1.Numer seryjny:
MiG 19P, 62210739
2.Numer taktyczny:
739
3.Data produkcji:
Brak danych
4.Data dostawy:
03.12.1957 r.
5.Użytkownicy i okres użytkowania:
03.12.1957 r. - 30.06.1960 r., WSP Modlin
6.Prace wykonywane na samolocie poza jednostką macierzystą:
Brak danych
7.Ostatni lot ( data, stopnie, imiona i nazwiska załogi ):
30.06.1960 r., kpt.pil. Tadeusz Góra
8.Ilość lądowań i nalot:
Brak danych
9.Uwagi:
Czyli mamy rozumieć że po tym lądowaniu na brzuchu został skasowany.
W aktualnie najnowszym numerze "Lotnictwa" są wspomnienia Tadeusza Góry. Pisze, że w dwa tygodnie po tym wypadku i po wymianie silników oblatał ten samolot. A więc nie został skasowany.
Witam! W emitowanym w TVP info kilka dni temu filmie dokumentalnym o Panu Tadeuszu był fragment dotyczący tego epizodu. Jeden z silników zapalił się podczas startu , samolot (o ile dobrze zrozumiałem) nawet się nie wzbił, tylko wykołował poza pas i tam nastąpiło uszkodzenie podwozia. Góra wspomina że dowodzący lotami byli przekonani że już po nim, więc nie spieszyli się z ratunkiem ,,martwego pilota ,, (bylo widać czarny dym , nie było widać samolotu (wypukłość terenu ), Góra usiadł koło samolotu i paląc,,fajka,, spokojnie czekał.
Semper Fidelis pro Patria
Zakładki