Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 160
Like Tree1Likes

Wątek: Dyskusja o MiG-19

  1. #41
    Moderator
    Awatar FlyWRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    A oto krótki cytat z "MiG-19 in action" wydawnictwa squadron/signal z 1994 roku. Zeszyt nr 143: ...when Poland re-equipped with the MiG-21PFM during 1966, most of the remaining MiG-19Ps were transfered to Bulgaria...
    Dla kolegów którzy niekoniecznie są biegli w angielskim: Kiedy w roku 1966 Polskie Lotnictwo przezbroiło się w MiGi-21PFM, większość pozostałych w służbie MiG-19P przekazano do Bułgarii.
    Ile w tym prawdy, jeśli w ogóle?
    Ja w jakiejś zagranicznej publikacji widziałem rysunek MiGa-19 w polskich barwach podpisanego jako... Lim-7, rzekomo produkowany przez zakłady w Mielcu

    Ze swojej strony mogę polecić stronę http://www.mig-19.prv.pl/ założoną przez mojego kolegę. Wiem, że sporo czasu poświęcił na zbieranie do niej informacji.
    Pozdrawiam, Piotr

  2. #42
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW

    Domyślnie

    Za E .Cichosz Rozwój samolotów naddźwiękowych
    prędkości wznoszenia 120 m/s 19(S) - 70 m/s wznoszenia(F100D)
    v max na 1500m 1450 - 1390
    pułapy zblizone
    identyczny nieomal ciąg silnika/silników
    zasięg tu niestety MiG cieńszy ale gdy porównać zabieraną ilość paliwa sprawa wygląda nieco inaczej zresztą w owym czasie to pięta achillesowa wszystkich radzieckich konstrukcji- mało ekonomiczne silniki
    Prototyp- maj1952 F-100 maj 1953
    Jeśli gdzieś,sie pomyliłem proszę mnie poprawić , ja się nie obrażę
    Semper Fidelis pro Patria

  3. #43

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez baldeagle
    Za E .Cichosz Rozwój samolotów naddźwiękowych
    prędkości wznoszenia 120 m/s 19(S) - 70 m/s wznoszenia(F100D)
    v max na 1500m 1450 - 1390
    pułapy zblizone
    No i trzeba dodać zaletę w postaci dwóch silników. Zawsze to pewniejsze niż jeden.

  4. #44
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Cytat Zamieszczone przez baldeagle
    Za E .Cichosz Rozwój samolotów naddźwiękowych
    prędkości wznoszenia 120 m/s 19(S) - 70 m/s wznoszenia(F100D)
    v max na 1500m 1450 - 1390
    pułapy zblizone
    No i trzeba dodać zaletę w postaci dwóch silników. Zawsze to pewniejsze niż jeden.
    Mig-19 PM niał prędkośc max niewiele większą od 1200 km/h.
    Mig-19 był lżejszy i w związku z tym miał lepszy stosunek ciągu do masy. Według mnie to była jedyna zaleta tego samolotu w porównaniu z F-100.
    Przez dwa silniki, a ściśle awarię jednego z nich i wytworzona w ten sposób asymetrię ciągu jeden z polskich pilotów zginął w katastrofie.....

  5. #45
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Przez dwa silniki, a ściśle awarię jednego z nich i wytworzona w ten sposób asymetrię ciągu jeden z polskich pilotów zginął w katastrofie.....
    Asymetria ciągu w sumie nie jest groźna w locie - bardzo niebezpieczna przy starcie jak to miało miejsce w Mierzęcicach

  6. #46
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz5710
    Przez dwa silniki, a ściśle awarię jednego z nich i wytworzona w ten sposób asymetrię ciągu jeden z polskich pilotów zginął w katastrofie.....
    Asymetria ciągu w sumie nie jest groźna w locie - bardzo niebezpieczna przy starcie jak to miało miejsce w Mierzęcicach
    Katastrofa miała miejsce na lotnisku zapasowykm w kamieniu śląskim.

  7. #47
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Tak masz w zupełności rację. Pisząc "Mierzęcice" miałem na myśli pułk nie miejsce wypadku.

  8. #48

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jj
    Przez dwa silniki, a ściśle awarię jednego z nich i wytworzona w ten sposób asymetrię ciągu jeden z polskich pilotów zginął w katastrofie.....
    Katastrofy miewają maszyny z 1, 2, 3 i więcej silnikami. Asymetria ze względu na bliskość silników na MiGu-19 nie była większym problemem niż, wydaje mi się, mogłaby być potencjalnie w przypadku MiG-29 czy F/A-18. W tych dwóch maszynach silniki zabudowane są w znacznym odstępie. Co do prędkości maksymalnej to trzeba do tematu podchodzić ostrożnie. Od ś.p. płk. Bolesława Zonia, który w Mierzęcicach na krótko zetknął się z 19-tkami wiem, iż samolot ten miał różne osiągi na różnych wysokościach.
    Cytat Zamieszczone przez jj
    Mig-19 PM niał prędkośc max niewiele większą od 1200 km/h
    Owszem, ale na niewielkiej wysokości. Nieco wyżej niemal rutynowe było przekraczanie 1300 km/h. F-100 z pewnością wyposażony był w nowocześniejszą awionikę, elektronikę, ale - co z kolei podkreślają liczne opracowania - był ciężki, mułowaty, leniwy. I to jest opinia amerykańskich pilotów. Myślę że jak na jeden z ostatnich samolotów naddźw. zbudowanych bez wykorzystania reguły pól, był szczytowym osiągnięciem techniki wczesnych lat 50-tych.

  9. #49

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    MiG-19 i F-100 nie mogły po prostu być udanymi konstrukcjami, ponieważ powstały za wcześnie ( brak odpowiednich technologii i rozwiązań technicznych ) oraz niejako "na rozkaz" z góry byle by siły powietrzne ZSRR i USA dysponowały wreszcie samolotami naddźwiękowymi. Z drugiej strony stanowiły platformy eksperymentalne do nowych rozwiązań zastosowanych później w MiG-21 i F-104 ( np. usterzenie płytowe ). Z drugiej strony np. pakistańscy piloci woleli latać na J-6 ( chiński MiG-19 ) niż na F-104, ponieważ MiG był zwrotniejszy. Ogólnie opinie polskich pilotów ( nieliczne na jakie natrafiłem ), te które można uznać za wiarygodne i pozbawione komunistycznej propagandy, niezbyt pochlebnie wyrażają się o MiG-19. Był to w zasadzie samolot poddźwiękowy jak MiG-17, a prędkość ponad 1 Mach mógł osiągać na krótki moment i to praktycznie tylko na prostej trasie. Poruszenie drążkiem sterowym było wówczas bardzo trudne a sam moment przejścia do naddźwiękowej okupiony był drżeniem maszyny, narażającym pilota na potężne przeciążenia. Dopiero MiG-21 był w pełni operatywny przy prędkościach ponad 1 Mach. Tak słyszałem, ale może na forum uda się spotkać pilota, który latał na "19"? Jeśli takt, prosimy o wypowiedź.

  10. #50
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW

    Domyślnie

    No i o takie dysputy chodzi , bardzo Kolegom dziękuję za opinie, moja wypowiedź,, o biciu na łeb,, była trochę prowokacją, ale jak widać udaną
    Semper Fidelis pro Patria

  11. #51
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jj
    Mig-19 był lżejszy i w związku z tym miał lepszy stosunek ciągu do masy. Według mnie to była jedyna zaleta tego samolotu w porównaniu z F-100.
    Z tej "jedynej" zalety można łatwo wyprowadzić cały szereg następnych, ale darujmy to sobie. Rozwój F-100 poszedł w kierunku samolotu myśliwsko-bombowego, a zatem oba samoloty nie dają się w pełni porównywać. Można to czynić w ograniczony sposób i przy takim postawieniu sprawy wskazanie na przewagi MiG-19S nad F-100C w roli typowo myśliwskiej nie jest nieuzasadnione.

    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    MiG-19 i F-100 nie mogły po prostu być udanymi konstrukcjami, ponieważ powstały za wcześnie ( brak odpowiednich technologii i rozwiązań technicznych ) oraz niejako "na rozkaz" z góry byle by siły powietrzne ZSRR i USA dysponowały wreszcie samolotami naddźwiękowymi.
    Powyższe sugeruje, jakby MiG-19 i F-100 były konstrukcjami nieudanymi. To trochę nie tak. Zostały one wyprodukowane w dużej liczbie egzemplarzy i przetrwały w liniowej służbie kilkadziesiąt lat (MiG-19 dłużej, ale Super Sabre też może się pochwalić niezłym wynikiem), więc chociażby ta okoliczność nakazuje mówić o nich jako o konstrukcjach relatywnie udanych, a na pewno nie pozwala nazwać ich samolotami słabymi czy nieudanymi. Po prostu były one "dziećmi swojej epoki" ze wszystkimi konsekwencjami tego faktu, w tym z rozwiązaniami konstrukcyjnymi, które we wczesnych latach 50-tych nie miały w świecie odpowiedników i w gruncie rzeczy były rozwijane metodą prób i błędów. Po kilku latach się wyjaśniło, co w tych konstrukcjach się sprawdza, a co nie zdaje egzaminu i dzięki postępowi technicznemu, jaki w tym okresie nastąpił, szybko powstały znacznie doskonalsze samoloty.

    Swoją drogą dopiero niedawno się dowiedziałem, że MiG-19, mimo wyprodukowania w liczbie ponad 2000 egzemplarzy seryjnych, nigdy nie został oficjalnie przyjęty na uzbrojenie WWS ZSRR.

    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    Ogólnie opinie polskich pilotów ( nieliczne na jakie natrafiłem ), te które można uznać za wiarygodne i pozbawione komunistycznej propagandy, niezbyt pochlebnie wyrażają się o MiG-19.
    Może jakiś konkretny przykład, bo na razie to brzmi, jakby Kolega tylko opinie negatywne uważał za wiarygodne, a pozytywne za komunistyczną propagandę. Chyba coś tu nie tak?

    JacekB

  12. #52

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    Swoją drogą dopiero niedawno się dowiedziałem, że MiG-19, mimo wyprodukowania w liczbie ponad 2000 egzemplarzy seryjnych, nigdy nie został oficjalnie przyjęty na uzbrojenie WWS ZSRR.
    ???????????? - prawdziwa rewelacja!!! To chyba trochę "nielegalnie" brały udział w inwazji Chechosłowacji, skoro ich nie było na stanie, chociaż były!?

  13. #53

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    [quote="JacekB"]
    Cytat Zamieszczone przez jj
    Może jakiś konkretny przykład, bo na razie to brzmi, jakby Kolega tylko opinie negatywne uważał za wiarygodne, a pozytywne za komunistyczną propagandę. Chyba coś tu nie tak?

    JacekB
    Np. Zbigniew Możdzeń w swojej książce "Niebo Jest Szare". Pisząc to zaznaczyłem, że opinie te były nieliczne. Interesuję się lotnictwem od lat, wypowiedzi te zostały po prostu w pamięci, wzięte z książek pożyczonych gdzieś w bibliotece. MiG-19 w moim mniemaniu po prostu musiał szybko ustąpić pola MiGowi-21. Kariera F-100 była dłuższa bo zastąpiły go dopiero F-105 i F-4 ( chociaż długo działał z nimi ramię w ramię ). Ogólnie mówiąc jest bardzo mało źródeł traktujących o służbie MiG-19 w PSP ( czasami rozbieżności dotyczyły nawet używanych u nas wersji - teraz wiadomo, że były dwie P i PM ). Jeśli ktoś posiada jakieś dane na temat tego ciekawego samolotu to chętnie poszerzę swoją wiedzę na temat "dziewiętnastki".

  14. #54

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    MiG-19 w moim mniemaniu po prostu musiał szybko ustąpić pola MiGowi-21.
    O tym już było - wystarczy nieco wnikliwej przestudiować posty z ostatnich kilku dni
    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    Kariera F-100 była dłuższa bo zastąpiły go dopiero F-105 i F-4 ( chociaż długo działał z nimi ramię w ramię )
    Delikatnie mówiąc - nieprawda. W Bułgarii np. 19-tki latały do końca lat 70-tych. Jeśli dodamy licencyjną wersję MiG-19 budowaną przez zakłady Shenyang w Harbinie (Chiny) - to Nasz staruszek prawdopodobnie pokonał F-100 jeśli chodzi o lata służby.
    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    Ogólnie mówiąc jest bardzo mało źródeł traktujących o służbie MiG-19 w PSP
    Ten temat też "przerobiliśmy" na poprzednich stronach.

  15. #55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    Np. Zbigniew Możdżeń w swojej książce "Niebo Jest Szare".
    O ile pamiętam, Pan Możdżeń raczej nie otarł się o MiGa-19! W ogóle książkę zaliczył bym do bajek o lichym seksie z wątłymi skrzydełkami (to dotyczy części lotniczej).

  16. #56

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Mówiąc o czasie służby MiG-19 i F-100 porównywałem ZSRR i USA. W Kraju Rad "19-tka" nie posłużyła za długo. Nie mówimy tu o Chinach i Albanii gdzie J-6 jest używany do tej pory, bo to swoiste kuriozum. W Polsce też dość szybko poszedł w zapomnienie. Do myślenia może dać na przykład fakt nieobecności tych maszyn na wielkiej paradzie wojskowej nad Warszawą w 1969 r. MiG-19 jako jedyny z używanych w tym czasie w Polsce maszyn bojowych nie pokazał się na niebie. A w użyciu było wtedy jeszcze pewnie ok. 20-25 maszyn. Kupiliśmy ich mało bo były nieperspektywiczne, chociaż nie przeczę, że w 1958 r. stanowiły "milowy" krok dla rozwoju naszego lotnictwa.

  17. #57

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Osobiście czytałem (i to w jakimś zachodnim wydawnictwie), że MiG-19 w porównaniu z F-100 był bardziej udany, a przede wszystkim miał lepsze osiągnięcia w dziedzinie stosunku ilości lądowań do startów

    Tymczasem dla podsycenia dyskusji kilka zdań z książki Yefima Gordona "MiG-19" wydanej w 2003 roku nakładem wydawnictwa AeroFax (od razu zamieszczam tłumaczenie):

    "PWL używały 3-ech wersji MiG-19: S, P oraz PM. (...) Pierwszy samolot tego typu wszedł do użytku na stan 28 PLM 'Koszalin' w bazie Rędzikowo (chyba Redzikowo - przyp. tłum ) latem 1958. Później w typ ten wyekwipowano 39 PLM w Mierzęcicach, przy czym niektóre źródła mówią o 12-13 dostarczonych samolotach, inne zaś o 24. (...)
    Kariera MiG-19 w Polsce okazała się być dość krótka; samolot rozważany był jako typ przejściowy, zanim dostępne staną się bardziej nowoczesne myśliwce przechwytujące i w wyniku tego większość z MiG-ów sprzedano do Bułgarii w latach 1966-67."

    A teraz coś specjalnego - lista MiG-19 używanych zdaniem Autora w Polsce (kolejno: numer boczny, numer seryjny oraz uwagi Autora):

    MiG-19S
    212 N6521...212 *Nr seryjny wymieniany przez Euromil to 051212, ale to nie ma sensu
    219 N6521...219 *Nr seryjny wymieniany przez Euromil to 051219, ale to nie ma sensu
    711 N6121...711 *Niepotwierdzony (tylko rysunek)
    1623 N61211623
    1626 N61211626
    1722 N61211722
    1725 N61211725
    6134 ? *Nr seryjny wymieniany przez Euromil to 506134, ale to nie ma sensu
    6137 ? *Nr seryjny wymieniany przez Euromil to 506137, ale to nie ma sensu

    MiG-19P
    101 N62211101?
    413 N62210413
    418 N62210418
    432 N62210432
    435 N62210435
    501 N62210501
    502 N62210502
    509 N62210509
    510 N62210510
    512 N62210512
    519 N62210519
    611 N62210611
    619 N62210619
    625 N62210625
    631 N62210631
    724 N62210724
    726 N62210726
    728 N62210728 *Zachowany w Muzeum Oręża Polskiego w Kołobrzegu (25-10-77) jako 723

    MiG-19PM
    016 N65211016? *Nr seryjny wymieniany przez Euromil to 500016, ale to nie ma sensu [chyba powinien to być 1016, zgodnie z tą logiką?! Albo nr seryjny to 65210016... - Badger]
    901 N65210901
    904 N65210904
    905 N65210905 *Zachowany w Muzeum Lotnictwa i Astronautyki w Krakowie (15-05-78)
    906 N65210906
    907 N65210907
    908 N65210908 *Zachowany w Muzeum w Warszawie, następnie w Słupsku
    910 N65210910 *Utracony w wypadku, data i miejsce nieznane
    911 N65210911
    915 N65210915
    916 N65210916
    1012 N65211012 *Utracony w Mierzęcicach 16-06-67
    1021 N65211021 *Nr seryjny wymieniany przez Euromil to 501021, ale to nie ma sensu

    Ponadto - jak twierdzi Autor - można gdzieniegdzie znaleźć informacje o MiG-19PM '917', ale jego zdaniem to błąd, gdyż N65210917 potwierdzony został jako samolot Czechosłowackich Wojsk Lotniczych.

    No i co? Nieźle... W sumie w tym opracowaniu wychodzi 40 MiG-19 w WLOP

  18. #58
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Badger
    724 N62210724
    W rzeczywistości zavodski numer to N620724.

    Ponadto brak P o numerze bocznym 723, 1015 to na szybko.

    Mig-19 o numerze taktycznym 917 miał numer fabryczny 650917 skąd u autora wzięło sie 21 pomiędzy 650a 917?


    Andrzej

  19. #59

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    Cytat Zamieszczone przez Badger
    724 N62210724
    W rzeczywistości zavodski numer to N620724.

    Ponadto brak P o numerze bocznym 723, 1015 to na szybko.

    Andrzej
    Autor twierdzi, że 723 to w rzeczywistości 728..

  20. #60
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    ???????????? - prawdziwa rewelacja!!! To chyba trochę "nielegalnie" brały udział w inwazji Chechosłowacji, skoro ich nie było na stanie, chociaż były!?
    Jak się orientuję, nie był to jedyny samolot "nielegalnie" pozostający na uzbrojeniu w ZSRR. Nauka radziecka zna podobne przypadki.

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Jeśli dodamy licencyjną wersję MiG-19 budowaną przez zakłady Shenyang w Harbinie (Chiny) - to Nasz staruszek prawdopodobnie pokonał F-100 jeśli chodzi o lata służby.
    Według mojej wiedzy ostatnie F-100 latały operacyjnie do 1987 r. w Turcji. To miałem na myśli, gdy pisałem, że Super Sabre osiągnął całkiem dobry wynik w latach służby liniowej. Natomiast MiGi-19 to chyba się nie pomylę, jeżeli powiem, że do dzisiaj latają bojowo w Chinach, a w każdym razie jeszcze całkiem niedawno latały. Jest to o dobrych 20 lat dłużej. Właśnie chiński rozdział historii tego samolotu świadczy o tym, że konstrukcja miała całkiem spory potencjał.

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    Np. Zbigniew Możdżeń w swojej książce "Niebo Jest Szare".
    O ile pamiętam, Pan Możdżeń raczej nie otarł się o MiGa-19! W ogóle książkę zaliczył bym do bajek o lichym seksie z wątłymi skrzydełkami (to dotyczy części lotniczej).
    Więcej o tekście p. Możdżenia, może przy innej okazji, bo tu byłoby nie na temat. Dostrzegłem w nim tylko jedno zdanie o MiG-19, a sam autor z tym samolotem nie miał nigdy do czynienia. Można natomiast przytoczyć np. artykuł z „Lotnictwa z szachownicą” nr 14, gdzie są cytowane opinie pilotów, którzy wylatali na dziewiętnastce po kilkaset godzin. Można też obejrzeć stosowny fragment filmu dokumentalnego o losach Tadeusza Góry. Wyłania się z tych przykładów dość wyważony, by nie rzec że pozytywny obraz samolotu.

    JacekB

Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 12-03-2017, 12:00
  2. 24-02-2017, 20:33
  3. 23-02-2017, 22:36
  4. 23-02-2017, 20:25
  5. 22-02-2017, 21:41
  6. 22-02-2017, 20:52
  7. 22-02-2017, 19:52
  8. 22-02-2017, 18:40
  9. 22-02-2017, 15:49
  10. 22-02-2017, 14:35
  11. 22-02-2017, 11:49
  12. 22-02-2017, 10:58
  13. 22-02-2017, 07:38
  14. 22-02-2017, 07:08
  15. 22-02-2017, 00:09
  16. 16-09-2016, 13:01
  17. 23-04-2015, 19:40
  18. 03-04-2015, 22:22
  19. 15-03-2015, 18:13
  20. 08-10-2014, 15:39
  21. 30-09-2014, 13:24
  22. 07-09-2014, 09:10
  23. 06-05-2014, 13:31
  24. 06-05-2014, 13:30
  25. 15-04-2013, 01:32
  26. 09-04-2013, 12:41
  27. 13-02-2013, 20:39
  28. 07-02-2013, 20:09
  29. 05-02-2013, 20:19
  30. 09-10-2012, 08:03
  31. 02-10-2012, 18:27
  32. 27-09-2012, 17:23
  33. 11-09-2012, 15:31
  34. 20-07-2012, 22:33
  35. 19-05-2012, 08:33
  36. 02-04-2012, 22:37
  37. 12-03-2012, 18:46
  38. 11-02-2012, 22:57
  39. 22-01-2012, 18:37
  40. 22-01-2012, 07:38
  41. 02-11-2011, 22:37
  42. 12-10-2011, 22:34
  43. 10-10-2011, 14:04
  44. 12-08-2011, 18:10
  45. 09-08-2011, 20:29
  46. 16-04-2011, 23:59
  47. 25-12-2010, 12:40
  48. 23-05-2010, 10:55

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •