Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    3miasto

    Domyślnie IŁ-14P, 14803036 (007; 410(?); 3036)


    Polecamy

    1. Numer seryjny:
    IŁ-14P, 14803036

    2. Numery taktyczne:
    007 - w początkowym okresie eksploatacji
    410(?) - lata 70-e
    3036 - od 00.04.1982 r.

    3. Data produkcji:
    Brak danych

    4. Data dostawy:
    26.07.1958 r.

    5. Użytkownicy i okres użytkowania:
    26.07.1958 r. - 00.00.0000 r., JW Brak danych (36 spl)
    00.00.0000 r. - 00.00.0000 r., JW Brak danych (13 plt)
    00.00.0000 r. - 00.00.1991 r., JW Brak danych (17 el)

    6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
    Brak danych

    7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
    00.00.1990 r., Brak danych

    8. Ilość lądowań i nalot:
    Brak danych

    9. Uwagi:
    Wyprodukowany w zakładach VEB (NRD). Eksponat w Łęczycy.

  2. #2
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Numer 410 raczej nie wchodzi w rachubę. Wg mojej wiedzy transportowe Ił-14 w latach 70-tych nosiły w 13 plt numery dwucyfrowe z czwórką na początku. W tym przypadku byłby to prawdopodobnie 41. Zdjęcia na podorędziu nie posiadam.
    Wyprodukowany w wersji pasażerskiej 26-miejscowej.
    JacekB

  3. #3
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    W latach 80-tych widywany przeze mnie w Malborku. Jednym Iłem-14 na pewno dysponował klucz dowództwa/49 eskadra 4 PDLM. Może właśnie tym?

    JacekB

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez flynavy
    . Numer seryjny:
    IŁ-14P, 14803036
    W roku 1987 miałem prawdziwą przyjemność lecieć tym egz. z Ławicy na Okęcie. Taka koleżeńska grzeczność ze strony rzecznika prasowego DWLot. Niesamowita frajda. W środku elegancki, wygodniejsze fotele niż w lotowskich Antkach. Latałem też na rozmaite reporterskie wypady numerami 3065 i 3076. I to była przygoda! Parciane siedzonka desantowe, w ogonie aluminiowy sraczyk, zero izolacji dziwiękochłonnej i ten gang tłokowych silników. Muzyka, najpiękniejsza w świecie! Jeżeli lot może upajać, to wyłącznie tłokową maszyną w której żyją silniki z duszą i charakterem. A w ogóle to wielkie dzięki za podjęcie niełatwego, a może i niezbyt popularnego tematu Iła-14. Gratuluję. Ja już jestem nieco zmęczony wszystkimi MiGami-29, 23, Su-22 i F-16. O nich jest bez przerwy. A przecież po wojnie coś jeszcze latało pod naszym niebem. Teraz czekam, może któryś z kolegów popracuje nad moim ukochanym Mi-4.

  5. #5
    Awatar Piotrek_EPKK

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Samolotu w Leźnicy Wielkiej już nie ma. Został na 70% zezłomowany lub gdzieś przekazany.
    Pozdrawiam
    Piotrek

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotrek_EPKK
    Samolotu w Leźnicy Wielkiej już nie ma. Został na 70% zezłomowany lub gdzieś przekazany.
    Czy to ten sam co przed laty stał w Łęczycy?

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    w latach 87 - 88 byłem mechanikiem na 3036 w jw 1902 Poznań - ławica był do dyspozyci gen. Tytusa Krawczyca dowodcy wojsk lotniczych remontowany w PWL Leżnica

  8. #8
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Czy aby ten samolot był przekazany do 13 PLT ?
    Sadząc po pierwszym numerze bocznym maszyna należała do 1 eskadry a do Krakowa poszły samoloty z 2 eskadry ( numery od 2x )

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Gdzie poszla ta maszyna po roku 90 niestety nie wiem,ale byla w bardzo dobrym stanie technicznym

  10. #10
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie


    Polecamy

    2. Numery taktyczne:
    41 - lata 70-e

    Spisany ze stanu 11.12.1989 r.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •