Strona 1 z 10 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 200
Like Tree173Likes

Wątek: E75 i E90/95 dla LO

  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie E75 i E90/95 dla LO


    Polecamy

    Archiwum tego tematu znajdziecie:
    http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtop...?t=682&start=0


    Dalszą rozmowę proszę prowadzić tutaj.

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    RKV

    Domyślnie

    Warto chyba wspomnieć o przypadającej na 8 marca 10 rocznicy pierwszej dostawy E-jeta dla Lotu. Polskie Linie Lotnicze były pierwszym klientem Embraera, który otrzymał samolot z nowej rodziny E-jet. 17 marca 2004 roku SP-LDA zainugurował lotem do Wiednia służbę w LOT.

    Informacja prasowa
    egon.olsen, tartal and kacper232 like this.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    I w tę właśnie przedwczorajszą rocznicę, tymże pierwszym E-Jetem SP-LDA miałem przyjemność lecieć do Rygi. Natomiast wczorajszy powrót odbył się dla odmiany 600th E-Jetem SP-LII. Tak się ciekawie złożyło.

  4. #4
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Komentarz tygodnia 07.03-13.03.2014 Marek Serafin, 2014-03-14
    10-ta rocznica dostawy pierwszego samolotu z rodziny Embraer 170
    Z powodów, których możemy się tylko domyślać, LOT nie „chwali” się tym, że był pierwszą na świecie linia lotniczą, która odbyła handlowy rejs samolotem Embraer 170. LOT odebrał od producenta pierwszego Embraera 8-ego marca 2004, a pierwszy rejs na trasie Warszawa - Wiedeń wykonał 17-ego marca.
    W ten sposób rozpoczął się proces rozwoju najbardziej popularnej rodziny regionalnych odrzutowców, która obecnie składa się z czterech podtypów: Embraerów 170/175/190 i 195.

    Już wcześniej polski przewoźnik wykorzystywał znacznie mniejsze Embraery 145 mające jedynie 49 foteli.
    Ówczesna strategia handlowa LOT-u, w bardzo znacznym stopniu nadal kontynuowana, zakładała operowanie na wielu ważnych trasach ze znaczną ilością częstotliwości. Było to konieczne, aby rozkład rejsów był dogodny dla pasażerów biznesowych, z obu rynków, i dawał maksymalne możliwości tranzytowe. LOT starał się też uruchamiać nowe rejsy do Europy Wschodniej, mimo, iż potencjał ruchu był tam ograniczony. Nawet najmniejsze samoloty z rodziny Boeinga (B737-500) były zdecydowanie za duże, aby mogły być wykorzystane do obsługi trzech rejsów dziennie na rejsach do Sztokholmu, Mediolanu, a nawet Amsterdamu. Podobna sytuacja dotyczyła możliwości uruchomienia połączeń do St. Petersburga, Odessy czy też Mińska. Embarer 145 nie był jednak dobrym samolotem. Jego koszty jednostkowe były bardzo wysokie, a dodatkowo miał ograniczenia operacyjne (zasięg). Na wielu trasach był też często za po prostu za mały. Rodzina Embraerów 170 stanowiła właściwe rozwiązanie strategicznych siatkowych problemów przewoźnika na wiele lat. Bardzo ważne, było to, że oferowała samoloty o zróżnicowanej wielkości dające możliwość właściwego dostosowania typu samolotu do obsługiwanego rynku. Należy też pamiętać, że Boeing 737 500 lub jego odpowiednik A318 nie są „dobrymi” samolotami, przede wszystkim, ze względu na wysokie koszty jednostkowe. Tak naprawdę ekonomiczne podtypy B737 lub A320 zaczynają się od samolotów 140-150 miejscowych. A te z punktu widzenia strategii LOT-u były i (zdaniem niżej podpisanego nadal są) zdecydowanie za duże na większości tras. No, chyba, że LOT zmieni model biznesowy. Ale to już „temat na inne opowiadanie”.

    Jeżeli chcemy upewnić się, że regionalne odrzutowce są właściwymi typami samolotów do obsługi rynków w Europie Centralnej i Wschodniej to wystarczy sprawdzić, w jaki sposób Lufthansa operowała i operuje do portów regionalnych w Polsce. Nawet teraz, po upływie kilkunastu lat od chwili, gdy LOT podjął decyzję o wprowadzaniu, w bardzo szerokim zakresie samolotów z rodziny Embraera, Lufthansa do wszystkich polskich miast, oczywiście z wyjątkiem Warszawy lata, przede wszystkim, samolotami regionalnymi odrzutowcami. Operacje większymi samolotami są relatywnie nieliczne. Dzięki temu może oferować nawet siedem rejsów dziennie. A przez bardzo wiele lat wykorzystywała, praktycznie wyłącznie, regionalne odrzutowce.
    Taka strategia sprzętowa LOT-u była często krytykowana. Zwracano uwagę, na wyższe niż w „normalnych” samolotach średniego zasięgu koszty jednostkowe i niższy, zdaniem niektórych, komfort podróży. Jednak strategia ta umożliwiła LOT-owi umocnienie się na kluczowych rynkach w Europie Zachodniej oraz stopniowy rozwój siatki połączeń w naszym regionie. Dzięki temu przewoźnik zdobył „monopolistyczną” pozycję na wielu ważnych trasach (MXP, ARN, HAM, BCN, GVA) i był w stanie wytrzymać presję ze strony znacznie silniejszych konkurentów – AF, KL, SK itd.

    Dla wielu komentatorów to, co działo się w Locie przez ostatnie kilkanaście lat, no może z wyjątkiem ostatniego okresu, to był okres porażek i pomyłek. Warto więc przypomnieć, że to LOT pierwszy pomyślnie wprowadził do floty rodzinę regionalnych odrzutowców, a później miał być pierwszym w Europie użytkownikiem B787.

    jtf2 likes this.

  5. #5

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    PRTL względnie pozytywnie o Locie, warto odnotować ten zadziwiający przypadek.

  6. #6
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    szykujcie aparaty bedzie naprawde cos ładnego

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    szykujcie aparaty bedzie naprawde cos ładnego
    Szczegóły?

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    NIedługo zobaczysz Andrzej, nie spojleruj
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9
    Awatar symbian

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Czy ktoś zna przyczynę odwołania LO232? SP-LID jako LO9002 dopiero teraz wraca do WAW.


  10. #10
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    CRC, Egon... Już pół miesiąca i nadal nic nie wiadomo...

  11. #11
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    W piątek przed południem wszystko bedzie jasne (i pojawia sie zdjecia)
    Finch likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  12. #12

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    W piątek przed południem wszystko bedzie jasne (i pojawia sie zdjecia)
    Czy nie stał w nieco uchylonym hangarze wczoraj?

  13. #13
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    nic, nic nie umknie czujnym oczom...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  14. #14
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Z fb LOT:



    Prezentuje się pięknie

  15. #15
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie



    Naprawdę ładnie leży
    jarekch, Tom_EPKK, Adik_s and 14 others like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  16. #16

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    Wrocław/ Ludwikowice

    Domyślnie

    Myslałem, że będzie kolejny samolot z malowaniem a`la Mike Tyson, a tu zaskoczenie. Mimo wszystko to malowanie retro wygląda nieźle .

  17. #17
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Bardzo ladnie sie prezentuje, w koncu ktos zrobil cos z pomyslunkiem
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...

    EPKK Spotters @Facebook


  18. #18

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Bardzo udane malowanie.

    Przy okazji: czy wszystkie E175 LI... idą do przemalowania na nowe kolory i ten jeden dostał Retrojeta czy pozostałe (oczywiście bez LIG,H) mają nadal stare malowanie?

  19. #19
    Awatar chojnice1

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie

    Może mi ktoś wyjaśnić, dlaczego samoloty B734 SP-LLE, E190 SP-LNA/LNB/LNC i E170 SP-LIA/LIB/LIC/LID/LIE/LIF/LII/LIK/LIL/LIM/LIN/LIO nie są przemalowane na nowe malowanie jak to mają inne samoloty? Czy nie lepiej by to wyglądało? Wszystkie samoloty w nowym malowaniu, a jeden w retro. Jakoś inne linie nie mają takich mieszanek, choćby Lufthansa czy Air Berlin. Czy w Locie musi być taki nieporządek? LOT powinien brać przykład od innych linii, np. BER.

    P.S. Byłbym za tym, aby LOT już nie wypożyczał naszemu rządowi tych dwóch samolotów SP-LIG/LIH. Narzekają, że trzeba kasować trasy, bo nie mają na czym latać, to po co w takim razie jeszcze wypożyczają maszyny dla rządu? Czy to jest normalne? Chyba nie. A tak poza tym rząd pewnie stać na zakup własnych samolotów i by mogli przestać się ośmieszać. LOT pozbywał się ostatnio B763, to czy nie mogli wykupić od nich jednego? Nie wcale, bo po co? Lepiej latać Dreamlinerami do Ameryki za nasze pieniądze.

  20. #20

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez chojnice1 Zobacz posta
    Może mi ktoś wyjaśnić, dlaczego samoloty B734 SP-LLE, E190 SP-LNA/LNB/LNC i E170 SP-LIA/LIB/LIC/LID/LIE/LIF/LII/LIK/LIL/LIM/LIN/LIO nie są przemalowane na nowe malowanie jak to mają inne samoloty?
    Samoloty przemalowywane są sukcesywnie, wtedy kiedy przychodzi ich pora na odświeżenie malowania (czy duży przegląd). LIA do LIF były dostarczane w 2006 i 2007, może właśnie przyszła ich pora. W obecnej sytuacji LOT przemalowywanie wszystkiego na siłę byłoby rozrzutnością.

Strona 1 z 10 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •