Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 77
Like Tree22Likes

Wątek: Dyskusja o samolocie PZL-130 "Orlik"

  1. #21
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez urban787 Zobacz posta
    032-niedlugo opusci zaklady na Okeciu.Oczywiscie jako TC-2. W maju powinien zaczac proby zakladowe. Przepraszam za brak polskich znakow. Pisze z telefonu.
    Dzisiaj startował z EPWA.Nie miałem lornetki,ale na 95% było 032.Ok.16.

  2. #22

  3. #23

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Aktualna oferta sprzedaży Orlika w wersji TC ze zmienioną awioniką.

    1990 PZL PZL-130 ORLIK TC Turbine Military Aircraft For Sale At Controller.com
    urban787 likes this.

  4. #24
    Awatar pb299

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z prawej strony

    Domyślnie

    Orlik MPT na dzisiejszej prezentacji - SP-YZL ex 033:
    Lotnictwo.net - zdjęcia

    /p.

  5. #25
    Awatar pyza_snk

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Sanok

    Domyślnie

    Błyszczy się jak...
    Oby faktycznie odniósł tak szumnie zapowiadany sukces i udało sie choć jedą sztukę sprzedać za granicę RP.
    Ostatnio edytowane przez pyza_snk ; 07-03-2014 o 14:16
    Aparat+Obiektywy:)

  6. #26

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Czy ktoś może poprawić w opisie wątku helikopter na samolot?

  7. #27

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Wreszcie znalazłem właściwy wątek. Gdzieś było o tym, że MON miało podjąć decyzję co do modernizacji TC-I (tych, które stoją pod chmurką na lotnisku w Radomiu, nie wiem dokładnie, bodajże 12 sztuk) do standardu Orlik MPT. Pytanie do znawców tematu, czy jest sens, w perspektywie zakupu M-346? Czy jest sens ogniwa pośredniego pomiędzy TC-II a M - 346 ( czy nie wystarczyło było doposażyć TC-II w układ kompensacji efektu od śmigła). Czy od początku wersja MPT jest propozycją eksportową? Ktoś ma jeszcze wiedzę na temat czy gdy chodzi o aerodynamikę orlika nic więcej nie da się już wykrzesać, nowe skrzydło dało dużo, ale na przykład jak patrzę na PC-9, albo PC-21, co one potrafią, to mam wrażenie, że Orlik dużo toporniejszy jest. Zdaje sobie sprawę, że Pilatus ma inne fundusze od PZL EADS, ale czy to tylko kwestia kasy, czy ograniczenia samego płatowca/układu aerodynamicznego, powstałe już na etapie projektowania w przypadku Orlika.
    Orlik

  8. #28
    Awatar flugzeugwerke

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Modernizowanie do standardu TCII jest chyba trudne w świetle nieprodukowanej awioniki, w jaką jest on wyposażony. Sam MPT prawdopodobnie może mieć różne warianty, zapewne co sobie klient zażyczy.
    Co do możliwości/manewrowości - pytanie czy nie jest to też kwestia słabszego silnika.
    Weź pod uwagę, że PC-21 to dużo nowszy samolot.
    AB

  9. #29

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    PC-21 ok, ale PC-9, na pokazach ten samolot wykonuje korkociąg, o ile dobrze to nazywam, kiedyś przy okazji przetargu w Indiach, ktoś pisał o próbach korkociągowych orlika i o tym, że to się okazało potem blamażem ( nie dysponuje jednak źródłem, więc może to tylko plota). Ostatnio jedna z telewizji internetowych nagrywała wywiad z pilotami ZA Orlik, i tam pojawiła się informacja, że orlik jest wymagający, chodziło o duże siły na drążku. TC-II i tak jest pod tym względem lepsza od TC-I ( przeprojektowana między innymi usterzenie pionowe), ale pytanie pozostaje, czy już w kwestii aerodynamiki wyciśnięto z tego płatowca wszystko, co można było.
    Orlik

  10. #30
    Awatar flugzeugwerke

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Odnośnie korkociągu w Indiach pewnie należałoby mieć wiedzę dogłębną. Do ploty czasem jest następna plota.
    Mniejsze siły na drążku przy sterowaniu lotkami to raczej zasługa nowego skrzydła, nie zdziwiłbym się gdyby MPT miał kolejne małe zmiany w tym obszarze.
    AB

  11. #31

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Masz rację, z tymi plotami, może ktoś kompetentny coś wie. Pewnie wiesz, ale to usterzenie w TC-II trochę przeprojektowano, chodzi o górną część usterzenia pionowego.
    Orlik

  12. #32
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Wyszkolenie pilota wojskowego jest najdroższym szkoleniem realizowanym we współczesnym świecie. Czy zatem poza dobrymi programami i założeniami mamy do zaoferowania przyszłym pokoleniom polskich pilotów przemyślany system szkoleniowo-treningowy? W założeniach tak, a w praktyce?
    Więcej serca dla Orlika
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  13. #33

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    W najnowszym czyli wrześniowym numerze LAI jest artykuł o orliku. I tak się zastanawiam, niby wszystko jest gotowe, w miarę dopracowany projekt, 10 egzamplarzy stoi pod chmurką w Radomiu ( nie wiem dlaczego piszą o 12 egzemplarzach, ja naliczyłem 10 wiem, bo regularnie odwiedzam lotnisko), niby modernizacja nie jest jakoś gigantycznie droga ( relatywnie), więc o co chodzi. Tylko o kasę, czy coś innego. Na przykład plany szkoleniowe PSP są tak skromne o czym może świadczyć symboliczna ilość zamówionych Masterów, że stwierdzili, że pakowanie GC do orlika nie ma sensu, albo szykują przetarg pod konstrukcję szkolną zachodnią za parę lat i czekają aż projekt TC - III umrze naturalną śmiercią, tak jak ma to miejsce w przypadku Sokoła.
    Orlik

  14. #34

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lucas1979 Zobacz posta
    ...niby modernizacja nie jest jakoś gigantycznie droga ( relatywnie), więc o co chodzi. Tylko o kasę...
    Tym zdaniem odpowiedziałeś sobie na swoje wątpliwości. TC-III na chwilę obecną nie będzie (dlaczego? - patrz wyżej) choć jak widać w naszej armii wszystko jest teraz możliwe

  15. #35

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Jarocin

  16. #36
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    WZL- Okecie. A co to za twor?

  17. #37
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    ETC-PZL Aerospace Industries z Warszawy wyprodukowało symulator katapultowania z samolotu PZL-130 Orlik TC-II.
    Symulator katapultowania z Orlika TC-II - Altair Agencja Lotnicza
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  18. #38
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Inspektorat Uzbrojenia MON opublikował informację o zamówieniu modernizacji 12 pozostałych samolotów szkolnych PZL-130 Orlik TC-I do wersji TC-II. Samoloty znajdują się w wyposażeniu 42. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Radomiu. Prace mają zostać wykonane do 2020.
    Altair Agencja Lotnicza
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  19. #39

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Parę komponentów awioniki zastosowanych w wersji TC-II już nie jest produkowanych, np. urządzenie NAV/COM/GPS Garmin GNS 430W. :P
    Następcą jest Garmin GTN 750, ale to już inne wymiary, masa i filozofia obsługi (ekran dotykowy).
    Ciekawe jak producent z tego wybrnie?

    dranio
    Pyro1 and pb299 like this.

  20. #40

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •