Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    3miasto

    Domyślnie MiG-23MF, 0390217145 (145)


    Polecamy

    1. Numer seryjny:
    MiG-23MF, 0390217145

    2. Numery taktyczne:
    145

    3. Data produkcji:
    24.04.1979 r.

    4. Data dostawy:
    04.06.1979 r.

    5. Użytkownicy i okres użytkowania:
    11.06.1979 r. - 05.05.1984 r., JW 2848 (28 plm OPK)

    6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
    Brak danych

    7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
    05.05.1984 r., ppłk pil. Zbigniew Kopacz

    8. Ilość lądowań i nalot:
    275, brak danych

    9. Uwagi:
    Zniszczony w awarii po wystąpieniu pompażu silnika w czasie odpalania kpr R-13M. Skasowany 22 października 1984 r. protokołem kasacyjnym 19/84.

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    ~DARŁOWO

    Domyślnie

    po konfrontacji tego:

    http://www.28splm.lwwo.slupsk.pl/index.php?co=historia

    "WYKAZ SAMOLOTÓW MiG-23MF służących w 28 SPLM

    Lp. Numer taktyczny Numer seryjny Rok wycofania ze służby
    1 120 0390217120 1996
    2 121 0390217121 1996
    3 122 0390217122 1996
    4 139 0390217139 1996
    5 140 0390217140 1981
    6 141 0390217141 Rozbity 30.08.1988
    7 145 0390217145 Rozbity 05.05.1984
    .... "
    oraz
    http://81.210.9.116/~apacz/smf/index.php?topic=9711.0

    "Co ciekawe, w MiGu-23M/MF, przy zastosowaniu na wyrzutni podkadłubowej pocisku IR krótkiego zasięgu R-13M również trzeba było sie liczyć z tym niekorzystnym zjawiskiem. I choć technicznie było możliwe takie podwieszenie, to po kilku wypadkach zaprzestano praktyki przenoszenia tej rakiety na węzłach podkadłubowych w 23cich. Nasz 28 PLM o ile mi wiadomo utracił 5 maja 1984 (nomen omen, w dniu moich urodzin lol) w wyniku pompażu silnika będącego następstwem odpalenia R-13stki (i dostania się tym samym do wlotu powietrza znacznych ilości dymu) co najmniej jeden egzemplarz MiGa-23MF (niestety nie pamiętam nr bocznego).. Silnik zgasł na 6 tyś po odpaleniu R-13 nad Wickiem, lecial lotem szybowym 5 minut, po czym pilot katapultował się na 700m. Samolot spadł kolo domku dróżnika koło Sycewic. Co ciekawe, z mapy wynika, że samolot przeleciał lotem ślizgowym około 20km. "

    wychodzi że to 0390217145.

  3. #3
    Awatar Bingola

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Pamiętam ten wypadek, bo byłem wtedy w 28plm na praktyce jako podchorąży na stacji meteo.

  4. #4
    Awatar Firefly

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Słupsk

    Domyślnie


    Polecamy

    To był samolot o numerze burtowym 145 pilotowany przez płk Kopacza.Robił się w okolicy przejazdu kolejowego na trasie Słupsk-Koszalin w miejscowości Sycewice.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •