Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Moderator
    Awatar FlyWRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie MiG-21bis, 75078865 (8865)


    Polecamy

    1. Numer seryjny:
    MiG-21bis 75078865

    2. Numery taktyczne:
    8865

    3. Data produkcji:
    Brak danych

    4. Data dostawy:
    06.03.1980 r.

    5. Okres użytkowania i użytkownicy:

    6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:

    7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
    Brak danych

    8. Ilość lądowań i nalot:
    Brak danych

    9. Uwagi:
    Pozdrawiam, Piotr

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    7 czerwca 1996 urwał grzebień aerodynamiczny.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 22-02-2010 o 13:46 Powód: pisownia

  3. #3
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Się urwał ? powiadasz...

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie Historia 8865

    Poniżej kilka faktów dotyczących 8865

    Początek eksploatacja płatowca: 29.11.1979
    Pierwszy oblot fabryczny: 09.12.1979
    Data produkcji: 25.12.1979
    Przylot do Polski: 18.02.1980 (pil. Leszek Janicki)
    Wpis na stan 34.plm: 06.03.1980
    Pierwszy lot w 34.plm: 14.03.1980
    Nalot do remontu średniego (RS): 632h 27'
    Data ukończenia RS: 15.11.1989
    Nalot od RS do 01.01.2000: 234h 33' (nie eksploatowany od 06.1996 po uderzeniu o wzniesienie)

  5. #5
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Kolego Adamsz - czy chcesz powiedzieć, że do Polski sprowadzili je nasi piloci czy też rosyjscy piloci o polsko brzmiących nazwiskach ??

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Grzegorz,
    Sam byłem zaskoczony wertując (oj ładnych parę lat temu) książki płatowców, że na bisach wpisy dotyczące lotu transferowego do Polski są podpisane przez polskich pilotów. Kompletując dane na podstawie dostępnych książek wyszło też, że przyloty były organizowane w kilku transzach (z czego największy był właśnie 18.02.1980). Nie pamiętam już szczegółowego komentarza naszych pilotów (kilku z nich wpisanych w tych przylotach kiedyś dobrze znałem) ale jeśli wpisałem to do swojej bazy danych to chyba rzeczywiście tak było
    5710 to Twoja szparka ? Chyba mam jeszcze jej pare zdjęć

  7. #7
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    To ciekawy epizod - jak do tej pory fabryczne maszyny transportowali koledzy zza Buga. To dość ciekawy - warty opisania temat i może ktoś w przyszłości to zrobi.

    Szpareczka 5710 - była i wspominam ja z rozrzewnieniem.

  8. #8

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Babidolskie bis-y przyprowadzali radziedcy piloci to taka drobna uwaga!a co do Leszka Janickiego to pierwsze slysze zeby on przyprowadzil jakiegos bis-a! dodam tylko ze pierwszym pilotem ktory wykonal lot na Mig-u 21 bis w 34 plm byl pplk.Jan Sadowski

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Krzychu, Grzegorz - wybaczcie pomyłkę!
    Coś mnie tknęło i odkopałem oryginalne notatki, które potem parę lat później wrzuciłem na komputer. No i wyszło, że macie rację - nazwisko pilota polskiego powinno być przypisanie do pierwszego lotu w ramach 34.plm! Dobrze się stało, że okazaliście obywatelską czujność bo ja, jak się okazuje żyłem przez ładnych parę lat w błogiej dezinformacji. Przy okazji sprawdziłem pozostałe samoloty i wychodzi, że pierwsze loty 34.plm na bisach odbył 14.03.1980, a wśród pilotów tego dnia byli m.in. panowie: Wiśniewski, Sadowski i Janicki. Pana Jana Sadowskiego mam przypisanego do pierwszego lotu na 8880 więc moze to była ta historyczna maszyna, rozpoczynająca u nas erę bisów? Pozdrawiam i przepraszam raz jeszcze za wprowadzenie w błąd!

  10. #10

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Zgadza sie wszystko kolegododam tylko ze najpierw robili rozpedzania na pasie z uzyciem spadakow a jak juz wczesniej napisalem J.Sadowski jako pierwszy wystartowal na bis-ie! teraz co do 8865 bylo to w okolicach Malborka prowadzacym byl W.Krawczyk a na 8865 ktory przytarl grzebien byl Leszek Stachurski niestety tak mocno okazalo sie to przytarcie ze nie dali juz sobie rady z przywroceniem s-tu do latania choc byla koncepcja wymiany calego tylu z innego bis-a

  11. #11
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Krzysiu,to zdarzenie ,,zyskało,, specyficzny przydomek

  12. #12

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie


    Polecamy

    hehe ja poznej rozmawialem z jednym z nich to ci powiem ze on powinien juz zostac na tej gorce dokladniej na tej drugiej bo on 2 x przytarl jak znajde to pokaze tu zd naszego 8865 jak stoi na technicznej bez grzebienia heheh

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •