Strona 39 z 39 PierwszyPierwszy ... 29 37 38 39
Pokaż wyniki od 761 do 775 z 775
Like Tree169Likes

Wątek: PZL W-3 Sokół - wątek ogólny

  1. #761

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Nowych silników nie ma i nie będzie. Wymiana jednostki napędowej to cały - dość kosztowny bal. Poza tym - zaraz pojawi się problem z przekładnią , która - jak słyszałem - nie posiada już rezerw. Tak więc mocy nikt już tym silnikom nie doda, co najwyżej system FADEC zapewni lepsze jej wykorzystanie. W zasadzie nowe wyposażenie ma się masowo zmieścić w tym co jest jako że nie będzie to tylko dodawanie świecidełek ,ale głównie ich wymiana na nowsze. Z tego co dotarło do mnie np. po Kielcach, gdzie można było podziwiać nową łopatę - jedną i to tylko na stojaku, oraz nowy kokpit (trzy ekrany)wygląda to tak ,że Leonardo proponował wojakom nowe łopaty + FADEC +?? (być może nowy kokpit) a ci chcą - bo muszą - jedynie 4 FADEC-i. Nowe łopaty - jeżeli poważnie traktować to co dotarło do moich uszu - potwierdziły zakładany wzrost większości parametrów, tyle że nie ukończyły jeszcze testów. Trudno się więc dziwić ,że MON nie chce ryzykować. Podpisanie umowy - ostatecznie przełożono na drugą połowę września. No cóż - nie uwierzę jak nie zobaczę...

  2. #762

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Jarocin

  3. #763

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Jarocin
    pwaos likes this.

  4. #764

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Słupsk

    Domyślnie

    Hmmm...w w/w filmiku pani spikerka wyraźnie mówi (0:20), że te 4 "Sokoły" które będą zmodernizowane do wersji W-3WA SAR będą miały nowe łopaty wirnika. Pytanie czy mówi to co wie czy nie wie co mówi (a dokładnie ten co pisał dla niej komentarz pomieszał różne informacje odnośnie tego śmigłowca czyli modernizację do SAR oraz ofertę, którą przedstawił Leonardo na MSPO2019 w ramach programu Next Generation)?.


  5. #765

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Wg. moich znajomych z Leonardo - w umowie są ujęte nowe łopaty i nowy kokpit, jednak wg innych - tylko adaptacja do wersji SAR/ Fadec. Czyli wiem, że nic nie wiem. Ot -wielki szum medialny - jako że wybory za pasem i "swojego" Sobonia trzeba wesprzeć. Co do samych łopat , to jeden mój znajomy twierdzi ,że po zakładzie krąży plotka iż łopaty pojechały na test temperatury do USA, ale drugi - dla równowagi utrzymuje że łopaty leżą sobie spokojnie na OBR-ze. Dowcip polega na tym, że nie lata nawet prototyp tak zmodernizowanej wersji - co oznacza konieczność testowania wszystkiego na gorąco - na maszynach przeznaczonych dla wojska. Czyli - tak na prawdę nie wiadomo co z tej całej modernizacji wyjdzie. Ale kiedy w blasku kamer piękna jak Sokół po liftingu Pani Dyrektor składała podpis pod umową z MON-em tylną bramą wywozi się z zakładu oprzyrządowanie do produkcji W-3. Na razie do budynku po byłym zakładzie narzędziowym, a potem? Zobaczymy.

  6. #766

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Jarocin

    Domyślnie

    Coś z Hiszpanii...https://youtu.be/rZY9qvXy9dU
    Drzemi, pb299, myszygon and 2 others like this.

  7. #767

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Słupsk

    Domyślnie

    Sprawa wymiany silników na ukraińskie nadal aktualna? Tak przynajmniej mówi Wiaczesław Bogusłajew, prezes zarządu Motor Sicz:Modernizacja Mi-24 i Mi-8 oraz W-3 Sokół to są na dziś trzy realne tematy współpracy z PGZ”.

    I dalej:
    “W 2016 roku dużo mówiło się o innym projekcie. O remotoryzacji Sokoła. Czy ten projekt jest kontynuowany?

    Faktycznie, modernizacja śmigłowców rodziny Mi-8MSB to nie są moje jedyne propozycje. Od trzech lat pracujemy nad remotoryzacją Sokoła. Kupiłem trzy używane śmigłowce W-3 Sokół, które mamy w Zaporożu. Chcę na nich zainstalować nowe silniki, podnieść osiągi.
    Na początku października b.r. grupa specjalistów z Polski ma przyjechać do Motor Sicz m. in. w tym temacie. Modernizacja Mi-24 i Mi-8 oraz W-3 Sokół to są na dziś trzy realne tematy współpracy z PGZ.”

    Wywiad na defence24.pl opublikowany dnia 2019.10.01 a więc świeżynka. Pytania czy ta wizyta doszła do skutku, co to za specjaliści i skąd mieli się udać na Ukrainę, no i o efekt.

    https://defence24.pl/polsko-ukrainska-wspolpraca-smiglowcowa-to-nie-tylko-modernizacja-mi-8-i-mi-24-wywiad-
    Rosenzweigova likes this.

  8. #768

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Jarocin

  9. #769
    Awatar noise6

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Pruszcz Gdański

    Domyślnie

    Fajnie ze wrzucasz link do artykułu którego treść jest zablokowana

  10. #770

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Jarocin

    Domyślnie

    Jak wrzucałem to nie był zablokowany .

  11. #771
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    To może następnym razem by dorzucić cytat artykułu, albo opis, żeby następnego dnia było wiadomo o co chodzi?

  12. #772

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Jarocin

    Domyślnie

    W skrócie , w artykule mowa była o tym że modernizacja 4 śmigłowców W3 do wersji SAR to takie podtrzymanie mocy remontowych przed wielką modernizacją Sokoła ,która to jest negocjowana miedzy MON a PZL Świdnik. I tyle .

  13. #773

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Słupsk

    Domyślnie

    Artykuł z 2019.11.29 na defence24.pl z opisem prac na Sokołach w zakładach Motor Sicz.
    https://www.defence24.pl/zaporoze--s...krainy-relacja

  14. #774

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Na zakładzie nikt nic nowego o współpracy z Ukrainą nie słyszał, albo nie chce mówić. Być może to kolejna plotka, jakich było już setki. Ciekawe, co na to Leonardo. Obecnie to oni są formalnymi właścicielami praw do W-3. Co prawda przyrządy wywozi się na tzw. zakład narzędziowy, ale może to tylko poczekalnia przed dalszą wycieczką? Poza tym Włosi skupują akcje zakładów w Świdniku , więc jakby ktoś z kolegów miał - to można zarobić. A tyle było gadania o repolonizacji...

  15. #775

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Słupsk

    Domyślnie


    Polecamy

    Podobnej treści artykuł o możliwej modernizacji Sokołów przez Ukrainę ukazał się w najnowszym numerze "Lotnictwa" 12/2019.
    Motor Sicz modernizuje śmigłowce W-3 Sokół, Mi-2 i Mi-8/17 - Magnum-x

    Nie jestem żadnym ekspertem ("nie znam się, ale się wypowiem"), ale nie widzę żadnej szansy na pracę przy naszych "Sokołach" wykonywanych przez Motor Sicz.

Strona 39 z 39 PierwszyPierwszy ... 29 37 38 39

LinkBacks (?)

  1. 08-03-2018, 21:47
  2. 03-03-2018, 14:24
  3. 03-03-2018, 11:38
  4. 03-03-2018, 08:37
  5. 03-03-2018, 01:20
  6. 02-03-2018, 20:08
  7. 02-03-2018, 20:03
  8. 02-03-2018, 19:46
  9. 02-03-2018, 19:11
  10. 02-03-2018, 18:33
  11. 02-03-2018, 18:29
  12. 02-03-2018, 18:08
  13. 02-03-2018, 18:04
  14. 29-07-2017, 20:53
  15. 22-07-2017, 17:09
  16. 20-02-2017, 13:58
  17. 18-02-2017, 03:14
  18. 12-02-2017, 17:01
  19. 11-02-2017, 15:28
  20. 07-02-2017, 23:20
  21. 07-02-2017, 22:54
  22. 07-02-2017, 09:23
  23. 07-02-2017, 00:03
  24. 06-02-2017, 23:00
  25. 06-02-2017, 22:46
  26. 06-02-2017, 22:07
  27. 06-02-2017, 21:52
  28. 06-02-2017, 21:39
  29. 06-02-2017, 21:17
  30. 06-02-2017, 20:41
  31. 06-02-2017, 20:38
  32. 06-02-2017, 20:13
  33. 06-02-2017, 20:03
  34. 06-02-2017, 20:02
  35. 06-02-2017, 20:00
  36. 06-02-2017, 19:59
  37. 06-02-2017, 19:55
  38. 06-02-2017, 19:47
  39. 06-02-2017, 19:41
  40. 06-02-2017, 19:36
  41. 06-02-2017, 19:22
  42. 06-02-2017, 19:09
  43. 06-02-2017, 19:01
  44. 06-02-2017, 18:56
  45. 06-02-2017, 18:55
  46. 06-02-2017, 18:43
  47. 06-02-2017, 18:37
  48. 06-02-2017, 18:22
  49. 06-02-2017, 18:18
  50. 06-02-2017, 18:00

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •