-
Moderator
MiG-21bis, 75078865 (8865)
Polecamy
1. Numer seryjny:
MiG-21bis 75078865
2. Numery taktyczne:
8865
3. Data produkcji:
Brak danych
4. Data dostawy:
06.03.1980 r.
5. Okres użytkowania i użytkownicy:
6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
Brak danych
8. Ilość lądowań i nalot:
Brak danych
9. Uwagi:
-
7 czerwca 1996 urwał grzebień aerodynamiczny.
Ostatnio edytowane przez JacekB ; 22-02-2010 o 13:46
Powód: pisownia
-
Się urwał ? powiadasz...
-
Historia 8865
Poniżej kilka faktów dotyczących 8865
Początek eksploatacja płatowca: 29.11.1979
Pierwszy oblot fabryczny: 09.12.1979
Data produkcji: 25.12.1979
Przylot do Polski: 18.02.1980 (pil. Leszek Janicki)
Wpis na stan 34.plm: 06.03.1980
Pierwszy lot w 34.plm: 14.03.1980
Nalot do remontu średniego (RS): 632h 27'
Data ukończenia RS: 15.11.1989
Nalot od RS do 01.01.2000: 234h 33' (nie eksploatowany od 06.1996 po uderzeniu o wzniesienie)
-
Kolego Adamsz - czy chcesz powiedzieć, że do Polski sprowadzili je nasi piloci czy też rosyjscy piloci o polsko brzmiących nazwiskach ??
-
-
To ciekawy epizod - jak do tej pory fabryczne maszyny transportowali koledzy zza Buga. To dość ciekawy - warty opisania temat i może ktoś w przyszłości to zrobi.
Szpareczka 5710 - była i wspominam ja z rozrzewnieniem.
-
Babidolskie bis-y przyprowadzali radziedcy piloci to taka drobna uwaga!a co do Leszka Janickiego to pierwsze slysze zeby on przyprowadzil jakiegos bis-a! dodam tylko ze pierwszym pilotem ktory wykonal lot na Mig-u 21 bis w 34 plm byl pplk.Jan Sadowski
-
Krzychu, Grzegorz - wybaczcie pomyłkę!
Coś mnie tknęło i odkopałem oryginalne notatki, które potem parę lat później wrzuciłem na komputer. No i wyszło, że macie rację - nazwisko pilota polskiego powinno być przypisanie do pierwszego lotu w ramach 34.plm! Dobrze się stało, że okazaliście obywatelską czujność bo ja, jak się okazuje żyłem przez ładnych parę lat w błogiej dezinformacji. Przy okazji sprawdziłem pozostałe samoloty i wychodzi, że pierwsze loty 34.plm na bisach odbył 14.03.1980, a wśród pilotów tego dnia byli m.in. panowie: Wiśniewski, Sadowski i Janicki. Pana Jana Sadowskiego mam przypisanego do pierwszego lotu na 8880 więc moze to była ta historyczna maszyna, rozpoczynająca u nas erę bisów? Pozdrawiam i przepraszam raz jeszcze za wprowadzenie w błąd!
-
Zgadza sie wszystko kolegododam tylko ze najpierw robili rozpedzania na pasie z uzyciem spadakow a jak juz wczesniej napisalem J.Sadowski jako pierwszy wystartowal na bis-ie! teraz co do 8865 bylo to w okolicach Malborka prowadzacym byl W.Krawczyk a na 8865 ktory przytarl grzebien byl Leszek Stachurski niestety tak mocno okazalo sie to przytarcie ze nie dali juz sobie rady z przywroceniem s-tu do latania choc byla koncepcja wymiany calego tylu z innego bis-a
-
Krzysiu,to zdarzenie ,,zyskało,, specyficzny przydomek
-
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki