Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL
![]()
Na razie sobie do Warszawy Belavia leci podobnie jak do Berlina bo żadnego formalnego zakazu nie ma.
belavia.by:
U nas na razie tylko pomachali szabelką i polecieli szukać pomocy na zachodzie. Poza tym na razie żadnych kroków nie podjęto w PL.
- 25 May 2021The United Kingdom and France imposed flight bans
- 24 May 2021Suspension of flights to/from Lithuania
Ekspert ds spraw międzynarodowych ciekawa opinia:
źródło: https://wiadomosci.wp.pl/unia-odpowi...3463358516096aJak zauważa Anna Maria Dyner paradoksalnie odcięcie Białorusi od Europy może przysłużyć się rosyjskim liniom Aerofłot. - Te linie mogą być największym wygranym tej sytuacji, bo mogą przejąć część ruchu lotniczego między Mińskiem, a innymi miastami europejskimi. Może będzie trzeba latać przez Moskwę, może Aerofłot będzie latał z Mińska, a może rosyjskie linie nawet wykupią Belavię. Myślę, że takie opcje będą rozważane - dodaje ekspertka Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych.
Tylko, ze to niestety cala Unia sie chelpi tym, ze zakazano lotow nad BY i europejscy przewoznicy kasuja loty, a nie rozumieja, ze tym samym oddaja pasazerow Belavii i nomen omen zwiekszaja obecnosc “dyktatury” w Unii Europejskiej. UE po raz kolejny pokazala swoja niemoc.
Wykupienie Belavii przez Aeroflot to glupie mrzonki. Gdyby chcieli, juz dawno by to zrobili.
"Oddają pasażerów Belavii" - zrobiłeś mi dzień. Białoruś to niszowy kierunek, więc mało kto się przejmuje, że Belavia "przejmie" pasażerów. Zakaz lotów liniom z EU do/nad BY jest po prostu dbaniem o bezpieczeństwo obywateli EU, nic więcej. Z drugiej strony, czym Belavia zawiniła, by zakazać jej latać do EU?
Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL
![]()
Dla żadnego kierunku waw nie jest tak bardzo po drodze na zachód jak dla Mińska i dla żadnego kraju jak dla Polski Białoruś nie jest tak bardzo po drodze na kierunku wschodnim. Póki co to na całym zamieszaniu tracimy najwięcej. Jeszcze Belavia zawiesi połączenie do Waw i będzie zdziwienie, że Polonia nie ma jak latać.
tak jakby na wschód od Białorusi rozciągała kraina demokracji i sprawiedliwości.
Nie generalizowałbym, Mińsk nie jest być albo nie być dla LOT. Zwiększona liczba pax na tej trasie ostatnio ma miejsce po tym co się działo w ostatnim czasie na Białorusi. LOT nawet w poprzednich latach czasami bywało tak, że leciał mnie niż raz dziennie, głównie na E-jetach. Zdecydowana większość pax do Polski z Białorusi wybierała się koleją lub transportem drogowym. Aktualnie nie jest to w większości przypadków możliwe. Najbardziej LOT nie traci na Mińsku tylko na przekierowaniu samolotów bardziej na północ lub południe co przy niekorzystnych jetach może wpłynąc na koszta administracyjne typu nawigacyjne a głównie koszta związane z paliwem.
Zakładki