Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 80 z 164
Like Tree2Likes

Wątek: Dyskusja o MiG-19

  1. #61
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    W Kraju Rad "19-tka" nie posłużyła za długo.
    Tu się zapewne zdziwisz, gdy usłyszysz, że MiG-19 służył w ZSRR o ładnych parę lat dłużej niż w Polsce. Przykład: znany skądinąd 689 gwardyjski plm w Niwienskoje przeszkolił się z MiG-19 na MiG-23 w 1977 roku. Po 20 latach użytkowania "dziewiętnastek". I wcale nie był ostatni, o ile mi wiadomo.

    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    Nie mówimy tu o Chinach i Albanii gdzie J-6 jest używany do tej pory, bo to swoiste kuriozum
    Jest to w pewnym sensie kuriozum, ale dlaczego mamy nie mówić o Chinach? Co do istoty rzeczy to ta sama konstrukcja.

    Cytat Zamieszczone przez Badger
    Ponadto - jak twierdzi Autor - można gdzieniegdzie znaleźć informacje o MiG-19PM '917', ale jego zdaniem to błąd, gdyż N65210917 potwierdzony został jako samolot Czechosłowackich Wojsk Lotniczych.
    Prawdopodobnie chodzi o dwa różne samoloty, albo błąd u Czechów. Istnieją zdjęcia polskiego MiG-19PM nr 917. Posiadam takowe.

    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    skąd u autora wzięło sie 21 pomiędzy 650a 917
    Indeks fabryki w Gorki?

    Cytat Zamieszczone przez Badger
    Autor twierdzi, że 723 to w rzeczywistości 728..
    Nieporozumienie. Andrzej ma rację. Według dostępnych informacji w Polsce służył samolot 723 i to nie jest ten sam 723, który stoi w Kołobrzegu. Ten kołobrzeski miał oryginalny numer 728. Z 1015 też Andrzej ma rację, brakuje.

    Pozdrawiam
    JacekB

    P.S.
    Mimo, że generalnie cenię dzieła Gordona, to w tym konkretnym przypadku powyższą listę należy między bajki włożyć, chociażby przez fakt umieszczenia na niej MiG-19S.
    Jakiś czas temu na jednym z krajowych forów wiarygodny autor opublikował pełną listę 36 numerów polskich MiG-19P i PM. Kto tam bywał, wie co mam na myśli

  2. #62

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    [quote="JacekB"]Natomiast MiGi-19 to chyba się nie pomylę, jeżeli powiem, że do dzisiaj latają bojowo w Chinach, a w każdym razie jeszcze całkiem niedawno latały. Jest to o dobrych 20 lat dłużej. Właśnie chiński rozdział historii tego samolotu świadczy o tym, że konstrukcja miała całkiem spory potencjał.

    Jak by dobrze poszukał, to w Chinach znajdzie jeszcze latające bojowe J-2, a chyba nikt nie powie, że to dziś samolot bojowy z potencjałem. Ten kraj po prostu trzyma w uzbrojeniu wszystko co się da, bez oglądania się na sens i koszty takiego postępowania.

  3. #63
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    Jak by dobrze poszukał, to w Chinach znajdzie jeszcze latające bojowe J-2, a chyba nikt nie powie, że to dziś samolot bojowy z potencjałem. Ten kraj po prostu trzyma w uzbrojeniu wszystko co się da, bez oglądania się na sens i koszty takiego postępowania.
    Pisząc o potencjale tkwiącym w konstrukcji MiGa-19 użyłem czasu przeszłego i oddaje to istotę rzeczy. Pięćdziesiąt lat w służbie operacyjnej mówi samo za siebie. Nigdzie nie stwierdziłem, że dzisiaj z tej konstrukcji można cokolwiek wydobyć na przyszłość. Sądzę, że Chińczycy też to doskonale rozumieją. Przemawiający z drugiego zdania ton protekcjonalnej wyższości w stosunku do Chin uważam za cokolwiek nieuzasadniony i mam nadzieję, że obaj nigdy nie będziemy musieli się przekonać, jak bardzo jest on nieuzasadniony.

    JacekB

  4. #64
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    AND 170 napisał/a:
    skąd u autora wzięło sie 21 pomiędzy 650a 917



    Indeks fabryki w Gorki?
    Na stateczniku pionowym, sterze kierunku jest wymalowane; N650917.

    A propo Albańskich 19 ,byłem tam w zeszłym , i 2 lata temu, są na lotnisku ale jako nieloty


    Andrzej

  5. #65

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    [quote="JacekB"]
    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    Jdoskonale rozumieją. Przemawiający z drugiego zdania ton protekcjonalnej wyższości w stosunku do Chin uważam za cokolwiek nieuzasadniony i mam nadzieję, że obaj nigdy nie będziemy musieli się przekonać, jak bardzo jest on nieuzasadniony.

    JacekB
    Nie miałem zamiaru obrażać chińczyków. Ich kraj to dziś potęga gospodarcza. Co do ich armii, wiem, że jest najliczniejsza na świecie, ale chyba nie da się powiedzieć, że to siły zbrojne z nowoczesnym wyposażeniem.

  6. #66
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    Na stateczniku pionowym, sterze kierunku jest wymalowane; N650917.
    Andrzej
    To by przemawiało na rzecz mojej teorii, iż w przypadku Polski i Czechosłowacji może chodzić o różne samoloty z różnych wytwórni o podobnych numerach seryjnych, różniących się właśnie tym indeksem producenta. Takich analogii w numerach na polskiej i czeskiej liście jest więcej.

    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    Nie miałem zamiaru obrażać chińczyków. Ich kraj to dziś potęga gospodarcza. Co do ich armii, wiem, że jest najliczniejsza na świecie, ale chyba nie da się powiedzieć, że to siły zbrojne z nowoczesnym wyposażeniem.
    Ani też ja nie twierdzę, że armia chińska to światowa awangarda postępu technicznego. Jednak nie odważyłbym się jej zaliczać do epoki kamienia łupanego. Przemawia za tym chociażby użytkowanie i produkcja samolotów z rodziny Su-27 oraz rozwój własnych konstrukcji lotniczych. Czasy, kiedy Chińczycy stawiali wyłącznie na samoloty pokolenia MiGa-19 skończyły się definitywnie. Tylko to chciałem powiedzieć.

    Szczerze powiedziawszy mam na temat lotnictwa Chin zbyt małą wiedzę, by prowadzić dalszą dyskusję w tym kierunku. Bazuję bardziej na dostępnych ogólnych informacjach o Chinach. Bywalcy tamtych okolic twierdzą, że tempo ich rozwoju w każdej dziedzinie nie mieści się w głowie przeciętnego Europejczyka. Co było wczoraj, jest dzisiaj od dawna nieaktualne. Ani polskie, ani żadne inne źródła co do ilości i typów sprzętu wojskowego nie są więc wiarygodne. Trzeba by tam pojechać i z bliska zobaczyć, jak jest naprawdę. Ale to już inna bajka.
    Pozdrawiam
    JacekB

  7. #67
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW

    Domyślnie

    No tak , jakby nie było wygląda na to ze moja prowokacja działa , co cieszy mnie niezmiernie. Jeśli szanowne grono się nie obrazi to pociągnę trochę temat na tor boczny, mianowicie chciałbym sie dowiedzieć , jeśli ktoś ma takie informacje, czy w owym czasie gdy 19 latały, lądowały na dol-ach, i czy w ogóle w tym czasie dole istniały, i temat - 2 parametry radionamiernika 8)
    Semper Fidelis pro Patria

  8. #68

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez baldeagle
    mianowicie chciałbym sie dowiedzieć , jeśli ktoś ma takie informacje, czy w owym czasie gdy 19 latały, lądowały na dol-ach,
    Przekopałem moje zasoby, ale inf. o MiGach-19 na DOLu nie znalazłem. CHociaż pierwsze powstawały w latach 60-tych. "Długopisy" zaczęły siadać na DOLach chyba około 1970 roku.

  9. #69

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    Można natomiast przytoczyć np. artykuł z „Lotnictwa z szachownicą” nr 14, gdzie są cytowane opinie pilotów, którzy wylatali na dziewiętnastce po kilkaset godzin.
    JacekB
    Tu jest link do informacji o MiG-19 w tym czasopiśmie:
    http://www.sanko.wroclaw.pl/apt/mig-19/wpolsce.html

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    Jakiś czas temu na jednym z krajowych forów wiarygodny autor opublikował pełną listę 36 numerów polskich MiG-19P i PM. Kto tam bywał, wie co mam na myśli
    Tia... Przydałoby się to wygrzebać :P

  10. #70

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Badger
    Tu jest link do informacji o MiG-19 w tym czasopiśmie:
    To jest opracowanie sprzed 6-7 lat i chociaż w pewnym sensie pionierskie, już dzisiaj nie za bardzo wiarygodne. Jak choćby inf. o przekazaniu części naszych 19-tek do Bułgarii, w końcu lat 60-tych. I sprawa por. pilota Romana Operacza. Nie wymieniono go w gronie pierwszych, przeszkolonych na supertechnikę tamtych lat. A przecież już w 1958 roku przekraczał barierę dźwięku na oficjalnych pokazach lotniczych. Wg. wertowanego przeze mnie "Review of the Early Warsaw Pact,s Land and Air Forces" - broszury wydanej w 1992 roku, Polska sprowadziła 42 samoloty tego typu. Kolejna bzdura, czy może jakiś ślad?

  11. #71

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    I sprawa por. pilota Romana Operacza. Nie wymieniono go w gronie pierwszych, przeszkolonych na supertechnikę tamtych lat. A przecież już w 1958 roku przekraczał barierę dźwięku na oficjalnych pokazach lotniczych. Wg. wertowanego przeze mnie "Review of the Early Warsaw Pact,s Land and Air Forces" - broszury wydanej w 1992 roku, Polska sprowadziła 42 samoloty tego typu. Kolejna bzdura, czy może jakiś ślad?
    Co do por. Operacza - jako pierwszy w Polsce przekroczył on barierę dźwięku w 1958, ale oficjalnie zrobił to dopiero na defiladzie w Warszawie 22 lipca 1959 (MiG-19P '1012'). W 16 minutowym locie osiągnął 1286 km/h.

    Co zaś do 42-óch samolotów w PL, to przyjmując, że nie było wersji S, to ładnych kilku sztuk ciągle brakuje. Ale może w końcu wspólnymi siłami wszystkie je odnajdziemy

  12. #72

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Badger
    Co zaś do 42-óch samolotów w PL, to przyjmując, że nie było wersji S, to ładnych kilku sztuk ciągle brakuje. Ale może w końcu wspólnymi siłami wszystkie je odnajdziemy
    No właśnie - ciągle powraca wątek wersji S. Niby jej nie sprowadzono, a co jakiś czas wyskakuje. U kogo by to ostatecznie wyjaśnić...? Czy ktokolwiek widział/posiada FOTKE - nie rysunek - MiGa-19S z szachownicami?

  13. #73
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Cytat Zamieszczone przez Badger
    Tu jest link do informacji o MiG-19 w tym czasopiśmie:
    To jest opracowanie sprzed 6-7 lat i chociaż w pewnym sensie pionierskie, już dzisiaj nie za bardzo wiarygodne.
    Podany link kieruje do strony internetowej poświęconej MiG-19. Przy całym uznaniu dla trudu autora, strona ta zawiera wyłącznie informacje pochodzące z oficjalnie dostępnych publikacji, a zatem z drugiej ręki.
    Ja miałem na myśli artykuł w nr 14 "Lotnictwa z szachownicą" (nawiasem mówiąc tego samego autora), gdzie cytowane są wspomnienia pilotów. Te się nie dezaktualizują.

    Co zaś do 42-óch samolotów w PL, to przyjmując, że nie było wersji S, to ładnych kilku sztuk ciągle brakuje. Ale może w końcu wspólnymi siłami wszystkie je odnajdziemy
    No właśnie - ciągle powraca wątek wersji S. Niby jej nie sprowadzono, a co jakiś czas wyskakuje. U kogo by to ostatecznie wyjaśnić...? Czy ktokolwiek widział/posiada FOTKE - nie rysunek - MiGa-19S z szachownicami?
    Powtórzę: na jednym z krajowych forów internetowych dwaj dyskutanci (podpisani imieniem i nazwiskiem, generalnie obaj wiarygodni publicyści) niezależnie od siebie oświadczyli, iż widzieli wojskowe dokumenty archiwalne, z których wynika, że do Polski sprowadzono 24 MiG-19P i 12 MiG-19PM. Podane zostały ich numery. Ja tych dokumentów niestety nie widziałem, więc trudno mi cokolwiek do powyższego dodać.
    W tej sytuacji przyjmuję, że fotek polskich MiG-19S nikt nigdy nie widział i nie zobaczy

    JacekB

  14. #74

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    ...i znowu ta Bułgaria... Z tego materiału wynika, że poszło tam 12 naszych PM-ów i ileś-tam MiG-19P
    http://www.aeroflight.co.uk/waf/bulg...f-all-time.htm

    Ale jak popatrzeć na numery, to prosty dowód, że to (jak już zauważono) bzdura.
    MiG-19P: 436, 438, 506, 531, 533, 544, 549, 550, 811, 918, 919, 920, 921, 922, 923, 925, 926, 931
    MiG-19PM: 927, 931, 932, 933, 934, 935, 936, 937, 938, 939, 940, 941.
    Morał: bułgarskie numery się ładnie wykluczają (a właściwie dopełniają) z naszymi. Ciekawe, skąd się wzięła cała ta legenda...

  15. #75

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    (...) dwaj dyskutanci (podpisani imieniem i nazwiskiem, generalnie obaj wiarygodni publicyści) niezależnie od siebie oświadczyli, iż widzieli wojskowe dokumenty archiwalne, z których wynika, że do Polski sprowadzono 24 MiG-19P i 12 MiG-19PM. Podane zostały ich numery. Ja tych dokumentów niestety nie widziałem, więc trudno mi cokolwiek do powyższego dodać.
    W tej sytuacji przyjmuję, że fotek polskich MiG-19S nikt nigdy nie widział i nie zobaczy

    JacekB
    Nie zobaczy... Podobno na "naddźwiękowej" defiladzie w 1959 nawet nie wymieniono z nazwy MiG-19. Potem, kiedy zaczęły się pojawiać pierwsze publikacje, udawano, że P/PM to S, a chodziło o ukrycie faktu posiadania stacji radiolokacyjnej. Dziwne tylko, że to się utrzymywało przez długie lata, kiedy już te samoloty były dawno wycofane...

  16. #76
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW

    Domyślnie

    No dobra czyli S-ek nie było , a co z tym radionamiernikiem? bo radar to chyba trochę na wyrost?
    Semper Fidelis pro Patria

  17. #77

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Badger
    Morał: bułgarskie numery się ładnie wykluczają (a właściwie dopełniają) z naszymi. Ciekawe, skąd się wzięła cała ta legenda...
    Prawdopodobnie historia "dopisana" do przeprowadzanych w Bułgarii remontów naszych 19-tek. I tak się jakoś porobiło przez lata. Dodatkowo, ładnie i bogato iłustrowane lecz niezbyt wiarygodne jeśli chodzi o treść, wydawnictwa Squadron/Signal też się przyczyniły do powstania legendy o przekazanych MiGach-19 do ojczyzny Pliski. Swoją drogą Płowdiw to chyba najdalsze od Polski miejsce, w którym remontowano regularnie nasz sprzęt. Ponoć Węgrzy coś tam dłubali przy naszych Mi-4, ale to już niemal za miedzą.

  18. #78
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Badger
    Nie zobaczy... Podobno na "naddźwiękowej" defiladzie w 1959 nawet nie wymieniono z nazwy MiG-19.
    Bo one śmignęły nad widownią tak szybko i głośno, że nie było szans cokolwiek wymienić z nazwy
    Można ten przelot podziwiać na kronice filmowej. Dostępna w empikach w przystępnej cenie na DVD razem z kroniką z defilady w 1966 roku. Wspominałem o tym w wątku o lotnictwie PRL.
    JacekB

  19. #79

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez baldeagle
    No dobra czyli S-ek nie było , a co z tym radionamiernikiem? bo radar to chyba trochę na wyrost?
    MiG-19P/PM wyposażone były w stację radiolokacyjną serii Izumrud (RP-1, RP-2 lub RP-5) i stąd P - jak 'pieriechwatczik' (przechwytujący). Dzięki temu radarowi mógł on przechwytywać cele w każdych warunkach atmosferycznych. Radionamiernik (radio direction finder) to trochę co innego (głównie służy do nawigacji). W odróżnieniu od stacji rlok, która jest systemem aktywnym ("widać" ją, kiedy pracuje), radionamiernik wykrywa sygnały radiowe pasywnie.

  20. #80
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Badger
    Cytat Zamieszczone przez baldeagle
    No dobra czyli S-ek nie było , a co z tym radionamiernikiem? bo radar to chyba trochę na wyrost?
    MiG-19P/PM wyposażone były w stację radiolokacyjną serii Izumrud (RP-1, RP-2 lub RP-5) i stąd P - jak 'pieriechwatczik' (przechwytujący). Dzięki temu radarowi mógł on przechwytywać cele w każdych warunkach atmosferycznych. Radionamiernik (radio direction finder) to trochę co innego (głównie służy do nawigacji). W odróżnieniu od stacji rlok, która jest systemem aktywnym ("widać" ją, kiedy pracuje), radionamiernik wykrywa sygnały radiowe pasywnie.
    Kolega Baldeagle miał chyba na myśli radiodalmierz.

Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 12-03-2017, 11:00
  2. 24-02-2017, 19:33
  3. 23-02-2017, 21:36
  4. 23-02-2017, 19:25
  5. 22-02-2017, 20:41
  6. 22-02-2017, 19:52
  7. 22-02-2017, 18:52
  8. 22-02-2017, 17:40
  9. 22-02-2017, 14:49
  10. 22-02-2017, 13:35
  11. 22-02-2017, 10:49
  12. 22-02-2017, 09:58
  13. 22-02-2017, 06:38
  14. 22-02-2017, 06:08
  15. 21-02-2017, 23:09
  16. 16-09-2016, 12:01
  17. 23-04-2015, 18:40
  18. 03-04-2015, 21:22
  19. 15-03-2015, 17:13
  20. 08-10-2014, 14:39
  21. 30-09-2014, 12:24
  22. 07-09-2014, 08:10
  23. 06-05-2014, 12:31
  24. 06-05-2014, 12:30
  25. 15-04-2013, 00:32
  26. 09-04-2013, 11:41
  27. 13-02-2013, 19:39
  28. 07-02-2013, 19:09
  29. 05-02-2013, 19:19
  30. 09-10-2012, 07:03
  31. 02-10-2012, 17:27
  32. 27-09-2012, 16:23
  33. 11-09-2012, 14:31
  34. 20-07-2012, 21:33
  35. 19-05-2012, 07:33
  36. 02-04-2012, 21:37
  37. 12-03-2012, 17:46
  38. 11-02-2012, 21:57
  39. 22-01-2012, 17:37
  40. 22-01-2012, 06:38
  41. 02-11-2011, 21:37
  42. 12-10-2011, 21:34
  43. 10-10-2011, 13:04
  44. 12-08-2011, 17:10
  45. 09-08-2011, 19:29
  46. 16-04-2011, 22:59
  47. 25-12-2010, 11:40
  48. 23-05-2010, 09:55

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •