Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25

Wątek: Spis Ił-28

  1. #1
    Awatar Neoman

    Dołączył
    Apr 2009

    Domyślnie Spis Ił-28


    Polecamy

    Chciałem dowiedzieć się więcej na temat Iła-28, który stoi na lotnisku w Dęblinie (m.in. reg) ale ku mojemu zaskoczeniu nie ma takiego tematu na forum. Czy nikogo nie interesuje ten samolot? Przecież wystarczy kilka osób i już mamy kilka statków w bazie. To samo jest z TS-8 Bies. Jeśli trzeba ja z miłą chęcią pomogę

  2. #2
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Jeśli masz o konkretnych egzemplarzach wiarygodne dane zapraszamy do napisania wg przyjętego schematu tematów o nich-moderacja chętnie pomoże w uporządkowaniu, założy się dział itd.
    Pozdrawiam!
    Maciek


  3. #3
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Ilyushin Il-28
    1 50 00 01 50 Il-28 built by factory # 1 at Kuibyshev (Bezymyanka ?) in 1953
    ? 50 Il-28 built by factory # 18 at Kuibyshev-Bezymyanka in 1953
    50 30 09 06 3,897 Il-28 built by Moscow Machinery Plant # 30 at Khodynka from 1950 to 1955
    The construction number starts with the type (4 for Il-28R, 5 for Il-28 and 6 for Il-28U), followed by a 0 and 30 (the factory
    number).
    ? 2 Il-28 built by factory # 23 at Moscow-Fili in 1953
    2 40 21 01 922 Il-28 built by factory # 64 at Voronezh-Pridacha from 1950 to 1954
    The construction number gives the year built, the factory code (40) the two digit batch number and the number in the batch.
    6 9 025 03 459 Il-28 built by factory # 39 at Irkutsk-Vostochny from 1953 to 1956
    The construction number is explained as with many other Irkutsk built aircraft. The first digit represents the year built followed
    by the factory number (9 indicating factory number 39 !), then the three digit batch number and last two digits are the number
    in the batch.
    3 66 033 09 757 Il-28 built by factory # 166 at Omsk-Severny from 1950 to 1956
    The construction number gives the year built, the factory code (66 for 166) the three digit batch number and last two digits are
    the number in the batch.

    Mozna ustalić z jakiego zakładu budowy płatowców pochodziły polskie egzemplarze. Można ? mozna no to wpisujcie ,,zawodskie numery,,.

  4. #4
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    ozna ustalić z jakiego zakładu budowy płatowców pochodziły polskie egzemplarze. Można ? mozna no to wpisujcie ,,zawodskie numery,,.
    Jedyny warunek - pełny numer fabryczny

  5. #5
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    A zawodski numer ,to w/g Ciebie co jest ?

  6. #6
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    A zawodski numer można wpisać skrótowo podając numer serii i egzemplarz w serii - nieprawdaż ??

  7. #7
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Nie ,bo to nic nie da . Np 41302 to IŁ-28R .Proponujesz 1302 ?

  8. #8
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Nie ,bo to nic nie da . Np 41302 to IŁ-28R .Proponujesz 1302 ?
    Andrzeju właśnie chodzi mi o to aby nie podawać numeru serii i numeru poszczególnego egzemplarza w serii jak to powszechnie się pisze w różnych publikacjach.
    Z Twojego wcześniejszego postu ( anglojęzycznego ) wynika, że ten "R" powinien mieć numer seryjny 40301302 czyż nie tak ??

  9. #9
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Zdecydowanie tak. U Mikołajczuka dostawy z 57 sa 7 cyfrowe. Wczesniejsze 5. Dla porównania , DDR owskie są osmiocyfrowe. Taki galimatias.
    I jeszcze jedno, samolot IŁ-28R numer 41906 w ksiązce Gordona IL-28 Light Attack Bomber ma prawdopodobny numer 430511906.

  10. #10
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    DDR owskie są osmiocyfrowe.
    I u kolegów zza Odry też był galimatias - wprawdzie nie mieli ich tak dużo bo zaledwie 7 w wersji bombowej 2 w wersji rozpoznawczej i jeden szkolny to numery seryjne są 4.6.7.8 cyfrowe
    U Węgrów są 9 i 8 cyfrowe
    W tym numerze 430511906 jak sądzę jest za dużo jednej 1
    4 - wersja samolotu czyli R
    30 - zakład produkcyjny
    5 - rok produkcji czyli 1955
    19 - seria
    06 - maszyna w serii

    no chyba że była to 119 seria ??

  11. #11
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    52510 - jak na razie w zadnym zestawieniu nie figuruje.Był taki u nas ?

  12. #12
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie

    Jeśli to chodzi o 56652510, to znalazłem go w zestawieniu z monografii 7. PLBR.
    Pozdrawiam - Paweł
    >> Lim przeleciał nad moją kołyską. I tak się zaczęło... >>

    Luftwaffe w Oels * Pokazy lotnicze 1945-1989 * Pocztówki lotnicze

  13. #13
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie R

    Tak,chyba to on . Dzieki ! A 41906 ? To wersja R.
    Ostatnio edytowane przez AND 170 ; 31-08-2010 o 19:09 Powód: dodanie tekstu

  14. #14
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    A 41906 ? To wersja R.
    Jest od 907 do 909. Wrzucam skany zestawienia z monografii 7. PLBR autorstwa M. Mikołajczuka i J. Gruszczyńskiego.


    Może powoli ruszymy i ze spisem tego samolotu.
    Pozdrawiam - Paweł
    >> Lim przeleciał nad moją kołyską. I tak się zaczęło... >>

    Luftwaffe w Oels * Pokazy lotnicze 1945-1989 * Pocztówki lotnicze

  15. #15
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    No ,i latał w Siemirowicach jako ,,02,, .

  16. #16
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    To są pełne numery fabryczne ??

  17. #17
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Autorzy w nagłówku tak piszą . Jesli sa inne to napisz Grzesiu.

  18. #18
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    a co na to dzieło Gordona ??

  19. #19
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    A no Gordon y Komisarow podają tylko jeszcze jeden prawdopodobny numer eRa-41909 to w/g nich 430511909.

    Odwiedziłem swego czasu wnetrze 56729 i wszedzie ma tylko ten piecio cyfrowy numer. Po za tym wydaje mnie się że nie przeszedł remontu ?

  20. #20
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie


    Polecamy

    No i właśnie wracamy do Twojego anglojęzycznego posta - czy chcemy zrobić zestawienie z pełnymi numerami fabrycznymi czy też w wersji skrótowej jak podaje MM w książce o 7 pułku. ??
    Jeżeli przyjmiemy wariant drugi nie będziemy znali zakładu produkcyjnego i właściwej wersji bo numery skrótowe mogą się dublować - czyż nie tak ??
    W wersji R jest to mało prawdopodobne bo produkował je tylko zakład moskiewski więc wszystkie maszyny powinny zaczynać się od numerów 430....... ale dla wersji bombowej będzie młyn.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •