Dzięki za uwagę, jutro będę szukał informacji na ten temat i tu gdzie znajdę pododaję.
Dzięki za uwagę, jutro będę szukał informacji na ten temat i tu gdzie znajdę pododaję.
Są już czeskie numery. Dopisałem w numerach taktycznych (bądź co bądź to były numery taktyczne) w nawiasie, dopisując, że czeskie.
Witam,
W sprawie numeracji ex niemieckich MIG29 znalazłem coś takiego. Nie jestem do końca pewien poniższych danych ponieważ moja znajomość jęz. niemieckiego nie jest do tego wystarczająca:
MiG-29G 4101 ex 29+07 ICAO I
MiG-29G 4102 ex 29+11 ICAO I
MiG-29G 4103 ex 29+16 ICAO I
MiG-29G 4104 ex 29+17 ICAO I
MiG-29GT 4105 ex 29+24 ICAO I
die 4106 ist nicht vergeben, war wahrscheinlich für die 29+03 vorgesehen
MiG-29G 4107 ex 29+06 ICAO II
MiG-29G 4108 ex 29+15 ICAO II
MiG-29G 4109 ex 29+19 ICAO II
MiG-29GT 4110 ex 29+22 ICAO I
MiG-29G 4111 ex 29+04 ICAO I
MiG-29G 4112 ex 29+08 ICAO II
MiG-29G 4113 ex 29+12 ICAO I
MiG-29G 4114 ex 29+14 ICAO II
MiG-29GT 4115 ex 29+23 ICAO I
MiG-29G 4116 ex 29+01 ICAO I
MiG-29G 4117 ex 29+02 ICAO II
MiG-29G 4118 ex 29+05 ICAO I
MiG-29G 4119 ex 29+10 ICAO II
MiG-29G 4120 ex 29+18 ICAO I
MiG-29G 4121 ex 29+20 ICAO I
MiG-29G 4122 ex 29+21 ICAO I
MiG-29GT 4123 ex 29+25 ICAO I
Spis podaje za stroną: http://flugzeugforum.de/forum/showth...t=27101&page=4
Pozdrawiam
Maciek
Czołem.
1.ELT to JW 1138 natomiast 41.ELT to JW 1149. Numer 1.PLM pojawia się w spisie dotyczącym MiG-21.
A ja potrzebuje spis wszystkich maszyn MiG-29 jakie słuzyły bądz służą na Słowacji - czy cos takie posiadacie ???
Pozdro
Pojawia się bo wtedy istniał 1PLM. W 2001 przeorganizowano pułki na bazy i eskadry dlatego MiGi-29 służyły najpierw w 1PLM a od 01.01.2001 w 1ELT. Później pozmieniam, żeby wszystko było jasne.Zamieszczone przez topek23
Niemieckie MiGi mam spisane w formie nieelektronicznej, jeszcze sprawdzę dla pewności wszystko i będę umieszczał na forum niedługo.
Co do słowackich, spróbuję coś znaleźć.
Może dodam że numery "nowych" Mi-8MTW-1 zaczynają się od 61. Try które trafiły do Leźnicy to 6101, 6102, 6103. Pozostałe cztery są przygotowywane w Łodzi do misji w Afganistanie.
Pozdrawiam! Som zo Slovenska,aj keď neviem písať po poľsky,dúfam,že mi budete všetci rozumieťTu je zoznam slovenských MiGov-29: ex československé,dodané v rokoch 1989-1990: /9-12A/: 7501,8003,8605,9308,3709,3911,5113,5515,5817,+spár ka 4401.Z týchto mašín lietajú už len 3709 a 3911 ako modernizované MiG-29AS.Ďalej máme mašiny dodané v rokoch 1993-1996:/9-12A/:0619,0820,0921,2022-rozbitý,2123,6124,6425,6526,6627,6728,6829-rozbitý,6930 -rozbitý.+spárky 1303,5304. Momentálne lietajú tieto mašiny:modernizované MiG-29AS:3709,3911,0619,0921,2123,6124,6425,6526,6627, 6728.Plus spárky MiG-29UBS:1303 a 5304. 10+2.Ostatné sú zakonzervované a uložené. Dúfam,páni,že budete tomu rozumieť
![]()
Witaj! Dziękujemy za listę numerów waszych MiGów.Nasze języki są stosunkowo podobne, ale jeśli ktoś by miał mieć problemy:
Pozdrawiam! Jestem ze Słowacji, nie umiem pisać po polsku, ale mam nadziję, że mnie zrozumiecie.Oto lista słowackich MiGów-29: ex czechosłowackie, nabyte w latach 1989-1990: /9-12A/: 7501, 8003, 8605, 9308, 3709, 3911, 5113, 5515, 5817, +szparka 4401. Z tych maszyn latają już tylko 3709 i 3911 jako zmodernizowane MiGi-29AS. Kolejne maszyny dokupione w latach 1993-1996: /9-12A/: 0619, 0820, 0921, 2022-rozbity, 2123, 6124, 6425, 6526, 6627, 6728, 6829-rozbity, 6930-rozbity. +szparki 1303 i 5304. Obecnie latają samoloty zmodernizowane do wersji MiG-29AS: 3709, 3911, 0619, 0921, 2123, 6124, 6425, 6526, 6627, 6728. Plus szparki MiG-29UBS:1303 i 5304. 10+2. Reszta została zakonserwowana i są składowane. Mam nadzieję, że mnie zrozumieliście.
![]()
Maszyny ex-CzechosłowackieZamieszczone przez bolter
2960526375/3901 - 7501
2960526380/???? - 8003
2960526386/???? - 8605
2960526393/???? - 9308
2960532037/4202 - 3709 zmodernizowany MiG-29AS
2960532039/4204 - 3911 zmodernizowany MiG-29AS
2960532351/4212 - 5113
2960532355/???? - 5515
2960532358/???? - 5817
N50903013244 - 4401
maszyny kupione od Rosji (za długi)
2960535406/4713 - 0619 zmodernizowany MiG-29AS
2960535408/4714 - 0820
2960535409/4715 - 0921 zmodernizowany MiG-29AS
2960536020/4801 - 2022 zniszczony - pożar silnika
2960536021/4802 - 2123 zmodernizowany MiG-29AS
2960536061/4904 - 6124 zmodernizowany MiG-29AS
2960536064/4905 - 6425 zmodernizowany MiG-29AS
2960536065/4906 - 6526 zmodernizowany MiG-29AS
2960536066/4907 - 6627 zmodernizowany MiG-29AS
2960536067/4908 - 6728 zmodernizowany MiG-29AS
2960536068/4909 - 6829 rozbity
2960536069/4910 - 6930 rozbity (dwie ostatnie maszyny zderzyły się w powietrzu podczas pokazu lotniczego)
N50903028113 - 1303 zmodernizowany MiG-29UBS
N50903028253 - 5304 zmodernizowany MiG-29UBS
zobacz (moja strona):
http://www.militarypedia.info/wiki/M...roduction_list
Veeeľmi dobrý link :P :P.Len ako poznámku poviem,že všetky naše slovenské MiGy,ktoré nie sú modernizované na štandard AS/UBS sú zakonzervované a dlhodobo uložené na LZSL,čiže čísla: 7501,8003,8605,9308,5113,5515,5817 a 4401/UB.Objavujú sa úvahy,že k terajším 12 kusom sa v budúcnosti zmodernizuje ešte 2 kusy 9-12 a tá tretia spárka,pretože terajší počet 12 kusov sa javí ako nedostatočný,respektive,je to počet na úplne spodnej hranici,bez akejkoľvek rezervy.Ale všetko stojí a padá na peniazoch,čo je známa pesnička určite aj u vás v Poľsku...
Ja si skôr myslím,že k tomu navýšeniu počtu o tri kusy asi nedôjde,pretože.........
[quote="corran"]Napiszcie coś o tym zdarzeniu. Słyszałem, że się puknęli i że od tego czasu Słowacy nie urządzają już pozorowanych walk powietrznych na pokazach, ale nie wiedziałem, że maszyny zostały zniszczone. Co z pilotami?Zamieszczone przez bolter
[quote="corran"]Znalazłem coś ciekawego - spis katastrof MiGów-29.Zamieszczone przez bolter
http://www.ejection-history.org.uk/A...ype/mig-29.htm
Dwa słowackie MiGi zderzyły się podczas nocnej treningowej walki powietrznej a nie podczas pokazów. Podczas treningu akrobacji rozbił się węgierski MiG-29A ( był to egzemplarz "04" chociaż w spisie brakuje numeru taktycznego ).
Pozdrawiam.
Je to tak,išlo o nácvik vzdušného boja vo dvojici v noci,mjr. Katuška zahynul,pilotoval stroj tr.č.6829(tigriu kamufláž mala táto mašina necelého pol roka),v druhej letel vtedy ešte major Hronec,mimochodom v súčasnosti pplk.a display pilot na type MiG-29(a skvelý chlapík),ten sa katapultoval v malej výške a v poriadku pristál na strome.6930 letel ako vedúci a v danej chvíli predstavoval pre druhého člena dvojice na 6829 cieľ,na ktorý bol mjr. Katuška navádzaný.Ten pri zteči zrejme neodhadol vzdialenosť a narazil do zadnej časti 6930,pri náraze zrejme stratil vedomie a až do dopadu na zem zostal v mašine. Príčina,prečo sa na leteckých dňoch už nelieta CAC vo dvojici nie je táto udalosť,ale hlavne v minulosti nedostatok letuschopných mašín na ukážky,ale príčin bolo viac...
Zakładki