Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    3miasto

    Domyślnie Su-7BKŁ, 6023 (23)


    Polecamy

    1. Numer seryjny:
    Su-7BKŁ, 6023

    2. Numery taktyczne:
    23

    3. Data produkcji:
    31.05.1966 r.

    4. Data dostawy:
    07.07.1966 r.

    5. Użytkownicy i okres użytkowania:
    07.07.1966 r. - 04.05.1967 r., JW 3117 (5 plm-b)
    04.05.1967 r. - 26.02.1971 r., JW 3117 (3 plm-b)

    6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
    Brak danych

    7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
    Brak danych

    8. Ilość lądowań i nalot:
    Brak danych

    9. Uwagi:
    Przekazany do CSRS jako rekompensata za zestrzelonego czechosłowackiego Su-7.

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    bydgoszcz

  3. #3
    Awatar Genek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Kruszwica

    Domyślnie

    Prezentowane na zdjęciu Su 7 BKł to prawdziwe białe kruki . Są to chyba lata 60 na krótko po wprowadzeniu do użycia . Mają po jednej belce uzbrojenia pod skrzydłami i brak peryskopu na osłonie kabiny . Jest to charakterystyczne dla pierwszych wyprodukowanych serii BKł . W latach 70 przebudowano BM i BKł na sześciobelkowce dodając peryskop na osłonie . Mam pytanie czy wiesz w którym miejscu było zrobione to zdjęcie i co to za pojazd stoi między nimi .Samoloty zdaje się należały do 1 eskadry .Cierpliwie czekam na następne zdjęcia .

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Genek
    Prezentowane na zdjęciu Su 7 BKł to prawdziwe białe kruki
    Zgadza się to lata 60 a zdjęcie zrobione na jednej ze stojanek w miejscu gdzie za Twoich czasów stacjonowała 3 esk. Z tych stojanek odbywały sie loty a samoloty przyciągano z hangaru nr.5. Esk.techniczna czyli wówczas DOTS mieścił się w hangarze nr.1. W hangarze była ogromna ciasnota a samoloty poustawiane były na zakładkę. Co myśmy napchali te samoloty tak w hangarze jak i na lotach. ciągle było slychać tylko jedną komendę "do pchaaaaaaania" Ale do rzeczy.
    Cytat Zamieszczone przez Genek
    co to za pojazd stoi między nimi
    Wydaje mi sie że to jest dystrybutor paliwowy na STARZE lub nawet na LUBLINKU. TATRY były chyba dopiero po 70 r. Ustawienie mechanika na wysokości wlewu podkadłubowego zbiornika paliwowego (najprawdopodobniej zamyka ten wlew) wskazuje że musiało sie odbyć tankowanie co potwierdza że jest to dystrybutor paliwowy.
    Bardzo precyzyjnie zauważyłeś czego brkuje w starszych seriach. Można tu jeszcze dodać, że te samoloty nie miały jeszcze SARPów.
    O pochodzeniu zdjęcia, jego opisie, techniku samolotu, oraz o dalszych losach 23 w służbie CSRS następnym razem.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    bydgoszcz

    Domyślnie

    Omawiane zdjęcie wykonane zostało przez WAF i zatytułowane "LUDOWE WOJSKO POLSKIE" para dyżurna gotowa do startu. Zdjęcie to można było kupić w latach 70 w kantynie wojskowej za cenę zł.2,80+20gr. na NFOZ. Ponadto jest oznaczenie "II-2/228/74. Można przypuszczać że zgoda na publikowanie tego samolotu w tej formie, miała miejsce co najmniej 4 lata po wykonaniu zdjęcia.
    Również zatytułowanie, jako para gotowa do startu, jest czystą propagandą. Samoloty SU-7 nigdy nie stały w takiej gotowości, nigdy nie wchodziły w skład Korpusu OPK. Zresztą co to za gotowość skoro podczepione jest wodzidło.
    Właśnie rozmawiałem z moim starszym kolegą, który był technikiem samolotu SU-7 BKŁ 6023 od 1966r. do momentu przekazania go do CSRS. Ma on dzisiaj 75 lat i cieszy się dobrym zdrowiem. Z relacji kolegi wynika że omawiany samolot do CSRS odprowadzał ten sam lotnik, który się katapultował z samolotu SU-7 zestrzelonego przez polskie migi. Lotnik ten zginął w katastrofie lotniczej w ok. 2 lata póżniej i to w dodatku na samolocie 6023. I rzeczywiście przypominam sobie że taka informacja do pułku dotarła. Pozdrawiam fanów samolotów SU-7.

  6. #6
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez technik s-tu
    Lotnik ten zginął w katastrofie lotniczej w ok. 2 lata póżniej i to w dodatku na samolocie 6023. I rzeczywiście przypominam sobie że taka informacja do pułku dotarła.
    Jednak bracia Czesi piszą o samolocie że dotrwał ,,rewolucji,, 1989 i został złomowany w tym roku w Prerovie.Już u nich został przystosowany do przenoszenia SPS a /czy tez ta seria była konstrukcyjnie do tego przystosowana?/ Tak piszą.
    Czy widziałeś na naszych Su-7 podwieszone SPS-141 ?

    Miał szczęście . 10.01.1984 katapultował się pomyślnie poraz drugi w karierze pilota na Su-7U numer 0508.


    Andrzej

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    bydgoszcz

    Domyślnie

    Dzięki za wyjaśnienia. Miałem złą informację a i częściowo bazowałęm na pamięci, która jak się okazuje po tylu latach jest zawodna. Coś w trawie piszczało ale jak się okazuje to nie było to.

  8. #8
    Awatar Genek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Kruszwica

    Domyślnie

    W trakcie mojego pobytu w 3 pułku w latach 86- 87 nie spotkałem podwieszanych zasobników zakłócających .Tak samo nie widziałem rakiet S-3K których podobno w ogóle nie dostarczono mimo iż nasze Su 7 posiadały do nich girlandowe wyrzutnie .A co do 23 to miło słyszeć że dotrwała do końca swoich dni jako lotny samolot .

  9. #9
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez technik s-tu
    częściowo bazowałęm na pamięci, która jak się okazuje po tylu latach jest zawodna.
    I zawsze się wydaje że było to tak niedawno. Mam to samo.

    Pozdrawiam .

    Andrzej

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Genek
    W latach 70 przebudowano BM i BKł na sześciobelkowce dodając peryskop na osłonie .
    Wtrącę jeszcze swoje trzy grosze, że nie na wszystkich BKŁ z czasem zamontowano peryskop. Przykładem mogą być ”13” i ”14” na których widać tylko zwiększoną ilość pylonów ale peryskopu – niet.

  11. #11
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Posiadam czeską książkę o historii 20 plmb, w którym jest fajne zdjęcie "Polaka", jak bracia Czesi ochrzcili naszego 6023. Na tym zdjęciu także nie ma on dodatkowej pary belek podskrzydłowych i peryskopu.
    W wykazie sprzętu pułku z 16.11.1988 roku samolot figuruje na stanie 2.eskadry.

  12. #12
    Awatar Sawicz

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Witkowo

    Domyślnie


  13. #13
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Ze wspomnianej wcześniej przeze mnie książki Jana Dúbravčíka "Dvacítka. Historie 20.stíhacího pozdĕji stíhacího bombardowacího leteckého pluku" (wyd. Cheb 2004) pochodzi zdjęcie naszego 23 w służbie braci Czechów i Słowaków:



  14. #14
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Inne zdjęcie 6023 w służbie czechosłowackiej można obejrzeć na znalezionej przez AND170 stronie
    Snadno si zalétat a cestovat > Mig-15?21?23 SU-7?22‚25 . Tak mniej więcej w 2/3 strony. Tu samolot już ma podwójne belki podskrzydłowe i peryskop.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 16-07-2009 o 13:41

  15. #15
    Awatar Fabian

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Lębork

LinkBacks (?)

  1. 20-05-2012, 21:01
  2. 04-05-2012, 20:24

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •