Ciekawe jak tutaj rozwiążą sprawy kadrowe pilotów i CC.
(...)zaś w weekendy z Hanoweru i Stuttgartu niektóre rejsy niemieckiego przewoźnika będą obsługiwane przez embraery E195 polskiej linii(...)
https://www.pasazer.com/news/43382/p...i,niemiec.html
Pierwszy w kwietniu. Ktoś wie czy nowe maszyny czy używane?W czwartek (27.02) Polskie Linie Lotnicze LOT poinformowały, że w kwietniu br. do floty przewoźnika trafi pierwszy z pięciu samolotów od Regional Jet. Maszyny mają zastąpić Bombardiery CRJ-900.
https://www.pasazer.com/news/43413/l...ional,jet.html
https://www.rynek-lotniczy.pl/mobile...-jet-7948.html
Czyli należy rozumieć, że będą miały rejestracje ES- Ciekawe jakie malowanie.
112 w E90 to ciasno... a pomysleć, że do niedawna tyle to było w E95
..::WizzAir::..
Now We Can All Fly :)
Nie rozumiem...to od kiedy Nordica ma E195 ? A teraz jak to przyjdzie do LOT to jakie załogi będą tym latać ?
Nadal jest w LNA-F 112 miejsc. Strasznie to jest zagmatwane. Najpierw przyleci E190 112 miejsc i E195 118 miejsc ale docelowo zostaną tylko 5xE195. To może ten E190 będzie z wet-leasingu jak D-AWSI, bo gdyby LOT Sobie potem chciał wziąć tego E190 na zabezpieczenie LCY, to by zunifikował do 106 miejsc. Leciałem Helveticiem z Y112 w biznesie i było skandalicznie ciasno. ES-ACB, C, D i G chyba właśnie zakończyły latanie dla Nordici.
Będzie miała od kwietnia, zamiast CRJ, które pewnie weźmie SAS. Myślę, że Estonia nie ma tyle pilotów i może niektórzy Polscy, chcą dostawać faktury w EURO.
PR-AUC
Trzeci z po Azulowych??
Wygląda na to, że Azul może nie mieć więcej embraerów do oddania
https://www.airlinerwatch.com/2020/0...ery-of-59.html
Ciekawostka z The Aviation Herald
https://avherald.com/h?article=4d993c61&opt=0
W dużym skrócie: 5 lipca 2020 SP-LNB podczas lotu LO267 do Amsterdamu zaliczył "twarde lądowanie". Z powodu uszkodzeń nie odbył się rejs powrotny.A LOT Polish Airlines Embraer ERJ-195, registration SP-LNB performing flight LO-267 from Warsaw (Poland) to Amsterdam (Netherlands), landed on Amsterdam's runway 22 at about 13:29L (11:29Z) but touched down hard. Tower and crew maintained routine communication, the aircraft vacated the runway and taxied to the apron.
The return flight was cancelled due to damage to the aircraft. The severity of damage is currently not known.
Tower had reported winds from 240 degrees at 29 knots gusting 36 knots when clearing the flight to land on runway 22.
According to ADS-B data transmitted by the aircraft the aircraft performed a stabilized approach until about 100 feet AGL when the rate of descent increased to above 800 fpm at 106 knots over ground just prior to touch down.
Ciekawe, na ile poważne są uszkodzenia.
LOT nie przejmie 32 Embraerów. Za to ostro negocjuje z leasingodawcami
Narodowy przewoźnik raczej nie planuje redukować stanu floty, choć wiele zależy od prowadzonych obecnie negocjacji ze wszystkimi leasingodawcami. Jednocześnie LOT wycofał się z planów przejęcia Embraerów od brazylijskiej linii Azul.
Flota PLL LOT liczy obecnie 78 maszyn – są to Dreamlinery, Boeingi z rodziny 737, Embraery i Bombardiery Q400. Czy zostanie ona zmniejszona z powodu kryzysu w branży, wywołanego przez koronawirusa? Wręcz przeciwnie – wiele wskazuje na to, że… nawet się powiększy. Jak pisaliśmy na naszych łamach, w sierpniu i wrześniu LOT planuje odebrać 2 kolejne Boeingi 787-9. W sumie więc przewoźnik będzie miał aż 17 maszyn tego typu (choć 3 są obecnie wyłączone z powodu konieczności wymiany silników). Jak więc wyglądają plany flotowe przewoźnika? Obecnie linia prowadzi rozmowy w sprawie obniżenia rat leasingowych za samoloty i jest to absolutny priorytet dla zarządu.
– Polskie Linie Lotnicze LOT prowadzą obecnie negocjacje z wszystkimi leasingodawcami. Naszym celem jest sprowadzenie kosztów leasingów poszczególnych samolotów do aktualnych wartości rynkowych – odpowiada na nasze pytania biuro prasowe.
O jak dużych rabatach mówimy? Niektórzy leasingodawcy (ale nie ci, z którymi związany jest LOT) informowali już o obniżeniu rat leasingowych z powodu pandemii nawet o 30 procent i wydaje się, że jest to rząd wielkości, o jaki walczy narodowy przewoźnik.
Tym bardziej, że koszty utrzymania floty są ogromne. Kilka tygodni temu “Dziennik Gazeta Prawna” informował w swoim tekście, że miesięczne koszty funkcjonowania LOT to ok. 200 mln PLN, z czego dużą część pochlaniają raty leasingowe za samoloty. Tylko w 2018 roku wyniosły one aż 747 mln PLN.
LOT nie przejmie Embraerów. A co z MAX-ami?
Siłą rzeczy LOT nie planuje więc obecnie dużej ekspansji, a w najlepszym razie – utrzymania status quo. Z tego powodu LOT nie przejmie ponad 30 Embraerów E195 od brazylijskiej linii Azul. O tej transakcji pisaliśmy w lutym – polski przewoźnik miał otrzymać 18 samolotów E195 i dodatkową opcję na wynajęcie kolejnych 14 maszyn tego typu.
W tej sprawie został podpisany list intencyjny, jednak jak informuje nas biuro prasowe – wygasł on w kwietniu i cała sprawa stałą się nieaktualna. Czy na dobre?
– LOT w zależności od potrzeb flotowych na 2021 rok podejmie decyzje w sprawie wznowienia zawieszonych w kwietniu rozmów – informuje nas biuro prasowe.
Wciąż nie wiadomo też, co LOT zrobi z zamówieniem na Boeingi 737 MAX 8.
“Polskie Linie Lotnicze LOT zamówiły 15 egzemplarzy Boeingów 737 MAX 8, 5 egzemplarzy zostało odebranych od producenta. Uważnie przyglądamy się procesowi ponownej certyfikacji tego modelu, jesteśmy w stałym kontakcie z Boeingiem, a decyzje będą podejmowane na podstawie analiz dotyczących sytuacji na rynku lotniczym” – komentuje biuro prasowe.
Jednocześnie biuro prasowe nie odpowiada na pytanie, czy LOT dogadał się ostatecznie z Boeingiem w sprawie odszkodowań dla linii za uziemienie MAX-ów.
– Do zakończenia rozmów z firmą Boeing, nie komentujemy treści zawartych umów, porozumień i opłat leasingowych – informuje biuro prasowe.
https://www.fly4free.pl/lot-nie-prze...asingodawcami/
Wyglada na to ze SP - LNB juz w Wawie.
SP-LIK na sprzedaż. Info z FB za Thibault Lapers:
"ALL4JETS (Poland) lists one Embraer 175LR (170-200), MSN17000303, with CF34-8E engines and 82 seats available now for sale or lease. Aircraft is currently operated by EASA operator and available immediately in November 2020. For spec and details please contact us at: msn303@all4jets.com and call +48 22 398 42 51"
Zakładki