Uruchamiam temat do dyskutowania ogólnego o wojskowych Wilgach.
Witam
W latach 1990-1991 w jednostce w której służyłem 42 el w Warszawie na Bemowie mieliśmy Wilgi nr 193 , 251 i chyba 191.Już wtedy niektóre były przeznaczone do sprzedaży .Służyły do lotów łącznikowych takie taksówki powietrzne.
Pozdrawiam
Ten numer raczej nie wchodzi w rachubę. Omyłka pisarska czy luka w pamięci?Zamieszczone przez bogts11
Ciekawe, kiedy Wilgi przybyły do 42 el? Na pewno do roku 1988 nie było ich na stanie.Zamieszczone przez bogts11
W 1989 roku były w tej eskadrze na pewno , mam zdjęcia .
Wiga na Bemowie 1990 rok.
http://img168.imageshack.us/my.php?i...nuj0007dn0.jpg
To znaczy że trafiły tam gdzieś w ciągu 1988 roku.Zamieszczone przez bogts11
Fotka zrobiona w okolicach hangaru nr 6, co zdradzają milicyjne Mi-8 w tleZamieszczone przez bogts11
![]()
Fotka zrobiona na przeciwko hangaru 42 el .Wszystkie maszyny z tego miejsca kołowały na pas startowy .
A oto co wyczytałem o Wilgach w wojsku:
Zakupiono w 1973 r. – 10 egz., w 1975 r. – 4 egz., i w 1976 r. – 3 egz. Razem 17 PZL-104 Wilga 35A w wersji łącznikowo-pasażerskiej i retranslacyjnej ( gdzieś w internetowych źródłach widziałem także, że było 27 szt.). Ostatnie latające Wilgi w 1993 r. przekazano do aeroklubów.
Dyskusję szerszą o Wilgach i nie tylko na Bemowie przeniosłem jako moderator Spisu tutaj: http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?p=326861#326861
Diafragmo przeczytaj wykaz Wilg jest on w 100 % pełny - więc zakupiono ich nie 17 a 27A oto co wyczytałem o Wilgach w wojsku:
Los jest myśliwym...
Witam Kolegów i Koleżanki.Od niedawna zaglądam na wasze forum o lotnictwie,i natrafiłem na temat Wilgi.W 1984r na wiosnę wylądowałem na Bemowie po szkole w Zamościu.Jako mechanik Wilga/Jak12.Były 2 Wilgi,o numerach takt.191,oraz203.Służyły do celów łącznikowych między jednostkami,do przewożenia ważnych panów z DWL-otu.Wilga 203,przystosowana była do instalacji retranslatora.W lipcu 84r,byłem ze "swoją"203 w Łasku.Tam w PWL (polowe warsztaty lotnicze),robiliśmy przegląd (100godz).Po przeglądzie siedziałem w Łasku kilka miesięcy,ponieważ Wilga latała jako retranslator podczas różnych szkoleń pilotów.W sumie miło wspominam ten samolocik,wdzięczny w obsłudze,łatwy w obsłudze,bezawaryjmy.To tyle.Pozdrawiam
Też tam słuzyłem w tych samych latach,byłem mechanikiem Wilgi.Ich numery:191,193,203,oraz moja 204.Poaostałe dane,to prawda.
Dyskusję o bojowych i pseudobojowych adaptacjach lekkich samolotów cywilnych wydzieliłem do osobnego wątku, a tutaj powinno zostać o naszych wojskowych Wilgach.
Patrz:
http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/113-lotnictwo_wojskowe_od_1945_roku_do_zakonczenia_zim nej_wojny/47184-bojowe_i_niby_bojowe_adaptacje_samolotow_cywilnych _z_lat_minionych.html
Ostatnio edytowane przez JacekB ; 10-07-2012 o 23:02
Ciekawe czy to jedna z naszych wojskowych Wilg, bo kamo pasujące http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=306952&nseq=57 info o seryjnym brak, a ten taktyczny to też ni w pis ni w po![]()
Zakładki