Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    3miasto

    Domyślnie IŁ-14, 14803063 (022; 3063)


    Polecamy

    1. Numer seryjny:
    IŁ-14, 14803063

    2. Numery taktyczne:
    022 - w początkowym okresie eksploatacji
    3063 - od 00.04.1982 r.

    3. Data produkcji:
    Brak danych

    4. Data dostawy:
    26.03.1959 r.

    5. Użytkownicy i okres użytkowania:
    26.03.1959 r. - 00.08.1988 r., JW Brak danych (Brak danych)

    6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
    Brak danych

    7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
    Brak danych

    8. Ilość lądowań i nalot:
    Brak danych

    9. Uwagi:
    Wyprodukowany w zakładach VEB (NRD). Sprzedany do Air Classic Museum w Reno, USA.
    Wypożyczany do LOT:
    05.06.1961 r. - 30.11.1961 r., jako SP-LN0
    18.06.1962 r. - 25.09.1962 r., jako SP-LNP
    04.06.1966 r. - 15.07.1966 r., jako SP-LNT

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez flynavy
    1. Numer seryjny:
    IŁ-14, 14803063

    2. Numery taktyczne:
    022 - w początkowym okresie eksploatacji
    3063 - od 00.04.1982 r.
    Ciekaw jestem jaka była logika, klucz do przyznawania samolotm Ił-14 przed rokiem 1982 nomerów takt. zupełnie nie związanych z seryjnym?
    Ustalenie dokładnej przynależności poszczególnych maszyn do jednostek może nie być proste. Iły bez przerwy wędrowały pomiędzy 13 Pułkiem, 36 Specem, 17 EL i 42 ELŁT. Chyba do tej ostatniej należały czasowo dwa Iły stacjonujące na Babicach w latach (około) 1975-78.

  3. #3
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Ustalenie dokładnej przynależności poszczególnych maszyn do jednostek może nie być proste. Iły bez przerwy wędrowały pomiędzy 13 Pułkiem, 36 Specem, 17 EL i 42 ELŁT.
    Aby było jeszcze trudniej, to mniej więcej od połowy lat 70-tych po jednym samolocie miały trzy dywizyjne eskadry Wojsk Lotniczych, w których Ił-14 spełniały podobną rolę jak w 17 i 42 eskadrze.
    JacekB

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    Aby było jeszcze trudniej, to mniej więcej od połowy lat 70-tych po jednym samolocie miały trzy dywizyjne eskadry Wojsk Lotniczych, w których Ił-14 spełniały podobną rolę jak w 17 i 42 eskadrze.
    JacekB
    Chyba w 1985 lub 86 roku samolot n.t. 0916 dosyć długo parkował przed hangarem WAT na Babicach. Może nawet kilka miesięcy. Myślałem że to już koniec Iłka, pozostanie jako pomoc naukowa, ale zniknął w końcu. Wtedy zabudowania osiedla podeszły już pod same hangary (nr 3, 4, 5). Wolnej przestrzeni pomiędzy siatką a betonką pozostało niewiele. Myślę że 14-tka musiała kołować na pas trzymając się lewej strony ścieżki.

  5. #5
    Moderator
    Awatar FlyWRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Chyba w 1985 lub 86 roku samolot n.t. 0916 dosyć długo parkował przed hangarem WAT na Babicach. Może nawet kilka miesięcy. Myślałem że to już koniec Iłka, pozostanie jako pomoc naukowa, ale zniknął w końcu. Wtedy zabudowania osiedla podeszły już pod same hangary (nr 3, 4, 5). Wolnej przestrzeni pomiędzy siatką a betonką pozostało niewiele. Myślę że 14-tka musiała kołować na pas trzymając się lewej strony ścieżki.
    Nie wiem kiedy zaczęła powstawać kolekcja na Lublinku, ale obecnie 0916 znajduje się właśnie tam:
    http://www.airliners.net/photo/Polan...14S/0530533/L/
    http://www.airliners.net/photo/Polan...14S/0672486/L/
    http://www.airliners.net/photo/Polan...14S/0678100/L/
    Pozdrawiam, Piotr

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FlyWRO
    Nie wiem kiedy zaczęła powstawać kolekcja na Lublinku, ale obecnie 0916 znajduje się właśnie tam
    To znaczy ze jeszcze trochę polatał. Z tego co wiem, Iłki zaczęto masowo wycofywać ok. roku 1990. Chyba nie było ani jednej, poważnej katastrofy wojskowego Iła/VEBa w Polsce. Węgrzy mają swojego latającego Li-2. Czy nie byłoby cudownie znów uskrzydlić "14-tkę" z Lublinka!? Taka narodowa zrzutka rozmiłowanych w lotnictwie. I to jak najszybciej, nim ktoś go podkupi i przerobi na domek kempingowy czy przydrożną knajpę.

  7. #7
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie


    Polecamy

    Spisany ze stanu 31.12.1987 r.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •