Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Awatar Sawicz

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Witkowo

    Domyślnie TS-11 "Iskra-bis D", 3H-1215 (1215)


    Polecamy

    1. Numer seryjny:
    TS-11 "Iskra-bis D", 3H-1215

    2. Numery taktyczne:
    1215

    3. Data produkcji:
    31.10.1974 r.

    4. Data dostawy:
    12.11.1974 r.

    5. Użytkownicy i okres użytkowania:
    12.11.1974 r. - 27.08.1975 r., JW 5401 (38 LPSz)
    27.08.1975 r. - 06.10.1975 r., JW 5051 (60 LPSz)
    06.10.1975 r. - 02.10.1979 r., JW 5401 (38 LPSz)
    17.10.1979 r. - 18.04.1980 r., JW 5051 (60 LPSz)
    25.04.1980 r. - 23.11.1982 r., JW 4499 (8 PLM-Sz)
    23.11.1982 r. - 11.02.1985 r., JW 4499 (8 PLMB)
    11.02.1985 r. - 14.01.1987 r., JW 1071 (66 LPSz)
    29.01.1987 r. - 25.10.1989 r., JW ???? (47 EL)
    13.07.1990 r. - 27.01.1993 r., JW 5256 (58 LPSz)
    29.01.1993 r. - 23.03.2000 r., JW 5058 (61 LPSz-B/2 EL)

    6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
    27.10.1989 r. - 12.07.1990 r., WZL-2
    23.03.2000 r. - 00.00.0000 r., WZL-3

    7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
    Brak danych

    8. Ilość lądowań i nalot:
    Brak danych

    9. Uwagi
    Pomoc naukowa Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Gnieźnie.

  2. #2
    Awatar SILowiec

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    EPDE

    Domyślnie

    Kilka danych uzupełniających:
    Po II remoncie głównym w WZL-3 Dęblin (ukończ. rok 2001)samolot trafił do 1 OŚRODKA SZKOLENIA LOTNICZEGO w DĘBLINIE ( dawny 58 LPSz - JW 5256).
    OSTATNI LOT - 6.10.2005 ; I kabina - ppłk. Jerzy Leń , II kabina - brak danych ( był to oblot samolotu po wykonanej obsłudze okresowej NR 1/ WS).
    NALOT OD POCZĄTKU EKSPLOATACJI- 2 650 godz. 25 min.
    LĄDOWAŃ- 5 469.

    Samolot wycofany z eksploatacji 23.02.2006.
    JEŚLI COŚ ROBISZ, RÓB TAK BY NIKT NIE MUSIAŁ PO TOBIE POPRAWIAĆ

  3. #3
    Awatar Sawicz

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Witkowo

    Domyślnie

    Dzięki wielkie. Tak się składa, że czekamy na całą dokumentację tego samolotu. Plus spadochrony do foteli. Ma kilka braków, tj. standartowo - brak urządzeń radiowych, akumulatora, niestety działka również, busoli.

  4. #4
    Awatar SILowiec

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    EPDE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sawicz Zobacz posta
    Dzięki wielkie. Tak się składa, że czekamy na całą dokumentację tego samolotu. Plus spadochrony do foteli. Ma kilka braków, tj. standartowo - brak urządzeń radiowych, akumulatora, niestety działka również, busoli.
    Tak jak każdy samolot wycofany z eksploatacji jest "dawcą" agregatów posiadających resurs ( wykorzystuje się je do eksploatacji na innych SP, jak wiemy TS-y jak i agregaty nie są produkowane od wielu lat).Działka nie może mieć z wiadomych celów, urz. radiowe zapewne służą już na innym SP. Spadochrony nie są integralną częścią samolotu ze wzgl. na określony czas, po którym podlegają wietrzeniu.

    Pozdrowienia.
    JEŚLI COŚ ROBISZ, RÓB TAK BY NIKT NIE MUSIAŁ PO TOBIE POPRAWIAĆ

  5. #5
    Awatar Sawicz

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Witkowo

    Domyślnie


    Polecamy

    Na szczęście silnik jest. Co do działek, widuję co rusz eksponaty i pomoce naukowe, które cały czas je mają. Dlatego szkoda, że na 1215 się nie zachowało.
    Przy montażu w Gnieźnie, który przeprowadziła ekipa z 6 BLot, miała miejsce "przygoda". Jedna z goleni głównej nie blokowała się na zamkach w pozycji wypuszczonej. Ale Polak potrafi i zostało to ominięte "domowym" sposobem. Jednak jest to teraz rzeczą uniemożliwiajcą próbę podwozia (w końcu samolot jest pomocą dydaktyczną).
    Kilka fotek:

    Imageshack - 2222222.jpg

    Imageshack - 3333333hd.jpg

    Imageshack - 1111111d.jpg

    Imageshack - bejbep.jpg


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •