Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 26
  1. #1
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie MiG-21M, 96A1808 (1808)


    Polecamy

    1. Numer seryjny:
    MiG-21M, 96A1808

    2. Numery taktyczne:
    1808

    3. Data produkcji:
    10.12.1969 r.

    4. Data dostawy:
    30.12.1969 r.

    5. Użytkownicy i okres użytkowania:
    30.12.1969 r. - 14.05.1974 r., JW 4976 (41 plm)
    14.05.1974 r. - 23.03.1986 r., JW 3779 (9 plm)
    23.03.1986 r. - 00.00.2003 r., COSSTWL

    6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
    00.05.1979 r. - 00.02.1980 r., LZR-3

    7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
    23.03.1986 r., brak danych

    8. Ilość lądowań i nalot:
    1437, 864 h

    9. Uwagi:
    Samolot w dniu 23.03.1986 r. przekazany do COSSTWL, gdzie otrzymał numer "04". Obecnie pomnik na terenie lotniska w Radomiu.

  2. #2
    Moderator
    Awatar FlyWRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    04 jako eksponat na lotnisku w Radomiu 07.09.2002r.:
    http://www.airliners.net/photo/Polan...21M/0446829/L/
    i rok później, 30.08.2003r. w "tygrysim" malowaniu, wzorowanym na kamuflażu MiGów-21UM z 3.elt:
    http://www.airliners.net/photo/Polan...21M/0446827/L/

    PS. W dacie nie ma pomyłki, już w 2002 roku ten samolot był w Radomiu.
    Pozdrawiam, Piotr

  3. #3
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie

    8. Ilość lądowań i nalot:
    1437 / 864
    Pozdrawiam - Paweł
    >> Lim przeleciał nad moją kołyską. I tak się zaczęło... >>

    Luftwaffe w Oels * Pokazy lotnicze 1945-1989 * Pocztówki lotnicze

  4. #4
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie


    Foto WAF
    Pozdrawiam - Paweł
    >> Lim przeleciał nad moją kołyską. I tak się zaczęło... >>

    Luftwaffe w Oels * Pokazy lotnicze 1945-1989 * Pocztówki lotnicze

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez paulus76
    Foto WAF
    Nasza 3 eskadra

  6. #6
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Nasza 3 eskadra
    Samolot należał owszem do 3 eskadry ale w Debrznie

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    A z jakiego okresu to zdjęcie? Jest na nim dowódca naszej 3 elm swego czasu ppłk J.G. Na drabince również dowódca 3 elm mjr J.A. Czy to czasem nie podczas zdawania-przyjmowania obowiązków dowódcy 3 elm...

  8. #8
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    A z jakiego okresu to zdjęcie?
    To pytanie do kolegi Paulusa - Ja uważam, iż na zdjęciu tym nie ma samolotu 1808 lecz inny. W błąd wprowadzają numery naniesione na osłony wlotów . Samolot ten nigdy nie był na stanie Goleniowa.

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Coś tu nie gra. Skoro tego samolotu nie było u nas, a na zdjęciu są nasi ludzie, to chyba faktycznie nie jest 1808. A co się z nim stało, że go spisali?

  10. #10
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    to chyba faktycznie nie jest 1808. A co się z nim stało, że go spisali?
    Poszedł do Oleśnicy w 1986 r. Grzegorz zapewne będzie lepiej zorientowany w szczegółach.

  11. #11
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie





    Jako samolot z największym nalotem przekazano do COSSTWL ( CSiL ) w Oleśnicy razem z dwoma innymi jako pomoc dydaktyczna. Muszę przyznać, że była to maszyna dobra, miała mało usterek dlatego też dużo latała.

  12. #12
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Przepraszam,bez sensu się odezwałem. Tyle to już było napisane wyżej, że poszedł do Oleśnicy.
    Chodziło mi właśnie o to, co napisał Grzegorz, że samolot generalnie był sprawny w momencie spisania.

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Jasne.

  14. #14
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz5710
    A z jakiego okresu to zdjęcie?
    To pytanie do kolegi Paulusa - Ja uważam, iż na zdjęciu tym nie ma samolotu 1808 lecz inny. W błąd wprowadzają numery naniesione na osłony wlotów . Samolot ten nigdy nie był na stanie Goleniowa.
    Mea culpa
    Znalazłem to zdjęcie w większej rozdzielczości w książce "Walk Around MiG-21 Fisbed Part 2" Squadron/Signal Publications #39. Okazało się, że to nie 1808, ale 1008...
    Proszę o wyrżnięcie postów i przepraszam za zamieszanie.
    Pozdrawiam - Paweł
    >> Lim przeleciał nad moją kołyską. I tak się zaczęło... >>

    Luftwaffe w Oels * Pokazy lotnicze 1945-1989 * Pocztówki lotnicze

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez paulus76
    Znalazłem to zdjęcie w większej rozdzielczości w książce "Walk Around MiG-21 Fisbed Part 2" Squadron/Signal Publications #39. Okazało się, że to nie 1808, ale 1008...
    Może 1908? Takiego 1008 to chyba w ogóle nie było?

  16. #16
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Może 1908? Takiego 1008 to chyba w ogóle nie było?
    Też nie bo ten samolot ( 1908 ) został rozbity w 1978 r. Zapewne w rachubę wchodzi tylko złe oznakowania na osłonach i to jest powodem zamieszania. Ewentualnie jeszcze może być 2008

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz5710
    Zapewne w rachubę wchodzi tylko złe oznakowania na osłonach i to jest powodem zamieszania.
    Podzielam ten pogląd.

  18. #18
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie

    Zgłupłem już zupełnie... Tu jest całe zdjęcie w oryginalnej rozdzielczości -> http://img43.imagevenue.com/img.php?...122_1015lo.jpg
    Jak dla mnie na osłonie stoi 1808.
    Pozdrawiam - Paweł
    >> Lim przeleciał nad moją kołyską. I tak się zaczęło... >>

    Luftwaffe w Oels * Pokazy lotnicze 1945-1989 * Pocztówki lotnicze

  19. #19

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez paulus76
    Jak dla mnie na osłonie stoi 1808.
    Tak jest. Ale płatowiec jest inny.

  20. #20
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie


    Polecamy

    MiG 21 M ( RED 1008 )
    Już sam podpis jest błędny - otrzymaliśmy 18, 19,20 serię tej wersji a nie mieliśmy 10 serii.
    Masz rację iż na osłonach wlotów jest numer 1808 ale jak pisałem maszyna ta nigdy nie była na stanie goleniowskiego pułku.

    Więc albo są założone te osłonki na inny płatowiec o ile zdjęcie jest zrobione w Goleniowie albo też zdjęcie zrobiono jeszcze w Debrznie co też jest możliwe. Piloci z Goleniowa uczestniczyli w lotach z lotniska w Debrznie w ramach przygotowania do strzelań rakietowych nad poligonem Ustka. Było to przedsięwzięcie na szczeblu dywizji malborskiej. Tzw 4 eskadra.była tworzona z sił wszystkich trzech pułków. I wówczas piloci oglądali kabiny innych maszyn i być może w takiej okoliczności zroniono to zdjęcie, które wprowadza w błąd ludzi mniej zorientowanych w meandrach rotacji sprzęto

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •