Strona 31 z 31 PierwszyPierwszy ... 21 29 30 31
Pokaż wyniki od 601 do 618 z 618
Like Tree127Likes

Wątek: PZL W-3 Sokół - wątek ogólny

  1. #601

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Jarocin

  2. #602

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    Sopot

    Domyślnie

    Wczoraj pan Macierewicz zasugerował kolejne egzemplarze W-3WARM Anakonda dla BLMW. No i pytania do uczonych w Piśmie
    - w Świdniku znajdzie się kilka sztuk wolnych W-3 do konwersji?
    - jaki byłby koszt pojedynczego egzemplarza nowej Anakondy?
    - jak długo Świdnik byłby w stanie ogarnąć kilka sztuk nowych Anakond?

    Oczywiście wiem, że to bezsensowne z punktu widzenia BLMW, ale po prostu interesują mnie w.w. kwestie
    Mój skromny blog o pomorskich militariach i nie tylko
    http://odwaszegofotokorespondenta.blogspot.com

    Portal historyczny
    http://wiekdwudziesty.pl

  3. #603

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Tomaszów maz

    Domyślnie

    W świdniku mie ma żadnych sztuk do przebudowy, koszt pojedynczego egzeplarza ciezko okreslic, w 2010r. 8 szt dla Filipin kosztowało 65 mln dolarów, świdnik na budowę nowych śmigieł potrzebuje kilka ładnych lat

  4. #604

    Dołączył
    May 2016

    Domyślnie

    A moze wezna od Armi 8 sztuk i je wyremontuja i nazwom nowe a Armi klupja 8-16 AW101?

  5. #605

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez noise6 Zobacz posta
    W świdniku mie ma żadnych sztuk do przebudowy, koszt pojedynczego egzeplarza ciezko okreslic, w 2010r. 8 szt dla Filipin kosztowało 65 mln dolarów, świdnik na budowę nowych śmigieł potrzebuje kilka ładnych lat
    W Świdniku są nieźle zjechane stare ex -hiszpańskie W-3 - kilka , głównie z 2 i 3 serii ale nie wiem czy wojsko chciałoby nawet za darmo takie zabytki. Kontrakt filipiński kosztował jednak ciut więcej, ale nie była to tylko cena gołych śmigłowców ale cały kontrakt obejmujący np. szkolenie pilotów, poza tym nie były to Anakondy. N/b. już w trakcie prób odbiorczych jeden z filipińskich pilotów zobaczył na zdjęciach zwodowaną Anakondę z pływakami i zameldował gdzie trzeba ,że istnieje taka wersja. W efekcie Filipińczycy wykazali zainteresowanie przebudową przebudową drugiej partii 4 maszyn na Anakondy. Ostatecznie stanęło na tym ,że dostali normalne (powiedzmy...) W-3 a Anakondy miały być w kolejnym zamówieniu, do którego nie doszło.
    Co do nowych łopat to są zbudowane i przechodzą testy w locie. Ale testy ruszyły dopiero we wrześniu ich zakończenie wymaga czasu. Co gorsza wszystko wskazuje na to,że w razie pomyślnego wyniku prób nowe łopaty mają być produkowane we Włoszech. Ciemno to widzę...

    Cytat Zamieszczone przez KORDLuke Zobacz posta
    A moze wezna od Armi 8 sztuk i je wyremontuja i nazwom nowe a Armi klupja 8-16 AW101?
    Eee, po ostatnich doświadczeniach z remontami W-3 to ja w takie cuda nie wierzę: W ogóle nie wierzę w kolejne zakupy w Leonardo , zwłaszcza jak dali ... ciała z uzbrojeniem Mastersów/ Bielików. Poza tym jeśli kupią jakieś potwornie drogie 101 to właśnie dla Mar - Woju

  6. #606

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    Sopot

    Domyślnie

    W sumie marwojowskie W-3T również pochodziły z 2 i 3 serii Wiadomo również, że to politycy zadecydują czy BLMW potrzebuje kolejnych maszyn Anakonda.

    A czeskie W-3? Jaki jest ich status i kiedy je można tanio kupić?
    Mój skromny blog o pomorskich militariach i nie tylko
    http://odwaszegofotokorespondenta.blogspot.com

    Portal historyczny
    http://wiekdwudziesty.pl

  7. #607

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Michał Szafran Zobacz posta
    A czeskie W-3? Jaki jest ich status i kiedy je można tanio kupić?
    Czeskie W-3 to tzw 7 seria różniąca się od naszych elektroniką. Z tego co słyszałem w tej chwili na zakładzie znajdują się 2 czeskie W -3 w remoncie z nalotem ponad 3 tys. godzin. Albo są to ostatnie dwa przeznaczone do remontu , albo jeszcze dwóch należy się spodziewać. Co ciekawe: Wszyscy pracownicy WSK twierdzą ,że współpraca z Czechami jest dużo lepsza niż z WP. Maszyny przychodzą do remontu w dobrym stanie technicznym, a przy odbiorze Czescy piloci nie szukają drzwi do lasu, byle go przeciągnąć, tak że maszyny schodzą planowo a opóźnienia - jeśli są to minimalne.
    Z tego co słyszałem to Czesi na razie nie zamierzają się pozbyć polskich maszyn które cieszą się u nich bardzo dobrą opinią. Pewne zawirowania miały miejsce jedynie w czasie negocjowania cen remontów , które włoski już właściciel niespodzianie podniósł o 300 %. Co ciekawe - Czeska Armada chętnie dokupiłaby nowe W-3, najchętniej w wersji Głuszec, ale - spokojnie: Włosi do tego nie dopuszczą...
    P.S. A może przy okazji wyjaśnić jaki cymbał dopuścił do sprzedania Anakondy Petrobalticu na Ukrainę?
    Michał Szafran likes this.

  8. #608

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    Sopot

    Domyślnie

    Petrobaltic.
    Mój skromny blog o pomorskich militariach i nie tylko
    http://odwaszegofotokorespondenta.blogspot.com

    Portal historyczny
    http://wiekdwudziesty.pl

  9. #609

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    No tak - jako właściciel miał prawo, tylko że maszyna była eksploatowana przez naszą Marynarkę. Czy więc nie przysługiwało nam zwyczajowe prawo pierwokupu?

  10. #610

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    Sopot

    Domyślnie

    Nie wiem. Zresztą lepiej nie drążyć tematu śmigłowców Petrobalticu... Ale jedna Anakonda by nie zrobiła aż tak dużej różnicy.

    Zatem do przebudowy mogą się nadać zajechane hiszpańskie i nieodebrane irackie W-3. Co z tego, że to niepłacalne. Jedną sztukę oddadzą przed wyborami i już jest zwycięstwo polityczne.
    Mój skromny blog o pomorskich militariach i nie tylko
    http://odwaszegofotokorespondenta.blogspot.com

    Portal historyczny
    http://wiekdwudziesty.pl

  11. #611

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Michał Szafran Zobacz posta
    lepiej nie drążyć tematu śmigłowców Petrobalticu...
    No to dajesz. Tylko dużo i ze szczegółami.
    Co tu napisać....

  12. #612

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Michał Szafran Zobacz posta

    Zatem do przebudowy mogą się nadać zajechane hiszpańskie i nieodebrane irackie W-3. Co z tego, że to niepłacalne. Jedną sztukę oddadzą przed wyborami i już jest zwycięstwo polityczne.
    Gdyby można było łatwo "uzdatnić" "irackie" Sokoły, to już dawno by to zrobiono. Śmigłowce stoją w Świdniku już co najmniej 11 lat.

    dranio

  13. #613
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Proboszcz Zobacz posta
    Wszyscy pracownicy WSK twierdzą ,że współpraca z Czechami jest dużo lepsza niż z WP. Maszyny przychodzą do remontu w dobrym stanie technicznym, a przy odbiorze Czescy piloci nie szukają drzwi do lasu, byle go przeciągnąć, tak że maszyny schodzą planowo a opóźnienia - jeśli są to minimalne.
    Litości Proboszczu....
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  14. #614

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bery Zobacz posta
    Litości Proboszczu....
    O.K - może przesadziłem z tym wszyscy. Ale takie laurki pod adresem Czechów słyszałem nie dalej jak tydzień temu, od kilku osób z różnych wydziałów( czy sektorów- bo nie wiem w końcu jak się zakład po ostatnich zmianach dzieli). Co dziwne, trudno znaleźć kogoś z pracowników Leonardo d. WSK kto powiedziałby dobre słowo o współpracy z naszym MON-em i jego agendami.
    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    Gdyby można było łatwo "uzdatnić" "irackie" Sokoły, to już dawno by to zrobiono.
    Ale kto i po co miałby się tym zająć? Zakład jest happy bo kasuje kaskę za przechowanie i okresową obsługę. MON - najchętniej pozbył by się wszelakiego dobra pt. W-3 więc nie będzie sobie głowy zawracał jeszcze jakimiś dwoma nietypowymi do przeróbki. Ewentualnie - może jeszcze Bumar, ale oni postanowili widać załatwić sprawę przez zapomnienie... Może ktoś je ukradnie? Tak więc obecna sytuacja wszystkim odpowiada. Od czasu do czasu pojawiają się jakieś plotki na ich temat np. o próbie sprzedaży do Wietnamu, ale nic się z nimi nie dzieje, choć w sumie to szkoda maszyn bo tak stoją w tym kącie i się starzeją bezproduktywnie.

  15. #615
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Śmigłowce skonstruowane i produkowane w PZL Świdnik całkowicie przejęły ratowniczą służbę w naszej strefie odpowiedzialności nad Bałtykiem.
    Odnowione Anakondy na ratunek rozbitkom - Przemysł Obronny - rp.pl
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  16. #616

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Jarocin

    Domyślnie

    A tymczasem u naszych południowych sąsiadów...https://youtu.be/TREZ0W9O4vM

  17. #617

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Rozmowa z Władysławem Bubieniem, emerytowanym inżynierem prób w locie oraz pilotem w PZL-Świdnik.

    Pilot, który sprawdzał Sokoła. Jak powstał jeden z najważniejszych polskich śmigłowców ? - Pod dobrymi śmigłami
    noise6 likes this.
    Pozdrawiam mkonst (GG:1394783)

  18. #618

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak... W opinii moich znajomych W-3 był najlepiej dopracowanym i przebadanym śmigłowcem w Polsce. O wiele lepiej niż późniejszy SW-4. Ze wspomnień znajomych najzabawniejszy był chyba test na ptaka uderzającego w przednią szybę. No bo wyobraźcie sobie państwo: Schyłek komuny: znane problemy z zaopatrzeniem w mięso ,a tu wpada do mięsnego dwóch gości z zakładu i zabiera na podstawie jakiegoś kwitu całą lodnię świeżych kurczaków...
    noise6 likes this.

Strona 31 z 31 PierwszyPierwszy ... 21 29 30 31

LinkBacks (?)

  1. 29-07-2017, 19:53
  2. 22-07-2017, 16:09
  3. 20-02-2017, 12:58
  4. 18-02-2017, 02:14
  5. 12-02-2017, 16:01
  6. 11-02-2017, 14:28
  7. 07-02-2017, 22:20
  8. 07-02-2017, 21:54
  9. 07-02-2017, 08:23
  10. 06-02-2017, 23:03
  11. 06-02-2017, 22:00
  12. 06-02-2017, 21:46
  13. 06-02-2017, 21:07
  14. 06-02-2017, 20:52
  15. 06-02-2017, 20:39
  16. 06-02-2017, 20:17
  17. 06-02-2017, 19:41
  18. 06-02-2017, 19:38
  19. 06-02-2017, 19:13
  20. 06-02-2017, 19:03
  21. 06-02-2017, 19:02
  22. 06-02-2017, 19:00
  23. 06-02-2017, 18:59
  24. 06-02-2017, 18:55
  25. 06-02-2017, 18:47
  26. 06-02-2017, 18:41
  27. 06-02-2017, 18:36
  28. 06-02-2017, 18:22
  29. 06-02-2017, 18:09
  30. 06-02-2017, 18:01
  31. 06-02-2017, 17:56
  32. 06-02-2017, 17:55
  33. 06-02-2017, 17:43
  34. 06-02-2017, 17:37
  35. 06-02-2017, 17:22
  36. 06-02-2017, 17:18
  37. 06-02-2017, 17:00
  38. 06-02-2017, 16:48
  39. 06-02-2017, 16:34
  40. 06-02-2017, 16:33
  41. 06-02-2017, 16:28
  42. 06-02-2017, 16:17
  43. 06-02-2017, 16:08
  44. 06-02-2017, 16:06
  45. 06-02-2017, 16:04
  46. 06-02-2017, 15:56
  47. 06-02-2017, 15:54
  48. 06-02-2017, 15:49
  49. 06-02-2017, 15:41
  50. 06-02-2017, 15:12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •