Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Awatar smialus

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Pyrzyce, EPSC, EPKG

    Domyślnie Su-22M4, 29307 (9307)


    Polecamy

    1. Numer seryjny:
    Su-22M4, 29307

    2. Numer taktyczny:
    9307

    3. Data produkcji:
    01.11.1985 r.

    4. Data dostawy:
    00.00.1986 r.

    5. Okres użytkowania i użytkownicy:
    00.00.1986 r. - 00.00.0000 r., JW 1958 (40 plmb)

    6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
    Brak danych

    7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
    19.08.2003 r., ppłk pil. inż. Andrzej Andrzejewski

    8. Ilość lądowań i nalot:
    Brak danych

    9. Uwagi:
    Zniszczony w awarii na poligonie Ustka. Omyłkowo zestrzelony kpr z-p zestawu plot. "Kub".
    Канон четыреста пятьдесят, 1200 миллиметрах
    Твое DŚ

  2. #2
    voy
    voy jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Uzupełnienia:
    7. 19.08.2003 r. ppłk.Andrzej Andrzejewski
    9. S-t pomyłkowo zestrzelony rakietą ziemia-powietrze KUB nad poligonem morskim. Pilot katapultował się.

  3. #3
    voy
    voy jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Podczas tego feralnego lotu samolot był już na stanie 8 elt .

  4. #4
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Niestety nie mam czasu na udział forum ale to muszę zamieścić:

    "...Awaria Su-22M4 nad Centralnym Poligonem WLOP

    Przyczyna? Zestrzelenie rakietą 3M9M PZR 2K12 “Kub”

    (w kodzie NATO SA-6 Gainful)

    1. Rutyna podczas strzelań bojowych i jej efekty Mija 10 lat od incydentu lotniczo-rakietowego podczas którego doszło do zestrzelenia samolotu Su-22M4 nr 29307, pilotowanego przez ppłk. pil. Andrzeja Andrzejewskiego, za pomocą rakiety 3M9M przeciwlotniczego zestawu rakietowego (PZR) 2K12 “Kub”. Strzelania wykonywał 3. i 13. pplot z 1. KZ Wojsk Lądowych.
    Su-22M4. Foto: Wikimedia Commons - Mike Free.

    W Przeglądzie WLOP nr 12/2003 płk dypl. pil. Ryszard Michałowski - Inspektor BL MON i ppłk dr inż. Tomasz Jakusz z Dowództwa 2. KOP, w artykule pt. “Awaria kontrolowana”, tak podsumowują zestrzelenie Su-22M4:
    “Porównując pierwsze strzelania do celów odpalanych z samolotów ze strzelaniami prowadzonymi obecnie, można zauważyć pojawienie się istotnych niekorzystnych tendencji. Podczas pierwszych strzelań piloci mieli ukształtowaną świadomość powagi sytuacji. Wiedzieli, że w ich kierunku będą startowały rakiety bojowe, dlatego też czasem za wcześnie rozpoczynali wyprowadzanie samolotu ze strefy rażenia - jeszcze przed zejściem rakiet-celów - co powodowało, że cele leciały poza sektor strzelania. Personel obsługujący rakiety bojowe pamiętał, że rakiety będą odpalane w stronę pilota, a kierownicy techniczni strzelania zachowywali wręcz przesadną ostrożność.
    Z biegiem czasu często powtarzane zadanie ogniowe spowszedniało, co wyraźnie ujawniło się w tym przypadku. Pilot nie czuł zagrożenia, leciał w stronę stanowisk startowych, obsługi zapomniały, że w zasięgu rakiet znajduje się pilot, a osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo nie czuły wagi tej odpowiedzialności.
    Chcielibyśmy żywić nadzieję, że dogłębna analiza tego wydarzenia będzie jak kubeł zimnej wody, który nie tylko ostudzi emocje, ale przede wszystkim wymusi przestrzeganie zasad ostrożności, czyli zachowanie postaw koniecznych w trakcie takich działań, jakimi są strzelania.”

    W dalszej części artykułu, przebieg incydentu lotniczo-raietowego przedstawiony zostanie na podstawie obszernych fragmentów z “Biuletynu Informacyjnego Nr 4706/I/2004” opublikowanego w zeszycie LKSL Nr 20 wydanym przez Laboratorium Kontroli Sprzętu Lotniczego w 2004 r. jako wydawnictwo DWLOP..."


    Reszta tutaj: Wspomnienia przeciwlotnika WRiA WOPK - (C) Zbigniew Przęzak

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •