Co do "1009" to nie jest w użyciu bodajże o ile sie nie myle to od 2001 roku stoi biedaczysko u nas w WZL-1
1. Numer seryjny:
Mi-14PŁ, A1009
2. Numery taktyczne:
1009
3. Data produkcji:
31.08.1983 r.
4. Data dostawy:
29.10.1983 r.
5. Okres użytkowania i użytkownicy:
21.12.1983 r. - 01.07.1988 r., JW 1470 (16 pls MW)
01.07.1988 r. - 01.04.1991 r., JW 5576 (7 pls MW)
01.04.1991 r. - 01.07.1995 r., JW 1880 (40 ezopir MW)
01.07.1995 r. - 01.01.2003 r., JW 4061 (2 dl MW)
01.01.2003 r. - 00.00.0000 r., JW 4649 (29 el MW)
6. Prace na śmigłowcu wykonane poza jednostką macierzystą:
14.19.1993 r. - 00.00.0000 r., WZL-1 (I remont główny),
06.06.2008 r. - 00.00.0000 r., WZL-1 (II remont główny).
Przebazowany do WZL-1 08.08.2001 r. Przebudowywany do wersji poszukiwawczo-ratowniczej.
7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
Brak danych
8. Ilość lądowań i nalot:
Brak danych
9. Uwagi:
Śmigłowiec w użyciu.
Co do "1009" to nie jest w użyciu bodajże o ile sie nie myle to od 2001 roku stoi biedaczysko u nas w WZL-1
Trudno fotki znaleźć. Jedyna znaleziona w necie. Wieczorem w domu sprawdzę
http://www.lotnictwo.net/foto.php?id=104998
kolego, może jakieś foto rozebranej 1009. Wszyscy pewnie są ciekawi jak to wygląda. pozdrawiam.
nie ma co ukrywać posiadam :P http://img219.imageshack.us/my.php?image=1009wzlwt0.jpg
tak wygląda bidula stoi sobie pod hangarem i czeka na swą kolej :/
Pozdrawiam fanów marki "Mi"
oj widać ze długo stoi. Takie malowanie było dawno temu. Kiedy jej kolej do remontu? Opisz kolego pokrótce od czego to zależy. Kasa, miejsce w hangarach, brak ludzi...? Na tej fotce którą znalazłem jest opis: Radom Sadków 2002-06. Tak więc chyba dopiero potem poszła do WZL'a?
dobrze kolega Tomdar napisał kasa, miejsce w hangarach, a po drugie "1009" i "1012" mają PODOBNO być przerobione z wersji PŁ na PS a czy tak czas pokaże nie chce rozsiewać takich nie potwierdzonych newsów
o ile to nie 1 kwietniowa zagrywka ;] to nieźle to brzmi. Będą 3 PX wówczas
Z tych spraw nie robię sobie tego typu żartów i w razie czego nie będą to PX-y tylko 100% PS-y Pozdrawiam
no to czekam aż nastąpi ten dzień, kiedy zobaczę tyle PS'ów na lotnisku. by nastąpił jak najszybciej.
aż tyle ich nie zobaczysz, bo zanim PŁ zostaną przerobione na PS (konkretnie PŁ/R, gdzie R-ratowniczy) to trochę to potrwa (pierwszy zejdzie gdzieś około 2012r i będzie to najprawdopodobniej "1012") - a do tego czasu żaden z obecnie eksploatowanych PS niestety nie doczeka!! "5137" - wypada w przyszłym roku, kolejne dwa w 2010!!!
z ta modernizacją/przeróbką to też nie za prosta sprawa - oba śmigłowce ("1009" i "1012") będą miały zdemontowane całe oprzyrządowanie ZOP, będą miały również (a może przede wszystkim) powiększone drzwi do kabiny transportowej do wielkości jak na PS (tym najbardziej będą się różniły od "1003" PŁ/PX) wiąże się to z koniecznością wycięcia jednej wręgi w kadłubie i to jest dość spory problem od strony technologicznej, ale myślę, że wszystko skończy się dobrze
kilkakrotnie zadawałem, różnym ludziom z branży zasadnicze pytanie - czemu remont a nie zakup używanych PS gdzieś na wschodzie - odpowiedź była prosta i krótka - są niedostępne, jako pierwsze przestały być produkowane a te, które jeszcze latają są albo w wieku naszych albo starsze, niestety ze względu na specyfikę służby PS-ów nie mogą być modernizowane ani utrzymywane w służbie powyżej dopuszczalnego czasu eksploatacji określonego przez producenta
Zdjęcie z sierpnia 1997:Zamieszczone przez tomdar
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6417741
I w takim kamuflażu do nas dotarła bodajże w 2001 roku przestała bidula pod hangarem jeden swój resurs ale NARESZCIE jest już w remonto/przeróbce
6. Prace na śmigłowcu wykonane poza jednostką macierzystą:
14.19.1993 r. - 00.00.0000 r., WZL-1 (I remont główny),
06.06.2008 r. - 00.00.0000 r., WZL-1 (II remont główny).
Przebazowany do WZL-1 08.08.2001 r. Przebudowywany do wersji poszukiwawczo-ratowniczej.
Pozdrawiam - Paweł
>> Lim przeleciał nad moją kołyską. I tak się zaczęło... >>
Luftwaffe w Oels * Pokazy lotnicze 1945-1989 * Pocztówki lotnicze
I tu kolega ma rację też tam pracuję pozdrawiam
Zakładki