Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    3miasto

    Domyślnie Mi-14PS, 75137 (5137)


    Polecamy

    1. Numer seryjny:
    Mi-14PS, 75137

    2. Numery taktyczne:
    5137

    3. Data produkcji:
    29.01.1983 r.

    4. Data dostawy:
    Brak danych

    5. Okres użytkowania i użytkownicy:
    23.11.1990 r. - 01.04.1991 r., JW 5576 (7 pls MW)
    01.04.1991 r. - 01.07.1995 r., JW 1880 (40 ezopir MW)
    01.07.1995 r. - 01.01.2003 r., JW 4061 (2 dl MW)
    01.01.2003 r. - 00.00.0000 r., JW 4649 (29 el MW)

    6. Prace na śmigłowcu wykonane poza jednostką macierzystą:
    00.00.0000 r. - 22.10.1990 r., ZSRR (I remont główny),
    02.02.1994 r. - 03.03.1995 r., WZL-1 (II remont główny),
    27.06.2001 r. - 11.10.2002 r., WZL-1 (III remont główny).
    Poddany modernizacji.

    7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
    Brak danych

    8. Ilość lądowań i nalot:
    2938 h

    9. Uwagi:
    Niektóre źródła podają następujący numer seryjny: A-5137.

  2. #2
    Moderator
    Awatar FlyWRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Data dostawy to 23.11.1990r.
    Pozdrawiam, Piotr

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

  4. #4

  5. #5
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Widziałem już kiedyś ten album, niezły bajer lądować na takim stawku. A ode mnie świeża fotka: http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6317139&nseq=0
    Pozdrawiam!
    Maciek


  6. #6
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    Zamykał grupę helikopterów MW w podczas treningów do tegorocznej defilady.

    http://www.airplane-pictures.net/image21991.html

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    Można dopisać, że został wycofany 30 października 2008 r.
    (http://www.mw.mil.pl/index.php?akcja=news&id=18955)

  8. #8
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie

    6. Prace na śmigłowcu wykonane poza jednostką macierzystą:
    00.00.0000 r. - 22.10.1990 r., ZSRR (I remont główny),
    02.02.1994 r. - 03.03.1995 r., WZL-1 (II remont główny),
    27.06.2001 r. - 11.10.2002 r., WZL-1 (III remont główny).
    Poddany modernizacji.

    8. Ilość lądowań i nalot:
    2938 h



    W Aeroplanie 5/6 z 2008 napisano, że został wycofany z eksploatacji 05.11.2008 r.
    Pozdrawiam - Paweł
    >> Lim przeleciał nad moją kołyską. I tak się zaczęło... >>

    Luftwaffe w Oels * Pokazy lotnicze 1945-1989 * Pocztówki lotnicze

  9. #9
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Trochę dziwny nalot, jakieś agregaty miały już wyczerpany resurs, że nie dojechali do okrągłych 3 tys. h? Czy może coś było na rzeczy w anegdotach, że "dziobak" się sypał strasznie?
    Pozdrawiam!
    Maciek


  10. #10

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    pomorze

    Domyślnie

    Prawda że niektre agregaty wyczerpały resurs min.silnik tw 3-117.Ponad to trzeba by przeprowadzić przedłużenie resursu i ta operacja bylaby nieopłacalna.A co do 'sypania'-5137 był pod wzgledem niezawodności jednym z lepszych .

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie

    co się dzieje obecnie z 5137? trafi do jakiegoś muzeum?

  12. #12
    Awatar chazek

    Dołączył
    Jan 2008

    Domyślnie

    5137 stoi z "lekka" rozebrany w Darłówku ponoć kiedyś trafi do muzeum w Gdyni a co do PS-ów 1013 też już PAPA

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie

    W Gdyni? Myślałem, że do Krakowa trafi. Ech szkoda słów.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 25-12-2009 o 23:11 Powód: pisownia

  14. #14
    Awatar chazek

    Dołączył
    Jan 2008

    Talking

    Dodam jeszcze jak będzie wszycho ok to już około marca 2010 roku "1012" odżyje jako biało/czerowny PŁR

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    1013 zostanie wycofany dopiero po przylocie z WZL przerobionego 1012.

  16. #16

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    pomorze

    Domyślnie

    Potwierdzam słowa przedmówcy-1012 ma zastąpić 1013 ,tyle że na moją wiedzę 1012 ma być gotowy w granicach 3 kwartału 2010.

  17. #17
    Awatar chazek

    Dołączył
    Jan 2008

    Domyślnie

    "1012" jest już w dużym stopniu złożona i może jednak wiosna 2010 sie uda

  18. #18

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie

    Ostatnia droga 5137 rozpoczęta. Tak jak 1016 rusza w nią brudny. Wygląda jakby ktoś barbarzyńsko wyrwał mu silnik z gondoli bryzgając naokoło olejem jak krwią. Smutne w swej wymowie zdjęcia. Technicy obsługujący na co dzień nie potrafili godnie pożegnać swych maszyn.

  19. #19
    Awatar qalimar

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPDA

    Domyślnie

    Tomdar- nie dorabiaj proszę ideologii. Jak widzisz, podczas podnoszenia, pozostałości oleju z instalacji, pod wpływem przesunięcia się środka ciężkości, zwyczajnie pociekły. Wymyte zostaną poz zmontowaniu, zresztą przez tych samych techników. Czy myjesz samochód przed pojechaniem do serwisu ?

    Tak naprawdę smutne jest to, że żaden z następców nie dorośnie tym śmigłowcom do pięt jeśli chodzi o możliwości SAR. Nie chodzi o wyposażenie. Wszystkie będą mniejsze.
    pzdr
    Mariusz Kalinowski


  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    Mariuszu, niestety nieubłaganie zaczął się koniec pewnej epoki - to se już ne wrati a zaraz (no 3 -5 lat) podobny los czeka Su-22 a potem MiG-29 i zostaniemy z jedynie słuszną techniką!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! URA!!!!!!!!!!!

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •