Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 100
Like Tree28Likes

Wątek: Dyskusja o polskich F-16C/D

  1. #41

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez biver Zobacz posta
    Nasz zatankowany "pod korek" eF ma coś koło 12200 funtów paliwka.
    Człowiek po drzemce nie powinien pisać na forach.
    Oczywiście się walnąłem patrząc na zła tabelkę.

    Nasz Jastrząb może zabrać tyle paliwa ile podał Zimorodek, ale on też nie ustrzegł się błędu. W dodawaniu
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  2. #42
    Awatar Zimorodek

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    haha, racja... człowiek po 12 godzinach w pracy także nie powinien pisać na forach
    Oczywiście suma to 17299 lb, co zmienia wartości podane poprzednio...

    Podstawiając do wzoru zamiast Twojej wartości 10232 lb, masę paliwa naszego F-16 czyli 13749 lb (15299 - 1550), wychodzi maksymalny zasięg 1649 NM, to jest ok. 3054 km.
    ... na: masa paliwa 15749 lb, czyli zasięg maksymalny ok. 1890 NM / ok. 3500 km.

  3. #43
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Zimorodek, dzięki, cieszę się że na coś się moje wypociny przydały…
    Wracając do samolotów w wersji F-16 C/D block 52 czyli polskiej, greckiej itd. To wygląda to dokładnie tak: Niestety nie można do mojego obliczenia wstawiać innych wartości ponieważ dotyczy ono tylko i wyłącznie jednej konfiguracji samolotu. Dla każdej innej konfiguracji wyniki będą zupełnie inne. Wpływ na to ma tzw. Drag index czyli mówiąc po naszemu współczynnik liczbowy który dokładnie określa jaki wpływ na własności lotne samolotu będzie miał każdy zestaw podwieszeń. Jego obliczenie jest dosyć skomplikowane ale jeśli chcesz to mogę przedstawić jak to wygląda… Dla wygody jednak użytkowników samolotu wprowadzono właśnie tabele 1 (Stores limitations – ograniczenia podwieszeń samolotu albo bardziej pasujące dopuszczalne konfiguracje zestawów podwieszeń samolotu). W tej tabeli dla każdego z wariantów podwieszeń podano już gotowy współczynnik Drag index co upraszcza i skraca obliczenia. Generalnie następnie przy pomocy właśnie Drag index oraz Configuration weight określamy z tabeli 2 oraz 3 pozostałe parametry. Zapomniałem napisać o tym współczynniku w poprzednim poście, a jest on bardzo istotny… no ale kleiły już mi się powieki ze zmęczenia.
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  4. #44
    Awatar Zimorodek

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nobie1973 Zobacz posta
    jeśli chcesz to mogę przedstawić jak to wygląda…
    Jeśli nie stanowiłoby to problemu, to poproszę.
    Nie jestem "tylko inżynierem" , Jak bym się wziął za takie wyliczenia, z pewnością pojawiłyby się uproszczenia i błędy.
    Aby nie komplikować, trzymajmy się jednej konfiguracji: max paliwa, 2 bomby 907 kg i 2 AAM.

  5. #45
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  6. #46
    Awatar Saj4

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Malboro

    Domyślnie

    A polskie MiGi są całkowicie uzależnione od Rosji, i też nawet najmniejsze śrubki musimy kupować właśnie w tymże miejscu i to nie bezpośrednio a przez pośredników. Co do serwisowania, to to, że WZL2 serwisuje MiGi to rezultat wcześniejszej współpracy WZL i OKB Mikoyana, a także minionego ustroju. Kolejny dziennikarski bełkot, traktujący tylko jedną stronę medalu.

  7. #47
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Tandetny artykuł i nie przedstawia rzetelnie sytuacji....
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  8. #48

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Na jednym z aktualnych zdjęć w hangarze na Krzesinach widoczny jest "manekin" F-16A "549" wśród pełnowartościowych -C i -D, pomalowany w ich barwy: http://www.31blt.wp.mil.pl/fotogaleria/108/968.jpg Do Poznania trafił z Bydgoszczy.

    M.

  9. #49
    Awatar pyza_snk

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Sanok

    Domyślnie

    No i mamy pierwszego Pomalowanego Tygrysa podkreślam pomalowanego (4052). Tylko zastanawaim się skąd ten niebiski kolor zamiast szarego.

    Foto: https://www.facebook.com/WZL2SA?fref=photo
    Aparat+Obiektywy:)

  10. #50
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Taki odcień ma farba FS36375 z WZL'u. Na zdjęciach wychodzi różnie, tu z mocnym niebieskim akcentem. Czemu taka, sam jestem ciekaw?

  11. #51
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Faktycznie kolor bazowy po pracach lakierniczych w WZL-2 S.A. jest bardziej niebieski. Widać to wyraźnie tutaj:




    Więcej zdjęć tutaj: Fly-by.nl - Air-to-air Refueling Sara Track - Polish Airspace
    gruby131 likes this.
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  12. #52
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nobie1973 Zobacz posta
    Faktycznie kolor bazowy po pracach lakierniczych w WZL-2 S.A. jest bardziej niebieski.
    Różnica kolorów wynika tylko i wyłącznie z grubości naniesionej powłoki. Farby są dokładnie takie same jakich używał producent – zapewnia Piotr Rutkowski, który przypuszcza, że z czasem kolory mogą się wyrównać. – Ilość odcieni szarości jest zgodna z dokumentacją techniczną i wymaganiami użytkownika. Wszystkie prace były wykonywane przez polski personel, który posiada oczywiście odpowiednie przeszkolenie i odpowiednie certyfikaty nadane przez producenta – przekonuje.Farbę kupuje się na konkretne zamówienie. – Jeżeli będzie ono opiewało na cztery samoloty, to kupimy farbę na cztery, jeżeli na jeden – to na jeden. Od tego zależy uzyskanie end usera i w efekcie zezwolenia eksportowego producenta. Nie można też kupić za dużo farby, bo ma ona swoją datę ważności – tłumaczy Rutkowski.
    źródło

  13. #53
    Awatar pyza_snk

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Sanok

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MichalWroc Zobacz posta
    który przypuszcza, że z czasem kolory mogą się wyrównać.
    Uwielbiam takie teksty - nie obrażając nikogo, ale tak tłumaczy się garażowy lakiernik samochodowy.
    nobie1973 and D4r0 like this.
    Aparat+Obiektywy:)

  14. #54

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Interesuje mnie dlaczego nasi piloci, pomimo ładnych już kilku lat eksploatacji F-16 w Polsce nie wykonują na nich akrobacji. No fajnie by było np. na Air Show czy przy innej okazji zobaczyć nie tylko Turka czy Belga, ale również naszego pilota w akcji, nie? Jeśli ktoś z Kolegów zna powód, prosiłbym o podzielenie się wiedzą na ten temat.

  15. #55
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Pilot demo jest w trakcie szkolenia
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  16. #56

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bery Zobacz posta
    Pilot demo jest w trakcie szkolenia
    Mam nadzieję, że będzie to "power demo" w stylu Zeusa z 2011 roku (nie obecnego!) Czyli szybko, mocno, głośno, "bojowo". A przede wszystkim dynamicznie. F-16 w naszej wersji nie należy do mistrzów akrobacji i wszelkie próby kręcenia na nim ciasnych manewrów znacząco obniżają dynamikę pokazu. W tym poglądzie tylko umocniłem się po ostatnich pokazach w Radomiu. Od pokazu Greka lepsze wrażenie wywarł na mnie dwukrotny przelot naszych F-16 podczas CAS.

    M.

  17. #57
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Obawiam się ze będzie to demo zbliżone do greckiego/amerykanskiego.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  18. #58

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Dzięki za informację,ale jak na prawie dziewięć już lat eksploatacji w polskim lotnictwie to troszkę moim zdaniem zbyt długo trwa. Gdzie te czasy, kiedy piloci po paru miesiącach szkolenia kręcili akrobację aż miło. Pewnie, że to już nie ta generacja sprzętu.

  19. #59
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Inne priorytety były.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  20. #60

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie


    Polecamy

    Bery, czyli jednak jest nadzieja na szybko, mocno, głośno i dynamicznie. Grek tak zaczynał (vide Radom 2011), ale z czasem widzę, że jest coraz gorzej, bo sili się na ciasne kręcenie, co IMHO zamuliło pokaz.

    M.

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •