Od 1.01.2000 r. do 13.06.2001 w 6 elt.
1. Numer seryjny:
Su-22UM3K, 17532369102
2. Numer taktyczny:
102
3. Data produkcji:
01.12.1985 r.
4. Data dostawy:
00.00.1986 r.
5. Okres użytkowania i użytkownicy:
00.00.1986 r. - 00.00.0000 r., JW 1462 (7 plbr)
23.04.1992 r. - 01.01.2000 r., JW 1462 (7 plbr)
01.01.2000 r. - 13.06.2001 r., JW 3326 (6 elt)
6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
00.00.0000 r. - 23.04.1992 r., WZL-2 (remont główny)
7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
13.06.2001 r., ppłk dypl. pil. inż. Maciej Górkiewicz, por. pil. inż. Arkadiusz Madej
8. Ilość lądowań i nalot:
Brak danych
9. Uwagi:
Katastrofa wydarzyła się na lotnisku w Powidzu, podczas zajścia do lądowania w NTWA. Załoga po zakończeniu lotu uzyskała zgodę kontrolera zbliżania na powrót na lotnisko. Po wyprowadzeniu samolotu na kurs lądowania, podczas drugiego zajścia, w trakcie poszukiwania drogi startowej w warunkach opadu deszczu i silnej mgły (zachmurzenie podinwersyjne), załoga zderzyła się z ziemią w odległości 1340 m od początku DS-2. Rozszczelnienie się instalacji paliwowej spowodowało pożar samolotu. Samolot zatrzymał się w odległości 163 m od pierwszego śladu zetknięcia z ziemią. Przyczyną było pomylenie przez załogę świateł DS-2 z oświetleniem położonej równolegle do niej drogi kołowania w strefie rozśrodkowania.
Канон четыреста пятьдесят, 1200 миллиметрах
Твое DŚ
Zakładki