Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 34
Like Tree2Likes

Wątek: Mi-14PŁ, A1009 (1009)

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    3miasto

    Domyślnie Mi-14PŁ, A1009 (1009)


    Polecamy

    1. Numer seryjny:
    Mi-14PŁ, A1009

    2. Numery taktyczne:
    1009

    3. Data produkcji:
    31.08.1983 r.

    4. Data dostawy:
    29.10.1983 r.

    5. Okres użytkowania i użytkownicy:
    21.12.1983 r. - 01.07.1988 r., JW 1470 (16 pls MW)
    01.07.1988 r. - 01.04.1991 r., JW 5576 (7 pls MW)
    01.04.1991 r. - 01.07.1995 r., JW 1880 (40 ezopir MW)
    01.07.1995 r. - 01.01.2003 r., JW 4061 (2 dl MW)
    01.01.2003 r. - 00.00.0000 r., JW 4649 (29 el MW)

    6. Prace na śmigłowcu wykonane poza jednostką macierzystą:
    14.19.1993 r. - 00.00.0000 r., WZL-1 (I remont główny),
    06.06.2008 r. - 00.00.0000 r., WZL-1 (II remont główny).
    Przebazowany do WZL-1 08.08.2001 r. Przebudowywany do wersji poszukiwawczo-ratowniczej.

    7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
    Brak danych

    8. Ilość lądowań i nalot:
    Brak danych

    9. Uwagi:
    Śmigłowiec w użyciu.

  2. #2
    Awatar chazek

    Dołączył
    Jan 2008

    Domyślnie

    Co do "1009" to nie jest w użyciu bodajże o ile sie nie myle to od 2001 roku stoi biedaczysko u nas w WZL-1

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie

    Trudno fotki znaleźć. Jedyna znaleziona w necie. Wieczorem w domu sprawdzę
    http://www.lotnictwo.net/foto.php?id=104998

  4. #4
    Awatar chazek

    Dołączył
    Jan 2008

    Domyślnie

    "1009" stoi pod hangarem w WZL-1 z lekka rozebrana ale będzie jeszcze latać

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie

    kolego, może jakieś foto rozebranej 1009. Wszyscy pewnie są ciekawi jak to wygląda. pozdrawiam.

  6. #6
    Awatar chazek

    Dołączył
    Jan 2008

    Domyślnie

    nie ma co ukrywać posiadam :P http://img219.imageshack.us/my.php?image=1009wzlwt0.jpg
    tak wygląda bidula stoi sobie pod hangarem i czeka na swą kolej :/
    Pozdrawiam fanów marki "Mi"

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie

    oj widać ze długo stoi. Takie malowanie było dawno temu. Kiedy jej kolej do remontu? Opisz kolego pokrótce od czego to zależy. Kasa, miejsce w hangarach, brak ludzi...? Na tej fotce którą znalazłem jest opis: Radom Sadków 2002-06. Tak więc chyba dopiero potem poszła do WZL'a?

  8. #8
    Awatar chazek

    Dołączył
    Jan 2008

    Domyślnie

    dobrze kolega Tomdar napisał kasa, miejsce w hangarach, a po drugie "1009" i "1012" mają PODOBNO być przerobione z wersji PŁ na PS a czy tak czas pokaże nie chce rozsiewać takich nie potwierdzonych newsów

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie

    o ile to nie 1 kwietniowa zagrywka ;] to nieźle to brzmi. Będą 3 PX wówczas

  10. #10
    Awatar chazek

    Dołączył
    Jan 2008

    Domyślnie

    Z tych spraw nie robię sobie tego typu żartów i w razie czego nie będą to PX-y tylko 100% PS-y Pozdrawiam

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie

    no to czekam aż nastąpi ten dzień, kiedy zobaczę tyle PS'ów na lotnisku. by nastąpił jak najszybciej.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    aż tyle ich nie zobaczysz, bo zanim PŁ zostaną przerobione na PS (konkretnie PŁ/R, gdzie R-ratowniczy) to trochę to potrwa (pierwszy zejdzie gdzieś około 2012r i będzie to najprawdopodobniej "1012") - a do tego czasu żaden z obecnie eksploatowanych PS niestety nie doczeka!! "5137" - wypada w przyszłym roku, kolejne dwa w 2010!!!

    z ta modernizacją/przeróbką to też nie za prosta sprawa - oba śmigłowce ("1009" i "1012") będą miały zdemontowane całe oprzyrządowanie ZOP, będą miały również (a może przede wszystkim) powiększone drzwi do kabiny transportowej do wielkości jak na PS (tym najbardziej będą się różniły od "1003" PŁ/PX) wiąże się to z koniecznością wycięcia jednej wręgi w kadłubie i to jest dość spory problem od strony technologicznej, ale myślę, że wszystko skończy się dobrze

    kilkakrotnie zadawałem, różnym ludziom z branży zasadnicze pytanie - czemu remont a nie zakup używanych PS gdzieś na wschodzie - odpowiedź była prosta i krótka - są niedostępne, jako pierwsze przestały być produkowane a te, które jeszcze latają są albo w wieku naszych albo starsze, niestety ze względu na specyfikę służby PS-ów nie mogą być modernizowane ani utrzymywane w służbie powyżej dopuszczalnego czasu eksploatacji określonego przez producenta

  13. #13
    Awatar chazek

    Dołączył
    Jan 2008

    Domyślnie

    a tak w ogóle do kiedy będą latać PŁ-y bo jakoś nie pamiętam

  14. #14
    Senior Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdar
    Trudno fotki znaleźć. Jedyna znaleziona w necie. Wieczorem w domu sprawdzę
    http://www.lotnictwo.net/foto.php?id=104998
    Zdjęcie z sierpnia 1997:
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6417741

  15. #15
    Awatar chazek

    Dołączył
    Jan 2008

    Domyślnie

    I w takim kamuflażu do nas dotarła bodajże w 2001 roku przestała bidula pod hangarem jeden swój resurs ale NARESZCIE jest już w remonto/przeróbce

  16. #16
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie

    6. Prace na śmigłowcu wykonane poza jednostką macierzystą:
    14.19.1993 r. - 00.00.0000 r., WZL-1 (I remont główny),
    06.06.2008 r. - 00.00.0000 r., WZL-1 (II remont główny).
    Przebazowany do WZL-1 08.08.2001 r. Przebudowywany do wersji poszukiwawczo-ratowniczej.
    Pozdrawiam - Paweł
    >> Lim przeleciał nad moją kołyską. I tak się zaczęło... >>

    Luftwaffe w Oels * Pokazy lotnicze 1945-1989 * Pocztówki lotnicze

  17. #17
    Awatar Artek82

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Tutaj na wystawie statycznej w 1996 roku podczas Air Show w Bydgoszczy.

  18. #18
    Awatar chazek

    Dołączył
    Jan 2008

    Domyślnie

    "1009" powoli ale się "tnie" na PŁR-a

  19. #19

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Łódż

    Domyślnie

    I tu kolega ma rację też tam pracuję pozdrawiam

  20. #20

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPDA

    Domyślnie


    Polecamy

    Panowie z Łodzi, jak tam prace nad ratowniczymi PŁ ? Majowy termin zostanie dotrzymany dla pierwszej maszyny ? W EPDA już powoli ludzie zaczynają chodzić po ścianach (szczególnie przy ostatnich ćwiczeniach)

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •