455 w miejscowości Olchowa 17.08.2003r.:
http://www.airliners.net/open.file/0466181/L/
1. Numer seryjny:
MiG-23MF, 0390220455
2. Numery taktyczne:
455
3. Data produkcji:
26.07.1981 r.
4. Data dostawy:
02.09.1981 r.
5. Użytkownicy i okres użytkowania:
26.10.1981 r. - 01.01.1990 r., JW 2848 (28 plm OPK)
01.01.1990 r. - 00.00.1990 r., JW 2848 (28 plm)
24.09.1990 r. - 00.00.0000 r., JW 2848 (28 plm)
6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
00.00.1990 r. - 24.09.1990 r., Czugujew, ZSRR (remont główny)
7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
22.07.1998 r., mjr pil. inż. Mirosław Łusiarczyk
8. Ilość lądowań i nalot:
1878, 1063 h 13 min.
9. Uwagi:
Zdjęty z ewidencji 12 czerwca 2001 r. i przekazany do AMW. Silnik R-29-300, 519552137064. Następnie eksponat przy drodze Tarnów-Rzeszów w m. Olchowa, obecnie przy tej samej drodze w m. Sędziszów Małopolski (?).
455 w miejscowości Olchowa 17.08.2003r.:
http://www.airliners.net/open.file/0466181/L/
Pozdrawiam, Piotr
Juz go tam nie ma. Stoi nadal przy drodze E40, ale pare kilometrow w strone Tarnowa w miejscowości Sędziszów Małopolski (chyba)Zamieszczone przez FlyWRO
http://piramidacheopsa.com/galeria/f...3&nr=5&pix=640
http://piramidacheopsa.com/galeria/f...3&nr=6&pix=640
Otrzymałem taką wiadomość :
Warto dodac że 25 kwietnia 1994 roku podczas lądowania dwóch kluczy MiGów-23 na lotnisku w Pile, jedna maszyna podczas dobiegu zapaliła się, która szybko ugasiła lotniskowa straż pożarna, a był to MiG-23 o n/b 455 (n/s 0390220455), przyczyną zdarzenia było przestawienie dżwigni sterowania skrzydłami w położenie maksymalne, jeszcze przed schowaniem klap.
Nie dwóch kluczy, a klucza (a w sumie to 5 samolotów), lądowanie parami +1, a przyczyna to niesprawność mechanizmu blokowania skrzydła przy wypuszczonych klapach. Na MiG-23 nie da się, jak piszesz, przestawić dźwigni sterowania skrzydłem z położenia 16 stopni w żadne inne podczas gdy wypuszczone są klapy. Dźwignia jest blokowana mechanicznie i nie da się jej ruszyć. Tylko w skutek niesprawności tego układu "dało" sie przestawić skrzydełko z klapkami, klapa przebił sie do zbiornika, iskra i mały pożar, ugaszony przez techników z Piły pracujących w pobliskich schronach. Efekt - samolocik wrócił na kołach do Słupska. Dobrze, że "złote ręce" naszych techników potrafią wszystko i zgrabnie załatali "dziurkę", jaką zrobiła lewa wewnętrzna klapa w kadłubie. Potem "455" latał bez problemów.
Pozdrawiam
Dodane: W sumie to nie wiem, czemu wszędzie piszą o tych 2 kluczach, nawet gdy ktoś patrzył na start w Słupsku (3+2) to widział klucz i parę, a może po prostu ja sie czepiam ?
6 samolot "doleciał" dopiero wieczorem (z Krzesin), aby zastąpić "455".
OPIS ZDJĘCIE AUTOR: Gabriel Tobiasz
- Samolot: Mikoyan-Gurevich MiG-23MF Flogger B
Reg: 455
Linia: Siły Powietrzne RP
Kraj: Polska
Lotnisko:
jakby kto szukał Wikimapia - Let's describe the whole world!
Ostatnio edytowane przez zicherka ; 28-07-2013 o 21:41
FOTO > http://www.zicher.net | RADAR > http://www.radar.zicher.net | ACARS > http://www.acars.zicher.net
Niestety samolot niszczeje z każdym rokiem...
Samolot i właściciel
Mikoyan Gurevich MiG-23MF Flogger B
Poland - Air ForceLotnisko
Poland: Other location - Sedziszow Malopolski( )Data /REG / CN
08.03.2014 / 455 / 0390220455Autor
arnoo (EPKT_Spotters)
FOTO > http://www.zicher.net | RADAR > http://www.radar.zicher.net | ACARS > http://www.acars.zicher.net
Tak się zastanawiam patrząc na stan tego samolotu, po jaką cholerę jeden czy drugi "Burak " kupuje sobie taki eksponat. Nie lepiej żeby stał w Muzeum , a nie gnił na polu ? A to Polska właśnie.
Gruby, gdyby go Burak nie kupił, rozstrzelaliby go w Nadarzycach
Zakładki