Niewątpliwie to byłaby bomba!Zamieszczone przez flynavy
Tym bardziej, że na forum jest wielu zapalonych pasjonatów systematyzujących wiedzę o statkach powietrznych... Egzemplarz po egzemplarzu.
Niewątpliwie to byłaby bomba!Zamieszczone przez flynavy
Tym bardziej, że na forum jest wielu zapalonych pasjonatów systematyzujących wiedzę o statkach powietrznych... Egzemplarz po egzemplarzu.
Agitować to chyba nie trzeba - rzucić trzeba tylko hasło i do boju !!!
Grzegorz! Uznaj, że komenda "DO BOJU" padła!!!Zamieszczone przez Grzegorz5710
Napiszę jak ja to widzę.Zamieszczone przez Witek
Trzeba utworzyć osobny rozdział, poświęcony powojennemu polskiemu lotnictwu wojskowemu z rozbiciem na podrozdziały dotyczące typów samolotów, np. MiG-21, Lim-1, Lim-2... wszystkie warianty i modyfikacje zawierałyby się w tych podrozdziałach. Dalej. Każdy podrozdział powinien być technicznie podzielony na PIERWSZY POST - zawierający spis wszystkich znanych aparatów latających danego typu i niżej forum dyskusyjnego, gdzie wszyscy mogliby zamieszczać swoje uwagi i informacje. Jedna osoba powinna być upoważniona do stałego modyfikowania pierwszego postu (typu moderatora). Forma prezentacji danych i co powinno się w nich znaleźć (uważam, że im więcej, tym lepiej - najlepiej wszystko co wiemy! ) to już do dyskusji. Co o tym sądzicie?
Ok, no to Panowie zaczynamy działać. Zrobię teraz przykład i będziemy myśleć dalej
EDIT 1: Zrobiłem dwa przykłady, zobaczcie, pomyślcie i napiszcie jak to widzicie
EDIT 2: Pierwsza opcja jest taka iż dla każdego typu samolotu powstanie osobny temat. Druga jest taka aby dla każdego typu samolotu powstało osobne podforum a dla każdej wersji osobny temat.
Witek!
Dzielenie na podrozdziały dotyczące poszczególnych modyfikacji moim zdaniem mija się z celem. Uzasadnienie:
Wiele typów samolotów szczególnie rodziny Lim tak często ulegało przebudowom (zwłaszcza SBLim), że powstanie niemiłosierny chaos i dublowanie się poszczególnych płatowców. Dlatego uważam, że trzeba za punkt wyjścia przyjmować wariant samolotu fabrycznie nowy, a wszystkie przeróbki itp. załatwiać na zasadzie uwag. Przebudowany na taki to a taki wariant, kiedy, gdzie... Po prostu podzielić na podrozdziały obejmujące wszystkie wersje samolotu, np. MiG-21 (bez dodatkowego dzielenia na modyfikacje - to się załatwi w ramach danego podrozdziału).
Dalej. Sądzę, że pisanie nazwisk konstruktorów też koślawo brzmi, tym bardziej w transkrypcji angielskiej. Lepiej je pominąć, to moje skromne zdanie...
Tak będzie dobrze. Ale poczekajmy na uwagi pozostałych Forumowiczów.Zamieszczone przez Witek
Tak uważam.Zamieszczone przez Witek
I jeszcze. Można forum rozszerzyć na okres 2 wojny światowej.
Uzasadnienie:
Wiele samolotów walczących na froncie służyło po wojnie pod znakiem biało-czerwonej szachownicy. Dotyczy to zwłaszcza samolotów produkcji radzieckiej służących w LLP od 1943 r. Oczywiście nie zawężam tematu do tych samolotów, sprzęt PSP na Zachodzie ma takie samo prawo, by być omawianym.
Uważam iż należało by podzielić na samoloty myśliwskie, szturmowe, bombowe, transportowe,śmigłowce,inne. W każdym dopiero wyszczególniać poszczególne typy.Należało by sie zastanowić czy w typach nie rozbic na poszczególne egzemplarze.
Bardzo dobra myśl! Będzie większy porządek.Zamieszczone przez Grzegorz5710
Czyli rozpatrywać egzemplarz po egzemplarzu, każdy z osobna?Zamieszczone przez Grzegorz5710
Czy to technicznie jest możliwe Witek?
W niektórych przypadkach będzie to po kilkaset omawianych egzemplarzy...
Pomysł bardzo dobry, ale czy realny do urzeczywistnienia na Forum? Można będzie z detalami przedstawić każdy płatowiec, ze zdjęciami itp.
Można! O ile znajdą się chętni do pisania we wszystkich! Wierzę, że tak!Zamieszczone przez Witek
"Nasz" podtemat można nazwać "Sprzęt lotniczy lotnictwa Sił Zbrojnych 1943-..." - pytanie jaki rok graniczny obrać? Albo do dnia dzisiejszego i już.
W takim razie NAPRZÓD!Zamieszczone przez Witek
Każda opcja ma jakieś plusy...
Najpierw opcja 1 (temat). Jest to o tyle dobre, że w 1 dziale mamy wszystkie samoloty podzielone tematami. Jednak, jeśli dyskusja będzie długa, szczegółowa, będzie dużo pytań i informacji, pytania będą zadawane zanim uzyska się odpowiedzi, a późniejsze odpowiedzi będą jeszcze podawane nie po kolei (bo może ktoś zna odpowiedź na 3 pytanie a na 1 nie, to przecież nie będzie czekać) to może się robić bałaganik. Poza tym mogą się pytania dublować. Temat o MiGu-21 dociągnął do 20 stron, bez opcji "szukaj" ciężko może być nowym znaleźć czy dana informacja już się pojawiła.
Teraz opcja 2 (podfora). W przypadku tego MiGa-21 byłby to dobry pomysł. Wtedy można by prowadzić jakąś dyskusję ogólną o tym samolocie, ponadto oddzielną dyskusję o jakimś typie. Albo w ogóle coś w stylu FPP mogłoby funkcjonować. Jeśli ktoś by miał jakieś specjalistyczne pytanie można by zakładać tematy-pytania ze sprecyzowaniem w tytule o co chodzi (dopisując na początku jeszcze typ samolotu, żeby było jeszcze przejrzyściej). Bardzo by to ułatwiło szukanie konkretnych informacji bez używania opcji "szukaj" tylko przeglądając podforum. Tylko przy maszynach o mniejszym zainteresowaniu pustkami może świecić...
I faktycznie można by podczepić wcześniejsze konstrukcje lotnicze też. Tak żeby rozpowszechnić trochę historię.
Drzemi, tylko, że ten podtemat będzie dotyczył nie samolotu jako takiego (konstrukcji, wyposażenia), a jego służby w naszym lotnictwie. Bardziej na zasadzie encyklopedii, Forumowicz poszukuje informacji o konkretnym egzemplarzu, znajduje go, czyta. Nie sądzę też, żeby o jednym egzemplarzu Forumowicze napisali 20 stron Pierwszy post dotyczący danego egzemplarza powinien móc modyfikować tylko moderator, który dodawałby informacje o samolocie pojawiające się w ramach dyskusji niżej. Poza tym powinien istnieć w danym podforum ogólny spis wszystkich modyfikacji danego typu, coś na zasadzie spisu treści. I też powinien być modyfikowany przez moderatora.
Czyli takie drzewo (przykładowo):
- "Wojskowe statki powietrzne użytkowane w lotnictwie polskim"
--- (...)
--- (...)
--- (...)
--- "Sprzęt lotniczy Sił Zbrojnych w okresie od 1943 r. do dnia dzisiejszego"
------- "Samoloty myśliwskie"
------------ MiG-21 (tu spis ogólny)
------------------ poszczególne egzemplarze
(...)
------- "Samoloty szturmowe" itd.....
(...)
Myślę, że o tym pisał Grzegorz.
Uważam, Że Witek zaczął dobrze :
.... MiG 21
.......... MiG 21 R
.......... MiG 21 MF
Wypisywanie danych technicznych uważam za bezcelowe - wszędzie jest tego pełno. Nie ma sensu powielać tego co już jest
Grzegorz, a co z Limami? Jak chcesz je zaklasyfikować, gdy jeden egzemplarz 3-4 razy zmieniał nazwę wariantu?
Uważam, że należy je ujmować w takim wariancie w jakim został pierwotnie zbudowany tzn :
LiM 1
LiM 2
LiM 5
LiM 5 P
LiM 5 M
LiM 6 bis
Przerobienie na inny wariant to tylko przeróbka LiM 5 M na Lim 6 bis ale nie zmieniano numeru seyjnego dalej było 1 F więc wystarczy tylko przy egzemplarzu podać datę przeróbki.
Podobnie jak LiM 5P na LiM 6 M
Masz inne prpopzycje?
Zakładki