Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 104
Like Tree2Likes

Wątek: Dyskusja o wojskowych An-2

  1. #21

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Swoją drogą co to jest za lotnisko, z którego startują milicyjne "Antki" w serialu? Major kierujący akcją mówi wprawdzie "Łączcie mnie z Wrocławiem", ale hangar i sceneria przypominają Babice.
    Witam imiennika! Start Antka milicyjnego, jak i całą zbiórkę kręcono na warszawskim Gocławiu - w latach 1969-70 jeszcze bardzo aktywnym lotnisku aeroklubowym. Tam akurat mój ojciec miał wielu znajomych (sam w latach 40-50tych związany z lotn. sportowym) stąd moja inf. jest pewna. Zresztą bywalcom Gocławka w latach 60-tych (oblatywałem i rozbijałem tam masowo modele szybowców i prymitywnych samolotów na uwięzi) łatwo rozpoznać fragment hangaru samolotów sportowych i maszyn sanitarnych. Hangaru szybowcowego nie widać. W tle jest też charakterystyczny żywopłot, dzielący sekcję aeroklubową lotniska od zajmowanej przez agrolotnictwo. Za tym żywopłotem często leżały szczątki maszyn po wypadkach i wycofanych z użycia (ukradłem stamtąd wolant od Aero 45 - ale wstyd!!!) Wreszcie w dalszej perspektywie mignęły fragmenty hangaru i zabudowań Zakładu Usług Agrolotniczych.
    Co do milicyjnych Antków z Bemowa, faktycznie te przelatujące nad Zoliborzem miały opaski biało-niebieskie. Niestety, w tamtych latach nie zwracałem uwagi na numery taktyczne. Natomiast inne An-2 z Babic, te w kamuflażu, latały bez, lub z biało-czerwonymi końcówkami statecznika. A ponieważ parkowane były przed hangarem nr. 6 w jednym szereg, wymieszane z oliwkowo-zielonymi z MSW, to w końcu nie wiem do kogo należały. Jeśli udałoby się ustalić kiedy z Bemowa zniknęła 42 eltł, może to by ułatwiło identyfikację?

  2. #22
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Witam imiennika! Start Antka milicyjnego, jak i całą zbiórkę kręcono na warszawskim Gocławiu
    W dole migają w pewnym momencie osiedla mieszkaniowe i duża rzeka, więc w naturalny sposób skojarzyłem scenę z Warszawą. Przyznaję jednak, że Gocław nie przyszedł mi do głowy, chociaż zwróciłem uwagę na stojące w kadrze Jaki-18, Morawy i inny sprzęt aeroklubowy.

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Natomiast inne An-2 z Babic, te w kamuflażu, latały bez, lub z biało-czerwonymi końcówkami statecznika. A ponieważ parkowane były przed hangarem nr. 6 w jednym szereg, wymieszane z oliwkowo-zielonymi z MSW, to w końcu nie wiem do kogo należały. Jeśli udałoby się ustalić kiedy z Bemowa zniknęła 42 eltł, może to by ułatwiło identyfikację?
    Te bez paska i z biało-czerwonymi końcówkami usterzenia to ewidentnie sprzęt WOPK. Rozformowanie 42 eskadry nastąpiło w 1995 roku. W latach 1995-97 mieszkałem z widokiem na lotnisko z balkonu na ósmym piętrze. Początkowo zdarzało mi się jeszcze widywać wojskowe An-2, które parkowały po lewej stronie na przeciwległym końcu lotniska (patrząc od Chomiczówki). Niestety dość szybko zniknęły.

  3. #23

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    Rozformowanie 42 eskadry nastąpiło w 1995 roku.
    Ciekawe, czy piszemy o tym samym miejscu, w którym parkowały Antki? Mnie chodzi (po roku 1979) o kawałek trawy naprzeciw hangaru nr 6, tego najbliżej położonego od pasa startowego. Jeśli tak, to ciekaw jestem, gdzie Any-2 podziewały się przez kilka lat, po roku ok. 1985-86? Do mojego wyjazdu z Polski w 1988, nie wróciły na Bemowo. Ale, jeśli później widziałeś je z balkonu
    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    W latach 1995-97 mieszkałem z widokiem na lotnisko z balkonu
    to znaczy że miały swój come back na nasze lotnisko.

  4. #24

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Poprzeglądałem moje skromne archiwum. Na przełomie lat 60/70tych - prawdopodobnie - milicyjne An-2, czasem wykonywały ćwiczebne loty w parze z Mi-4. Odlatywały zwykle na północ lub na wschód, w kierunku Zalewu Zegrzyńskiego. Myślę, że śmigłowce też należały do MSW, gdyż, o ile mi wiadomo, 42 Eskadra WOPK w tamtam okresie nie posiadała na stanie Mi-4. Cudownie dudniła cylindrami taka, niezbyt szybka para Antek z Kaśką!!!

  5. #25
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    AN 2 1770 miał numer seryjny 1G 117-70

  6. #26
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie



    1G117-70

    Andrzej

  7. #27
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

  8. #28
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Ciekawe, czy piszemy o tym samym miejscu, w którym parkowały Antki? Mnie chodzi (po roku 1979) o kawałek trawy naprzeciw hangaru nr 6, tego najbliżej położonego od pasa startowego. Jeśli tak, to ciekaw jestem, gdzie Any-2 podziewały się przez kilka lat, po roku ok. 1985-86?
    Nie wiem, czy Ciebie dobrze zrozumiałem, Jacku J. Na trawie po przekątnej na przeciwległym końcu lotniska, patrząc od strony Chomiczówki (rejonu ulic: Księżycowej, Kwitnącej i Bogusławskiego) i aeroklubu. To było logiczne: stosunkowo niedaleko od siedziby dowództwa 1 Korpusu OPK, któremu 42 eskadra służyła do lotów łącznikowo-transportowych. Przylatujące od czasu do czasu Mi-2, Mi-8 oraz Antki z innych jednostek też kołowały w tamtą stronę i tam parkowały, nie mieszając się ze sprzętem 103 pułku NJW MSW, który parkował bliżej Powstańców Sląskich, mniej więcej dokładnie naprzeciwko aeroklubu.

  9. #29
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Znalazłem w necie takie foto, ale Antka z numerem taktycznym "10" nie ma u nas w bazie:


    (źródło: http://gdynia-babie-doly.mojeosiedle...r=asc&start=60)
    Pozdrawiam!
    Maciek


  10. #30

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MaciekK84
    ale Antka z numerem taktycznym "10" nie ma u nas w bazie
    Fotka najwyrazniej z lat 60-tych. Antek mógł być gościem z Krakowa. Zdaje się że wtedy An-2 z 13 Pułku nosiły dwucyfrowe numery taktyczne. Ił-28 w tle to też ciekawostka na Babich Dołach.

  11. #31

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Karów

    Domyślnie

    Witam wszystkich jestem po raz pierwszy na tym forum.
    Może ktoś wie jak zdobyć licęcje na An-2
    An-2

  12. #32

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    kiedys bylem swiadkiem rozmowy wojskowego pilota z Krakowa oraz pana Nowaka (wlasciciela Pipera Cuba w malowaniu wojskowym) i co uslyszalem w wojsku pozostalo tylko 10 latajacych "Antków" a reszta nielotow to dawcy czesci zamiennych dla latajacych maszyn.
    Nie ma licencji na AN-2 tylko wpis do licencji samolotowej cos jak type rating. Aby pilotowac AN-2 wystarczy wylaszowac sie na dany typ.

  13. #33

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Karów

    Domyślnie

    Czy to znaczy ze wystarczy mieć licencje turystyczną na An-2???
    An-2

  14. #34
    Szymon
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez An-2
    Czy to znaczy ze wystarczy mieć licencje turystyczną na An-2???
    Tak. To jeden z największych samolotów (MTOW) jakie łapią się pod PPLa.

  15. #35

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Karów

    Domyślnie

    A czy jak bym zrobił najpierw licencje na ULMa a potem na PLL czy będzie taniej?? Czy na PLL czeba będzie i tak swoje wylatać godziny?
    An-2

  16. #36

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Nie pakuj sie w uprawnienia na ULM (nie ma licencji na ULM), szkoda Twoich pieniędzy nie będzie taniej. Do licencji PPL potrzebujesz 45 godzin nalotu. Nalotu na ULMach nie zaliczysz do licencji, latanie tylko dla przyjemności oraz umiejętności.

  17. #37

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Witam jestem tu nowy ale chciałbym coś dodać . W latach 90-91 służyłem w 42 eskadrze na Bemowie .Mieliśmy wtedy na stanie 5 Antków między innymi ten z nr 1770.

  18. #38

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Karów

    Domyślnie

    Mieliśmy w Lesznie An-2 za darmo z wojska ale niestety długo się nie nastał na stojance bo go wiatr wywrócił i poszedł do kasacji.
    An-2

  19. #39
    Awatar Piotrek_EPKK

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez An-2
    Mieliśmy w Lesznie An-2 za darmo z wojska ale niestety długo się nie nastał na stojance bo go wiatr wywrócił i poszedł do kasacji.
    SP-AOY (seryjny 1G-11851) dawny 1851. Wcześniej latał w Dęblinie (1OSzL).
    Pozdrawiam
    Piotrek

  20. #40
    Awatar Piotrek_EPKK

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Mam pytanie do fachowca w dziedzinie wojskowych An-2. Mam tutaj kadłub An-2 ex wojskowego, niestety z zewnątrz przemalowany i z fikcyjnym numerem. Gdzie mogę znaleźć oryginalny numer seryjny biorąc pod uwagę, że wnętrze samolotu jest w mairę kompletne razem z kokpitem
    Pozdrawiam
    Piotrek

Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •