Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 46
  1. #1
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie Dyskusja o samolocie An-26


    Polecamy

    Tu można pisać o tym co dotyczy wszystkich An-26.

  2. #2
    Awatar cydejkom

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPBP

    Domyślnie

    http://lotniczapolska.pl/An-26-ostatni-lot,5271

    Niesamowity samolot na zawsze w naszej pamięci

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Ile z nich pozostanie w kraju, trafi do muzeów? O poligonie w Nadarzycach słyszeć nie chce!!!

  4. #4
    Awatar Sawicz

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Witkowo

    Domyślnie

    Część sprzedano już komuś. Po jednym dostanie muzeum w Krakowie (1509) i muzeum w Warszawie (numeru nie znam).

  5. #5
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Jacek Jarzecki, gdzieś ktos wspominał, że chyba 4szt. z najmniejszym resursem do EXINu mają iść...
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...

    EPKK Spotters @Facebook



  6. #6

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom_EPKK
    gdzieś ktos wspominał, że chyba 4szt. z najmniejszym resursem do EXINu mają iść
    Ciekawe, ile tego resusu jeszcze pozostalo My potrafimy kasować sprzęt ze sporym jeszcze zapasem godzin do wylatania. Bogaty kraj
    W latach 80-tych kilka razy miałem okazję lecieć naszymi An-26. Niestety, nie pamiętam aby załoga choć raz wykorzystała do startu pomocniczy silniczek turboodrzutowy. Robili to kiedykolwiek?

  7. #7
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Dzis widac bylo ogien z dyszy wylotowej wiec moze go ruszyli....
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  8. #8
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Robili to kiedykolwiek?
    Do uruchomienia zapewne tak, ale do startu to albo rzadko, albo wcale. Byłoby to słychać Prawie codziennie na cywilnej części gości ukraiński An-26 (zresztą ex. 1309 z 13.PLTr) i zawsze odpalany jest pomocniczy silniczek. Takiego hałasu trudno nie zapamiętać i nie usłyszeć choćby z najdalszego krańca lotniska

  9. #9
    sk
    sk jest nieaktywny

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Żeby je sprzedać musiałaby je dostać Agencja Mienia Wojskowego, a nie dostała. Z końcem ubiegłego roku wystawiała pięć poprzednich anów, nie wiem czy ktoś je kupił.

    A z tych ostatatnich pięciu mają iść: muzea w Krakowie i Warszawie, Ośrodek Tresury Psów Służbowych Straży Granicznej w Lubaniu, podobno szkoła pożarnicza w Częstochowie i coś jeszcze, może PWSZ Chełm?

    Jeden baza w Krakowie chciała zostawić jako pomnik, ale chyba im się nie udało. Wcześniej mówiło się, że anami-26 są zainteresowani Ukraińcy, ci co kupili dwa Jaki-40.
    sk

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sk
    den baza w Krakowie chciała zostawić jako pomnik, ale chyba im się nie udało.
    A to dobre! Kraków je wychowywał i pielęgnował od "kołyski" przez 36 lat, i nie ma prawa nawet do jednej sztuki
    Nie, no, nie wracam, bo tam się niewiele zmieniło

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    To prawda - bardzo bogaty kraj; a tak na marginesie pożegnania An-26 to likwidacja wszystkiego, co ma "blaszkę" Made in ZSSR zaczęto od MiG-ów-23, za ich kasację ktoś powinien "siedzieć"

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez an21drzej
    a tak na marginesie pożegnania An-26 to likwidacja wszystkiego, co ma "blaszkę" Made in ZSSR
    No, jeszcze pozostało troszkę śmigłowców, Su-22 i MiG-29, ale koniec pewnej ery tuż, tuż

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Na początek witam wszystkich forumowiczów jako że to mój pierwszy post.
    Klimat odejścia ze służby An-26 oddaje po trosze ten filmik:
    http://www.patricksaviation.com/videos/Swiety/3822/

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcinwar
    t odejścia ze służby An-26 oddaje po trosze ten filmik:
    Sympatyczny montaz, fragmenty czesciowo juz znane.

  15. #15
    Awatar Piotrek_EPKK

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sk
    Żeby je sprzedać musiałaby je dostać Agencja Mienia Wojskowego, a nie dostała. Z końcem ubiegłego roku wystawiała pięć poprzednich anów, nie wiem czy ktoś je kupił.

    A z tych ostatatnich pięciu mają iść: muzea w Krakowie i Warszawie, Ośrodek Tresury Psów Służbowych Straży Granicznej w Lubaniu, podobno szkoła pożarnicza w Częstochowie i coś jeszcze, może PWSZ Chełm?

    Jeden baza w Krakowie chciała zostawić jako pomnik, ale chyba im się nie udało. Wcześniej mówiło się, że anami-26 są zainteresowani Ukraińcy, ci co kupili dwa Jaki-40.
    Dwa już gdzieś wyjechały... Akurat wczoraj byłem na ich pożegnaniu i widziałem tylko trzy samoloty (w tym 1403 -> ostatni) z serii remontowanej i latającej jeszcze w ubiegłym roku. Samoloty wycofane w 2005 stoją tam gdzie stały i zupełnie nieoficjalnie mówi się, że zostaną sprzedane do EXIN-u, o czym wspominało kilka osób z bazy.

    Na pewno 1509 jest przewidziany do MLP w Krakowie, ostatni latający 1403 podobno ma zostać w bazie (głos nieoficjalny). Natomiast ten trzeci ma iść do MWP w Warszawie.
    Jak już wspomniałem pozostałe dwa już wyjechały z jednostki prawdopodobnie właśnie do Lubania oraz Częstochowy... Numery ustalimy już wkrótce
    Pozdrawiam
    Piotrek

  16. #16
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotrek_EPKK
    Natomiast ten trzeci ma iść do MWP w Warszawie.
    To mnie ciekawi - gdzie go zmieszczą?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #17

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    To mnie ciekawi - gdzie go zmieszczą?
    Pewnie zostanie wciśnięty do Fortu na Sadybie. Tam jeszcze jest trochę miejsca. Ciekawe czy doleci do Warszawy o własnych siłach? Przed laty było niemal tradycją że kończące służbę Iły-14 dolatywały samodzielnie do miejsca wiecznego postoju, a przynajmniej do najbliższego lotniska

  18. #18
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    W teorii pewnie by mógł... swoją drogą moim zdaniem część najbardziej wysłużonych maszyn niech zasili muzea, stanie się pomnikami, ale te które mają jeszcze sensowny resurs niech idą dalej latać do cywila - to jest przeznaczenie samolotu. Druga sprawa, że czemu w takim razie nie mogły jeszcze posłużyć?
    Pozdrawiam!
    Maciek


  19. #19
    Awatar Piotrek_EPKK

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MaciekK84
    W teorii pewnie by mógł... swoją drogą moim zdaniem część najbardziej wysłużonych maszyn niech zasili muzea, stanie się pomnikami, ale te które mają jeszcze sensowny resurs niech idą dalej latać do cywila - to jest przeznaczenie samolotu. Druga sprawa, że czemu w takim razie nie mogły jeszcze posłużyć?
    Niestety, ale resursy na wszystkich samolotach zakończyły się z końcem ubiegłego roku. Tylko na 1403 coś tam zostało, ale samolot ten nie będą wykonywać już żadnych lotów. Jeżeli chodzi o powody wycofania to są dwa:

    1) Pieniądze czyli kasa. Samoloty mogłyby latać dalej, ale tylko po remoncie głównym, który miałbybyć zrealizowany na Ukrainie. Nie jest to mały koszt i bardziej opłaca się za te pieniądze utrzymywać w dobrej kondycji flotę samolotów CASA.

    2) Modernizacja floty transportowej. Tak to się już ma na świecie, że stare musi ustąpić miejsca nowemu. I tak też C295 zastąpiło An-26.

    Pięć samolotów ma mniejszy nalot i po remoncie mogą jeszcze ładnych kilka lat latać. Tutaj właśnie na scenę wchodzi Exin, któremu się to poprostu opłaca. Za w sumie niewielkie pieniądze powiększą flotę o pięć maszyn i dzięki temu będą mogli zwiększyć przewóz towarowy. Z punktu widzenia przedsiąbiorcy jest to opłacalna inwestycja. Dlatego An-26 mówimy nie żegnaj, ale do zobaczenia! tym razem w barwach cywilnych
    Pozdrawiam
    Piotrek

  20. #20
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie


    Polecamy

    Obyś miał rację, do zobaczenia Bo te poradzieckie starocie mają coś w sobie
    Pozdrawiam!
    Maciek


Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •