Tutaj: model paint - kolorystyka modelarska | Nowe âGoĹÄbieâ kamuflaĹźe Su-22 i MiG-29 SiĹ Powietrznych RP
Jest dokładne wyjaśnienie co i jak...
Tutaj: model paint - kolorystyka modelarska | Nowe âGoĹÄbieâ kamuflaĹźe Su-22 i MiG-29 SiĹ Powietrznych RP
Jest dokładne wyjaśnienie co i jak...
Pozdrawiam,
Norbert
Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218
Norbercie
Pozdrawiam,
Norbert
Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218
Na pracach jedna szparka i trzy bojówki.Su-22 n/b 3612 został jeden wylot i wraca do bazy , nad resztą pracują
3612 to chyba najdłużej remontowana suczka. Przyleciała do Bydgoszczy w maju 2016. Remont trwał 14 miesięcy.....
Raczej poleciała do Mirosławca, gdyż 21 Baza jest w Miro na przebazowaniu do końca do sierpnia. W Świdwinie trwa naprawa nawierzchni CPPS, DS i DK. Ileż można łatać te dziury. Lotnisko w Swidwinie przeszło ostatni generalny remont w ...1983r. Remont generalny jest planowany od 2014. Nie widać, żeby ten remont miałby się zacząć. Ani poprzednia ani obecna władza nie ma chęci na przeprowadzenie tego remontu. Mam nadzieję, że pieniądze na "swidwinski remont " nie pójdą na remont Nowego Miasta nad Pilicą
W WZL nr 2 zostały 3819,3920 i 310.
3920 i 310 będą gotowe na jesień.
Ogólna liczba wyremontowanych 18 suk jest za mała w stosunku do potrzeb szkoleniowych. Dużo młodych pilotów a za mało samolotów. Uzbrojenie skończyło swoje resursy i wartość bojowa suk jest żadna, ale przy braku zakupów nowych samolotów, lepiej byłoby wyremontować więcej suk by sprawniej szkolić młodych pilotów .
Prawdopodobnie jeszcze 6 "Suczek" zostanie wyremontowanych.
Dobre. Ponad rok temu napisalem maila o remoncie 6 dodatkowych do przewodniczącego komisji obrony . narodowej . Napisałem o argumentach za ale do dnia dzisiejszego Pan przewodniczący nie odpisal
Będą reanimować egzemplarze, które w pierwszym etapie nie były przyszłościowe? Takie są gdzieś składowane czy stoją pod chmurką?
Od czasu do czasu pisze się o zakupie części do MiG-29, chociażby silników. Jakie jet źródło części zamiennych do Su? Kanibalizacja egzemplarzy krajowych, czy zakup przez pośredników na wschodzie?
Egzemplarze na remont stoją w schronach.
Jeżeli chodzi o MiGi to zaczyna byc brak części, zwlaszcza KSA ktorych już nie mamy a Ukraina nie remontuje.
W przypadku całego uzbrojenia z radziecką techniką (czyli nie tylko ich produkcji) sprawa wygląda tak:
1) Niektóre części są dostępne w wojskowych magazynach, a pochodzą one z wcześniejszych zakupów, z kanibalizacji lub też obecnych zakupów/przetargów na np ten: Sprawa 55/2017.
2) Cały czas prowadzone są zakupy na wschodzie. Niektórzy nasi krajowi przedsiębiorcy są bardziej skuteczni, inni mniej, ale ogólnie części ze wschodu idą. Problem pojawia się jak jedyny producent robi na 3 zmiany z sobotami i cały swój asortyment sprzedaje w 100% do sił zbrojnych Rosji i ma zakaz eksportu.
3) Niektóre radzieckie części i materiały są zastępowane zachodnimi/europejskimi/krajowymi odpowiednikami np. uszczelniacz do zbiorników, hamulce, silniki, śmigła i dużo innych w M-28. Nie wszystko jednak da się zamienić, co wynika ze specyfikacji konstrukcji. Poza tym zachód mierzy calowo, wschód metrycznie.
4) Najważniejsza sprawa teraz. Statki powietrzne to nie tylko duże elementy jak silniki, APU, awionika i elementy struktury. Te się kupuje rozgłaszając wszem i wobec, bo wydaje się tu duże pieniądze - klik. Często zapomina się o małych podzespołach, częściach itd. Są to np. śrubki, uszczelki, przewody, zawory, czujniki, złącza, a nawet chemia, narzędzia, przyrządy czy materiały jednorazowe. Istnieje duże ryzyko, że wywalimy się właśnie na takich "popierdółkach", a jednocześnie będziemy mieli w 99,9% skompletowany statek powietrzny, tylko że niezdolny do lotu.
5) Nie zapominajmy o przetargach na zakup tśm, które są pisane tak, żeby za łatwo kupić się nie dało.
Co tu napisać....
Pewnie na dniach będzie odbior Su 22 n/b 3819.
Wycofane suki stoja zakonserwowane w schronohangarach. Maja zapewne nalatane ok 1600 - 1800h . Po remoncie spokojnie moglyby wylatac 800h w 10 lat. Tylko kiedy wyremontowano te 6 dodatkowych suk.
Gdyby zaczeto remonty na jesien to pierwsze wyremontowano ok czerwiec wrzesien 2018. Pewnie do remontu poszlyby 9102 8715 8816 8919..
To nie sa nowoczesne samoloty ale lepsze cos niz nic.
18 sztuk to za malo dla obecnej ilosci pilotow. W bazie jest okolo 10 " starych pilotow" i 20 mlodych plus ok 9 10 pilotow w innych jednostkach. Z 18 samolotow wyciagniesz ok 1440 h rocznie uwzględniajac szparki wychodzi ok 1900h. Sztabowy pilot musi wylatac 30h zeby zachowac lotke. A mlody pilot musi wylatac ok 400h zeby uzyskac 1 klasy. Przy 18 samolotach to wyjdzie 7 8 lat po promocji. Wiec 24 samoloty to optymalna wielkosc dla 30
32 pilotow. Jak byly 32 samoloty to etatowo bylo 42 pilotow
Zakładki