Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 121
Like Tree9Likes

Wątek: Dyskusja o samolocie TS-11 "Iskra"

  1. #41
    Awatar tomeks

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    epll

    Domyślnie 1808


    Polecamy

    Jeszcze na lotnisku w Łasku ...



    ... i w Warszawie (zdj. z 19.11.2009.)

    Pozdrawiam
    TomekS


  2. #42

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    A zastanawiałem się skąd "nasza" iskra jest
    Dzięki za wstawienie

  3. #43

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Parę postów wyżej, jeden z Kolegów już o to pytał. Niestety, nikt nie odpowiedział.
    Zapytam ponownie; kto wie w jakim celu (i jaki przyżąd) jest zasłaniany?
    Na zdjęciu widać to dziwo z lewej strony tablicy obok wysokościomierza
    Portal EPWA.pl

  4. #44
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    A jak sie okarze że to zwykły fitomierz to co ?

  5. #45

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Nie wiem, czy to jest zwykły :fitomierz"

    Podczas przeróbki samolotów TS-11 Iskra w Bydgoskich zakładach WZL-2, gdzie przechodziły remont wymyślono bardzo prostą instalację. Ponieważ wymagane były dwa wysokościomierze - jeden wskazujący wysokość w m, drugi w stopach, żeby w czasie lotu pilotowi się nie pomyliło, miał przesuwaną klapkę, która albo zasłaniała wysokościomierz wyskalowany w metrach, albo wyskalowany w stopach, Gdy samolot leciał np. "na pokazy za granicą" wówczas zasłoniety był wysokościomierz wyskalowany w metrach a widoczny w stopach. Podczas lotów w kraju korzystano z wysokościomierza w metrach. Takir prosta "monnizacja" niemożliwa gdzie indziej

    ale u nas - jak najbardziej

  6. #46
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Fitomierz,fitomierz w dodatku zwykły. Niezwykła to jest ta zasłonka .

  7. #47

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    1920 ustrzelona dzis w hangarze eskadry technicznej w Malborku, podono nabyl ją jakis kolekcjoner ale skad to nie wiem. Czeka na transport.


  8. #48

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Mam takie pytanie,podczas Air Show jakiś wojskowy komentator mówił o ograniczeniach eksploatacyjnych nałożonych na iskry z powodu ich wieku, chodziło o prędkość i dopuszczalne przeciążenia, czy ktoś zna jakieś szczegóły?dziękuję
    Orlik

  9. #49
    Awatar SILowiec

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    EPDE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lucas1979 Zobacz posta
    Mam takie pytanie,podczas Air Show jakiś wojskowy komentator mówił o ograniczeniach eksploatacyjnych nałożonych na iskry z powodu ich wieku, chodziło o prędkość i dopuszczalne przeciążenia, czy ktoś zna jakieś szczegóły?dziękuję
    Wiek:

    -ograniczeniem eksploatacyjnym s-tu TS-11 Iskra jest resurs techniczny wynoszący3500 godzin lotu w okresie 35 lat licząc od daty produkcji;

    Przeciążenia:

    -po wystąpieniu przeciążenia powyżej +6,5 g ( zapisanym na rejestratorze lotu) następuje sprawdzenie węzłów mocowania dźwigarów skrzydło-kadłub pod kątem wystąpienia mikropęknięć.
    JEŚLI COŚ ROBISZ, RÓB TAK BY NIKT NIE MUSIAŁ PO TOBIE POPRAWIAĆ

  10. #50

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    W czwartek tj 13.05 do 40 elt w Świdwinie odbył sie przelot TS 11 nr 1722 bedacej na stanie 41 elt w Malborku (start był z lotniska EPMM gdzie byla przebazowana 41elt). W piątek samolot został oficjalnie przekazany do 40 elt i tym samy 41 elt nie ma juz na wyposazeniu samolotow TS-11.

  11. #51
    Awatar Fryzjer

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Siemiatycze

    Domyślnie

    Iskra ustawiona przy trasie Konstantynów - Str. Kornica.

    Samolot skreślono ze stanu 61 lpszb w Białej Podlaskiej w 1997 roku. W 1999 roku sprzedany został osobie prywatnej i ustawiony na dachu jako reklama w centrum handlowym przy trasie krajowej nr 2 Warszawa - Terespol
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 16-05-2010 o 23:38 Powód: scalanie.

  12. #52
    Awatar CamilosSmith

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPBP
    Los jest myśliwym...

  13. #53
    Awatar SILowiec

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    EPDE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michał Zobacz posta
    A zastanawiałem się skąd "nasza" iskra jest
    Dzięki za wstawienie
    Zanim 1808 trafiła do Łasku, była w 1 OSzL w Dęblinie. Ostatnia fotka znaczka namalowanego na "kicie" -post wyżej- ( młody orzełek i 3) pochodzi właśnie z tego okresu i był znaczkiem 3 klucza Eksploatacji Płatowca i Silnika z 1 el 1 OSzL.

    Pozdrawiam !!!
    JEŚLI COŚ ROBISZ, RÓB TAK BY NIKT NIE MUSIAŁ PO TOBIE POPRAWIAĆ

  14. #54

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie

    Czy zna ktos historie tej Iskry? Znalazlem ja przez przypadek w Georgetown Delaware. Stala w towarzystwie 3 MiG-15 (to znaczy dwa Lim-2 + MiG-15)
    Numer boczny 711. Prawdziwy numer?



    Pozdrawiam,
    Rafal

  15. #55

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Iskra koło EPWA. Ulica Szyszkowa.

    OPISZDJĘCIE
    Jakub Mielniczak


  16. #56
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Iskra 1H-0711 sprzedana do USA gdzie otrzymała nr. rej. N7110K

  17. #57
    Awatar tomeks

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    epll

    Domyślnie

    Muzeum w Rogowie jest w posiadaniu Iskier "1411", "1806" i "1807".
    Pozdrawiam
    TomekS


  18. #58
    Awatar SILowiec

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    EPDE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafaldca Zobacz posta
    Czy zna ktos historie tej Iskry? Znalazlem ja przez przypadek w Georgetown Delaware. Stala w towarzystwie 3 MiG-15 (to znaczy dwa Lim-2 + MiG-15)
    Numer boczny 711. Prawdziwy numer?



    Pozdrawiam,
    Rafal
    Znalazłem ją już wyremontowaną i przywróconą do stanu lotnego - niestety" za oceanem " .
    Fotografie ze strony ( Classic Jet Aircraft Association )


    Ostatnio edytowane przez SILowiec ; 28-05-2011 o 23:36 Powód: Dodanie odnośnika
    JEŚLI COŚ ROBISZ, RÓB TAK BY NIKT NIE MUSIAŁ PO TOBIE POPRAWIAĆ

  19. #59
    Awatar Kepa252

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Samolot ten nie ma hermetycznej kabiny, prawda?

  20. #60

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    KRAKÓW

    Domyślnie


    Polecamy

    Prawda że, jak najbardziej ma hermetyczną kabinę.
    Natomiast zagadką dla mnie jest dlaczego nie latają zimą - nigdy nie widziałem zdjęcia Iskry imą.
    pozdrawiam
    Nuras

Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 17-09-2016, 12:48
  2. 13-03-2015, 19:24
  3. 29-01-2015, 18:35
  4. 18-06-2014, 21:39
  5. 15-06-2014, 17:01
  6. 13-03-2014, 17:47
  7. 22-11-2013, 19:41
  8. 21-11-2013, 17:20
  9. 01-11-2013, 09:46
  10. 27-08-2013, 11:58
  11. 23-12-2012, 20:34
  12. 03-12-2012, 11:56
  13. 26-10-2012, 13:24
  14. 13-09-2012, 10:38
  15. 13-06-2012, 02:58
  16. 08-05-2012, 08:12
  17. 25-03-2012, 16:34
  18. 14-02-2012, 13:31
  19. 08-11-2011, 00:00
  20. 25-09-2011, 19:18
  21. 21-09-2011, 12:56
  22. 03-07-2011, 20:22
  23. 03-07-2011, 19:47
  24. 30-06-2011, 22:27
  25. 08-05-2011, 10:01
  26. 26-12-2010, 22:04
  27. 04-12-2010, 18:19
  28. 13-11-2010, 19:48
  29. 28-09-2010, 18:59

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •