Stoi na zewnątrz miedzy budynkami Budownictwa a Elektrykiem na Piotrowie. Dzisiaj montowali skrzydła niby miało to zając 3 dni ale myślę ze jutro uda im się skończyć.
pozdrawiam
Stoi na zewnątrz miedzy budynkami Budownictwa a Elektrykiem na Piotrowie. Dzisiaj montowali skrzydła niby miało to zając 3 dni ale myślę ze jutro uda im się skończyć.
pozdrawiam
Niestety, okazuje sie ze spotka go smutny los .... Bez komentarza
Samolot „wylądował” w kampusie Politechniki - epoznan.pl - Pierwszy Portal Poznania
"Samolot będzie wymalowany. Prawdopodobnie ogłosimy konkurs wśród studentów architektury na projekt malowania maszyny - mówi Szymaszkiewicz."
Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 15-06-2011 o 17:14 Powód: Ort.
Witam, polecam program dokumentalny z 2001 roku. Współcześni wojownicy - Szare szeregi bujnych kwiatów, TVP 2001. Mam nadzieję, że państwa zainteresuje.
Film pokazujący pracę lotników w 11. Bazie Lotniczej w Świdwinie (21. Baza Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie) w szczególności poświęcony roli personelu naziemnego.
Znalazłem coś takiego
Polskie Siły Powietrzne
Jak komuś się chce i ma czas może zweryfikować.
Su-22M4 użytkowane w Polsce
Numer boczny Numer seryjny Data produkcji Pierwsza jednostka Remont główny Uwagi 3005 23005 01.04.1984 6 PLM-B 21.02.1994 Maszyna była pierwszym egzemplarzem wersji M4 przejętym przez stronę Polskš od radzieckiej ekipy serwisowej. Po oblocie samolot został skierowany na blisko rok do Ole�nicy w celu zabezpieczenia szkolenia kolejnych grup techników. 3201 30201 01.02.1986 7 PLB-R 19.12.2000 3202 30202 01.02.1986 7 PLB-R 21.03.1996 3203 30203 01.02.1986 7 PLB-R 10.12.1997 3212 23212 01.04.1984 6 PLM-B 27.11.1996 3213 23213 01.05.1984 6 PLM-B 14.09.1992 3214 23214 01.07.1984 6 PLM-B 24.04.1997 3215 23215 01.05.1984 6 PLM-B 20.12.1994 3216 23216 01.05.1984 6 PLM-B 24.01.1996 3304 30304 01.02.1986 7 PLB-R 10.11.2000 3305 30305 01.02.1986 7 PLB-R 26.04.1996 3306 30306 01.03.1986 7 PLB-R 02.06.1997 3407 30407 01.03.1986 7 PLB-R 10.10.1997 Przystosowany do rozpoznania przy pomocy zasobnika KKR-1T. 3508 30508 01.03.1986 7 PLB-R 05.11.1997 Przystosowany do rozpoznania przy pomocy zasobnika KKR-1T. 3509 30509 01.03.1986 7 PLB-R 27.12.1994 Przystosowany do rozpoznania przy pomocy zasobnika KKR-1T. Jako pierwszy egzemplarz M4 trafił do drugiego remontu w WZL-2. 3612 37612 01.05.1988 8 PLM-B 22.05.2000 3617 23617 01.07.1984 6 PLM-B 31.05.1995 3618 23618 01.05.1984 6 PLM-B 01.04.1997 3619 23619 01.05.1984 6 PLM-B 3620 23620 01.05.1984 6 PLM-B 04.09.1996 3710 30710 01.03.1986 7 PLB-R 27.05.1999 Przystosowany do rozpoznania przy pomocy zasobnika KKR-1T. 50 Su-22 wyremontowany w WZL-2 (remont 07.1998-05.1999). 3713 37713 01.05.1988 8 PLM-B 21.07.2000 3714 37714 01.05.1988 8 PLM-B 3715 37715 01.05.1988 8 PLM-B 30.10.2000 3811 30811 01.04.1986 7 PLB-R 24.10.1996 Przystosowany do rozpoznania przy pomocy zasobnika KKR-1T. 3812 30812 01.04.1986 7 PLB-R 27.06.1996 3816 37816 01.05.1988 8 PLM-B 30.08.2000 3817 37817 01.05.1988 8 PLM-B 19.12.2000 3818 37818 01.06.1988 8 PLM-B 3819 37819 01.06.1988 8 PLM-B 15.12.2000 3908 23908 01.04.1984 6 PLM-B 17.01.1997 3909 23909 01.05.1984 6 PLM-B 05.03.1997 3910 23910 01.05.1984 6 PLM-B 25.02.1997 3911 23911 30.04.1984 6 PLM-B 24.08.1993 3920 37920 01.06.1988 8 PLM-B 30.08.2001 4601 24601 6 PLM-B Zniszczony w katastrofie na poligonie w Nadarzycach 26.07.1995 w czasie prób z nowš bombš. 4602 24602 6 PLM-B Zniszczony w katastrofie na lotnisku w Pile 18.05.1989 w czasie treningu do pokazu. 4603 24603 01.10.1984 6 PLM-B 17.03.1995 4604 24604 01.09.1984 6 PLM-B 20.09.1993 4605 24605 01.05.1984 6 PLM-B 04.04.1991 Wyremontowany w WZL-2 jako pierwszy egzemplarz wersji M4 (19.07.1989-24.04.1991). 4606 24606 01.10.1984 6 PLM-B 21.09.1994 7003 27003 01.03.1985 6 PLM-B 18.04.1996 7104 27104 01.03.1985 6 PLM-B Zniszczony w katastrofie koło Waplewa 23.10.1986 w czasie lotu w nocy na małej wysoko�ci. 7105 27105 01.03.1985 6 PLM-B 7206 27206 01.03.1985 6 PLM-B 01.08.1996 7307 27307 01.04.1985 6 PLM-B 31.05.1994 7308 27308 01.04.1985 6 PLM-B 13.07.2001 7309 27309 01.04.1985 6 PLM-B 04.05.1998 7410 27410 01.04.1985 6 PLM-B 21.09.2001 7411 27411 01.04.1985 6 PLM-B 20.06.1994 7412 27412 01.04.1985 6 PLM-B 25.08.1994 7819 27819 01.06.1985 6 PLM-B 21.05.1998 7820 27820 01.06.1985 40 PLM-B 12.04.1995 8001 28001 40 PLM-B Podczas lšdowania 07.08.1990 wypadł z pasa. Uszkodzony w 1991 przekazany do Ole�nicy. Przetransportowany drogš kołowš holowany przez samochód ciężarowy po zdemontowaniu skrzydeł i stateczników. 8101 38101 01.06.1988 40 PLM-B 13.12.1999 Jedyny egzemplarz 38 serii dostarczony do Polski pierwotnie nosił nr 3101, zmieniony po remoncie w WZL-2. 8102 28102 01.06.1985 40 PLM-B 13.07.2001 8103 28103 01.06.1985 40 PLM-B 21.12.2001 8104 28104 01.07.1985 40 PLM-B 10.05.1994 8205 28205 01.07.1985 40 PLM-B 8206 28206 01.07.1985 40 PLM-B 03.03.1998 8207 28207 01.07.1985 40 PLM-B 07.03.1996 8308 28308 01.08.1985 40 PLM-B 28.03.2002 8309 28309 01.08.1985 40 PLM-B 15.02.2002 8310 28310 01.08.1985 40 PLM-B 16.05.2002 8511 28511 01.08.1985 40 PLM-B 02.08.1994 8512 28512 01.08.1985 40 PLM-B 21.07.1995 8613 28613 01.08.1985 40 PLM-B 05.08.1997 8614 28614 01.09.1985 40 PLM-B Stracony w wypadku w czerwcu 1991 r. na poligonie w Nadarzycach. Pilot bezpiecznie katapultował się. 8715 28715 01.09.1985 40 PLM-B 8816 28816 01.09.1985 40 PLM-B 21.12.2001 8817 28817 01.09.1985 40 PLM-B W marcu 1999 r. samolot zdjęto z ewidencji 40 ELT. Przekazany do WAT jako pomoc dydaktyczna. 8818 28818 01.09.1985 40 PLM-B 30.01.2002 8919 28919 01.09.1985 40 PLM-B 8920 28920 01.09.1985 40 PLM-B 13.07.2001 9101 29101 01.10.1985 40 PLM-B 23.03.1998 9102 29102 01.10.1985 40 PLM-B 05.09.2002 9103 29103 01.10.1985 40 PLM-B 17.03.1995 9204 29204 01.10.1985 40 PLM-B 19.06.1997 9305 29305 01.10.1985 40 PLM-B Egzemplarz nielotny, demonstrator proponowanej modernizacji, obecnie znajduje się w WZL-2. 9306 29306 01.11.1985 40 PLM-B 30.12.1998 W czasie remontu w 1998 r. jako pierwszy otrzymał odbiornik GPS i TACAN. 9307 29307 01.11.1985 40 PLM-B 9308 29308 01.11.1985 40 PLM-B 13.12.1999 9409 29409 01.11.1985 40 PLM-B 29.06.1998 9410 29410 01.11.1985 40 PLM-B 03.06.1996 9411 29411 01.11.1985 40 PLM-B 10.08.1998 9512 29512 01.12.1985 6 PLM-B 12.04.1995 samolot przekazany z 6 PLM-B do CSIL w Ole�nicy. Jego eksploatację rozpoczęto 28.05.1986, ostatni lot odbył 10.04.1995, do tego czasu nalatał 745 godzin 53 minuty i wykonał 1075 lšdowań. 9513 29513 01.12.1985 6 PLM-B 08.03.1996 9514 29514 6 PLM-B Stracony w wypadku 09.08.1986 r. Pilot bezpiecznie katapultował się. 9615 29615 01.12.1985 6 PLM-B 30.08.2001 9616 29616 01.12.1985 6 PLM-B 28.03.2002
�ródła:
- Su-22 w Polsce; D. Sałata, K. Sałata, A. Wrona; Aeroplan 5/6�02.
Polskie Siły Powietrzne
Su-22UM3K użytkowane w Polsce
Numer boczny Numer seryjny Data produkcji Pierwsza jednostka Remont główny Uwagi 001 17532369001 01.12.1985 7 PLB-R 14.03.1994 102 17532369102 01.12.1985 7 PLB-R 23.04.1992 13.06.2001 zniszczony w katastrofie na lotnisku w Powidzu. 104 17532369104 6 PLM-B 20.12.1989 Stracony w wypadku na lotnisku w Pile, piloci katapultowali się pomy�lnie. 201 17532368201 01.03.1985 6 PLM-B 13.08.1991 Przekazany 04.11.1998 do CSIL w Ole�nicy jako pomoc dydaktyczna. 203 17532368203 01.06.1985 40 PLM-B 23.07.1992 304 17532368304 01.06.1985 40 PLM-B 22.12.1992 305 17532366305 01.04.1984 6 PLM-B 19.12.1991 Jeden z dwóch egzemplarzy noszšcych nr boczny 305. Ten został dostarczony do Polski w pierwszej partii w końcu sierpnia 1984. Po złożeniu i oblataniu przekazany czasowo do Ole�nicy celem zabezpieczenia przeszkolenia personelu 6 PLM-B. 305 17532368305 01.06.1985 7 PLB-R 14.04.1993 306 17532366306 31.05.1984 6 PLM-B 30.12.1991 307 17532366307 01.04.1984 6 PLM-B 30.09.1991 308 17532366308 01.06.1984 6 PLM-B 14.09.1992 19.04.1996 awaryjnie lšdował bez podwozia głównego na pasie gruntowym lotniska Mirosławiec. Naprawiony przy udziale ekipy z WZL-2. 310 17532367310 01.02.1985 6 PLM-B 12.02.1991 18.12.2000 Pierwszy egzemplarz wersji UM3 wyremontowany w WZL-2. Również jako pierwszy dwuster trafił do Bydgoszczy na drugi remont. 506 17532368506 01.09.1985 40 PLM-B 24.08.1993 507 17532368507 01.08.1985 40 PLM-B 01.07.1993 508 17532368508 31.10.1985 6 PLM-B 27.04.1993 509 17532366509 01.06.1984 6 PLM-B 26.04.1991 Maszyna była pierwszym egzemplarzem wersji M4 przejętym przez stronę Polskš od radzieckiej ekipy serwisowej. Po oblocie samolot został skierowany na blisko rok do Ole�nicy w celu zabezpieczenia szkolenia kolejnych grup techników. 3005 23005 01.04.1984 6 PLM-B 21.02.1994 28.03.2002 605 17532369605 01.03.1986 7 PLB-R 28.04.1994 610 17532368610 01.11.1985 7 PLB-R 16.04.1993 16.04.1993 Samolot został stracony w katastrofie koło Czaplinka 11.07.1995. 706 17532369706 31.03.1986 7 PLB-R 04.06.1992 22.10.2001 707 17532369707 04.04.1986 7 PLB-R 25.02.1993 13.07.2001
�ródła:
- Su-22 w Polsce; D. Sałata, K. Sałata, A. Wrona; Aeroplan 5/6�02.
Panowie czy można prosić o podanie namiarów na ten film?Zamieszczone przez cibarius
Witam, w tym temacie
Su-22UM3K, 17532366308 (308)
umieściłem filmik. Myślę,że jest on swojego rodzaju "rodzynkiem" Jakość jest dosyć kiepska, ale miłośnikom "suczek" nie będzie to przeszkadzało. Film został nagrany kamerą amatorską a manewr lądowania wykonał mój serdeczny kolega.Miłego oglądania.
Szukałem wszędzie całego nagrania i lipa.....
Pamietam też,że była wersja z korespondencją zdublowaną napisami na dole ekranu.....?
Ma ktoś którąś z wersji?
Wpisz na youtube "SU-22 awaryjne lądowanie " Jest filmik ponad 3min. Nie mam pojęcia czy to cały film , ale przedstawia awaryjne lądowanie szparki SU nb 308. w 1996roku.
Na jutiub jest tylko króciótki fragmencik materiału który w oryginale ma ok. 20 minut.
Właśnie o tą wersję mi chodzi.....
Ponawiam prośbę....
AVE
Quantas znalazl wersje taka:Su-22UM3K, 17532366308 (308) sadze, ze to wieksza wiekszosc filmu
Zdravim
FOTO > http://www.zicher.net | RADAR > http://www.radar.zicher.net | ACARS > http://www.acars.zicher.net
Cześć. Czy 7ELT jeszcze istnieje, czy została wchłonięta przez 40ELT?
Już nie ma eskadr, są Bazy Lotnictwa Taktycznego.
Dokładnie. Natomiast z tego co pamiętam przed reorganizacją 7 ELT została zlikwidowana i pozostały 40 i 8.
Pytam bo widzę jeszcze oznaczenia na statecznikach 8ELT i 40ELT.
Czyli nie ma już podziału na eskadry w schemacie organizacyjnym 21BLT?
Jest, tylko to się teraz nazywa jakos eskadra działań lotniczych, lub coś w tym stylu. I podlega pod bazę. Czy w Kopydłowie jest 40 i 8 tego nie wiem, ale w Poznaniu mają 3 i 6. Natomiast to co na samolotach, to już inna bajka.
Gdzie masz te eskadry? Jest Grupa działań lotniczych. No chyba że ta grupa dzieli się na eskadry ale czy ma ktoś na to kwity ?
31. Baza Lotnictwa Taktycznego - O nas
Struktura
W artykule: Dwie eskadry Su-22 w Ĺwidwinie - Lotnicza Polska -
Napisano,że są trzy eskadry, dwie lotnicze i jedna wsparcia (szkoleniowa). Niejasne jest czy zachowały swoje numery eskadr czy są po prostu pierwszą i drugą. A 7elt poszła na złom.
Kwitów na to nie mam pod ręką, trzeba by szukać. Pamiętam starania (na początku zrobili 1 i 2), aby przywrócić im właściwe numerki. Tak też w Łasku jest raczej 10. Może to głupi przykład, ale naszywki eskadr przecież noszą
Robertus, numerek 7 przejęła chyba 7 EDS z Powidza. Tak mi coś dzwoni. Wszystko to jest w internecie, ale trzeba mieć czas na przeszukanie.
Ostatnio edytowane przez kaesz ; 30-08-2013 o 16:17
Zakładki