Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie MiG-21R, 94R011915 (1915)


    Polecamy

    1. Numer seryjny:
    MiG-21R, 94R011915

    2. Numery taktyczne:
    1915

    3. Data produkcji:
    Brak danych

    4. Data dostawy:
    16.04.1970 r.

    5. Użytkownicy i okres użytkowania:
    16.04.1970 r. - 29.12.1982 r., JW 1295 (21 plrtia)
    29.12.1982 r. - 01.01.1983 r., JW 1031 (32 plrtia)
    01.01.1983 r. - 06.07.1983 r., JW 1031 (32 plrt)

    6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
    Brak danych

    7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
    06.07.1983 r., ppor. pil. Leszek Panek

    8. Ilość lądowań i nalot:
    Brak danych

    9. Uwagi:
    Samolot zniszczony w wyniku awarii. Spisany ze stanu jednostki z dniem 4 listopada 1983 r.

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łask

    Domyślnie

    Ad.6. Oddany na remont średni w styczeń 1978 r. LZR-3 Dęblin
    Ad.9. Awaria, której powodem było rozszczelnienie się dyszy dopalacza z jednoczesnym spadkiem ciągu. Wyczytałem, że było to 27.07.1981 r.??? (Data 6.07.1983 dotyczy chyba egz. 2402).

  3. #3
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    W książce o 32 plrt jest pomyłka. Data wypadku podałem prawidłową. Wypadek nastąpił z powodu samoczynnego rozwarcia dyszy silnika z jednoczesną utratą ciągu silnika. W dyszy nie ma co się rozszczelniać to nie układ paliwowy czy też hydrauliczny.

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łask

    Domyślnie

    Nie korzystam akurat z tej książki , ale z artykułu - który być może został stamtąd zaczerpnięty. W takim razie mam pytanie o egz. "2402" i por.pil. Zbigniewa Jakubiaka, który katapultował się podczas dolotu na lotnisko (awaria przerwanie dopływu paliwa) - kiedy to było?
    Co do budowy samolotów, to na szczegółach się nie znam, a szkoda, bo może głupot bym nie powielał.

  5. #5
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Najpierw spadł 2402 (81 ) a później 1915 ( 83 )

  6. #6
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie korzystam akurat z tej książki , ale z artykułu - który być może został stamtąd zaczerpnięty
    Rozumiem, że chodzi o Lotnictwo z Szachownicą nr 24 i artykuł "Rozpoznawcze "eRy" ". Istotnie z tekstu jak i tabeli wynika, że został powielony błąd taki sam jak w książce o 32 plrt.

    Scramble. nl podaje właściwą datę
    2402 MiG-21R 94R022402 w/o w/o 27jul81
    1915 MiG-21R 94R01915 ex 32.plrt w/o w/o 06jul83


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •