Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3
Pokaż wyniki od 41 do 55 z 55
Like Tree1Likes

Wątek: Dyskusja o wersji MiG-21PF

  1. #41
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie


    Polecamy

    Jak byłem małoletni i w szkole na rysunkach mieliśmy temat "Dzień Wojska Polskiego", to rysowałem właśnie coś na kształt MiGa-21M z numerem 2005. Wzięło się to z tego, że 2005 i 2012 to były jedyne dwa numery MiGów-21, które pamiętałem z mojej osobistej wizyty na lotnisku wraz z grupą podobnych mi małolatów z kolonii letniej Dowództwa Wojsk Lotniczych nr 9 jakoś około lipca 1970 roku.

    Swoją drogą do dzisiaj jestem kompletna noga z rysunków. Prostej kreski nie umiem porządnie narysować. Ale jak maluję sylwetki boczne MiGów-21, -23, -25 i -29, to wszyscy się zachwycają. Tylko to umiem rysować.

  2. #42

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    W miarę kolejnych dostaw stopniowo ujednolicano sprzęt eskadr w ramach pułku i całych pułków. Jednym z pionierów w tej dziedzinie był właśnie pułk goleniowski, w którym zgromadzono i użytkowano wszystkie MiGi-21F-13.
    To był paradoks. Najbardziej odpowiedzialny pułk dywizji dysponował zawsze najstarszymi samolotami. Nie mogę zrozumieć zamysłu tęgich głów w wysokich sztabach...

    Cytat Zamieszczone przez Genek
    Goleniowskich klimatów ciąg dalszy . Zdjęcie pochodzi z ; Lotnictwa ; 9/91
    Tak jest... Para dyżurna, z tego schronu robione były dwa przedstawione przez AND170 zdjęcia. Drugi znajdował się jakieś 80 m dalej z prawej. Samolot dyżurny z RS-2US, drugi był z R-3S. Z lewej strony nowy domek pilota, przenieśliśmy się do niego w 1988 r.

    Rozpisaliśmy się generalnie o MiG-21. Chyba warto przenieść dyskusję do tematu MiG-21 na forum...

  3. #43
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    Rozpisaliśmy się generalnie o MiG-21. Chyba warto przenieść dyskusję do tematu MiG-21 na forum...
    Powiedziane, wykonane. Niniejszym przenoszę.

  4. #44
    Awatar tomeks

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    epll

    Domyślnie "1801"wraca do swoich barw

    Pozdrawiam
    TomekS


  5. #45
    Awatar tomeks

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    epll

    Domyślnie "1801" po liftingu

    Pozdrawiam
    TomekS


  6. #46
    Awatar Sawicz

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Witkowo

  7. #47
    Awatar tomeks

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    epll

    Domyślnie PF 1808 odleciał

    Niestety został sprzedany i wyjechał do Czech . Podobno tam jakiś pasjonat (związany z lotnictwem) chce ustawić go sobie w ogródku.
    Pozdrawiam
    TomekS


  8. #48
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Intrygują mnie te ślady "wycierania" dwójki na zdjęciach, które pokazał Andrzej (wyżej 412/2412 i ostatnio w temacie o 402/2402. O co tu właściwie chodzi Była to jednorazowa akcja dla zamaskowania przed imperialistycznym wrogiem numerów, które miały być pokazane w prasie? Jeśli tak, to dlaczego maskarada dotyczyła wyłącznie samolotów serii 24 i dlaczego widać to tylko na niektórych maszynach? A może numery części maszyn serii 24 były już przerobione na czterocyfrowe, a potem z jakichś powodów ponownie ujednolicono je na trzycyfrowe, aby po pewnym czasie ostatecznie powrócić do czterocyfrowych
    Bo na znanym fragmencie kroniki filmowej tego "wycierania" jakoś nie widać. Wydają się po prostu być numery trzycyfrowe. A obok pokazują się maszyny serii 20 z najnormalniejszymi numerami czterocyfrowymi.

    Z innej beczki.
    Wspomniana kronika filmowa. Startujący 2006 ma odwrotnie namalowaną szachownicę na stateczniku pionowym. Ponadto samoloty serii 20 już wtedy (1968 r.) nie mają szachownicy na kadłubie:



    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 08-07-2009 o 18:06 Powód: uzupełnienie

  9. #49

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Czy Mig 21 PF były uzywane przez 9 pułk z Zegrza , jesli tak to z jakimi numerami taktycznymi?

    Chyba musiały być i inne , ponieważ szukam informacji na temat katastrofy, w której zginął p.por Mieczysław Brańka w dn.28.09.1967 r właśnie w Zegrzu Pom. a z szybkiej odpowiedzi ów samolot 2412 latał jeszcze w 1979 r.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 04-12-2009 o 02:55 Powód: nie pisz jednego posta pod drugim w ciągu 5 minut. Korzystaj z funkcji EDYTUJ

  10. #50
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez roman 60 Zobacz posta
    Chyba musiały być i inne , ponieważ szukam informacji na temat katastrofy, w której zginął p.por Mieczysław Brańka w dn.28.09.1967 r właśnie w Zegrzu Pom. a z szybkiej odpowiedzi ów samolot 2412 latał jeszcze w 1979 r.
    Por. M.Brańka zginął na tej wersji samolotu lecz z numerem 2008

  11. #51
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez roman 60 Zobacz posta
    Czy Mig 21 PF były uzywane przez 9 pułk z Zegrza , jesli tak to z jakimi numerami taktycznymi?
    Przez 9 plm z Zegrza nie były używane. Były używane przez 26 plm OPK z Zegrza Pomorskiego.
    Tak nazywał się ten pułk w okresie, gdy były w nim używane MiGi-21PF.

    Cytat Zamieszczone przez roman 60 Zobacz posta
    Chyba musiały być i inne , ponieważ szukam informacji na temat katastrofy, w której zginął p.por Mieczysław Brańka w dn.28.09.1967 r właśnie w Zegrzu Pom. a z szybkiej odpowiedzi ów samolot 2412 latał jeszcze w 1979 r.
    Jakie inne? W 26 plm OPK służyły na przykład maszyny 1801-1807, 1901, 1902 i 2006-2010. Samolot 2412 nie ma nic do Zegrza. Nie mógł się rozbić w 1967 r., skoro 30 lat później stał w Bydgoszczy jako eksponat.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 04-12-2009 o 03:19

  12. #52
    Awatar Reno_Bemowo

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBC, EKAH

    Domyślnie

    Z tego co wiem to dostarczono 84 PFy.. Tu jest opisana zaledwie garstka. Panie Zwieroboj, śpimy? ))

    1811


    1612 z GP9


    pzdr, Reno
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 09-03-2011 o 15:35 Powód: Poprawiłem numer.

  13. #53
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Jak narazie to śpisz kolego Ty - na zdjęciu pierwszym jest PF - 1811 a nie 0811

  14. #54
    Awatar Reno_Bemowo

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBC, EKAH

    Domyślnie

    Czyste przeoczenie, co nie zmienia faktu, że 1811 nie jest na liście. Pzdr, Reno

  15. #55

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    KRAKÓW

    Domyślnie


    Polecamy

    Taki PF 1802 do wpisania w listę:

    data produkcji 1965.05.05
    początek eksploatacji 1965.05.07
    brak danych co było pomiędzy 65 a 67 rokiem
    1967.05.26 - 1976.01.15 JW 1901 39.Pułk Lotnictwa Myśliwskiego OPK
    LZR 3 - remont średni
    1977.07.01 - 1985.06.28 JW 1585 1 PLM
    1985.06.28 - 1986.03.18 WZL-3 - remont główny
    1986.03.18 - 1990.03.15 JW 1585 1 PLM
    potem do dziś w MPTW w Warszawie

    remonty:
    1976.01.28 - 1977.05.31 WZL-3 remont średni 1977.06.13 oblot po remoncie
    1985.06.28 - 1986.01.24 WZL-3 remont główny 1986.02.10 oblot po remoncie
    Pyro1 likes this.
    pozdrawiam
    Nuras

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •