Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3
Pokaż wyniki od 41 do 45 z 45
Like Tree6Likes

Wątek: Dyskusja o samolocie PZL-130 "Orlik"

  1. #41
    Awatar flugzeugwerke

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    Parę komponentów awioniki zastosowanych w wersji TC-II już nie jest produkowanych, np. urządzenie NAV/COM/GPS Garmin GNS 430W. :P
    (...)
    Ciekawe jak producent z tego wybrnie?
    dranio
    Tak więc już wiemy jak wybrnie. Modernizacja ma niejako dwojaki charakter -z jednej strony zbudowanie 12 samolotów TCII, a z drugiej, wymiana awioniki na cyfrową (nie glass cockpit) na wszystkich 28 samolotach. Stąd prawdopodobnie nazwa TCII "Advanced".

    Cytat Zamieszczone przez lucas1979 Zobacz posta
    lepszy rydz, niż nic
    To była bardzo rozsądna decyzja. To jest coś co powinno było być zaproponowane już przy pierwszej serii TCII.

    Pozdrawiam,
    AB

  2. #42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez flugzeugwerke Zobacz posta
    Tak więc już wiemy jak wybrnie. Modernizacja ma niejako dwojaki charakter -z jednej strony zbudowanie 12 samolotów TCII, a z drugiej, wymiana awioniki na cyfrową (nie glass cockpit) na wszystkich 28 samolotach. Stąd prawdopodobnie nazwa TCII "Advanced".

    Pozdrawiam,
    AB
    Orliki TC II mają awionikę cyfrową. :P

    O ile wiem, "glass cockpit" oznacza, że nie ma klasycznych przyrządów pilotażowo nawigacyjnych (z wyjątkiem rezerwowych), a monitory PFD i/lub MFD.

    dranio

  3. #43
    Awatar flugzeugwerke

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    TCII mają cyfrową awionikę tylko w takim sensie, że coś tam w kabinie jest cyfrowego (to się chyba wtedy nazywa TCII "Garmin") -reszta, w dużym uproszczeniu, to awionika TCI. Wydaje mi się, że najnowszy standard TCII to komplet cyfrowej awioniki, ale nie w formie dwóch czy trzech wielkich wyświetlaczy jak w architekturze glass cockpit.
    Pozdrawiam,
    AB

  4. #44

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Z TC-I zostały tylko przyrządy pilotażowe (prędkościomierz, wysokościomierz, wariometr, niektóre przyrządy silnikowe, itp.).
    Awionika TC-II (łączność, nawigacja, identyfikacja - transponder) jest cyfrowa i do tego spięta szynami danych.
    W TC-II "Avancend" będzie nowa awionika cyfrowa, bo jak pisałem wcześniej - pewnych urządzeń zastosowanych w TC-II "Garmin" już się nie produkuje, więc trzeba zastąpić je nowymi.

    Mam wrażenie, że nasza dyskusja jest nieco akademicka.

    dranio
    flugzeugwerke likes this.

  5. #45
    Awatar flugzeugwerke

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak, gadamy o tym samym Podobno właśnie te pozostałe starocie pilotażowe/silnikowe będą zastąpione cyfrowymi -tak właśnie wybrneli.
    AB

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •