Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 44
  1. #21
    lot
    lot jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    darłowo

    Domyślnie


    Polecamy

    czy może ktoś posiada jakieś informacje dotyczące katastrofy mi 14 z 1983r.

  2. #22
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie

    Polecam Kolegom Aeroplan 05/2008 poświęcony w całości Mi-14:
    http://www.altair.com.pl/cz-a-an
    Pozdrawiam - Paweł
    >> Lim przeleciał nad moją kołyską. I tak się zaczęło... >>

    Luftwaffe w Oels * Pokazy lotnicze 1945-1989 * Pocztówki lotnicze

  3. #23

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    ~DARŁOWO

    Domyślnie

    Mi-14 coraz mniej latają. Na dziś jest tylko 1 dzien "lotny" w tygodniu-moje obserwacje potwierdziłem z wojskowym z tej jednostki. Jak tak dalej pójdzie to zaczna spadać .
    Co do przerobienia PŁ na PS to podobno są poważne problemy z zrobieniem szerokich drzwi w poszyciu.

  4. #24

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie

    Doszły mnie słuchy, że w Dęblinie jest jedna 14'stka jako pomoc naukowa. Ponoć przecięta w poprzek i pomalowana dość fantazyjnie. Osoba spróbuje zobaczyć kabinę i poszukać jakiegokolwiek numeru w celu ustalenia rega. Chyba, że ktoś wie która tam trafiła. Ja mam pewne podejrzenia co do 2 sztuk które względnie wyszły z wypadków ;]

  5. #25

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    pomorze

    Domyślnie

    Pierwsze słyszę, by w Dęblinie była jakaś wycofana 14-tka. Jedynie wg mnie mógłby to być kadłub 1004, ale z tego co wiem, został kupiony przez prywatnego przedsiebiorcę na złom. Poza tym ani Deblin nie szkoli na 14-tki, ani też w starych latach nie szkoliła Olesnica, więc po co im wycofana 14-tka?
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 25-12-2009 o 22:59 Powód: pisownia, interpunkcja

  6. #26
    Awatar cydejkom

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPBP

    Domyślnie

    Ostatnio gdzieś słyszałem lub wyczytałem, że zostało nam 14szt. mi-14 gotowych do lotu lub obecnie w WZL. Czy to prawda? Wydaje mi się że jest ich znacznie mniej.

  7. #27

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Lotne PŁ-y: 1001, 1002, 1003, 1005, 1008; PS-y 1013 (do końca 2010), 1016 (do połowy stycznia 2010)
    w trakcie remontu w WZL-1 Łódź PŁ-y, "przerabiane" na wersję PŁ/R: 1012 (planowana dostawa I kwartał 2010) oraz 1009 (planowana dostawa III kwartał 2010); zaś na decyzję o remoncie czekają w zakładach 1007, 1010 i 1011.
    I to niestety wszystkie śmigłowce Mi-14 PŁ/PS jakie pozostają w służbie pod znakiem "Biało-czerwonej szachownicy"

  8. #28
    Awatar chazek

    Dołączył
    Jan 2008

    Domyślnie

    Nie chciałem się wychylać bo nie chciałem po uszach dostać zgadza się kolego an21drzej

  9. #29
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Tak się marnuje, wyrzuca pieniadze . http://www.altair.com.pl/start-4528 No,ale to tylko Wojsko Polskie.

  10. #30
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

  11. #31
    Awatar Mentos

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Lubań

    Domyślnie

    Kilka zdjęć z wczorajszych lotów 1001, 1005 i 1008 nad Dąbkami (zachodniopomorskie):




    Pozdrawiam:
    Mentos

  12. #32
    Awatar qalimar

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPDA

    Domyślnie

    Wracając do pierwszego pytania- rzecz się ukaże w " Przeglądzie Morskim" w przyszłym roku:
    Pierwszym i najtragiczniejszym zdarzeniem, jakie dotknęło świeżo wyszkolone załogi, był szkolno-treningowy lot śmigłowca Mi-14PŁ nr A-1006 w dniu 15.06.1983r. Tuż po starcie, załoga w składzie: kpt. Marian Wysocki (d-ca załogi), chor. Waldemar Czerniawski(II pilot), por. Ryszard Hulewski (nawigator), chor. Henryk Michalczyk (technik pokładowy- instruktor), chor. Krzysztof Zieliński (technik szkolony)- będąc na wysokości około 100m, została zmuszona walczyć o swoje życie. Śmigłowiec wpadł w stado ptaków, na skutek czego awarii uległy oba silniki. Załoga działając w deficycie czasu, na małej wysokości, na dodatek w terenie zabudowanym, zdecydowała się na lądowanie autorotacyjne. Niestety, właśnie mała wysokość lotu stała się czynnikiem decydującym, zabrakło czasu na osiągnięcie minimalnych obrotów wirnika nośnego niezbędnych do wykonania bezpiecznego lądowania oraz na wypuszczenie podwozia. Maszyna spadła na teren zabudowany domkami kempingowymi (na szczęście nie było w nich ludzi), a następnie przewróciła się na bok i stanęła w płomieniach. W katastrofie zginęli: chor. Czerniawski, chor. Michalczyk i chor. Zieliński.
    pzdr
    Mariusz Kalinowski


  13. #33
    Awatar agravator

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Łowicz

    Domyślnie

    Witam, dziś na aviateam.pl pojawił się film, na którym w pewnym ujęciu dopatrzyłem się symbolu ostrzegającym o radioaktywności (oznaczone na czerwono) Chciałbym zapytać cóż to za urządzenie, do czego służy i czemu zawiera elementy promieniotwórcze.

  14. #34
    Awatar chazek

    Dołączył
    Jan 2008

    Domyślnie

    Stacja radiolokacyjna I-2M min. wykrywanie wszelakich obiektów na wodzie taki sam znaczek mają wszystkie 14-tki prócz PŁ/R-ów mają zdemontowaną I-2M obecnie w pod "pustą" osłoną zamontowany jest DF, a sam znaczek ogólnie ostrzegający o promieniowaniu jest na "nosie" radaru pogodowego "Buran"

  15. #35

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie

    Tak jak kolega wyżej napisał jest to stacja radiolokacyjna I2-ME, która emituje fale elektromagnetyczne o częstotliwości ok. 15GHz. Służy ona między innymi do wykrywania okrętów, jako celownik radiolokacyjny dla systemów uderzeniowych oraz do prowadzenia nawigacji w oparciu o zobrazowanie terenu (całkiem dobrze odwzorowuje np. linię brzegową).
    Life is brutal...

  16. #36
    Awatar agravator

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Łowicz

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi.

  17. #37

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Wczoraj (wtorek 29.11.11) nad Bielskiem Podlaskim na bardzo małej wysokości. krążył śmigłowiec MI14, niestety nie zauważyłem nr na belce, ale na pewno miał biało-czerwoną szachownicę, ogon i część kadłuba pomalowany na czerwono. Ktoś orientuje się dlaczego?

  18. #38
    Awatar qalimar

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPDA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vorobiej Zobacz posta
    Wczoraj (wtorek 29.11.11) nad Bielskiem Podlaskim na bardzo małej wysokości. krążył śmigłowiec MI14, niestety nie zauważyłem nr na belce, ale na pewno miał biało-czerwoną szachownicę, ogon i część kadłuba pomalowany na czerwono. Ktoś orientuje się dlaczego?
    Kolego, ile wówczas wypiłeś i czego? Gwarantuję Ci, że w ów wtorek nad Bielskiem Podlaskim, morski, na dodatek ratowniczy, Mi-14 nie miał czego szukać.
    W życiu pięknym.
    pzdr
    Mariusz Kalinowski


  19. #39

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    To nie Mi-14 - to była "fata-mrugana"

  20. #40

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •