Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 138
Like Tree77Likes

Wątek: Nowe/skasowane połączenia 2023

  1. #41

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Pełna zgoda, yield ma kluczowe znaczenie- LF, raczej jako wskaźnik dopasowania typu samolotu do rynku. A skoro z wysokopłatnym ruchem jest średnio, może nadzieja w cargo

  2. #42
    Awatar monumental

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPBK

    Domyślnie

    Warsaw – Amsterdam Increase from 3 to 4 daily
    Warsaw – Astana Reduce from 4 to 2 weekly (787-8 continues operating, instead of 737)
    Warsaw – Belgrade Increase from 9 to 11 weekly
    Warsaw – Berlin Reduce from 14 to 13 weekly
    Warsaw – Bucharest Increase from 20 to 21 weekly
    Warsaw – Chisinau Increase from 7 to 13 weekly
    Warsaw – Cluj eff 01MAY23 Reduce from 7 to 5 weekly (3 weekly unchanged in April)
    Warsaw – Copenhagen Reduce from 21 to 20 weekly
    Warsaw – Dubrovnik eff 01MAY23 Reduce from 7 to 4 weekly (Reduce from 5 to 3 weekly in April)
    Warsaw – Hamburg Reduce from 18 to 17 weekly
    Warsaw – Milan Malpensa Reduce from 21 to 19 weekly
    Warsaw – Ostrava 5 weekly service removed in NS23
    Warsaw – Prague Increase from 27 to 32 weekly
    Warsaw – Riga eff 01MAY23 Reduce from 14 to 10 weekly (10 weekly unchanged in April)
    Warsaw – Split Reduce from 6 to 3 weekly (seasonal service in 2023 begins on 01MAY23)
    Warsaw – Stockholm Arlanda Reduce from 21 to 20 weekly
    Warsaw – Venice Reduce from 7 to 6 weekly
    Warsaw – Zagreb Reduce from 13 to 11 weekly


    Do kasacji idzie OSR (ostatnia rotacja 2/02/2023)

    Wraca SJJ od 27/3/2023 oraz PRN (brak jeszcze w systemie).

    Źródła: https://www.aeroroutes.com/eng/221128-lons23eu

    https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...nHgTT_N_NWeKNs

  3. #43

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Toronto.

    Domyślnie

    Dziwi brak ogloszenia nowych polaczen .. tych w Europie .. Azji jak i P. Ameryki. Myslicie ze nic nowego nie bedzie ?

  4. #44
    Awatar monumental

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPBK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janek Zobacz posta
    Dziwi brak ogloszenia nowych polaczen .. tych w Europie .. Azji jak i P. Ameryki. Myslicie ze nic nowego nie bedzie ?

    Zapewne niedługo ogłoszą IAD, BOS i SFO.
    A siatka europejska pewnie wciąż niedograna wskutek roszad flotowych...

  5. #45

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Toronto.

    Domyślnie

    Czy te trzy kierunki sa potwierdzone juz ?
    Moim zdaniem LOT bedzie puszczal 737 na trasach europejskich z ktorych bedzie zwozil wiecej tranzytow do WAW aby wypelnic long haul-y .. IAD SFO BOS i te juz w siatce.

  6. #46

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janek Zobacz posta
    Czy te trzy kierunki sa potwierdzone juz ?
    Moim zdaniem LOT bedzie puszczal 737 na trasach europejskich z ktorych bedzie zwozil wiecej tranzytow do WAW aby wypelnic long haul-y .. IAD SFO BOS i te juz w siatce.
    Wrzucam zaktualizowany o NQZ rozkład Dreamlinerów na lato (lipiec) + LOT zaktualizował rozkład B789:
    poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota niedziela
    JFK LO6 12:25 B788 B788 B788 B788 B788 B789 B789
    JFK LO26 16:45 B788 B788 B788 B788 B789 B789 B789
    ORD LO1 12:20 B789 B789 B788
    ORD LO3 16:40 B789 B789 B789 B789 B789 B789 B789
    KRK ORD LO9 12:05 B788 B789 B789 B789
    YYZ LO41 14:00 B789 B788 B788 B789 B788
    YYZ LO45 17:00 B789 B789 B789 B789 B789 B789 B789
    EWR LO11 14:35 B788 B788 B789
    EWR LO15 17:30 B788 B789
    RZE EWR LO17 14:10 B789
    KRK EWR LO19 14:35 B788
    LAX LO21 11:20 B789 B789 B788 B788
    LAX LO23 16:45 B789 B788 B788
    MIA LO29 12:15 B788 B788 B788 B788
    NRT LO79 23:10 B788 B788 B788 B788 B788 B788
    ICN LO97 12:15 B789 B789 B789 B789
    ICN LO1097 16:30 B789
    BUD ICN LO2001 15:55 B789 B789 B789
    PKX LO89 22:45 B788 B788 B788 B788
    BJS LO91 16:30 B788 B788 B788
    DEL LO71 15:40 B789 B789 B789 B789 B788
    BOM LO75 15:40 B789 B789
    NQZ LO195 23:00 B788 B788
    poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota niedziela
    B788 6 6 7 5 7 5 6
    B789 7 6 7 6 7 7 6
    13 12 14 11 14 12 12


    Planowane nowe połączenia przed COVIDem:
    SFO LO35 11:35 B788 B788
    SFO LO37 17:20 B788 B788
    IAD LO39 16:50 B788 B788 B788
    BOS B788 B788 B788
    SIN LO67 23:00 B788 B788 B788 B788
    poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota niedziela
    B788 2 3 1 2 2 3 1
    B789 0 0 0 0 0 0 0
    15 15 15 13 16 15 13


    SIN oczywiście nie będzie, więc teoretycznie IAD i BOS mogą być 4x w tygodniu:
    SFO LO35 11:35 B788 B788
    SFO LO37 17:20 B788 B788
    IAD LO39 16:50 B788 B788 B788 B788
    BOS B788 B788 B788 B788
    SIN LO67 23:00
    poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota niedziela
    B788 1 2 1 2 2 2 2
    B789 0 0 0 0 0 0 0
    14 14 15 13 16 14 14


    Myślę, że B738/B38M będą robić czartery a nowe kierunki poprawią LF i a przede wszystkim YF na Embraerach.
    Krakowiak27 likes this.

  7. #47

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Wrzucam zaktualizowany o NQZ rozkład Dreamlinerów na lato (lipiec) + LOT zaktualizował rozkład B789:



    Myślę, że B738/B38M będą robić czartery a nowe kierunki poprawią LF i a przede wszystkim YF na Embraerach.
    To nieaktualne, że Newark ma być z Wawy ścinane do 3, a LAX do 4 tygodniowo?

    Ta wersja z samej góry, z 88 lotami tygodniowo, bez uwzględniania nowych tras do USA, jednak z uwzględnieniem okrążania Syberii, wymaga 16 maszyn minimum, bo LAX + ICN, PEK + NRT, MIA zajmują więcej czasu.

    Że o czarterach nie wspomnę. Nie wiem jak to zamierzają spiąć

  8. #48
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Dość interesujące tezy padają w analizie Marka Serafina odnośnie długodystansowych ambicji LOT jest na p.com i ciekaw jestem, na ile to są jego projekcje, a na ile coś jest na rzeczy. Nie przykładam do nich specjalnie wagi, zwłaszcza, jak są (jak ta) oparte o w większości "naszym zdaniem", natomiast dla mnie nowością były 2 informacje, czy raczej tezy:

    1. "Władze chińskie utrudniają LOT-owi dostęp do innych punktów niż Pekin. Niewątpliwie polska linia uruchomiłaby od ręki rejs do Szanghaju, gdyby to tylko było możliwe."
    2. "Znana jest i stabilnie nieprzychylna rozwojowi nowych operacji, między innymi, LOT-u polityka władz japońskich. Zainteresowanie polskiej linii Osaką, i to od dość dawna, jest dobrze znane. Potencjał tu jest pewnie niewiele mniejszy od szanghajskiego, ale nikt nie jest w stanie przewidzieć, jak długo jeszcze władze polskie będą musiały zabiegać o te możliwości."

    Odnośnie 1. mam mniejsze rozeznanie, ale czy nie było od dawna mowy, że LOT może latać właśnie do PEK, PVG i SZX?
    Odnośnie 2. to już w ogóle informacje były zawsze odwrotne w stosunku do tych z artykułu MS. OIDP LOT miał/ma możliwość latania do NRT i KIX i zwiększenie liczby pozwoleń do Tokio miało być uwarunkowane otwarciem KIX (którego LOT otwierać nie chciał). Tu byłbym bardzo zainteresowany, bo KIX jest dla mnie portem pierwszego wyboru (no chyba, że UKB ) i z niecierpliwością czekam, aż będę mógł bezpośrednio do Osaki polecieć LOTem (jednakże, na podstawie danych z d., prędzej widzę drugą rotację do Tokio).

  9. #49

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Tak właśnie wygląda solidarność europejska i przejrzyste reguły konkurencji w lotnictwie według interpretacji Niemiec.

    Niby zakaz niedozwolonej pomocy publicznej... a umowy bilateralne niedopuszczające przez dziesiątki lat przewoźników z Polski do wykonywania lukratywnych lotów między Zachodnią Europą a Chinami, Japonią i Koreą, z których potoki pasażerów zasilały wewnątrzeuropejskie siatki np. Lufthansy, to niby są zgodne z wolnym rynkiem i regułami konkurencji

    Gdyby umowy z Chinami, Japonią i Koreą były uzgadniane między UE, to wyglądałoby to inaczej, ale wszystko teraz jest na zasadzie dwustronnej wzajemności między państwami - przewoźnikom Azjatyckim zależało na dostępie do tras do bogatych miast Zachodu Europy, to w zamian oferowały szerszy dostęp do rynków własnych (typu - kogo z Europy wpuszczono na Hanedę?; w zasadzie każdego oprócz LOT, bo ANA i JAL w zamian same chciały latać z Hanedy do dużych miast Zachodniej Europy - ale nie do Warszawy). Na lataniu do biednej Warszawy nie zależało ani Japończykom, ani Koreańczykom, ani większej liczbie linii chińskich, a jedyne co może LOT, to podbierać im pasażerów lecących na Zachód Europy.

    Teraz jak trzeba omijać Rosję, to jakiekolwiek większe plany związane z Dalekim Wschodem trzeba odłożyć na półkę...
    mordek likes this.

  10. #50

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    To nieaktualne, że Newark ma być z Wawy ścinane do 3, a LAX do 4 tygodniowo?

    Ta wersja z samej góry, z 88 lotami tygodniowo, bez uwzględniania nowych tras do USA, jednak z uwzględnieniem okrążania Syberii, wymaga 16 maszyn minimum, bo LAX + ICN, PEK + NRT, MIA zajmują więcej czasu.

    Że o czarterach nie wspomnę. Nie wiem jak to zamierzają spiąć
    Zrobili zmiany w rozkładach ale LAX i EWR pozostają codziennie (sprawdzałem lipiec i sierpień).

  11. #51

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Zrobili zmiany w rozkładach ale LAX i EWR pozostają codziennie (sprawdzałem lipiec i sierpień).
    To dodanie do tego rozkładu po 4 tygodniowo SFO, IAD i BOS będzie wymagało już zaangażowania 18 maszyn, nie ma zmiłuj

  12. #52

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    To dodanie do tego rozkładu po 4 tygodniowo SFO, IAD i BOS będzie wymagało już zaangażowania 18 maszyn, nie ma zmiłuj
    Jak ty to liczysz? W wersji uproszczonej skoro danego dnia jest x wylotów, to musi być dostępne x samolotów.

  13. #53

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Gdyby umowy z Chinami, Japonią i Koreą były uzgadniane między UE, to wyglądałoby to inaczej, ale wszystko teraz jest na zasadzie dwustronnej wzajemności między państwami - przewoźnikom Azjatyckim zależało na dostępie do tras do bogatych miast Zachodu Europy, to w zamian oferowały szerszy dostęp do rynków własnych (typu - kogo z Europy wpuszczono na Hanedę?; w zasadzie każdego oprócz LOT, bo ANA i JAL w zamian same chciały latać z Hanedy do dużych miast Zachodniej Europy - ale nie do Warszawy). Na lataniu do biednej Warszawy nie zależało ani Japończykom, ani Koreańczykom, ani większej liczbie linii chińskich, a jedyne co może LOT, to podbierać im pasażerów lecących na Zachód Europy.
    EU mogłoby negocjować umowę typu open skies, ale Chiny/Japonia/Korea tego nie chcą. W ich interesie jest, by negocjować umowy z każdym krajem oddzielnie, bo w ten sposób mogą chronić interesy własnych przewoźników.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  14. #54

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Teraz coś podobnego do wolnego nieba EU podpisała z ASEAN: Malezja, Filipiny, Singapur, Tajlandia, Indonezja, Brunei, Wietnam, Laos, Birma, Kambodża. Według umowy, będzie można robić dalsze połączenia do krajów trzecich np. WAW-TPE-ICN do 14 razy w tygodniu. Może to coś zmieni.

  15. #55

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Jak ty to liczysz? W wersji uproszczonej skoro danego dnia jest x wylotów, to musi być dostępne x samolotów.
    To nie jest tak, że Tokyo w tej chwili jest overnight w obydwie strony? Więc blokuje dwa dni. Seoul chyba nie.
    alacherbauer and cwiaruna like this.

  16. #56

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Toronto.

    Domyślnie

    Ale taka rotacja do LAX.. SFO czy NRT chyba sie nie wyrabia w 24H. No moze NRT tak.

  17. #57

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ale z samego tygodnia od pn do pt tego dokładnie nie wyliczysz, NRT np. leci w pon a wraca dopiero w środę rano a ma latać 6xweek.

  18. #58

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    LAX, SFO, NRT, SIN, ICN nigdy nie wyrabiały się w 24h, więc łączyło się je w parę z krótszym połączeniem aby zmieścić się w 48h, np. DEL, BOM, teraz będzie NQZ a może i BOS. Brakuje trochę krótszych połączeń na B787 na zachód.

  19. #59

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    LAX, SFO, NRT, SIN, ICN nigdy nie wyrabiały się w 24h, więc łączyło się je w parę z krótszym połączeniem aby zmieścić się w 48h, np. DEL, BOM, teraz będzie NQZ a może i BOS. Brakuje trochę krótszych połączeń na B787 na zachód.
    Dlatego zrobiłeś po prostu rozkład lotów na lato Maszyn trochę będzie brakować jeśli wszystkie miałyby wystartować, PEK i PKX razem pewnie nie wystartują, NRT i ICN kiedyś sie wyrabiały w 24h na styk. BTW BJS to jest kod IATA dla wszystkich lotnisk w Pekinie, PEK to lotnisko Capital. PKX to Daxing a SFO nigdy nie wystartowało

  20. #60

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez cwiaruna Zobacz posta
    Dlatego zrobiłeś po prostu rozkład lotów na lato Maszyn trochę będzie brakować jeśli wszystkie miałyby wystartować, PEK i PKX razem pewnie nie wystartują, NRT i ICN kiedyś sie wyrabiały w 24h na styk. BTW BJS to jest kod IATA dla wszystkich lotnisk w Pekinie, PEK to lotnisko Capital. PKX to Daxing a SFO nigdy nie wystartowało
    Oczywiście, że PEK i PKX, sorki. Rozkład pokazuje ile minimum Dreamlinerów będzie potrzebne. Jak mówicie, realnie pewnie będzie to +1/2. SP-LSH czekamy.

Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •