Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15

Wątek: LOTowskie IL18

  1. #1
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie LOTowskie IL18


    Polecamy

    Zainteresowalem sie samolotami IL18 latajacymi w barwach LOtu.
    Z tego co wiem, to zaden z tych samolotow podczas uzytkowanie w LOTcie nie ulegl wypadkowi. Czy jest to prawda?
    Nastepnie, czy wiadomo, kiedy zaczelo sie wycofywanie tych maszyn ze sluzby i co sie nimi stalo?
    Na YT znalazlem filmik, w ktorym malowanie przypomina mi nieco LOTowskie:
    YouTube - Best Ilyusihin IL-18 clip on YouTube!

  2. #2
    Olaffek
    Goście

    Domyślnie

    Miałem okazję widzieć nieraz w "akcji" osiemnastkę a nawet odbyłem lot w 1988 r. (będąc dzieciakiem pracownika lotu) lotowskim iłem 18W z Berlina Schonefeld w NRD do Warszawy. Pamiętam że oprócz standardowego malowania lotu w tylniej części kadłuba miał wojskową szachownicę-chyba był przejęty w wojska oraz moment, który trwał nieco dłużej a mianowicie rozkręcania czterech silników no i ten "wyjący" hałas w kabinie pasażerskiej. Faktycznie samoloty te były wytrzymałe oraz nie zaliczyły w barwach LOT żadnej katastrofy (podobnie jak w przypadku z Tu-134a poza jednym incydentem z jedną ofiarą gdy nie wyhamował na pasie w 1980 r.) Poza polskim przewoźnikiem "18" zasilały również flotę wojskową.
    Co do filmiku na tubie jest to ił-18 bułgarskiego przewoźnika a film mozna w całości zakupić przez neta. Ponadto można ściągnąć niezłe filmiki z rosyjskich stron.

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Na YT znalazlem filmik, w ktorym malowanie przypomina mi nieco LOTowskie:
    To jest były Lotowski Ił 18 SP-LSI, teraz LZ-BEH.

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Większość IŁów osiemnastych poszła do linii lotniczych Polnippon.

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Proces wycofywania IL18 rozpoczął się pod koniec lat 80 tych, wraz z dostawami TU 154 M. Nie wiem dokładnie kiedy wycofano ostatniego IL18, ale wydaje mi się, że w 1990, może 1991 roku. Na pewno latały jeszcze w sezonie letnim 1989 r. Pod koniec lat 80tych operowały na rejsach do byłych demolodów: Moskwy, Sofii, Berlina, a także, przede wszystkim latem, na rejsach krajowych. Wbrew pozorom, IL18 oferował relatywnie przyzwoity komfort podróży, szczególnie w porównaniu z AN24. W części znajdującej się z tyłu od tylnego wejścia (może 5 rzędów) było naprawdę cicho. Mam wielki sentyment do tego typu samolotu, właśnie IL18 odbyłem pierwszą podróż lotniczą. Część IL18 rzeczywiście znalazła się póżniej w Bułgarii, niektóre służyły jeszcze w Balkanie.

    Większość IŁów osiemnastych poszła do linii lotniczych Polnippon.
    Wydaje mi się, że w Polnipponn latały IL18 ex Interflug, a nie ex LOT.

  6. #6
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SP-LSA Zobacz posta
    Proces wycofywania IL18 rozpoczął się pod koniec lat 80 tych, wraz z dostawami TU 154 M. Nie wiem dokładnie kiedy wycofano ostatniego IL18, ale wydaje mi się, że w 1990, może 1991 roku. Na pewno latały jeszcze w sezonie letnim 1989 r. Pod koniec lat 80tych operowały na rejsach do byłych demolodów: Moskwy, Sofii, Berlina, a także, przede wszystkim latem, na rejsach krajowych. Wbrew pozorom, IL18 oferował relatywnie przyzwoity komfort podróży, szczególnie w porównaniu z AN24. W części znajdującej się z tyłu od tylnego wejścia (może 5 rzędów) było naprawdę cicho. Mam wielki sentyment do tego typu samolotu, właśnie IL18 odbyłem pierwszą podróż lotniczą. Część IL18 rzeczywiście znalazła się póżniej w Bułgarii, niektóre służyły jeszcze w Balkanie.



    Wydaje mi się, że w Polnipponn latały IL18 ex Interflug, a nie ex LOT.
    Też mi się tak wydaje. Część IL-18 LOT-u trafiła do Balkanu a potem gdzieś dalej na wschód, część skończyła na pewno jako przydrożne bary.

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie Lataliśmy na IŁ - 18 z mięsem do Emiratów Arabskich

    Aż do czasu wojny w Zatoce Perskiej. Trwało to 2-3 piękne lata. Byłem mechanikiem pokładowym na AN-24, IŁ-18, TU-134. I na tym się skończyła moja praca w PLL LOT . Zwolniono nas grupowo na przełomie lat 93/94. Spotykam kolegów obecnie pracujacych w różnych branżach.
    pzdr Koleżanki i Kolegów z PLL LOT.
    adam bronisz były mech. pokładowy
    adam-bronisz@gazeta.pl
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 07-12-2010 o 20:08 Powód: Niedozwolona reklama

  8. #8
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Taka ciekawostka wczoraj widziałem SP-LSA w filmie na NG "Mecz życia" (rzecz o wystepie piłkarzy KRLD na mundialu w 1966).Drużyna KRLD leciała nim na mundial do Anglii

  9. #9
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dwa ex LOTowskie Iły 18 latały w tym roku (!). Pierwszy to SP-LSF; potem zarejestrowany jako LZ-BEW w Bulgarian Airlines, dalej trafił na “bliski wschód” i do Afryki - jako 3D-ALD latał w Southern Cross, EX-601 w Phoenix/Anikay Air. W tym roku widziany w egzotycznych portach (Fujairah). Drugi do dziś latający to ex SP-LSG. Później miał znaki LZ-BEZ w Balkan, dalej nosił egzotyczne rejestracje EL-ADY/EL-ARK/3C-KKR m.in. w Santa Cruz, UN-75002 (IRBIS); od 2008 w Gulf Crystal lata ze znakami UP-I1802, m.in. dla Daallo Airlines ( Mega Airlines?) aktywny jeszcze w tym roku (!!).
    Dwa kolejne niedawno wycofane z linii to SP-LSI (najpierw w specpułku „102”, potem w PLL LOT, dalej LZ-BEH w Balkan, EX-75905 w Phoenix, w 2006 oferowany na sprzedaż) oraz SP-LSK (ex „101: potem PLL LOT, dalej CCCP-75850 Avialini. Ukrainy, UR-75850, RA-75850 w ALAK, później D2-FDYw Alada; latał na pewno w 2008, w 2009 wylądował na „szrocie”).

    Dla ułatwienia EL to Liberia, 3C-Gwinea Równikowa, EX-Kirgistan, UN/UP-Kazachstan, D2-Angola. Naprawdę ciekawa kariera..
    Pozdrawiam

  10. #10

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    LCY

    Domyślnie

    Jeszcze jedna ciekawostka: LOTowski Il-18 znalazł się w kalendarzu ATW Classic Airliner Calendar na rok 2011: ATWOnline Store - ATW 2011 Classic Airliner Calendar

  11. #11

  12. #12
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    SP-LSH niczym Concorde w barwach pepsi Knajpa była nieczynna, a babsko z budynku obok mnie prawie psami poszczuło.

    Samolot i właściciel
    Ilyushin Il-18V
    Lotnisko
    Poland: Other location - Zbytków( )
    Data /REG / CN
    18.03.2009 / sp-lsh / 181002701
    Autor
    Sławomir Winkiel (Wlkp_Spotters)



    A tu SP-LSD na jedynce w Kościelcu koło Częstochowy
    JetPhotos.Net Photo
    JetPhotos.Net Photo



  13. #13
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    SP-LSH niczym Concorde w barwach pepsi Knajpa była nieczynna, a babsko z budynku obok mnie prawie psami poszczuło

    A to wredne babsko.Mieszkam 7km od tego cuda, które najlepsze czasy jako restauracja ma już za sobą. Kilkanaście lat temu restauracja w samolocie była prawdziwym hitem.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  14. #14
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    IŁem-18 LOTu miałem okazję lecieć raz, a było to dokładnie 10.12.1983 r. na trasie WAW-ZRH, pamiętam tę moją dziecięcą 'podnietę', był to mój pierwszy lot samolotem i wszystko dla mnie było cudowne, szczególnie cukierki rozdawane na pokładzie, ehhh, super przeżycie

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Właśnie przeglądałem zdjęcia na Airliners.net i zobaczyłem SP-LSD w starym malowaniu z datą w opisie - lipiec 1991. Pomyślałem, że to literówka, a właściwie "cyfrówka" i powinno być 1981 - być może w tym czasie mogła się trafic jeszcze zbłąkana owieczka w starym malowaniu. Zaintrygowany zacząłem przeglądać inne zdjęcia tej sztuki i okazało się, że tak jak wszystkie była przemalowana w "dzisiejsze" barwy, a potem ponownie w stare i w nich została później sprzedana, wygląda na to, że na przydrożny bar. Czy ktoś z Was wie, po co przemalowano tę sztukę na stare barwy?


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •