Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 138
Like Tree77Likes

Wątek: Nowe/skasowane połączenia 2023

  1. #21

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez mpg774 Zobacz posta
    LOT szykuje się do lotów do Iranu
    To następna Mjanma i Korea Północna?

  2. #22

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Połączenie do IKA było już kilkukrotnie planowane przez LO, ale w obecnych okolicznościach z całą pewnością nie zostanie uruchomione.
    Aktualnie klienci części polskich banków dostają informacje o tym, że posiadane przez nich karty i dostępy do serwisów internetowych nie będą działać na terytorium Iranu. Jeżeli dodamy to tego ostatnią decyzję RPCz ONZ oraz rekomendację MSZ aby nie podróżować do Iranu, to raczej możemy o tym kieunku zapomnieć.

  3. #23

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    A co z tym Taszkientem?

  4. #24
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Aktualnie klienci części polskich banków dostają informacje o tym, że posiadane przez nich karty i dostępy do serwisów internetowych nie będą działać na terytorium Iranu.
    A karty tam kiedykolwiek działały? Z moich doświadczeń to tylko wymiana dolarów najlepiej poza oficjalnym systemem. Ale to było z 8 lat temu.
    no risk, no fun ;D


  5. #25

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    A karty tam kiedykolwiek działały? Z moich doświadczeń to tylko wymiana dolarów najlepiej poza oficjalnym systemem. Ale to było z 8 lat temu.
    Niestety nie wiem. Nie płaciłem na miejscu kartą i również skorzystałem z nieoficjalnej możliwości wymiany Sankcje obowiązują od pewnego czasu, ale odnotowałem, że właśnie teraz polskie instytucje o tym inforumują/przypominają.

  6. #26

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Od sezonu letniego 23, koniec OSR. Ciekawa jest w tym wszystkim rozbudowa floty LOT przy raczej zapowiadanych cięciach siatki sprowadzają kolejne samoloty. Po co?


    https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...nHgTT_N_NWeKNs

  7. #27

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Toronto.

    Domyślnie

    Tez nie rozumie tych ciec.. flota ma sie zwiekszyc a czestotliwosc na wielu rejsach sie zmniejszy. Moze wlasnie z tego powodu ze beda wieksze samoloty?

  8. #28
    Awatar FighterMan

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Nie rozumiecie. Pomiędzy falami głupio wyglądała taka pusta płyta bez samolotów. Miłościwi stwierdzili że taka mizerność nie przystoi w naszym kwitnącym kraju- zwłaszcza gdy do argumentacji budowy CPK używa so UE argumentu "bo Okęcie zapchane". Teraz przynajmniej cały czas będzie pelno samolotów na płycie!
    Ztof and myszygon like this.

  9. #29

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Oj bardzo dziwne i spore cięcia, bo zakładają że przyszłe lato będzie gorsze od obecnego. Odważna decyzja na 9 miesięcy do przodu. Chyba, że mają jakiś inny plan, o którym nie wiemy.

  10. #30

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Faktycznie, dość specyficzne decyzyje. O ile rozumiem chęć pozyskania większej liczby pax z rynków Europy Środkowej PRG/OTP/BEG, o tyle cięcia MXP/CPH/RIX lekko mnie dziwią. Z perspektywy pax i produktu 787 do TSE to zasadnicza zmiana, chociaż rejsy 2x w tygodniu to raczej niezbyt bogata oferta.

    Swoją drogą, czy OSR nie była trasą dotowaną?

  11. #31

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Z Ostrawy do Pyrzowic jest 75min samochodem, niestety takie lotniska mają trochę pod górkę. Może Czesi coś dołożą i połączenie wróci.

  12. #32
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    OSR była dotowana.

    To nie są spore cięcia. Po komentarzach spodziewałem się drastycznych środków, a tu widzę, -1 rejs, -2 rejsy, i to w kilku przypadkach na keirunkach gdzie 3 loty dziennie się odbywają, a to zapewne oznacza (nie chce mi sie sprawdzać by być pewnym), że wypada sobotnie nocowanie. Czyli rotacja najsłabsza ze wszystkich, a w tym czasie można machnąć kilka czarterów/destynacji turystycznych.


    Zapominacie o przyroście w RDO oraz potencjalnym dalszym przyroście w RDO (nie ogłoszonym).
    A tak to zapewne trochę kopia tego lata, więcej 737 na czartery i kierunki wakacyjne, w tym z regionów. A że Ejetów drastycznie nie przybyło, by zastąpić Q400 1:1, to gdzieś trzeba uciąć by było czym latać.

    Nic, tylko czekać na ogłoszenia nowych kierunków (prawdopodobnie wakacyjnych) z WAW/regionów, z częstotliwość 1 raz na tydzień.
    Babilas, cwiaruna and FilipBB like this.

  13. #33

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janek Zobacz posta
    Tez nie rozumie tych ciec.. flota ma sie zwiekszyc a czestotliwosc na wielu rejsach sie zmniejszy. Moze wlasnie z tego powodu ze beda wieksze samoloty?
    Zwiększają flotę aby zastąpić wycofywane Dashe, i tak wyjdzie in minus bez nowych 737 MAX, te będą zapewne ostro wykorzystywane na rejsach czarterowych w wakacje, można się spodziewać jeszcze większej oferty LOT dla biur podróży.

  14. #34

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Zapominacie o przyroście w RDO oraz potencjalnym dalszym przyroście w RDO (nie ogłoszonym).
    Nie zapominam, nie chcę o tym pamiętać

    Swoją drogą, w tym roku, przez wojnę na Ukrainie, wypadł szereg kierunków, co też ma wpływ na flotę: SVO, LED, KBP, LWO, ODS, OZH, MSQ.

  15. #35

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    OSR była dotowana.

    To nie są spore cięcia. Po komentarzach spodziewałem się drastycznych środków, a tu widzę, -1 rejs, -2 rejsy, i to w kilku przypadkach na keirunkach gdzie 3 loty dziennie się odbywają, a to zapewne oznacza (nie chce mi sie sprawdzać by być pewnym), że wypada sobotnie nocowanie. Czyli rotacja najsłabsza ze wszystkich, a w tym czasie można machnąć kilka czarterów/destynacji turystycznych.


    Zapominacie o przyroście w RDO oraz potencjalnym dalszym przyroście w RDO (nie ogłoszonym).
    A tak to zapewne trochę kopia tego lata, więcej 737 na czartery i kierunki wakacyjne, w tym z regionów. A że Ejetów drastycznie nie przybyło, by zastąpić Q400 1:1, to gdzieś trzeba uciąć by było czym latać.

    Nic, tylko czekać na ogłoszenia nowych kierunków (prawdopodobnie wakacyjnych) z WAW/regionów, z częstotliwość 1 raz na tydzień.
    Dokładnie o tym samym pomyślałem, że wylecą kierunki w sobotę po południu i niedziele rano i będą dzięki temu robione regularne kierunki sezonowe na wakacje na Embraerach, typu Grecja, Hiszpania, Włochy. Czekamy na ogłoszenie kierunków.

  16. #36
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Nie zapominam, nie chcę o tym pamiętać

    Swoją drogą, w tym roku, przez wojnę na Ukrainie, wypadł szereg kierunków, co też ma wpływ na flotę: SVO, LED, KBP, LWO, ODS, OZH, MSQ.
    Nie kcem, ale muszem.

    Dziura po kierunkach wschodnich została w sezonie załatana czarterami + wzmocnione oferowanie na południe + nowe kierunki na południe (które to kierunki stały się "regularnymi" a nie tylko LOTnaWakacjowymi/czarterowymi) + zabezpieczeniem operacyjnym siatki. Niby to utracony potencjalny przychód, ale ten sezon obył się praktycznie bez problemów, którymi usłany był sezon 2019, bądź które występowały u przewoźników na zachodzie (problemy nie tylko z własnej winy, ale wciaż), czy chociażby u Wizza.

  17. #37

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jeśli 737 zaczną nagle latać do miast, do których latały Embraery, a 195 do miast, do których latały mniejsze, to trzeba urealnić podaż częstotliwościami...
    olekorlo likes this.

  18. #38

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Nie kcem, ale muszem.

    Dziura po kierunkach wschodnich została w sezonie załatana czarterami + wzmocnione oferowanie na południe + nowe kierunki na południe (które to kierunki stały się "regularnymi" a nie tylko LOTnaWakacjowymi/czarterowymi) + zabezpieczeniem operacyjnym siatki. Niby to utracony potencjalny przychód, ale ten sezon obył się praktycznie bez problemów, którymi usłany był sezon 2019, bądź które występowały u przewoźników na zachodzie (problemy nie tylko z własnej winy, ale wciaż), czy chociażby u Wizza.
    Ciekawe, jak ta zmiana wpłynęła na strukturę ruchu - % pax transferowych i p2p. Kierunki wschodnie mocno zasilały siatkę pasażerami. Balkany to teren mocno obstawiony przez OS. Dodatkowo tak jak napisał Stoarn, mamy do czynienia z upscaleingiem floty, warto śledzić LF w trakcie sezonu W23.

  19. #39

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Powiem tak, pomimo listopada i sezonu zimowego ruch na praktycznie wszystkich trasach europy środkowo-wschodniej generuje zazwyczaj pełne samoloty od E170 po E195. Znamienita większość to tranzyty. Od RIX po SOF Przy większej ilości 737 można się naprawdę zastanowić nad tym aby niektóre kierunki przeszły na większe maszyny przynajmniej na kilku rotacjach, jak chociażby PRG, na której chyba należałoby dołożyć jeszcze jeden rejs.

  20. #40
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Jakby jeszcze za LF szedł yield...

    A jakby szedł, to byśmy dużo częściej i więcej słyszeli o tym jakie to zyski firma nie wypracowywuje. A jednak sytuacja jest zgoła odmienna.
    olekorlo, FilipBB and Ztof like this.

Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •