Air Belgium bedzie latal dla Lotu do JFK przez rok .. od pazdziernika. Zwolni sie 787, moze jakies nowosci w long haul w koncu zostana ogloszone? Bo po co by wynajmowali samolot od Air Belgium.
Pasażer donosi, że LOT wynajmie wet-lease od Air Belgium A330neo-900 do obsługi NYC od października na 12 miesięcy. Konfiguracja C30P21Y235. Wnętrze wygląda świetnie, najlepiej w klasie biznes, najgorzej Premium.
Miałem wrażenie, że Dreamlinery nie są wykorzystane w 100%, więc po co taki wynajem? Może chcą zrobić ankietę, czy taka biznes klasa odpowiada pasażerom w kontekście retrofitu B787?
Air Belgium bedzie latal dla Lotu do JFK przez rok .. od pazdziernika. Zwolni sie 787, moze jakies nowosci w long haul w koncu zostana ogloszone? Bo po co by wynajmowali samolot od Air Belgium.
Może lotowskie 787 idą jeden po drugim do wymiany przedniej kabiny?
Chodzi o odnowe kabin .. lub brak dostepu do nowych 787 i rozwoju siatki dlugodystansowej. Moze w poniedzialek wiecej szczegulow sie pojawi.
Szkoda, że własnych pasażerów nie zapytali o fotele do C i P. To nie problem zebrać LOTowskich HONów i SENów.
Klasa P nie wygląda dużo gorzej od lotowskiej. Skoro wet lease to wróży całą załogę obcą, mam nadzieję, że jednak będą też lotowski personel - jak to wyglądało ostatnio?
'Planami obslugowymi floty B787 oraz zwiekszeniem liczby rejsow' .. powod wet lease od AB. Czyli w sezonie zimowym brak nowosci na long haul.
Wg prasy kolejne kłopoty Air Belgium... Ciekawe, jak to wpłynie na wet-lease dla LOTu...
Wycofują się z własnej działalności pasażerskiej. Chcą się skoncentrować na cargo i wetlease.
Nic nie wskazuje na to, że umowa z Lotem jest zagrożona.
Link do artykułu po niemiecku.
https://www.aero.de/news-45886/Air-B...rkehr-ein.html
pozdrawiam
jtf2
![]()
https://www.airbelgium.com/en/
Much to its regret, Air Belgium will no longer be able to operate its passenger flights as of 3 October 2023. All flights operated before this date will be operated as planned.
The departure on 02 October from Cape Town and Johannesburg, and scheduled to land in Brussels on 03 October, will be operated as planned. However, the departure from Brussels to Mauritius on 03 October is cancelled.
We apologise for any inconvenience this announcement may cause and are doing our utmost to keep all our passengers as informed as possible.
- If you have a flight booked with us after 03 October 2023, click "More information" below.
- If you are flying with us before this date, you may check in online via the button hereunder.
Właśnie LOT tak jakby pomógł im zrozumieć, że na tym powinni się skupić, bo to właśnie chartery i lease (w tym przypadku wet) dają im pieniądze.
Air Belgium wybrało sobie za bazę belgijski Modlin (czyli Charleroi), a tam nie ma ruchu odpowiedniego dla ich linii biznesowej (np. loty na wyspy przynależne Holandii czy Francji, jak Curacao). To lotnisko low-costowe, w Wallonii - takiem polskim wschodzie. Pięknym, ale biedniejszym od reszty kraju. To nie mogło się udać i według mnie i tak długo się starali.![]()
https://tvn24.pl/biznes/ze-swiata/li...azerow-7355150
Z tego artykułu wynika, że Air Belgium nie zwraca kosztów anulowanych rezerwacji i złożyli wniosek o postępowanie naprawcze. Oczywiście to co innego niż upadłość, ale różowo nie jest.
Zakładki