się nijak do siebie i "coś się musiało stać z kadłubem". Na delikatne pytanie kolegi (który kiedyś był konstruktorem w Świdniku) "co na temat niwelacji mówi IOT?", jeszcze większe zdziwienie... Ręce opadają...

    Poza wszystkim, użytkownicy Sokołów narzekają na słabą obsługę posprzedażną (czas dostarczenia części zamiennych, rozjazd pomiędzy wymaganiami obowiązkowych biuletynów serwisowych, a dostępnością potrzebnych do ich wykonania części, itp.).

    dranio

  11. #491

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Tak było, jest i będzie. I nie dotyczy to tylko przypadku Sokoła, z Mi-2 było podobnie. Gdy zaprzestali produkcji samych śmigieł, a później części rozpuścili załogę w świat. Później, gdy wygrali przetarg na remonty dla SP to żebrali w WZL-1 o oddelegowanie kwalifikowanych pracowników do pomocy

  12. #492

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Michał Szafran Zobacz posta
    Natomiast wszystkim miłośnikom ukraińskiego przemysłu lotniczego dedykuję ten materiał
    O - i to wyjaśnia przyczyny awarii MiG-29 z Malborka. Nigdy nie wierzyłem w rzetelność firm ukraińskich i nie wierzę że współpraca z "Motor- siczą"jest dla Sokoła szansą...Natomiast co do współpracy Świdnika z wojskiem to ujmując rzecz w skrócie jest to tragedia w kilku odsłonach. Można do za... śmierci przerzucać się historiami, gdzie Świdnik wojakom , a wojacy Świdnikowi robią w kolo pióra, ale naprawdę tragiczne jest to, że nikt, ale to absolutnie nikt nie próbuje tej paranoi uzdrowić. Cierpi na tym armia - wystarczy popatrzeć na ilość sprawnych SW-4, oraz oczywiście opinia zakładu.
    Cytat Zamieszczone przez Michał Szafran Zobacz posta
    Moim zdaniem kwalifikacje pracowników Świdnika,
    itd...
    Cytat Zamieszczone przez an21drzej Zobacz posta
    Tak było, jest i będzie. I nie dotyczy to tylko przypadku Sokoła, z Mi-2 było podobnie. Gdy zaprzestali produkcji samych śmigieł, a później części rozpuścili załogę w świat
    No cóż - nic dodać ,nic ująć. Na to samo zjawisko zwracają uwagę moi świdniccy znajomi: W ramach powtarzanych kilkakrotnie tzw. programów dobrowolnych odejść odeszli pracownicy z dużym doświadczeniem. Co gorsza - na ich miejsce trafiają ludzie z pokolenia "bezzawodówkowców" nie umiejący mierzyć suwmiarką. Gorzej ,że ludzie z agencji pracy tymczasowej (np. p. Zukermana) nie mają żadnej motywacji: Dziś pracuje tu , jutro gdzie indziej a przy ograniczaniu zatrudnienia wylatują jako pierwsi. To samo dotyczy kadry kierowniczej: młodzi , ambitni, ale bez najmniejszej praktyki warsztatowej - dla odmiany z "szerokimi plecami" i ciasnym horyzontem. Te wszystkie negatywne zjawiska odciskają się na losie Sokoła i perspektywa tej maszyny nie rysuje się kolorowo.
    noise6 likes this.

  13. #493

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Proboszcz Zobacz posta
    O - i to wyjaśnia przyczyny awarii MiG-29 z Malborka. Nigdy nie wierzyłem w rzetelność firm ukraińskich i nie wierzę że współpraca z "Motor- siczą"jest dla Sokoła szansą...
    Ukraina czy Rosja... Co za różnica? Jeden i ten sam standard "dilerki", pośrednictwa, ogólnie ten cały zabużański handel był, jest i będzie nacechowany obyczajami biznesowymi i kulturą techniczą charakterystycznymi dla tzw. trzeciego świata.

    M.
    noise6 likes this.

  14. #494

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Proboszcz Zobacz posta
    Ukraina czy Rosja... Co za różnica? Jeden i ten sam standard "dilerki", pośrednictwa, ogólnie ten cały zabużański handel był, jest i będzie nacechowany obyczajami biznesowymi i kulturą techniczą charakterystycznymi dla tzw. trzeciego świata.
    Ogólnie - masz rację: Na wschód od nas zaczynają się dzikie pola. Ale zawsze zdrowiej jest kupować produkt u producenta a nie u podejrzanego pośrednika.
    Ale to tak tylko mimochodem. Zdaniem moich świdnickich rozmówców Anakondy są już O.K. ale wojskowi piloci wylatują sobie premię - np. dzisiaj też latała jedna.

  15. #495

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Jarocin

    Domyślnie

    A co nowego w temacie nowych łopat ,jakieś nowe informacje?

  16. #496

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Łopaty są, a że zbliża się śnieżna zima to zamiast na Sokoła przydadzą się do odśnieżania. A zaoszczędzoną kasę najwspanialsza władza przeznaczy na kolejny projekt jak w szybki sposób dać zarobić naszemu kościołowi
    Bery likes this.

  17. #497

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez an21drzej Zobacz posta
    Łopaty są, a że zbliża się śnieżna zima to zamiast na Sokoła przydadzą się do odśnieżania. A zaoszczędzoną kasę najwspanialsza władza przeznaczy na kolejny projekt jak w szybki sposób dać zarobić naszemu kościołowi
    Taki tam post w andrzejowym stylu - bez sensu, żeby tylko licznik nabić.
    Co tu napisać....

  18. #498

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    jarekch - to napisz coś z sensem. O nowych łopatach do Sokoła pie...przą od pięciu lat. Niby są niby ich nie ma, niby były testowane niby nie były. Kłania się program "Irydy", z którego przez wiele lat Mielec i pół Warszawy żyło. A sprawa jest prosta - tak mamy nowe łopaty, są w fazie testów i nie mam pytań. powiedz sam - proste? Tylko, że w tym kraju nikomu proste odpowiedzi nie są na rękę - ot taki mały śmieszny kraj

  19. #499

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Nie czepiam się łopat, a stylu (a raczej jego braku) w jakim został napisany post.

    A sprawa łopat jest prosta jak cała sytuacja z W-3 Sokół/Miś
    Co tu napisać....

  20. #500

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Merytorycznie: Dotarły do mnie plotki jakoby łopaty miały być testowane w powietrzu, ale sam w nie nie wierzę. Po zdemontowaniu ich kilka miesięcy temu nikt ich na żadnym śmigłowcu nie widział - i nagle wybucha plotka jakoby zostały przetestowane w locie! Tak jednego dnia? Nonsens! Ktoś zresztą tłumaczył mi ,że łopaty te mają być użyte dopiero w pięciołopatowym wirniku, prace nad którym zarzucono jakieś 20 lat temu Sarkazm kolegów mnie nie dziwi: Łopaty miały podnieść walory Sokoła. Od wielu lat się o nich mówi. I co-? Ano d...- plotki, pogłoski, szeptanki... Pewne jest jedynie to ,że łopaty takie istnieją. Ostatnio bywam często w Świdniku , więc kontakty zostały odnowione, niestety - nic pozytywnego nie usłyszałem , poza odgłosem przelatującego Czeskiego W-3. O dziwo - remonty Czeskich maszyn przebiegają dość planowo jak na Świdnik. Oczywiście - jest pewien poślizg no, ale - wiadomo...

Strona 25 z 39 PierwszyPierwszy ... 15 23 24 25 26 27 35 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-03-2018, 20:47
  2. 03-03-2018, 13:24
  3. 03-03-2018, 10:38
  4. 03-03-2018, 07:37
  5. 03-03-2018, 00:20
  6. 02-03-2018, 19:08
  7. 02-03-2018, 19:03
  8. 02-03-2018, 18:46
  9. 02-03-2018, 18:11
  10. 02-03-2018, 17:33
  11. 02-03-2018, 17:29
  12. 02-03-2018, 17:08
  13. 02-03-2018, 17:04
  14. 29-07-2017, 19:53
  15. 22-07-2017, 16:09
  16. 20-02-2017, 12:58
  17. 18-02-2017, 02:14
  18. 12-02-2017, 16:01
  19. 11-02-2017, 14:28
  20. 07-02-2017, 22:20
  21. 07-02-2017, 21:54
  22. 07-02-2017, 08:23
  23. 06-02-2017, 23:03
  24. 06-02-2017, 22:00
  25. 06-02-2017, 21:46
  26. 06-02-2017, 21:07
  27. 06-02-2017, 20:52
  28. 06-02-2017, 20:39
  29. 06-02-2017, 20:17
  30. 06-02-2017, 19:41
  31. 06-02-2017, 19:38
  32. 06-02-2017, 19:13
  33. 06-02-2017, 19:03
  34. 06-02-2017, 19:02
  35. 06-02-2017, 19:00
  36. 06-02-2017, 18:59
  37. 06-02-2017, 18:55
  38. 06-02-2017, 18:47
  39. 06-02-2017, 18:41
  40. 06-02-2017, 18:36
  41. 06-02-2017, 18:22
  42. 06-02-2017, 18:09
  43. 06-02-2017, 18:01
  44. 06-02-2017, 17:56
  45. 06-02-2017, 17:55
  46. 06-02-2017, 17:43
  47. 06-02-2017, 17:37
  48. 06-02-2017, 17:22
  49. 06-02-2017, 17:18
  50. 06-02-2017, 17:00

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •