Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    3miasto

    Domyślnie Su-7BKŁ, 6015 (15)


    Polecamy

    1. Numer seryjny:
    Su-7BKŁ, 6015

    2. Numery taktyczne:
    15

    3. Data produkcji:
    31.03.1966 r.

    4. Data dostawy:
    07.07.1966 r.

    5. Użytkownicy i okres użytkowania:
    07.07.1966 r. - 04.05.1967 r., JW 3117 (5 plm-b)
    04.05.1967 r. - 00.00.1984 r., JW 3117 (3 plm-b)

    6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
    Brak danych

    7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
    18.07.1984 r., kpt. Wiktor Korczyński

    8. Ilość lądowań i nalot:
    Brak danych

    9. Uwagi:
    Utracony w wyniku zatarcia silnika. Pilot pomyślnie katapultował sie.

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Buszując po sieci, natknąłem się na coś takiego. Niestety nie potrafię podać ani źródła, ani autora zdjęcia. Podejrzewam, że pochodzi z jakiejś publikacji, chociaż ja nigdy wcześniej tego zdjęcia nie widziałem.



    Pozdrawiam

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    bydgoszcz

    Domyślnie

    Wygląda to na nasze lotnisko w Bydgoszczy. Zdjęcie pewnie wykonano przed 1975r tzn. przed wybudowaniem centralnej płaszczyzny . Loty odbywały się właśnie z tych stojanek w okolicach płaszczyzny LOTu a samoloty przyciągano z hang. nr. 5

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez technik s-tu
    Loty odbywały się właśnie z tych stojanek w okolicach płaszczyzny LOTu a samoloty przyciągano z hang. nr. 5
    Czy to znaczy że samoloty normalnie, po lotach parkowano do hangaru? Niewiele było takich lotnisk w Polsce, gdzie cały sprzęt można było upakować w hangarach. Udawało się to na pewno na Bemowie (pisał o tym Andrzej Dobrzeniecki w "Pamiętniu pilota"), we Wrocławiu i w Słupsku. W Bydgoszczy też?

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Czy to znaczy że samoloty normalnie, po lotach parkowano do hangaru?
    . Tak oczywiście. Do 1971/1972r samolotów wystarczyło na dwie eskadry. Upychaliśmy je na zakładkę w hangarze. Jak brakowało miejsca to, nielotne samoloty stały przed hangarem (zakryte po czubek nosa) na stojankach zrobionych z betonowych płyt. Dopiero jak przylatywały samoloty serii "78" i "79" i tworzyła się III esk. zaczynało brakować miejsca. W miarę rozbudowy lotniska (budowa schronów, centralnej płaszczyzny, remont pasa, budowa domku pilota) samoloty stopniowo przepychano do strefy rozśrodkowania na stojanki pod las. Przy trzech eskadrach samolotów, oraz dużej ilości wylatywanych godzin, esk. techn. zajęła cały hangar, gdyż potrzebowała więcej miejsca do wykonywania prac okresowych. Mogę jeszcze dodać, że przy tych przepychankach I esk. jakiś czas (3-4 lata) była rozśrodkowana na "małym pasie" Tyle wyjaśnień, pozdrawiam Cię Jacku

  6. #6
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    A pułk ogólnie po której stronie lotniska bazował? Południowej tam gdzie CP, schronohangary w lesie itd? Czy też po północnej tam gdzie WZL i 2 BL?
    Pozdrawiam!
    Maciek


  7. #7
    Awatar Genek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Kruszwica

    Domyślnie

    Witaj Maćku . Za mojego pobytu w latach 86-87 pułk zajmował praktycznie cały obszar lotniska .Pułk to nie tylko samoloty które znajdowały się na stronie południowej i w hangarze nr 5 w eskadrze technicznej . W tym czasie hangar był w remoncie . Za płaszczyzną dzisiejszego portu znajdowały sie tzw elektro-gazy wyposażone w pojazdy zabezpieczenia lotów APA ,Powietrze, Tlen itp. Po stronie północnej od strony ul kujawskiej znajdowało się SD w bunkrze w zagajniku dalej wieża, za aeroklubem było gospodarstwo tzw świniarnia .Dalej znajdowała się KOL z sprzętem potrzebnym do utrzymania czystości pasa i drogi kołowania, baza pozostałych pojazdów pułku . Znaczną część małego pasa zajmowały alarmowe autocysterny . Wszystko to należało do pułku. Tylko stojanka za wartownią i pole wzlotów należały do eskadry łącznikowej . Do PWL należał hangar nr3 . Pozdrawiam Genek.

  8. #8
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Genek
    Witaj Maćku . Za mojego pobytu w latach 86-87 pułk zajmował praktycznie cały obszar lotniska .Pułk to nie tylko samoloty które znajdowały się na stronie południowej i w hangarze nr 5 w eskadrze technicznej . W tym czasie hangar był w remoncie . Za płaszczyzną dzisiejszego portu znajdowały sie tzw elektro-gazy wyposażone w pojazdy zabezpieczenia lotów APA ,Powietrze, Tlen itp. Po stronie północnej od strony ul kujawskiej znajdowało się SD w bunkrze w zagajniku dalej wieża, za aeroklubem było gospodarstwo tzw świniarnia .Dalej znajdowała się KOL z sprzętem potrzebnym do utrzymania czystości pasa i drogi kołowania, baza pozostałych pojazdów pułku . Znaczną część małego pasa zajmowały alarmowe autocysterny . Wszystko to należało do pułku. Tylko stojanka za wartownią i pole wzlotów należały do eskadry łącznikowej . Do PWL należał hangar nr3 . Pozdrawiam Genek.
    Ja pamiętam w latach 60,70 tych jak jeźdźiłem pociagiem przez Bydgoszcz to plaszczyzana postoju samolotów była przy samych torach.[/fade]

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jj
    Ja pamiętam w latach 60,70 tych jak jeźdźiłem pociagiem przez Bydgoszcz to plaszczyzana postoju samolotów była przy samych torach.[/fade]
    To się zgadza, bowiem tak jak już pisałem w pewnym okresie na tzw. małym pasie, który był widoczny z jadącego pociągu, bazowała I esk. Następnie tak jak pisał Genek mały pas zajmował tzw. ZN (zapas nienaruszalny parku samochodowego). Zresztą wszyscy mają rację, bo w różnych okresach w różnych miejscach były rozśrodkowane samoloty i sprzęt.
    A może nasze wspomnienia i dyskusje dotyczące tematów ogólnych przeniesiemy do rubryki "dyskusje o samolocie SU-7?

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez technik s-tu
    Mogę jeszcze dodać, że przy tych przepychankach I esk. jakiś czas (3-4 lata) była rozśrodkowana na "małym pasie"
    No właśnie, pamiętam że wiosną 1987 przyleciałem (towarzysko) do Bydgoszczy na pokładzie Mi-2 z 45 LED. Piloci oblatywacze poujeżdżali parę Suczek po remontach, a ja sobie posiedziałem chwilkę przy śmigłowcu a później zorganizowano dla mnie i pilota wiatraka, transport do miasta. W czasie podchodzenia do lądowania zauważyłem właśnie ten krótki pas, idący ukośnie w stosunku do głównego, ale chyba się z nim nie łączył. Czy ten pas bywał kiedykolwiek używany zgodnie z przeznaczeniem?

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    W czasie podchodzenia do lądowania zauważyłem właśnie ten krótki pas, idący ukośnie w stosunku do głównego, ale chyba się z nim nie łączył. Czy ten pas bywał kiedykolwiek używany zgodnie z przeznaczeniem?
    Łączył się łączył. Nawet pozwalano nam holować samoloty na skróty przez końcówkę pasa głównego na centralną płaszczyznę. Jak na taki manewr nie było zgody od DKLa to... zgaś światła i przez pas główny. Większość lądujących na pasie głównym samolotów kierowana była na "mały pas". Wielokrotnie, jako dyżurny technik lotniska przyjmowałem tam indyjskie samoloty transportowe, do których pakowano ISKRY po remoncie w LZR/WZL. Może pamiętasz - na tym pasie eksponowane były samoloty w czasie lotniczych pokazów (w roku ???) w Bydgoszczy.
    Nie przypominam sobie aby ten pas był na stałe wykorzystywany do startów i lądowań, no może jakieś sporadyczne wyczyny samolotów "wolnych". Nie posiadał poziomych oznakowań, był zbyt krótki, brak oświetleń itd. Zapewne w dalszej przeszłości spełniał rolę pasa startowego.

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez technik s-tu
    dyżurny technik lotniska
    Ogromne dzięki za obszerne wyjaśnienia, technik s-tu! A czy mógłbyś trochę rozwinąć temat dyżurnego technika lotniska? Wprawdzie nie pasuje tutaj, ale nie potrafię tego przenieść np. do sekcji Lotniska Wojskowe. Za cienki jestem w tajnikach komputerowych. Jeżeli potrafisz, jestem za! Pozdro

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Za cienki jestem w tajnikach komputerowych. Jeżeli potrafisz, jestem za! Pozdro
    Witaj w klubie. Myślałem że na tym forum tylko ja jestem taki cienki z czego tłumaczyłem się zaraz po otrzymania potwierdzenia rejestracji.
    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    A czy mógłbyś trochę rozwinąć temat dyżurnego technika lotniska?
    Odpowiedż przenoszę do rubryki "dyskusje o samolocie SU-7"

  14. #14
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie

    Z książki "Sukhoi Fitters in action":
    Pozdrawiam - Paweł
    >> Lim przeleciał nad moją kołyską. I tak się zaczęło... >>

    Luftwaffe w Oels * Pokazy lotnicze 1945-1989 * Pocztówki lotnicze

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    kpt Korczyński długo zwlekał z katapultowaniem. Gdy silnik odmówił pracy a obroty spadły do 10 % wyłączył akumulator i inne urządzenia na tablicy AZS-ów i dopiero opuścił samolot. Lot trwał jeszcze jedną minutę jak wynikało z zapisu SARPPA.

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie Poprawka

    Cytat Zamieszczone przez flynavy Zobacz posta
    1. Numer seryjny:
    Su-7BKŁ, 6015

    2. Numery taktyczne:
    15

    3. Data produkcji:
    31.03.1966 r.

    4. Data dostawy:
    07.07.1966 r.

    5. Użytkownicy i okres użytkowania:
    07.07.1966 r. - 04.05.1967 r., JW 3117 (5 plm-b)
    04.05.1967 r. - 00.00.1984 r., JW 3117 (3 plm-b)

    6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
    Brak danych

    7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
    18.07.1984 r., kpt. Wiktor Korczyński

    8. Ilość lądowań i nalot:
    Brak danych

    9. Uwagi:
    Utracony w wyniku zatarcia silnika. Pilot pomyślnie katapultował sie.
    Wszystko się zgadza z wyjątkiem daty. Samolot spadł w miejscowości Pruszcz - Bagienica koło Koronowa 11 lipca 1984 r. O ile kompresyjne złamanie kręgów Th 6-8 i dziesięciomiesięczne leczenie nic nie znaczy - to rzeczywiście pilot pomyślnie zakończył lot.

  17. #17

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Koronowo, Poland

    Domyślnie

    Przypadkiem natrafilem na Youtube na film pokazujacy miejsce rozbicie się tej maszyny (4 minuta i 20 sekunda filmu)
    Film: PPG paralotnie. Zalew Koronowski jakiego nie znacie.wmv - YouTube
    Pozdrawiam
    Tomek
    --------------------

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Skan zapisu SARPP - 12G krytycznego momentu lotu.


  19. #19

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Tutaj "solenizant" na zdjęciu ze swym starszym kolegą - imiennikiem.
    Ostatnio edytowane przez zmzmzm ; 08-07-2016 o 16:40 Powód: uzupełnienie

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Od lewej - mjr Dziok (przyszły dowódca Wojsk Lotniczych), mjr Michalak (starszy nawigator 3pplmb, kpt. Korczyński, wietnamski generał Nguyen Giap, ?, marszałek Wiktor Kulikow.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •