Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie MiG-21F-13, 742015 (2015)


    Polecamy

    1. Numer seryjny:
    MiG-21F-13, 742015

    2. Numery taktyczne:
    2015

    3. Data produkcji:
    Brak danych

    4. Data dostawy:
    21.09.1962 r.

    5. Użytkownicy i okres użytkowania:
    21.09.1962 r. - 00.00.0000 r., CSL
    00.00.0000 r. - 00.00.1974 r., JW 1452 (2 plm)
    00.10.1974 r. - 03.10.1977 r., COSSTWL

    6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
    Brak danych

    7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
    Brak danych

    8. Ilość lądowań i nalot:
    Brak danych

    9. Uwagi:
    Samolot spisany ze stanu, obecnie w prywatnej kolekcji w Łodzi-Lublinku. Jedyny egzemplarz, który otrzymał malowanie maskujące (po wycofaniu z 2 plm).

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz5710
    Samolot spisany ze stanu w dniu 03.10.1977 r. Obecnie w Łodzi-Lublinek w prywatnej kolekcji
    Nie upieram się, teraz jestem już ostrożny, ale czy ten egz. nie stał w latach 80-tych przed hangarem WATu na Babicach? Widywałem tam "łaciatego" F-13 (ponoć jedyny MiG-21 w kamuflażu w kraju) i numer by pasował... Dokładnych dat nie podam ale na pewno w roku 1984/5
    Pozdro

  3. #3
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Dokładnie to ten sam egzemplarz. Ostatnie 5 sztuk, które pozstały w kraju po oficjalnym zdjęciu ze stanu były rozdysponowane po różnych miejscach. Ja już nie wnikam co do dalszych losów poszczególnych maszyn gdyż dane są różne i będzie znów niepotrzebna polemika z zarzutami o stronniczość ctc.

  4. #4
    Moderator
    Awatar FlyWRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO
    Pozdrawiam, Piotr

  5. #5
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    2015 już nie na wystawie lecz na terenie WZL-1. Stan an grudzień 2011 :

    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  6. #6
    Awatar Macao

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Pabianice

    Domyślnie

    pozdrawiam
    Maciek "Macao"


  7. #7

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łask

    Domyślnie

    Od 1974 r. w COSTWL Oleśnica. Tam go pomalowano na kolory: błękitny (FS 35550), seledynowy (FS 34272), oliwkowozielony (FS 34258) i ciemnozielony (FS 34095). Cyfry numeru bocznego - białe. W maju 1978 r. przekazany do WAT Warszawa, a od sierpnia 1994 r. w kolekcji na Lublinku.

  8. #8
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diafragma Zobacz posta
    Od 1974 r. w COSTWL Oleśnica. Tam go pomalowano na kolory: błękitny (FS 35550), seledynowy (FS 34272), oliwkowozielony (FS 34258) i ciemnozielony (FS 34095). Cyfry numeru bocznego - białe. W maju 1978 r. przekazany do WAT Warszawa, a od sierpnia 1994 r. w kolekcji na Lublinku.

    a skąd takie informacje ??

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łask

    Domyślnie

    ...a boję się przyznać, aby mnie nie ścigano. Informacja ta zawarta jest w artykule jednego z pierwszych wydań znanego czasopisma o tematyce lotniczej.

  10. #10
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diafragma Zobacz posta
    ...a boję się przyznać, aby mnie nie ścigano. Informacja ta zawarta jest w artykule jednego z pierwszych wydań znanego czasopisma o tematyce lotniczej.
    Tak się składa, że lata 75-78 spędziłem w COSSTWL i były F-13 w liczbie 5 szt ale całe srebrne. Na przełomie wrzesień/październik 77 nasz AN 12 zabierał je prawdopodobnie do Dęblina - też srebrne. Oleśnickie lotnisko nie dysponowało wówczas żadnym hangarem więc gdzie miano go przemalować ?? Na otwartej przestrzeni wykluczone bo malowanie samolotu to dość skomplikowany proceder - stała wilgotność czy też stała temperatura.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    KRAKÓW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz5710 Zobacz posta
    malowanie samolotu to dość skomplikowany proceder - stała wilgotność czy też stała temperatura.
    Jak oglądam niektóre wytwory "malaży", to mam wrażenie, że twoje zdanie w tym temacie jest wyjątkiem na tle byle jakości w tej materii.
    Choć obiektywnie przyznając ostatnio jest progres w tej materii i fury wyglądają jak nowe po remontach.
    pozdrawiam
    Nuras

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łask

    Domyślnie

    Strona z Aeroplanu nr 3/96 (ale z nieco innym tekstem)

  13. #13
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Ja bym ten artykuł traktował z przymrużeniem oka

  14. #14
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    wiesz, niescisłosci powstały miedzy innymi dlatego ze wowczas w WAT nikt nie mogł tak naprawde powiedziec co z tym samolotem działo sie wczesniej .a o ile wiem zdjecia były robione w 93 lub 94 .

    podobno ale to podobno jeden Su-7 rownież latał w kamuflarzu krociutko ale...i tu tez moze to był własnie 2015 ,choć o ,,farbowanym,, Su-7 słyszałem od pilota Su-7

  15. #15
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    podobno ale to podobno jeden Su-7 rownież latał w kamuflarzu krociutko ale...i tu tez moze to był własnie 2015 ,choć o ,,farbowanym,, Su-7 słyszałem od pilota Su-7
    Niestety w całej historii polskich Su-7 nie było żadnego egzemplarza malowanego inaczej niż w naturalnym kolorze blach duralowych (wszystkie nowe samoloty przyjęte od producenta) lub też malowane emalią lakierniczą o kolorze aluminium lub jak kto woli srebrną – tak powracały samoloty po wykonanym remoncie w ZSRR, z reguły do malowania używano lakieru bezbarwnego wymieszanego z proszkiem aluminiowym.
    W kamuflażu były dopiero samoloty Su-20 powracające z remontów.
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  16. #16
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    żeby sytuacje zagmatwać mówił ze to były lakiery produkcji angielskiej

  17. #17

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam. A czy ktoś może się orientuje czy na tym egzemplarzu były jakieś napisy ekspolatacyjne???


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •