-
Jak byłem małoletni i w szkole na rysunkach mieliśmy temat "Dzień Wojska Polskiego", to rysowałem właśnie coś na kształt MiGa-21M z numerem 2005. Wzięło się to z tego, że 2005 i 2012 to były jedyne dwa numery MiGów-21, które pamiętałem z mojej osobistej wizyty na lotnisku wraz z grupą podobnych mi małolatów z kolonii letniej Dowództwa Wojsk Lotniczych nr 9 jakoś około lipca 1970 roku.
Swoją drogą do dzisiaj jestem kompletna noga z rysunków. Prostej kreski nie umiem porządnie narysować. Ale jak maluję sylwetki boczne MiGów-21, -23, -25 i -29, to wszyscy się zachwycają. Tylko to umiem rysować. :mrgreen:
-
Cytat:
Zamieszczone przez JacekB
W miarę kolejnych dostaw stopniowo ujednolicano sprzęt eskadr w ramach pułku i całych pułków. Jednym z pionierów w tej dziedzinie był właśnie pułk goleniowski, w którym zgromadzono i użytkowano wszystkie MiGi-21F-13.
To był paradoks. Najbardziej odpowiedzialny pułk dywizji dysponował zawsze najstarszymi samolotami. Nie mogę zrozumieć zamysłu tęgich głów w wysokich sztabach...
Cytat:
Zamieszczone przez Genek
Goleniowskich klimatów ciąg dalszy . Zdjęcie pochodzi z ; Lotnictwa ; 9/91
Tak jest... Para dyżurna, z tego schronu robione były dwa przedstawione przez AND170 zdjęcia. Drugi znajdował się jakieś 80 m dalej z prawej. Samolot dyżurny z RS-2US, drugi był z R-3S. Z lewej strony nowy domek pilota, przenieśliśmy się do niego w 1988 r.
Rozpisaliśmy się generalnie o MiG-21. Chyba warto przenieść dyskusję do tematu MiG-21 na forum...
-
Cytat:
Zamieszczone przez Zwieroboj
Rozpisaliśmy się generalnie o MiG-21. Chyba warto przenieść dyskusję do tematu MiG-21 na forum...
Powiedziane, wykonane. Niniejszym przenoszę. :D
-
"1801"wraca do swoich barw
-
"1801" po liftingu
-
-
PF 1808 odleciał
Niestety został sprzedany i wyjechał do Czech ;(. Podobno tam jakiś pasjonat (związany z lotnictwem) chce ustawić go sobie w ogródku.
-
Intrygują mnie te ślady "wycierania" dwójki na zdjęciach, które pokazał Andrzej (wyżej 412/2412 i ostatnio w temacie o 402/2402. O co tu właściwie chodzi:?: Była to jednorazowa akcja dla zamaskowania przed imperialistycznym wrogiem numerów, które miały być pokazane w prasie? Jeśli tak, to dlaczego maskarada dotyczyła wyłącznie samolotów serii 24 i dlaczego widać to tylko na niektórych maszynach? A może numery części maszyn serii 24 były już przerobione na czterocyfrowe, a potem z jakichś powodów ponownie ujednolicono je na trzycyfrowe, aby po pewnym czasie ostatecznie powrócić do czterocyfrowych:?:
Bo na znanym fragmencie kroniki filmowej tego "wycierania" jakoś nie widać. Wydają się po prostu być numery trzycyfrowe. A obok pokazują się maszyny serii 20 z najnormalniejszymi numerami czterocyfrowymi.
Z innej beczki.
Wspomniana kronika filmowa. Startujący 2006 ma odwrotnie namalowaną szachownicę na stateczniku pionowym. Ponadto samoloty serii 20 już wtedy (1968 r.) nie mają szachownicy na kadłubie:
http://img131.imageshack.us/img131/5...csnap99612.jpg
http://img25.imageshack.us/img25/2139/vlcsnap99684.jpg
-
Czy Mig 21 PF były uzywane przez 9 pułk z Zegrza , jesli tak to z jakimi numerami taktycznymi?
Chyba musiały być i inne , ponieważ szukam informacji na temat katastrofy, w której zginął p.por Mieczysław Brańka w dn.28.09.1967 r właśnie w Zegrzu Pom. a z szybkiej odpowiedzi ów samolot 2412 latał jeszcze w 1979 r.
-
Cytat:
Zamieszczone przez
roman 60
Chyba musiały być i inne , ponieważ szukam informacji na temat katastrofy, w której zginął p.por Mieczysław Brańka w dn.28.09.1967 r właśnie w Zegrzu Pom. a z szybkiej odpowiedzi ów samolot 2412 latał jeszcze w 1979 r.
Por. M.Brańka zginął na tej wersji samolotu lecz z numerem 2008
-
Cytat:
Zamieszczone przez
roman 60
Czy Mig 21 PF były uzywane przez 9 pułk z Zegrza , jesli tak to z jakimi numerami taktycznymi?
Przez 9 plm z Zegrza nie były używane. Były używane przez 26 plm OPK z Zegrza Pomorskiego.:twisted:
Tak nazywał się ten pułk w okresie, gdy były w nim używane MiGi-21PF.
Cytat:
Zamieszczone przez
roman 60
Chyba musiały być i inne , ponieważ szukam informacji na temat katastrofy, w której zginął p.por Mieczysław Brańka w dn.28.09.1967 r właśnie w Zegrzu Pom. a z szybkiej odpowiedzi ów samolot 2412 latał jeszcze w 1979 r.
Jakie inne? W 26 plm OPK służyły na przykład maszyny 1801-1807, 1901, 1902 i 2006-2010. Samolot 2412 nie ma nic do Zegrza. Nie mógł się rozbić w 1967 r., skoro 30 lat później stał w Bydgoszczy jako eksponat.
-
Z tego co wiem to dostarczono 84 PFy.. Tu jest opisana zaledwie garstka. Panie Zwieroboj, śpimy? ))
1811
http://img593.imageshack.us/img593/6664/pf0811.th.jpg
1612 z GP9
http://img28.imageshack.us/img28/5176/pf1612.th.jpg
pzdr, Reno
-
Jak narazie to śpisz kolego Ty - na zdjęciu pierwszym jest PF - 1811 a nie 0811
-
Czyste przeoczenie, co nie zmienia faktu, że 1811 nie jest na liście. Pzdr, Reno
-
Taki PF 1802 do wpisania w listę:
data produkcji 1965.05.05
początek eksploatacji 1965.05.07
brak danych co było pomiędzy 65 a 67 rokiem
1967.05.26 - 1976.01.15 JW 1901 39.Pułk Lotnictwa Myśliwskiego OPK
LZR 3 - remont średni
1977.07.01 - 1985.06.28 JW 1585 1 PLM
1985.06.28 - 1986.03.18 WZL-3 - remont główny
1986.03.18 - 1990.03.15 JW 1585 1 PLM
potem do dziś w MPTW w Warszawie
remonty:
1976.01.28 - 1977.05.31 WZL-3 remont średni 1977.06.13 oblot po remoncie
1985.06.28 - 1986.01.24 WZL-3 remont główny 1986.02.10 oblot po remoncie