Strona 33 z 37 PierwszyPierwszy ... 23 31 32 33 34 35 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 641 do 660 z 724
Like Tree156Likes

Wątek: PZL W-3 Sokół - wątek ogólny

  1. #641

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Jarocin

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Proboszcz Zobacz posta
    Kto jak kto, ale za przeproszeniem członek zarządu koncernu powinien się orientować , ile wysiłku włożył ów zarząd w uwalenie kolejnych szans eksportowych. Stugębna plotka ze Świdnickiego targu - który jest najlepszym miejscem do zbierania informacji o Zakładzie dodaje kolejne kraje:Uganda, Kanada, Australia, Czechy, ciągle Hiszpania itd... Tylko że nic z tego nie wynika: zmarnowane szanse to nie realny eksport i może by ktoś to Panu Dyrektorowi wytłumaczył?
    Jeżeli znajdzie się taki twardziel , to może przy okazji wyjaśniłby Panu Dyrektorowi, że nowe łopaty - jakkolwiek zapowiadają się ciekawie - wylatały w granicach 15 -20 godzin (bliżej tej dolnej granicy) i do ich praktycznego zastosowania to jeszcze dłuuuga droga... Podobnie Glass - kokpit :Tego nie zrobi się na kolanie: to wszystko wymaga opracowania, dogrania szczegółów i stosu papierów, homologacji, atestów itd. Dobrze byłoby też ,żeby Pan Dyrektor wiedział ,że linia produkcyjna Sokoła została praktycznie zdewastowana, wyłączono z niej kilka istotnych elementów a nowe technologie w to miejsce nie zostały (i moim zdaniem nie zostaną...) dopracowane. Szans na nowe maszyny raczej już nie ma, a remonty i przebudowa starych to takie jak mawia mój przyjaciel z WSK leczenie kawalerskiej choroby pudrem... Tenże przyjaciel zastanawia się też czasem co Pan Dyrektor jara, (ćpa lub chla) że ma tak barwne odloty...
    W najbliższym czasie tj. 10 czerwca będzie okazja zwiedzenia tego bałaganu, jako że pracownicy będą mogli wprowadzić rodziny. Może uda się coś zobaczyć?
    I jak ,udało się coś ciekawego zobaczyć ?

  2. #642

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Jarocin

    Domyślnie

    A tymczasem u naszych południowych sąsiadów ...https://www.youtube.com/watch?v=FQAjiqq3Z94
    STYRO likes this.

  3. #643

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gucio7832 Zobacz posta
    I jak ,udało się coś ciekawego zobaczyć ?
    A jakże - jedną ładną panią ze Straży Przemysłowej Ech, gdybym był trochę młodszy... A tak poważnie, to nic o czym warto by pisać. Zwiedzanie zorganizowano strasznie- można powiedzieć że był to sprint po hali nr 1, szybki marsz ubezpieczony po 2 , gdzie można było naocznie stwierdzić ,że żadnych W-3 w montażu nie ma, remonty ( tu stoi kilka kadłubów) i OBR. Wszystko w tempie ekspresu, bez możliwości zadawania pytań czy wykonywania fotografii. Gdzieś - podobno z zupełnie innej strony można było robić sobie zdjęcia w kabinach nielotów z ośrodka szkoleniowego, ale nie było o tym żadnych informacji. Wydaje mi się ,że na remontach stał ten firmowy W-3 używany do prób z nowymi łopatami , ale bez łopat i to niestety wszystko.
    pwaos, STYRO, gucio7832 and 1 others like this.

  4. #644

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Czy ustalono przyczynę wypadku Głuszca we Włoszech ?

  5. #645

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Jeżeli dobrze pamiętam to cos było z przekładnią główną nie tak

  6. #646

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Ahmed - coś indywidualnego czy też wydano rekomendację dla całej floty ?

  7. #647

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Thorwald nie pamiętam, ale jak wroce do pracy rzucę okiem w telegram

  8. #648

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    W ogóle z niektórymi elementami od poddostawców są problemy i przekładnia właśnie do nich należy. Kilka dni temu rozmawiałem z kolegą pracującym w WSK i poruszaliśmy temat tamtego wypadku. Zdaniem kolegi przyczyną pożaru było zatarcie się jednego z łożysk w przekładni. Ale... Zdaniem kolegi był to bardzo dziwny pożar: pilot nie zauważył wzrostu temperatury i dopiero po ostrzeżeniu z drugiej maszyny podjął próbę awaryjnego lądowania. Stugębna plotka głosi ,że kilka miesięcy wcześniej podobny incydent miał miejsce na jednej z remontowanych Anakond. Pilot zauważył wzrost temperatury, wylądował i skończyło się na strachu i wymianie przekładni. Pracownicy zakładu zastanawiają się dla czego tym razem nie było szybkiej reakcji na wzrost temperatury? Podobno wszelkie monity w sprawie przekładni (i innych)do W-3 ich producent zbywa stwierdzeniem , że przy sporadycznych remontach i praktycznie zerowej produkcji nie jest w stanie utrzymać linii produkcyjnej i fachowców którzy to robili kiedyś, a nowi , i owszem produkują czy remontują ale z widocznym skutkiem.

  9. #649
    Awatar noise6

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Pruszcz Gdański

    Domyślnie

    Lecieli w szyku więc załoga zajęta jest oberwacją prowadzącego, utrzymania odpowiednich odlegości i odstępów, nawigowania, prowadzenia łączności i co pewien czas kontrolują parametry zespołu napędowego. Głuszce są o ok 500kg cięższe niz w3 przez co latają na wyższych momentach - silniki są bardziej obciążone i tym samym zatarcie łożysk przekładni czy podpór silnika następuje szybciej i intensywniej niż w w3. Do tego należy wspomnieć że wzrost temperatury mógł być w granicach eksploatacyjnych przy już wydobywającym się dymie. Miejsce wypadku to teren górzysty i nie wszędzie można wylądować czasami trzeba polecieć kilkanaście kilkadziesiąt seknd dłużej żeby znaleźć odpowiednie lądowisko, nie pomógł takżefakt że w zmodernzowanych sokołach świdnik zrezygnował z instalacji ppoż w przedziale przekładni, jest tylko na silnikach.

  10. #650
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Jeden z nich wrócił właśnie z remontu i będzie teraz latał jako pierwszy policyjny śmigłowiec w nowych srebrno-niebieskich barwach.
    https://www.dziennikwschodni.pl/na-s...000223503.html
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  11. #651
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ahmed799 Zobacz posta
    Thorwald nie pamiętam, ale jak wroce do pracy rzucę okiem w telegram
    Nie ma jeszcze oficjalnego stanowiska komisji o ile mi wiadomo. A co do przyczyn ma mieście mówią to co Ty
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  12. #652
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Proboszcz Zobacz posta
    Ale... Zdaniem kolegi był to bardzo dziwny pożar: pilot nie zauważył wzrostu temperatury i dopiero po ostrzeżeniu z drugiej maszyny podjął próbę awaryjnego lądowania. Pracownicy zakładu zastanawiają się dla czego tym razem nie było szybkiej reakcji na wzrost temperatury?
    Bzdura. Pilot zawrócił gdy tylko pojawiły się "podejrzane" wskazania przyrządów (lampka któraś o ile pamiętam). Gdyby kontynuował misję mogło być różnie. Według opinii wszystkich znających się na rzeczy zachowanie było wręcz wzorcowe.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  13. #653

  14. #654
    Awatar noise6

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Pruszcz Gdański

    Domyślnie

    Krystowski może sobie mówić co tylko chce i co tylko sobie życzą włosi, sw4 okazał się nietrafiony jako śmigłowiec do szkolenia pchorów a remonty w3 przebiegają z takimi opóźnieniami i z taką jakością wykonania że nikt w jednostkach i inspektoracie nie ma pojęcia jak naprawić problem, uważam że gdyby loty na w3 były finanowane przez prywatną firmę lotniczą to w3 stałby jako piękny pomnik przed biurem firmy. Relacja koszt / efekt w przypadku świdnika pokazuje jak bardzo głęboko mają sokoła w tyłku i jak bardzo chcą nam wcisnąć AW , lekko mnie poniosło ale jestem po 3 piwkach wybaczcie

  15. #655

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    100 milowy las

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez noise6 Zobacz posta
    remonty w3 przebiegają z takimi opóźnieniami i z taką jakością wykonania że nikt w jednostkach i inspektoracie nie ma pojęcia jak naprawić problem,
    To bardzo łatwo jest naprawić. Tylko trzeba chcieć ze strony MONu.

  16. #656

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Jarocin

    Domyślnie

    No to kolejne podejście do tematu ...https://www.defence24.pl/wojsko-zmod...ami-pola-walki

  17. #657

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    I tak... "dookoła Wojtek" - jak mawiano w armii za czasów Jaruzelskiego... Rozmowy , spotkania, konferencje, rauty , wódeczki, wywiady itp. s... po krzakach. A nowe łopaty leżą i nie latają, a nowych silników do W-3 nie ma i nowych W-3 też już raczej nie będzie. Autor tego tekstu przeoczył nawet opisywany wyżej pożar i utratę jednego z Głuszców. I niestety taka jest fachowość i orientacja w temacie wielu piszących o polskich wiatrakach dziennikarzy. Pocieszające jest to ,że zakład błyskawicznie reaguje na krytykę na niniejszym forum: W zeszłym roku na targach w Kielcach na stoisku Leonardo uwagę przykuwała makieta W-3 w wersji ZOP. Ponieważ nikt nie umiał udzielić żadnych - choćby fałszywych informacji n/t temat stało się to tematem krytyki. W tym roku na stoisku Leonardo makiety tej już nie było... A właśnie teraz taka maszyna gdyby istniała w realu byłaby Marynarce bardzo potrzebna...I trwa nadal chocholi taniec w okół najlepszego - choć nie doskonałego - polskiego śmigłowca i nikt nie widzi , że działania Włochów odnoszą skutki i maszyna ta znika z taśm produkcyjnych i z rynku. A miało być tak pięknie...
    Cytat Zamieszczone przez noise6 Zobacz posta
    sw4 okazał się nietrafiony jako śmigłowiec do szkolenia pchorów a remonty w3 przebiegają z takimi opóźnieniami i z taką jakością wykonania że nikt w jednostkach i inspektoracie nie ma pojęcia jak naprawić problem,
    Problem z SW-4 polega na tym ,że maszyny są niedopracowane i przyjęcie serii próbnej przez MON nie byłoby nawet złym rozwiązaniem ,gdyby zakład starał się szybko reagować na pojawiające się problemy. Tymczasem jak to wyglądało w rzeczywistości - wiemy wszyscy. Za opóźnienia w remontach W-3 odpowiadają obie strony i gdyby MON zrobił porządek po swojej części podwórka była by to co najmniej połowa sukcesu.
    pwaos likes this.

  18. #658

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Jarocin

    Domyślnie

    No to jedziemy dalej z tematem ...https://www.dziennikwschodni.pl/swid...000226429.html

  19. #659
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Pognać tych baranów...robią dile, kupicie 4 drogie do niczego nie przydatne wam śmigłowce, to może pozmawiamy o remontach waszych Sokołów . Cos niesamowitego, kto w tej armii rządzi ? same przygłupy? czy jeszcze głupsi? silniki, pytam o silniki...skąd je wezmą ? mają zapas ?

  20. #660

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    kto w tej armii rządzi ? same przygłupy?
    Nie, politycy z tej samej partii.

Strona 33 z 37 PierwszyPierwszy ... 23 31 32 33 34 35 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-03-2018, 20:47
  2. 03-03-2018, 13:24
  3. 03-03-2018, 10:38
  4. 03-03-2018, 07:37
  5. 03-03-2018, 00:20
  6. 02-03-2018, 19:08
  7. 02-03-2018, 19:03
  8. 02-03-2018, 18:46
  9. 02-03-2018, 18:11
  10. 02-03-2018, 17:33
  11. 02-03-2018, 17:29
  12. 02-03-2018, 17:08
  13. 02-03-2018, 17:04
  14. 29-07-2017, 19:53
  15. 22-07-2017, 16:09
  16. 20-02-2017, 12:58
  17. 18-02-2017, 02:14
  18. 12-02-2017, 16:01
  19. 11-02-2017, 14:28
  20. 07-02-2017, 22:20
  21. 07-02-2017, 21:54
  22. 07-02-2017, 08:23
  23. 06-02-2017, 23:03
  24. 06-02-2017, 22:00
  25. 06-02-2017, 21:46
  26. 06-02-2017, 21:07
  27. 06-02-2017, 20:52
  28. 06-02-2017, 20:39
  29. 06-02-2017, 20:17
  30. 06-02-2017, 19:41
  31. 06-02-2017, 19:38
  32. 06-02-2017, 19:13
  33. 06-02-2017, 19:03
  34. 06-02-2017, 19:02
  35. 06-02-2017, 19:00
  36. 06-02-2017, 18:59
  37. 06-02-2017, 18:55
  38. 06-02-2017, 18:47
  39. 06-02-2017, 18:41
  40. 06-02-2017, 18:36
  41. 06-02-2017, 18:22
  42. 06-02-2017, 18:09
  43. 06-02-2017, 18:01
  44. 06-02-2017, 17:56
  45. 06-02-2017, 17:55
  46. 06-02-2017, 17:43
  47. 06-02-2017, 17:37
  48. 06-02-2017, 17:22
  49. 06-02-2017, 17:18
  50. 06-02-2017, 17:00

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •