Strona 1 z 41 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 804
Like Tree208Likes

Wątek: PZL W-3 Sokół - wątek ogólny

  1. #1

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie PZL W-3 Sokół - wątek ogólny


    Polecamy

    Znalazłem zdjęcie W-3 PL w zakładach w Świdniku.
    - - PZL Świdnik PZL W-3PL Głuszec Aircraft Photo | Airplane-Pictures.net
    Czy głuśce powstają tylko z wersji WA, czy też z innych, bo ten kadłub nie wygląda na WA (brak małego okna przy drzwiach).

  2. #2
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Posiadam od autora oryginał tego zdjęcia. To nie jest seryjny egzemplarz, a "demonstrator" - taki oto napis widnieje na kartce na nosku.
    Cytat Zamieszczone przez Bolo86 Zobacz posta
    Czy głuśce powstają tylko z wersji WA, czy też z innych, bo ten kadłub nie wygląda na WA (brak małego okna przy drzwiach).
    Słuszny tok myślenia z tym oknienkiem, ale już jak wcześniej napisałem to nie jest seryjny model. Do tej powstały 4 Głuszce przebudowane z W-3WA VIII i IX serii produkcyjnej.

    P.S
    Proszę moderatora o utworzenie i przeniesienie postów #21 i #22 do wątku "W-3 Sokół - ogólna dyskusja" (albo coś w tym stylu)

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Co prawda po wpadce z 911 nie powinienem się odzywać , ale być może jest to kadłub maszyny z filipińskiego kontraktu? Słyszałem że one mają być również uzbrojone (choć nie tak jak Głuszce) a nawet opancerzone. Moje wiewiórki z WSK donoszą że w tej chwili buduje się właśnie 3 (lub 4) maszyny z 8 zakupionych przez Filipiny.

  4. #4
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    W tym wypadku wierze Sprawa kontraktu filipińskiego jest dziwna, najpierw informacja o zawieszeniu dostaw i podejrzeniu wystąpienia korupcji, a mimo to wygląda na to, że sprawa znalazła swój pozytywny finał. Proboszcz'u wszelkie informacje będą bardzo mile widziane, interesuje mnie oznaczenie jakie dostaną Sokoły dla Azjatów...

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Sprawa kontraktu filipińskiego nr1 -8 szt rozwija się pomyślnie - tzn jak pisałem montuje się pierwsze egzemplarze - trzy kadłuby już są, z czego jeden wyposażaja elektrycy, pieniążki od skośnookich przeplywają i jest O.K. Natomiast 2 kontrakt - kolejne 8 szt.( w tym lub całkiem osobno - 3Anakondy -byłoby 11!!) został istotnie zerwany na etapie negocjacji , pod zarzutem korupcji i ma być rozpisany ponownie - również z udziałem WSK. N a Filipinach mają mieć jakieś ichnie WAH -3 czy coś takiego, natomiast w WSK mówi się po prostu "dla Filipin",ale popytam moich wiewiórek - jak którąś spotkam...

  6. #6
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Dla formalności:
    AgustaWestland subsidiary PZL Swidnik will deliver four W-3A Sokol transport helicopters to the Philippines by November this year, with another four in the second quarter of 2012.
    The eight aircraft were purchased under a Ps2.8 billion ($64.4 million) deal. The Philippine air force says the Sokols will be used in the combat utility role, working closely with the nation's fleet of Bell UH-1 Hueys.
    Źródło: Philippines to receive eight Sokols, looks to upgrade MD 520s

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Niestety - my english ist wery bad, ( w seminarium mielismy tylko łacinę ;-) ) natomiast to co napisałem to informacje jakie udzielono pracownikom PZL -WSK (obecnie A-W) zaniepokojonym o los filipińskiego kontraktu. W podobnym duchu wypowiadał sie też dyr. Majewski w którejś z regionalnych stacji . Pewne jest to, że zbudowano 3 lub 4 kadłuby dla Filipin. A nie sądzę aby Włosi pozwolili robić cokolwiek za co nie ma pewnej gotówki....

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    No więc tytułem wyjaśnienia: " Demonstrator" mimo że stoi jako pierwszy w szeregu maszyn dla Filipin nie ma z nimi nic wspólnego: jest to rodzaj wiecznej makiety używanej do różnych przyziemnych celów. Pełny napis na kartce na nosie uzupełnia drugi wiersz: MZK(lubP ?) 350 _ _ __ 2010 określający numer inwentarzowy w mieniu zakladu. Nie można wykluczyć że kiedy wykonywano to zdjęcie na prawo od demonstratora stały faktycznie dwa Głuszce. Maszyny dla Filipin wyposażane są zgodnie z dokumentacją dla wersji W-3A podczas gdy na warsztacie na rysunkach pojawia się oznaczenie W-3 WA, tak przynajmniej twierdzi mój główny "wiewiór"
    Swoją drogą informacje z WSK wykluczają się często nawzajem , czego sprawcami są nie tylko moi informatorzy ale często sami Włosi. I tak np. na spotkaniu z działaczami NSZZ "S" p. N Bianco ogłosił że podpisano umowę z Algierią na dostawę 8 szt W-3, Później inny z Włochów oglosił na odprawie z kadrą kierowniczą że szykuje się wielki kontrakt z Brazylią na 60(!!!) maszyn w tym 36 SW-4 reszta W-3 . A po kilku dniach na kolejnym szkoleniu w ramach jakiegoś Unijnego programu ten sam Bianco pokazywał efektowne słupki produkcji zakładów A-W podczas gdy na PZL-owskie maszyny miały być tylko zamówienia na " pojedyńcze egzemplarze" Ciekawe czy jest w tym choćby część prawdy czy ragazzi Italiani zasmakowali w swojskich nalewkach?
    MichalWroc likes this.

  9. #9
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Sokoły nad Bałtykiem - Lotnicza Polska -
    Załogi śmigłowców W-3 z 25. Brygady Kawalerii Powietrznej szkolą się w tym tygodniu w lotach nad morzem. Po raz pierwszy „Sokoły” z Nowego Glinnika lądowały wczoraj na platformie wiertniczej. W tym elemencie szkolenia uczestniczył pilot instruktor z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego, na co dzień pilot śmigłowców ratowniczych W-3RM „Anakonda”.



    W ubiegły poniedziałek na lotnisku 43. Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach rozpoczęło się szkolenie załóg śmigłowców W-3 „Sokół” z 7. Dywizjonu Lotniczego w Nowym Glinniku. Rozpoczęło się ono od teoretycznego, tzw. kompleksowego przygotowania do lotów nad morzem oraz operacji lądowania na platformie wiertniczej. Przygotowanie do lotów poprowadził pilot instruktor śmigłowców ratowniczych W-3RM kpt. mar. Janusz Żytko. W drugim dniu piloci z Wojsk Lądowych odbyli trening z samoratowania i przetrwania na wodzie w Ośrodku Szkolenia Nurków i Płetwonurków WP oraz wznowili się w lotach nad morzem.

    Kolejny etap szkolenia obejmował operacje startów i lądowań na platformie wiertniczej. W tym elemencie lotów „Sokołów” uczestniczył pilot instruktor z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego chor. szt. mar. Waldemar Domański, pilot śmigłowców ratowniczych W-3RM „Anakonda”, który łącznie wylatał blisko 3000 godzin w tym prawie 2000 na śmigłowcach typu W-3.

    Celem tygodniowego morskiego szkolenia lotników z Wojsk Lądowych jest przygotowanie załóg śmigłowców 7. Dywizjonu do prowadzenia działań w ramach operacji kryzysowych.

    kmdr ppor. Czesław Cichy
    oficer prasowy
    Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej
    W ćwiczeniach brał udział W-3WA 0904

  10. #10
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MichalWroc Zobacz posta


    W ćwiczeniach brał udział W-3WA 0904
    O ile wiem to 4 śmigłowce miały byc przebazowane do Babich. Nie wiem ile latało. Niedługo powinna byc fotorelacja bo na pokładzie był fotograf z Combat Camera.
    Edit:
    Nawet już jest:
    Combat Camera Zespół Reporterski DOSZ - Photos | Facebook
    fabio likes this.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  11. #11
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Na zdjęciach widać też, że nie tylko śmigłowce z 25. BKP brały udział, ale także śmigłowiec/ce z 3. SLTr

  12. #12
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MichalWroc Zobacz posta
    Na zdjęciach widać też, że nie tylko śmigłowce z 25. BKP brały udział, ale także śmigłowiec/ce z 3. SLTr
    To może łącznie było 4? Nie wim - ale sie dowim
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  13. #13
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Znalezione na jakimś forum, czyżby nowe barwy dla Anakond MW??



  14. #14
    Awatar fulcrum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Marnie to wygląda...

  15. #15
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Na tym forum: Modelarstwo z pasją • Zobacz wątek - PZL Anakonda rzuty boczne pilnie potrzebuję !! można znaleść wszystkie szczegóły co i jak... w sprawie nowego malowania Anakond z LMW.
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  16. #16
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Wszystko, poza tym kiedy i na którym egzemplarzy najpierw

    Edit: Ponadto zgadzam się z twoim postem na tamtym forum, że śmigłowiec który wykonuje wyłącznie zadania SAR nie powinien mieć kolorów maskujących. Aczkolwiek mnie malowanie się w miarę podoba.
    Ostatnio edytowane przez MichalWroc ; 27-10-2011 o 14:19

  17. #17
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MichalWroc Zobacz posta
    Wszystko, poza tym kiedy i na którym egzemplarzy najpierw
    Jak będę już coś wiedział to dam cynka….


    Cytat Zamieszczone przez MichalWroc Zobacz posta
    Edit: Ponadto zgadzam się z twoim postem na tamtym forum, że śmigłowiec który wykonuje wyłącznie zadania SAR nie powinien mieć kolorów maskujących.
    Co zrobić MichalWroc, odpowiedź Mariusza na tym forum dotycząca powodów takiego wzoru malowania wyjaśnia wszystko....
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  18. #18

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    „Filipińcyki” już latają !
    W ub. piątek nad zakładami WSK A-W w Świdniku widać było latające W-3 koloru khaki bez wojskowych oznaczeń i charakterystycznych dla naszych Sokołów elementów wyposażenia.
    Są to maszyny przeznaczone dla Filipin. Zewnętrznie można je rozpoznać m.in. po pancernych osłonach na silnikach . Na wydz. Prób w locie znajduje się 4 śmigłowce które miały „zejść” w grudniu b.r .
    Śmigłowce te nosiły cywilną – tymczasową polską rejestrację zaczynającą się od SP- SY? oraz jakiś napis na belce ogonowej. Są to maszyny 9 serii produkcyjnej ( najwyższy numer filipinki zmontowanej dotychczas to 9.23)

  19. #19
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Proboszcz Zobacz posta
    „Filipińcyki” już latają !
    W ub. piątek nad zakładami WSK A-W w Świdniku widać było latające W-3 koloru khaki bez wojskowych oznaczeń i charakterystycznych dla naszych Sokołów elementów wyposażenia.
    Są to maszyny przeznaczone dla Filipin. Zewnętrznie można je rozpoznać m.in. po pancernych osłonach na silnikach . Na wydz. Prób w locie znajduje się 4 śmigłowce które miały „zejść” w grudniu b.r .
    Śmigłowce te nosiły cywilną – tymczasową polską rejestrację zaczynającą się od SP- SY? oraz jakiś napis na belce ogonowej. Są to maszyny 9 serii produkcyjnej ( najwyższy numer filipinki zmontowanej dotychczas to 9.23)
    Wysyłka w ciągu miesiąca.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  20. #20
    Awatar qalimar

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPDA

    Domyślnie


    Polecamy

    O gustach się nie wypowiadam i o marności nad marnościami. Fulcrum, znane jest mi przysłowie, że jeszcze nie urodził się osobnik, który by wszystkim dogodził.
    Projekt nowego malowania Anakondy został zamówiony- miał być szary, to i jest. Poza tym, elementy czerwone miały być podatne na szybkie zamalowanie w warunkach nagłej konieczności- ten wymóg znacznie ograniczył zakres stosowania koloru czerwonego na płatowcu. Projekt trafił do szuflady i sobie leżakuje. Będzie sobie leżeć do momentu, gdy Świdnik wystosuje zapytanie jak pomalować ś-ce, które znajdują, bądź znajdować się będą na pracach.

    Kwestia szarości- w tym szaleństwie jest jednak metoda. śmigłowiec będzie przyjaźniejszy w eksploatacji, po prostu nie będzie widać tak brudu co na białym, a jest to niezwykle upierdliwe w naszych warunkach.
    Z innej beczki i uzasadniając przejście w szarości, zadam jedno małe pytanie- kto widział biało czerwone śmigłowce SAR poza Polską? Wojskowe oczywiście.


    MW to nie Coast Guard i to akurat jest racja.
    pzdr
    Mariusz Kalinowski


Strona 1 z 41 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 01-09-2022, 14:40
  2. 08-03-2018, 20:47
  3. 03-03-2018, 13:24
  4. 03-03-2018, 10:38
  5. 03-03-2018, 07:37
  6. 03-03-2018, 00:20
  7. 02-03-2018, 19:08
  8. 02-03-2018, 19:03
  9. 02-03-2018, 18:46
  10. 02-03-2018, 18:11
  11. 02-03-2018, 17:33
  12. 02-03-2018, 17:29
  13. 02-03-2018, 17:08
  14. 02-03-2018, 17:04
  15. 29-07-2017, 19:53
  16. 22-07-2017, 16:09
  17. 20-02-2017, 12:58
  18. 18-02-2017, 02:14
  19. 12-02-2017, 16:01
  20. 11-02-2017, 14:28
  21. 07-02-2017, 22:20
  22. 07-02-2017, 21:54
  23. 07-02-2017, 08:23
  24. 06-02-2017, 23:03
  25. 06-02-2017, 22:00
  26. 06-02-2017, 21:46
  27. 06-02-2017, 21:07
  28. 06-02-2017, 20:52
  29. 06-02-2017, 20:39
  30. 06-02-2017, 20:17
  31. 06-02-2017, 19:41
  32. 06-02-2017, 19:38
  33. 06-02-2017, 19:13
  34. 06-02-2017, 19:03
  35. 06-02-2017, 19:02
  36. 06-02-2017, 19:00
  37. 06-02-2017, 18:59
  38. 06-02-2017, 18:55
  39. 06-02-2017, 18:47
  40. 06-02-2017, 18:41
  41. 06-02-2017, 18:36
  42. 06-02-2017, 18:22
  43. 06-02-2017, 18:09
  44. 06-02-2017, 18:01
  45. 06-02-2017, 17:56
  46. 06-02-2017, 17:55
  47. 06-02-2017, 17:43
  48. 06-02-2017, 17:37
  49. 06-02-2017, 17:22
  50. 06-02-2017, 17:18

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •