KONKURS »   Konkurs galerii lotnictwo.net.pl   

Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 104
Like Tree2Likes

Wątek: Dyskusja o wojskowych An-2

  1. #1
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie Dyskusja o wojskowych An-2


    Polecamy

    Wzorem innych sekcji proponuję zrobić wątek do dyskutowania ogólnie o tych pięknych klasycznych samolotach. Czy jest realne Flynavy, aby wypisać tu wszystkie jakie były w służbie? Bo było ich na pewno dużo. Mnie szczególnie ciekawi przeszłość bydgoskich aeroklubowych SP-FMA i -AOC - ten drugi jeszcze kilka lat temu nosił wojskowe malowanie. Ze swojej strony chętnie choć dołożę mały kamyczek wyszukując w necie dalsze losy i ewentualne fotki maszyn. Poprosze o przyklejenie tego tematu.
    Pozdrawiam!
    Maciek


  2. #2
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Czy jest realne Flynavy, aby wypisać tu wszystkie jakie były w służbie?
    Tych samolotów w wojsku eksploatowano ogółem 130 szt. więc nie jest to aż tak dużo. Sporo tych maszyn uległo kasacji w wojsku i chyba z tymi będzie największy problem ale po to powstał ten dział aby wspólnymi siłami ustalić co nieco

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    3miasto

    Domyślnie

    Kolega Grzegorz dostarczył mi trochę danych więc myslę że dojdzemy do znacznej liczby w przypadku egzemplarzy polskiej produkcji - problem pozostaje z egzemplarzami sprowadzonymi w 1951. Oprócz jednego egzemplarza jako tako opisanego w literaturze reszta to biała plama. Martwi mnie też zbyt duża ilość "Brak danych". Liczę na pomoc Kolegów w uzupełnianiu pustych miejsc.

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    3miasto

    Domyślnie

    Mam dwa Antki do których nie mogę przypasować numerów seryjnych:

    "1770" z 42 el
    "5314" z 23 lesz

    Czy ktoś jest w stanie mi pomóc???

    Wykraczają one poza listę 130 sztuk produkcji WSK PZL Mielec

  5. #5
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Było kilkanaście (Zbigniew Luranc podaje liczbę 17) sztuk oryginalnych z ZSRR. Ponadto numery taktyczne były zmieniane. We wskazanych przez Ciebie przypadkach 1770 i 5314 podejrzewam jednak produkcję mielecką.
    JacekB

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    3miasto

    Domyślnie

    Tak tylko problem w tym że z listy wszystkich 130 samolotów produkcji Mieleckiej jaką podesłał mi kolega Grzegorz tych dwóch nie ma jak wpasować. Porównując dane przesłane przez Grzegorza z moimi widzę, że Mielec przekazał chyba więcej samolotów do wojska niż podawnae dotychczas 130.
    Dodychczasowe publikacje podawały 130 Mielec plus 17 ZSRR

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    3miasto

    Domyślnie

    Więcej danych nie posiadam. W poczekalni dwa antki:

    1770" z 42 el
    "5314" z 23 lesz

    jak tylko dojdę do numerów seryjnych to wprowadzę.

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    3miasto

    Domyślnie

    Najnowsze Lotnictwo z Szachownicą podaje trochę nowych danych o pierwszych An-2 sprowadzonych z ZSRR - nasz spis będzie więc można uzupełnić o 8 egzemplarzy

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    W latach 70tych na warszawskim Bemowie bazował rozbudowany klucz (może to była pełna eskadra) antków. Problem w tym, że nie potrafię dopasować do jakiej jednastki należały. Bazowała tam 42 eltł, ale przecież nie posiadała na stanie 10-12 An-2!? Trochę za dużo. Tymczasem samoloty zawsze parkowano w równym rządku, najpierw w okolicach obecnego hangaru lotnictwa policji. Po przekazaniu budowlańcom większości lotniska w 1979 roku, Antki ustawiono wzdłuż drogi kołowania, naprzeciw hangaru (chyba nr 6), dosłownie o rzut kamieniem od Osiedla Generałów. Zniknęły z Bemowa ok. 1984 roku. Czy te Antki mogły należeć do jednej eskadry? Najwięcej naliczyłem ich 12 sztuk, ustawionych w równym szeregu.

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    3miasto

    Domyślnie

    103 pl MSW

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez flynavy
    103 pl MSW
    Też brałem to pod uwagę, ale podobnież lotnictwo MSW od lat 60tych używało wyłącznie śmigłowce, z wyjątkiem jednej czy dwóch Mew, po roku 1990.

  12. #12
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Antki też mieli. Na "Przygodach psa Cywila" można je obejrzeć w akcji w odcinku, w którym Cywil z sierżantem Walczakiem się desantują podczas obławy na Tyma i drugiego przestępcę. Tego DVD też nie zapomnij Jacku zakupić, jak będziesz w kraju.
    JacekB

    P.S.
    Dla przypomnienia: w "Cywilu" są jeszcze interesujące epizody z SM-2 i Mi-4 w barwach lotnictwa MSW.

  13. #13
    Awatar kajmat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    Antki też mieli. Na "Przygodach psa Cywila" można je obejrzeć w akcji w odcinku, w którym Cywil z sierżantem Walczakiem się desantują podczas obławy na Tyma i drugiego przestępcę. Tego DVD też nie zapomnij Jacku zakupić, jak będziesz w kraju.
    JacekB

    P.S.
    Dla przypomnienia: w "Cywilu" są jeszcze interesujące epizody z SM-2 i Mi-4 w barwach lotnictwa MSW.
    O ile dobrze pamiętam, to oznaczenia "MO" na tych śmigłowcach umieszczono na potrzeby filmu, i potem je usunęto.

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    3miasto

    Domyślnie

    Końcówka usterzenia biało niebieska - mam zdjęcie dwóch w locie z numerem bocznym składającym się z trzech cyfr

  15. #15

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    3miasto

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kajmat
    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    Antki też mieli. Na "Przygodach psa Cywila" można je obejrzeć w akcji w odcinku, w którym Cywil z sierżantem Walczakiem się desantują podczas obławy na Tyma i drugiego przestępcę. Tego DVD też nie zapomnij Jacku zakupić, jak będziesz w kraju.
    JacekB

    P.S.
    Dla przypomnienia: w "Cywilu" są jeszcze interesujące epizody z SM-2 i Mi-4 w barwach lotnictwa MSW.
    O ile dobrze pamiętam, to oznaczenia "MO" na tych śmigłowcach umieszczono na potrzeby filmu, i potem je usunęto.
    Napis Milicja był też nanoszony w trakcie wizyt Papieża w kraju - na przykład Mi-8 bez szachownic wyłacznie z ww napisem

  16. #16
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ponoć łącznie 11 An-2 było w "Nadwiślańskich". Liczba za Zbigniewem Lurancem.

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    Tego DVD też nie zapomnij Jacku zakupić, jak będziesz w kraju.
    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    Tego DVD też nie zapomnij Jacku zakupić, jak będziesz w kraju.
    A, ten serial już mam!!! Kupiłem 2 lata temu, w czasie ostatniej wizyty w Polsce. Mi-4 i Sm-2 warczą "pod florydzkim niebem" nieustannie. Nawiasem, scenki kręcono w okolicach Truskawia, Lasek i Izabelina, w Puszczy Kampinoskiej. Czy ktoś zwrócił uwagę, że jeden z Mi-4 nie miał żadnego numeru, tylko szachownice? Wracając do An-2 z pułku MSW - musiały zostać wycofane ok. roku 1985-86, gdyż z Bemowa zniknęły. Ciekawe dokąd odeszły? Na Bemowie pozostały tylko śmigłowce, aż do rozwiązania Pułku.

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    Ponoć łącznie 11 An-2 było w "Nadwiślańskich". Liczba za Zbigniewem Lurancem
    Tak, to by się zgadzało. Początkowo, szereg Antków ustawionych (przed rokiem 1979) na wprost hangarów nr. 4 i 5, liczył 7-9 maszyn. Później, przeniesiony bliżej pasa startowego, dochodził do 10-12 samolotów. Teraz pytanie: czy "milicyjne" Antki nosiły kamuflaż składający się z kilku barw? Bo w tym szeregu parkowały nie tylko maszyny jednobarwne.

  19. #19
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    103 pułk lotniczy Nadwiślańskich Jednostek Wojskowych bo tak brzmiała pełna nazwa tej organizacji mimo iż formalnie podlegał pod MSW pod względem techniki lotniczej podlegał pod WL. Sprzęt nosił więc oznaczenia stosowane w lotnictwie wojskowym . Jedynym wyróżnikiem było stosowanie biało-niebieskiego pasa na sterze kierunku w przypadku AN 2 lub na belce ogonowej na śmigłowcach. Oczywiście to w takim telegraficznym skrócie bo bywały odstępstwa.

  20. #20
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Czy ktoś zwrócił uwagę, że jeden z Mi-4 nie miał żadnego numeru, tylko szachownice?
    Numery na Mi-4 były malowane w 2 miejscach: na kadłubie albo na belce ogonowej. Ten pierwszy, którym leci pies Cywil z Walczakiem ma 06 na kadłubie, a drugi ma chyba na belce, ale kamera tak ujmuje, że go nie widać. Miga tylko biało-niebieski pas, aczkolwiek być może masz rację, że numeru nie ma.

    Teraz pytanie: czy "milicyjne" Antki nosiły kamuflaż składający się z kilku barw? Bo w tym szeregu parkowały nie tylko maszyny jednobarwne.
    Ja znam tylko w jednolitym zielonym malowaniu, typowym do końca lat 70-tych. W kamuflażu nie przypominam sobie, żebym widział, ale być może też były. Jak napisał Grzegorz, sprzęt NJW MSW różnił się od typowego wojskowego tylko biało-niebieskim pasem.

    Swoją drogą co to jest za lotnisko, z którego startują milicyjne "Antki" w serialu? Major kierujący akcją mówi wprawdzie "Łączcie mnie z Wrocławiem", ale hangar i sceneria przypominają Babice.

Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •