Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie MiG-19P, 62211012 (1012)


    Polecamy

    1.Numer seryjny:
    MiG-19P, 62211012

    2.Numer taktyczny:
    1012

    3
    .Data produkcji:
    Brak danych

    4.Data dostawy:
    17.05.1958 r.

    5.Użytkownicy i okres użytkowania:
    17.05.1958 r. - 00.00.0000 r., WSP Modlin
    00.00.0000 r. - 00.00.0000 r., JW 1901 (39. plm)

    6.Prace wykonywane na samolocie poza jednostką macierzystą:
    Brak danych

    7.Ostatni lot ( data, stopnie, imiona i nazwiska załogi ):
    Brak danych

    8.Ilość lądowań i nalot:
    Brak danych

    9.Uwagi:
    22.07.1959 r. na tej maszynie podczas defilady i pokazów z okazji XV-lecia PRL po raz pierwszy publiczne przekroczono prędkość dźwięku: "Na zakończenie parady od strony Ogrodu Saskiego nadleciał MiG-19P pilotowany przez por. Romana Operacza, na wysokości trybuny wzbił się prawie pionowo do góry do pułapu około 5000 m. Po pewnym czasie usłyszano głośny huk - samolot przekroczył barierę dźwięku."

    16.06.1966 r. - w lądującym Ił-28 z 19. eh nastąpiła awaria wciągarki - holowany na zbyt długiej linie "Gacek" zboczył z osi pasa w prawo i doszczętnie rozbił przednią część maszyny 1012.

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeśli chodzi o wypadek na lotnisku w Redzikowie z udziałem Iła-28 z 19.LEH to wypadek miał miejsce 1967 roku.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •