Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    3miasto

    Domyślnie Su-7BKŁ, 7821 (821)


    Polecamy

    1. Numer seryjny:
    Su-7BKŁ, 7821

    2. Numery taktyczne:
    821

    3. Data produkcji:
    00.09.1971 r.

    4. Data dostawy:
    11.04.1972 r.

    5. Użytkownicy i okres użytkowania:
    11.04.1972 r. - 00.09.1988 r., JW 3117 (3 plm-b)
    00.09.1988 r. - 17.07.1990 r., JW 3117 (3 lpsz-b)

    6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
    Brak danych

    7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
    Brak danych

    8. Ilość lądowań i nalot:
    Brak danych

    9. Uwagi:
    Zezłomowany w Mierzęcicach.

  2. #2
    Awatar Genek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Kruszwica

    Domyślnie





    Kolejna piękna suczka 821 w czasach swej świetności.
    Zdjęcie pochodzi z ; Skrzydlatej Polski ; 30 / 1982 . Musiało być zrobione podczas ćwiczeń .Zastanawia mnie brak podwieszonego uzbrojenia tylko cztery zbiorniki paliwa .I te siatki maskujące które chyba nie dotrwały do 86 roku .W marcu 86 w czasie ćwiczeń maskowaliśmy suczki pokrowcami zarzucanymi niedbale na skrzydła i częściowo kadłub .Było to na płaszczyźnie przy początku pasa od strony dawnej ulicy Kujawskiej . 821 należała w tym czasie do 3 eskadry i również tam stała .

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    W kwartalniku Militaria vol. 3 nr 1/97 jest zdjęcie na którym widać stojących w rzędzie co najmniej siedem maszyn. Część z nich przykryta jest podobną lub taką samą siatką maskującą. Zdjęcie podpisane jest jako:
    Su-7 na ćwiczeniach (...) Su-7BKŁ zamaskowany na lotnisku zapasowym we wrześniu 1977 r.
    Niestety nie jest napisane co to za lotnisko. Na pierwszym planie stoi "818" który też ma podwieszone cztery zbiorniki paliwa, a za nim "806", i chociaż dokładnie tego nie widać to myślę że z takim samym zestawem podwieszeń. Możliwe, że te zdjęcia zostały wykonane w tym samym czasie.

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    bydgoszcz

    Domyślnie

    Takie maskowanie pamiętam wykonywaliśmy na ćwiczeniach, które odbywały się z lotniska zapasowego w Broczynie. Ale czy to było w 1977r - raczej trochę póżniej. Wyloty z czterema podwieszanymi zbiornikami też pamiętam a co do charakteru tego ćwiczenia to już całkowite zaćmienie. Zresztą wyloty z 4 zbiornikami wcale nie należały do rzadkości. O ile pod kadłubem nie były potrzebne belki do uzbrojenia, to zbiorniki sobie po prostu wisiały. Na ćwiczeniach to w jednej godzinie bez wylotu po 2-3 razy były zmiany wariantów podwieszeń. Generałowie ćwiczyli na mapach a my : roztankuj, zdejmij, podwieś bomby, zdejmij bomby, podwieś rakiety, zbiorniki itd. itd.

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Genek
    I te siatki maskujące które chyba nie dotrwały do 86 roku .
    I już na pewno każdy szpieg lub załoga maszyny rozpoznawczej, widząc takie cienkie maskowanie na skraju lotniska, tuż obok pasa - byliby przekonani, że wcale tam nie ma samolotu. Tylko np. kuchnia polowa, kibelek na kółkach, sanitarka. Jaki był w ogóle sens zakładania siatki przezroczystej jak pończocha!?

  6. #6
    Awatar Genek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Kruszwica

    Domyślnie

    W wojsku dużo rzeczy robi się bez sensu .Dali takie siatki jakie dali i nikogo to nie obchodziło czy użycie takiego środka ma racjonalny sens .Rozkaz to rozkaz .Żołnierz wykonywał wszystko to nad czym myśleli i planowali szefowie sztabów .Co do ściągania czy wlewania paliwa do zbiorników dodatkowych .Na przykład trzeba zatankować 400 l to trzeba było się nieźle wpatrywać do wlewu aby akurat tyle nalać .W zbiorniku były widoczne linie podziału blach i to właśnie pomagało w prawidłowym napełnieniu zbiornika .Podobnie odbywało się ściąganie paliwa z pełnego zbiornika do np 200l .Na pewno nie ułatwiało nam to sprawnej obsługi .

  7. #7
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie

    Z książki "Sukhoi Fitters in action":
    Pozdrawiam - Paweł
    >> Lim przeleciał nad moją kołyską. I tak się zaczęło... >>

    Luftwaffe w Oels * Pokazy lotnicze 1945-1989 * Pocztówki lotnicze

  8. #8
    Awatar Sawicz

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Witkowo

    Domyślnie


  9. #9
    Awatar Sawicz

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Witkowo

    Domyślnie


    Polecamy

    Ostatni lot:

    17.07.1990 (do Mierzęcic)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •