http://lotniczapolska.pl/An-26-ostatni-lot,5271
Niesamowity samolot na zawsze w naszej pamięci
http://lotniczapolska.pl/An-26-ostatni-lot,5271
Niesamowity samolot na zawsze w naszej pamięci
Ile z nich pozostanie w kraju, trafi do muzeów? O poligonie w Nadarzycach słyszeć nie chce!!!
Część sprzedano już komuś. Po jednym dostanie muzeum w Krakowie (1509) i muzeum w Warszawie (numeru nie znam).
Jacek Jarzecki, gdzieś ktos wspominał, że chyba 4szt. z najmniejszym resursem do EXINu mają iść...
Ciekawe, ile tego resusu jeszcze pozostalo My potrafimy kasować sprzęt ze sporym jeszcze zapasem godzin do wylatania. Bogaty krajZamieszczone przez Tom_EPKK
W latach 80-tych kilka razy miałem okazję lecieć naszymi An-26. Niestety, nie pamiętam aby załoga choć raz wykorzystała do startu pomocniczy silniczek turboodrzutowy. Robili to kiedykolwiek?
Do uruchomienia zapewne tak, ale do startu to albo rzadko, albo wcale. Byłoby to słychać Prawie codziennie na cywilnej części gości ukraiński An-26 (zresztą ex. 1309 z 13.PLTr) i zawsze odpalany jest pomocniczy silniczek. Takiego hałasu trudno nie zapamiętać i nie usłyszeć choćby z najdalszego krańca lotniskaZamieszczone przez Jacek Jarzecki
Żeby je sprzedać musiałaby je dostać Agencja Mienia Wojskowego, a nie dostała. Z końcem ubiegłego roku wystawiała pięć poprzednich anów, nie wiem czy ktoś je kupił.
A z tych ostatatnich pięciu mają iść: muzea w Krakowie i Warszawie, Ośrodek Tresury Psów Służbowych Straży Granicznej w Lubaniu, podobno szkoła pożarnicza w Częstochowie i coś jeszcze, może PWSZ Chełm?
Jeden baza w Krakowie chciała zostawić jako pomnik, ale chyba im się nie udało. Wcześniej mówiło się, że anami-26 są zainteresowani Ukraińcy, ci co kupili dwa Jaki-40.
sk
A to dobre! Kraków je wychowywał i pielęgnował od "kołyski" przez 36 lat, i nie ma prawa nawet do jednej sztukiZamieszczone przez sk
Nie, no, nie wracam, bo tam się niewiele zmieniło
To prawda - bardzo bogaty kraj; a tak na marginesie pożegnania An-26 to likwidacja wszystkiego, co ma "blaszkę" Made in ZSSR zaczęto od MiG-ów-23, za ich kasację ktoś powinien "siedzieć"
No, jeszcze pozostało troszkę śmigłowców, Su-22 i MiG-29, ale koniec pewnej ery tuż, tużZamieszczone przez an21drzej
Na początek witam wszystkich forumowiczów jako że to mój pierwszy post.
Klimat odejścia ze służby An-26 oddaje po trosze ten filmik:
http://www.patricksaviation.com/videos/Swiety/3822/
Sympatyczny montaz, fragmenty czesciowo juz znane.Zamieszczone przez marcinwar
Dwa już gdzieś wyjechały... Akurat wczoraj byłem na ich pożegnaniu i widziałem tylko trzy samoloty (w tym 1403 -> ostatni) z serii remontowanej i latającej jeszcze w ubiegłym roku. Samoloty wycofane w 2005 stoją tam gdzie stały i zupełnie nieoficjalnie mówi się, że zostaną sprzedane do EXIN-u, o czym wspominało kilka osób z bazy.Zamieszczone przez sk
Na pewno 1509 jest przewidziany do MLP w Krakowie, ostatni latający 1403 podobno ma zostać w bazie (głos nieoficjalny). Natomiast ten trzeci ma iść do MWP w Warszawie.
Jak już wspomniałem pozostałe dwa już wyjechały z jednostki prawdopodobnie właśnie do Lubania oraz Częstochowy... Numery ustalimy już wkrótce
Pozdrawiam
Piotrek
Pewnie zostanie wciśnięty do Fortu na Sadybie. Tam jeszcze jest trochę miejsca. Ciekawe czy doleci do Warszawy o własnych siłach? Przed laty było niemal tradycją że kończące służbę Iły-14 dolatywały samodzielnie do miejsca wiecznego postoju, a przynajmniej do najbliższego lotniskaZamieszczone przez frik
W teorii pewnie by mógł... swoją drogą moim zdaniem część najbardziej wysłużonych maszyn niech zasili muzea, stanie się pomnikami, ale te które mają jeszcze sensowny resurs niech idą dalej latać do cywila - to jest przeznaczenie samolotu. Druga sprawa, że czemu w takim razie nie mogły jeszcze posłużyć?
Niestety, ale resursy na wszystkich samolotach zakończyły się z końcem ubiegłego roku. Tylko na 1403 coś tam zostało, ale samolot ten nie będą wykonywać już żadnych lotów. Jeżeli chodzi o powody wycofania to są dwa:Zamieszczone przez MaciekK84
1) Pieniądze czyli kasa. Samoloty mogłyby latać dalej, ale tylko po remoncie głównym, który miałbybyć zrealizowany na Ukrainie. Nie jest to mały koszt i bardziej opłaca się za te pieniądze utrzymywać w dobrej kondycji flotę samolotów CASA.
2) Modernizacja floty transportowej. Tak to się już ma na świecie, że stare musi ustąpić miejsca nowemu. I tak też C295 zastąpiło An-26.
Pięć samolotów ma mniejszy nalot i po remoncie mogą jeszcze ładnych kilka lat latać. Tutaj właśnie na scenę wchodzi Exin, któremu się to poprostu opłaca. Za w sumie niewielkie pieniądze powiększą flotę o pięć maszyn i dzięki temu będą mogli zwiększyć przewóz towarowy. Z punktu widzenia przedsiąbiorcy jest to opłacalna inwestycja. Dlatego An-26 mówimy nie żegnaj, ale do zobaczenia! tym razem w barwach cywilnych
Pozdrawiam
Piotrek
Zakładki