Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3
Pokaż wyniki od 41 do 54 z 54
Like Tree6Likes

Wątek: Dyskusja o samolocie PZL-130 "Orlik"

  1. #41
    Awatar flugzeugwerke

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    Parę komponentów awioniki zastosowanych w wersji TC-II już nie jest produkowanych, np. urządzenie NAV/COM/GPS Garmin GNS 430W. :P
    (...)
    Ciekawe jak producent z tego wybrnie?
    dranio
    Tak więc już wiemy jak wybrnie. Modernizacja ma niejako dwojaki charakter -z jednej strony zbudowanie 12 samolotów TCII, a z drugiej, wymiana awioniki na cyfrową (nie glass cockpit) na wszystkich 28 samolotach. Stąd prawdopodobnie nazwa TCII "Advanced".

    Cytat Zamieszczone przez lucas1979 Zobacz posta
    lepszy rydz, niż nic
    To była bardzo rozsądna decyzja. To jest coś co powinno było być zaproponowane już przy pierwszej serii TCII.

    Pozdrawiam,
    AB

  2. #42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez flugzeugwerke Zobacz posta
    Tak więc już wiemy jak wybrnie. Modernizacja ma niejako dwojaki charakter -z jednej strony zbudowanie 12 samolotów TCII, a z drugiej, wymiana awioniki na cyfrową (nie glass cockpit) na wszystkich 28 samolotach. Stąd prawdopodobnie nazwa TCII "Advanced".

    Pozdrawiam,
    AB
    Orliki TC II mają awionikę cyfrową. :P

    O ile wiem, "glass cockpit" oznacza, że nie ma klasycznych przyrządów pilotażowo nawigacyjnych (z wyjątkiem rezerwowych), a monitory PFD i/lub MFD.

    dranio

  3. #43
    Awatar flugzeugwerke

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    TCII mają cyfrową awionikę tylko w takim sensie, że coś tam w kabinie jest cyfrowego (to się chyba wtedy nazywa TCII "Garmin") -reszta, w dużym uproszczeniu, to awionika TCI. Wydaje mi się, że najnowszy standard TCII to komplet cyfrowej awioniki, ale nie w formie dwóch czy trzech wielkich wyświetlaczy jak w architekturze glass cockpit.
    Pozdrawiam,
    AB

  4. #44

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Z TC-I zostały tylko przyrządy pilotażowe (prędkościomierz, wysokościomierz, wariometr, niektóre przyrządy silnikowe, itp.).
    Awionika TC-II (łączność, nawigacja, identyfikacja - transponder) jest cyfrowa i do tego spięta szynami danych.
    W TC-II "Avancend" będzie nowa awionika cyfrowa, bo jak pisałem wcześniej - pewnych urządzeń zastosowanych w TC-II "Garmin" już się nie produkuje, więc trzeba zastąpić je nowymi.

    Mam wrażenie, że nasza dyskusja jest nieco akademicka.

    dranio
    flugzeugwerke likes this.

  5. #45
    Awatar flugzeugwerke

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Tak, gadamy o tym samym Podobno właśnie te pozostałe starocie pilotażowe/silnikowe będą zastąpione cyfrowymi -tak właśnie wybrneli.
    AB

  6. #46
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  7. #47
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft under the rainbow

    Domyślnie

    W jakim celu wymieniają im skrzydła?


  8. #48
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    W jakim celu wymieniają im skrzydła?
    W TC II jest większe skrzydło niż w TC I.

  9. #49

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Ostatnio TC - II robili jeszcze jakieś ulepszenia, tu na forum jest zdjęcie, nie wiecie może czy to będzie standard we wszystkich?
    Orlik

  10. #50

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lucas1979 Zobacz posta
    Ostatnio TC - II robili jeszcze jakieś ulepszenia, tu na forum jest zdjęcie, nie wiecie może czy to będzie standard we wszystkich?
    Z tego co słyszałem wynika, że tych "dodatków" nie będzie. Modernizacji poddana zostanie jedynie awionika. Na początek ma być wykonany jeden egzemplarz jako demonstrator i po akceptacji zamawiającego prace ruszą na pozostałych maszynach.

  11. #51

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Dobre, że chociaż te stare Tc - I zmodernizują. Ich widok sterczących na płycie lotniska przykrytych brezentem był smutny. Historia Orlika w ogóle jest ciekawa, mimo wszystko jest, lata i służy. Na eksport nie ma co liczyć, ale jak na nasze potrzeby, lepszy rydz niż nic.
    Orlik

  12. #52
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Każdy z nich przybywa dziś na lawecie ale kiedy przyjdzie jego czas, opuści zakłady i wróci do Radomia „o własnych skrzydłach".
    Kolejny Orlik, szósty z dwunastu, o numerze bocznym 19 dotarł do Warszawy w celu modernizacji. - PORTAL LOTNICZY - CZAS NA LOTNICTWO / AVIATION 24 . PL
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  13. #53
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    W dniu 7 czerwca w PZL Warszawa-Okęcie miał miejsce oblot techniczny samolotu PZL 130 Orlik Advanced po modyfikacji
    https://dlapilota.pl/wiadomosci/pols...po-modyfikacji
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  14. #54

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie


    Polecamy

    Super. Lubię widzieć jak latają Orliki na „moim” niebie, zamiast stać przykryte brezentem.

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •